Forum Machete,Modelism,Hobby: Potez 633 - intrebari - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Potez 633 - intrebari

#1 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 18 October 2017 - 02:28 PM

Am achizitionat kitul Potez 633 "French Light Bomber" de la Azur:
https://www.super-ho...ght-Bomber.html
si as vrea sa fac - singura - varianta romaneasca oferita de decal: nr. 12 (sac-sac!). Din nefericire, informatiile pe care le-am gasit pe tema aceasta sunt foarte putine. La fel si pozele, iar in profilurile raspandite pe net nu stiu cata incredere ar trebui sa am (nu exista, din pacate, o "Romanian Bomber colours" cum avem pentru aparatele de vanatoare). Nu am, de exemplu, nici macar o poza clara cu botul avionului. Poate cineva care are mai multe informatii si/sau a construit deja macheta de la Azur ar fi dispus sa ma ajute cu niste raspunsuri:

1. Ce modificari semnificative necesita macheta de la Azur pentru a face avionul din dotarea Romaniei? Kitul, de exemplu, pare sa dea optiunea unei mitraliere in botul avionului. Am avut si noi asa ceva? Sub cabina pilotilor ar trebui sa mai fie o mitraliera? Palele elicelor sunt bune?

2. Cand a aparut vopsirea in doua culori (verde-extrados si albastru deschis-intrados)?

3. Nr. 12 a fost revospsit, dar si-a pastrat logo-urile? Nu-mi dau seama din pozele pe care le-am gasit.

Multumesc pentru orice ajutor!

#2 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 27 October 2017 - 03:02 PM

Sa-ti spun ce stiu eu,cu
observatia ca sunt informatii care ar trebui verificate. Potezurile au venit in camuflajul frantuzesc si pe masura ce au intrat la revizii au fost revopsite in verde oliv. Pe pozele cu Cirip la Stalingrad apare deja in verde ( zic eu, dupa poza alb negru). Stiu ca Potez 63.11 erau cu elici bipale, dar nu stiu nici o poza cu Potez 633 din care sa se vada clar. Poate se anima subiectul si apar mai multe informatii. Frumoasa frantuzoaica a fost un avion deosebit in ARR, ar merita un pic de documentare.
Bafta...

#3 Useril este offline   bogdan1 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-November 12

Postat 27 October 2017 - 03:17 PM

De fapt la noi nu apare sub denumirea de Potez 631 B2 şi nu 633? Întreb, nu dau cu parul.

Aceasta postare a fost editata de bogdan1: 27 October 2017 - 03:19 PM


#4 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 27 October 2017 - 03:46 PM

Vezi postareamdo, la 27 October 2017 - 03:02 PM, a spus:

Sa-ti spun ce stiu eu,cu
observatia ca sunt informatii care ar trebui verificate. Potezurile au venit in camuflajul frantuzesc si pe masura ce au intrat la revizii au fost revopsite in verde oliv. Pe pozele cu Cirip la Stalingrad apare deja in verde ( zic eu, dupa poza alb negru). Stiu ca Potez 63.11 erau cu elici bipale, dar nu stiu nici o poza cu Potez 633 din care sa se vada clar. Poate se anima subiectul si apar mai multe informatii. Frumoasa frantuzoaica a fost un avion deosebit in ARR, ar merita un pic de documentare.
Bafta...

Multumesc!
Ai cumva o teorie despre culoarea de pe coada (portiunea de sub numarul de inmatriculare)? E clar ceva deschis, dar nu-mi dau seama daca este chiar culoarea de pe intrados.
http://www.worldwar2...arr/potez63.jpg

Vezi postareabogdan1, la 27 October 2017 - 03:17 PM, a spus:

De fapt la noi nu apare sub denumirea de Potez 631 B2 şi nu 633? Întreb, nu dau cu parul.

Conform comentariului semnat Dan Antoniu si George Cicos la articolul de pe ww2.ro:

Citeaza

Corect este Potez 63I si Potez 63II, diferentiate cu cifre romane.
http://www.worldwar2...me/?article=406

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 October 2017 - 04:10 PM

Francezii spun că în 1939, România a comandat 40 de bucăți din tipul 633, dar au primit numai 19 bucăți.
În septembrie 1941, pentru compensarea pierderilor, nemții au mai cedat 9 exemplare provenite din dotarea aviației regimului de la Vichy.
Aceste ultime exemplare au fost trimise direct pe front, în bucla Donului şi la Stalingrad.
Astea 9 exemplare cu siguranță au fost revopsite în culorile româneşti.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 27 October 2017 - 04:11 PM


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 October 2017 - 04:26 PM

În două fotografii se vede că elicele sunt tripale.
Imagine atasata: Romanian Potez 633_5.jpg
Imagine atasata: Romanian Potez 633_2.jpg
Imagine atasata: Romanian Potez 633_4.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 27 October 2017 - 04:28 PM


#7 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 30 October 2017 - 10:03 AM

Clar, poza cu Sic Sic certifica elicea tripala. De ce 63.3 si 63.11 aveau elici diferite, desi aveau aceleasi motoare, mister. In ce priveste culoarea derivelor, eu cred ca nu este culoarea de pe intrados ci ca ar fi ramas cu vopseaua originala. Erau multe inscriptii pe deriva si era mai simplu sa le lase asa.
Zic si eu, nu dati cu parul ca am intinat onoarea ARR...

#8 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 30 October 2017 - 02:53 PM

Longinus, multmesc pentru poze!

Citeaza

In ce priveste culoarea derivelor, eu cred ca nu este culoarea de pe intrados ci ca ar fi ramas cu vopseaua originala. Erau multe inscriptii pe deriva si era mai simplu sa le lase asa.

Ok, dar culoarea initiala ce ar fi? Gris Bleu Fonce?

Apropo, o discutie interesanta in privinta culorii interiorului se gaseste aici:
http://www.britmodel...comment-1944091
Aparent, chamois iese din discutie pentru interior.

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 October 2017 - 07:37 PM

Accesează acest link.
Acolo vei găsi culorile de mascare şi interior folosite de aeronautica franceză , redate pe bază de eşantioane originale, anii 1939-1940.
http://memorial.flight.free.fr

Intri》Archives》 Teintes camounflages français...

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 October 2017 - 08:20 PM


#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 October 2017 - 07:52 PM

Ai aici extras din directiva cu privire la culorile folosite de producători, originale:
Teintes brillantes :
gris bleu clair fuselage, coque, ailes
gris bleu foncéfuselage, coque, ailes
kaki fuselage, coque, ailes
alu fuselage, coque, ailes
bleu cocardes et tuyauteries (code couleur selon fluides)
blanc cocardes et tuyauteries (code couleur selon fluides)
rouge cocardes et tuyauteries (code couleur selon fluides)
noiri nscriptions, tuyauteries
vert carter moteurs, tuyauteries
jaune tuyauteries
brun tuyauteries
chamois protections intérieures
Teintes mates :
blanc camouflage
noir hélices
vert camouflage
ombre calcinée camouflage
terre de sienne camouflage
gris bleu foncé camouflage
gris bleu clair camouflage
kaki camouflage
brun camouflage
bleu de nuit intérieur cabine"

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 October 2017 - 08:12 PM

Şi un posibil răspuns la întrebarea ta
"Le Chamois est un apret anti-corrosion introduit assez tardivement (1939 il me semble) et qui ne devait être appliqué que sur les parties cachées de l'avions (intérieur de volets, intérieur de capot moteur, etc...), les puits de train restant peints dans la couleur d'intrados et les cockpit, suivant les constructeurs, dans une teinte plus foncée d'usine (exemple du gris-bleu nuit chez Dewoitine). Certains Morane ont même eu des cockpit gris clair (MS405 ou MS406 de début de série).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 October 2017 - 08:13 PM


#12 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 30 October 2017 - 10:17 PM

Multumesc! Esantioanele sunt chiar interesante. Totusi, intrebarea ramane: culoarea deschisa de pe coada este Gris bleu foncé sau Gris bleu clair? Eu inclin sa cred ca primul...

Vezi postareaLonginus, la 30 October 2017 - 08:12 PM, a spus:

Şi un posibil răspuns la întrebarea ta
"Le Chamois est un apret anti-corrosion introduit assez tardivement (1939 il me semble) et qui ne devait être appliqué que sur les parties cachées de l'avions (intérieur de volets, intérieur de capot moteur, etc...), les puits de train restant peints dans la couleur d'intrados et les cockpit, suivant les constructeurs, dans une teinte plus foncée d'usine (exemple du gris-bleu nuit chez Dewoitine). Certains Morane ont même eu des cockpit gris clair (MS405 ou MS406 de début de série).

Multumesc! Da, asta e concluzia pe care am gasit-o si eu pe forumurile englezesti precum cel citat mai sus:
http://www.britmodel...comment-1944091
si, de asemenea, acesta:
https://ww2aircraft....9/#post-1085251

Pe baza celor mentionate acolo, cel mai probabil interiorul cabinei Potez-urilor noastre a fost gris bleu clair, iar baia trenului de aterizare culoarea intradosului, adica tot gris bleu clair. Panoul de control era probabil negru mat (pe baza primului link).

Aceasta postare a fost editata de Finn: 30 October 2017 - 10:18 PM


#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 October 2017 - 11:22 PM

Da. Atenție doar la faptul că tocmai din sursele franțuzeşti, originale, se spune că nuanțele de culoare folosite pentru interiorul cockpitului difereau de la un producător la altul, ba chiar de la o categorie de aparate,la alta.
Se afirmă astfel, că Dewoitine avea o nuantă, Bloch alta, Potez alta. Vânătorii (bleu nuit)diferiți de bombardiere(bleu fonce), etc.
Totuşi, nu cred că la nivel de 1/72 cu carlinga inchisă se va sesiza diferența prea tare.
Cât despre nuanța de pe derive, sunt aproape sigur că era culoarea intradosului , prelungită - gris bleu fonçe..

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 October 2017 - 11:25 PM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi