Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, octombrie 2017 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, octombrie 2017

#61 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 28 October 2017 - 02:14 PM

Ar fi ceva .
Ce imi place foarte mult la Boxeri este modularitatea acestora : https://www.youtube....h?v=mn_WblYc4xk

#62 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 October 2017 - 02:28 PM

Bunule Flo, spuneam SF īn comparație cu ce avem acum pe TAB-uri(adică mai nimic).
La nivel actual, sigur, protecția asta este un must have. Se mai afirmă prin unele surse despre sistemul de răcire a gazelor de eşapament(vezi MLI Puma), senzori ultraperformanți, ataşați pe un catarg telescopic, prin care se asigură culegerea şi transmiterea securizată de date, inclusiv cu alte sisteme de apărare a/a.La variantele de īnarmare tank killer (prezumat lansatoare de rachete Spike LR sau IRIS T -!!??) sistemul smart de achiziție a țintelor ar permite atāt comandantului cāt şi ochitorului să angajeze ținte diferite īn acelaşi timp. Mențiune specială pentru IRIS T care poate fi configurată ca arma de atac, in mod aproape instantaneu, īn funcție de tipul țintei atacate - dacă am priceput corect asta ar īnsemna că acelaşi vehicul poate īndeplini şi rol a/a.
Bun.
Eu am mai īnțeles cam aşa:la Moreni se vor produce 272 de exemplare din care primele 50 vor veni direct din Germania. Astea pe lāngă Piranha V făcute la Bucureşti.
Configurația armamentului este īnsă altă poveste.

#63 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 October 2017 - 03:58 PM

Dany,aşa este, modularitatea este cuvântul de ordine pentru viitor.
Am 100% încredere în modul de a gândi al inginerilor nemți.
Sunt absolut convins că Boxer-ul, mai ales la standard PHASE II este exact maşina de care are nevoie armata română. Mă refer la costuri de operare, eficiență şi adaptabilitate, rezistență etc.
Să poți reconfigura o maşină de luptă de 23 de tone(sau mai mult) cu un singur om din câteva prezoane, asta este într-adevăr visul oricărui "tehnic".

P.S. racheta IRIS T S(urface)L(aunched) cu bătaie medie.
http://www.diehl.com.../iris-t-sl.html

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 October 2017 - 04:31 PM


#64 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 October 2017 - 05:23 PM

Ca să nu mai deschid alt topic:
- atenție la apelurile pe care le primiți pe mobil, nu răspundeți la numere lungi, īn special prefixuri de țară din Africa - 221(Senegal), 223(Mali),224(Guinea africană) .
Sunt viruşi.

#65 Useril este offline   danusmaximus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3289
  • Inregistrat: 01-September 06

Postat 28 October 2017 - 06:27 PM

Mariane, eu deja am primit un apel, azi, la 16.37, cu prefix 224..
Chiar mä īntrebam ce e cu el.
Pīnä să citesc pe adevarul.ro , acum o juma de oră, cīnd m-am lämurit.
De unde naiba or avea ăia numere de Romānia?

#66 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 October 2017 - 07:05 PM

Dane, numărul care te-a sunat este ăsta:
+224791707747 şi este din Guineea Africană, număr modificat (personalizat). Pare a fi un robot.
Şterge-l, nu-l lăsa în tel.

Am nişte prieteni în Legiunea Străină care au făcut câteva misiuni prin zona aia şi mi-au povestit cu ceva timp în urmă despre chestii d'astea..
Cei care au numerele sunt un fel de "pirați somalezi" doar că se ocupă cu fishing şi copierea de date, şi nu sunt africani.
Foarte posibil să fi sunat mâine, cu prefix de Senegal(+221) sau Mali(+223).
Nu ştiam despre articolul din presă, dar se pare că au pățit-o şi alții.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 October 2017 - 07:08 PM


#67 Useril este offline   danusmaximus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3289
  • Inregistrat: 01-September 06

Postat 28 October 2017 - 07:11 PM

Exact ăla .L-am şters.
Da, ai väzut ce scrie īn articol, alții sint sunați de ceva timp.

#68 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 30 October 2017 - 11:55 AM

Noutăţi de la EDUARD:

http://app.servjj.cz...cdfb2457183524f

...şi oareşce chestii-socoteli de la AIRFIX:

https://www.airfix.c...,22YF2T,3KDKI,1

Aceasta postare a fost editata de florin44: 30 October 2017 - 12:03 PM


#69 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 31 October 2017 - 01:33 PM

... Ce frigalau so lasat pe urbii ... o fi uitat Kirill usa deschisa la Rusia , cand a plecat ... Ce "antenuta" haioasa avea ...
Ca sa ne incalzim un pic pun un link cu ceva amanunte referitoare la contractul cu " pestiocii " amerlosilor . Se pare ca doar prin apa nu vor merge , dar in schimb ar beneficia de protectie si armament mai greu . Insa daca cititi mai spre sfarsit se strecoara o indoiala legata de eficienta acestora la momentul intrarii in activitate . https://www.rumaniam...zitia-pirahna-v
Ceea ce ma face sa ma intreb , daca totusi cine a gandit sa achizitionam si piranii dar sa ramana valabil si proiectul cu nemtii , sa fi gandit bine pana la urma si sa nu fi fost doar o invarteala tipica . Pirahna ar fi un inlocuitor eficient pana la data inceperii productiei Agilis-ului .

#70 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 October 2017 - 03:22 PM

Dany...nu stiu cata lume ar fi de acord cu ce spun eu, sau dimpotriva, insa chestia asta cu Agilis-ul mie imi pare un bullshit masiv.
Sincer, prefer sa produc in licenta cu mentenanta inclusa,piese de schimb si eventual o ferestra de export, niste scule gata gandite, rodate si "meseriase" - probate si de altii, decat s-o fac eu pe "mireasa musulmana". Clasei muncitoare de la Moreni sau Bucuresti ii este cam totuna ca "lipeste" laolalta un Piranha,un Boxer sau un Agilis Picantilis. Daca salarutzul nu se indexeaza corect, balamucul e cat casa, oricum.
Daca tot vorbeam de nunta, ca sa ma exprim mai "la manivela" ,prefer una care stie cum se face,decat o incepatoare care prinde cu doua degete.
In fine, scuzati daca sunt prea cazon.
Referitor la cele doua tipuri, Piranha V versus(sau alaturi de) Boxer-ul nemtesc, si eu cred ca s-a mers pe doua contracte ca sa multumim si capra si varza, adica atat Moreniul cat si Bucurestiul,insa dupa o cat de sumara comparatie a prestatiilor celor doua masinarii, putem lesne observa ca sunt destul de asemanatoare, deci pot fi operate si together fara probleme.
Bon.

Am vazut si eu criticile cu privire la STANAG 4, 4 b,5 ,aserehe,etc. Io am invatat cam asa: sa vii cu TAB-ul (fie el Piranha, Morena, Dilema sau mai stiu eu ce denumiri exotico faunistice) si sa speri ca scapi intreg din fata unui tun cu munitie AP,cal 40 57 sau naiba mai stie cat de mare, mi se pare o idee fantasmagorica, sa nu zic altfel.Asta ca sa nu mai punem in discutie rachetele AT - am vazut ditai tancul Leopard, facut chiftele cu asemenea rachete (Kornet, de pilda). Asadar o protectie de nivel 6 impotriva unei rachete de gen, este o utopie oricum.Protectia aia se refera mai mult la partea de pe dedesubt, sa zic pe la cojones-ul TAB.ului.
Potentialul de inarmare a platformei Piranha V este mare, iar ceea ce scriam mai sus despre Boxer, ramane valabil. Totusi, sa nu fortam nota: un TAB ramane doar un TAB>

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 October 2017 - 03:25 PM


#71 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 31 October 2017 - 05:10 PM

Longinus eu cred ca aici e mai degraba vorba de experienta in constructie si proiectare si nu de produs .Iar nemtii o au .
Boxerul asta o fi deocamdata inca foarte bun ; spuneam mai sus ca-mi place si conceptul de modularitate a acestuia , insa ma gandesc ca peste vreo 10 ani deja ar cam ajunge la limitele sale . Si ce sa vezi , taman cand ne-ar fi trebuit un produs de o generatie superioara , cand se spune ca ar trebui sa intre in productie .
Din cate am inteles este si un vehicol destul de greoi pentru relieful nostru , iar cu upgradeuri ar fi inca mai greu si mai mai putin fiabil.
Apoi , daca va fi destinat si exportului , va fi tot mai greu sa-l vinzi s.a.m.d.
Cred ca e mai bine sa fie proiectat ( poate pe baza acestuia ) o masina noua care sa corespunda cerintelor anilor ce vor urma si care sa poata fi upgradat ulterior pentru a tine pasul cu evolutia tehnicii de lupta .
Iar pirahniile ... pentru a mai uple golurile si a castiga experienta ( atat in fabricare cat si ca utilizare ) .
Ar fi pasii normali de urmat , zic eu.

#72 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 October 2017 - 06:09 PM

Dany, eu nu văd Boxerul german ca fiind "terminat" peste 10 ani.
Sincer, din ce am priceput, la Moreni se va produce ceva "pe bază" de Boxer, însă la nivelul dotării noastre,din prezent-mă refer în materie de TBT-uri- Rheinmetall Boxer mi se pare un uriaş salt înainte.
Tu spui că e cam greoi pentru relieful nostru...hmmm.
Hai să spunem aşa : TAB 71 , maşinăria din dotarea actuală, are 11 tone şi-i "tras" de un motor Saviem de 220 CP(cu ceva mai "tare" decât Volvo meu din garaj).
Boxer-ul cântăreşte 36 de tone dar vine animat de un motor MTU de 720 CP !!!
Care să fie mai "greoi" zici ?
Încă ceva: e cu numai 2 tone mai "vânjos" decât Piranha sau Patria(de pildă).
În plus de asta, perspectivele de dezvoltare ale maşinii vizează mai mult de 10 ani, nemții intenționînd să-l utilizeze ca platformă pentru viitoarele sisteme de arme, ca de pildă formidabilul MANTIS , laserul High Energy de 20 kw sau tunul Krauss Mafei Wegmann de 155 mm/52.
Nu în ultimul rând,cum spui şi tu, modularitatea conceptului, o caracteristică unică, care-l poate tranforma într-o maşină cu totul diferită, prin mijloace simple, în cel mult 30 de minute,sau faptul că grupul motor/cutie MTU/Allison poate fi schimbat în condiții de atelier de campanie, în numai 20 de minute(!!!), mie mi se pare că-l recomandă printre cele mai bune TBT-uri pe care armata noastră le poate primi in dotare.
Nu este o pledoarie Pro domo, dar eu chiar îl consider best money can buy.
Despre Piranha V , numai de bine, n-am nimic împotriva lui, totuşi sper să fie mai macho decât confratele III C pe care-l avem deja în dotare, şi care vine "use for retaliation" doar cu o mitralieră de 0,50.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 October 2017 - 06:24 PM


#73 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 31 October 2017 - 07:00 PM

Longinus si mie imi place mult Boxerul .
Despre faptul ca masina e cam grea ,citisem undeva , insa trebuie sa caut ( revin cu un link ,cand gasesc)
Insa cred ca nemtii au altceva in vedere de fapt , altfel ne propuneau direct Boxerul si nu ar mai fi venit cu ideea unui nou proiect .
Cred ca mergand pe ideea crearii unei armate europene , au avut in in vedere proiectarea unui vehicol adaptat acestui concept. Tot in aceasta idee ,probabil ca in studiile lor de " fezabilitate" a intrat si mobilitatea ,blindajul , armamentul ,logistica ,constructia , in fine adaptarea nu doar la specificul zonei noastre cat si a vecinilor nostri . Si care e posibil sa fie diferit de o masinarie gandita in special pentru armata lor, cum e Boxerul .

In ideea aceasta ma gandesc ca e posibil sa se fi gandit sa construiasca aici mai degraba un " VW" al blindatelor , o masinarie fiabila , adaptabila ,usor de intretinut nu doar de nemti etc. , si care sa poata fi usor de vandut .
Probabil ne-au ales pe noi fiindca sintem mai docili ca si vecinii nostri , nu cream surprize , avem mana de lucru mai ieftina ,dar in acelas timp sintem competenti .

Aceasta postare a fost editata de dany: 31 October 2017 - 07:02 PM


#74 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 October 2017 - 07:01 PM

Avem aici o demonstrație despre noile arme High Energy Laser despre care tocmai am vorbit :
https://youtu.be/ZWEw5k6n2To

#75 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2017 - 07:49 PM

Vezi postareaLonginus, la 31 October 2017 - 06:09 PM, a spus:


Tu spui că e cam greoi pentru relieful nostru...hmmm.
Hai să spunem aşa : TAB 71 , maşinăria din dotarea actuală, are 11 tone şi-i "tras" de un motor Saviem de 220 CP(cu ceva mai "tare" decât Volvo meu din garaj).

Frate Longinus, imi permit sa te corectez o lecuta. Al nostru este propulsat de 2 motoare Saviem, unul furnizand 135 CP. Teoretic 135 CP. Tot teoretic ar rezulta 270 CP.
La URA Obor aveam un stand de rodaj care permitea si determinarea puterii furnizate. Un Saviem trecut prin RC abia ajungea la 105CP, erau considerate exceptii cand se ajungea la 110CP. Dupa revolutie, am verificat un motor nou, rodat. 120, atat a putut amaratul.

Industria noastra de aparare este, pe categoria moto, in mare suferinta fiindca nu are un furnizor sigur de motoare (de preferat autohton sau macar unul cu care sa existe un parteneriat solid).
Daca ar exista un motor in jurul a 420-450 CP s-ar putea rezolva, intr-o masura rezonabila, productia atat de autocamioane cat si de transportoare.

Aceasta postare a fost editata de flo: 31 October 2017 - 07:49 PM


#76 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 October 2017 - 08:52 PM

Aha, bunule Flo,deci Volvo meu e mai forțos. Dacă mai pun în calcul şi toată tehnologia pe care o am la bord... :lol: .
Bun, să lăsăm gluma.
Tocmai în ideea pe care ai exprimat-o referindu-te la lipsa cronica a unui motor adevărat, cred că ar fi benefică asocierea romano-germană. Mai făceam eu vorbire pe undeva pe topic, despre autocamioane MAN, de pildă.
Bineînțeles, pentru asta,este nevoie de un anume nivel de seriozitate şi implicit onestitate.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 October 2017 - 08:57 PM


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi