Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 Hobbyboss 1/48

#121 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 July 2018 - 02:40 PM

Trebuia să pun ghilimelele de rigoare pentru uzura! Ma refeream, nu la uzura īn sine, adică vopsea sărită, zgirieturi etc, ci la acel joc de lumini și umbre, ce pune īn evidență detaliile. Am văzut cīte ceva despre acea tehnică, dar nu m-a convins.
Spor!

#122 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 July 2018 - 08:52 AM

Ok am inceput vopsitoria cu intrdosul, desigur.

Acum, la carte, precum si in instructiunile de vopsire de pe coala de decaluri pe care o voi folosi (ambele de la Radu), scrie ca pt acest tip de camuflaj IAR 80 pt intrados trebuie folosita o vopsea Lifecolor "RAF Sky Blue" codificata UA515 cu FS25550. Dar eu nu am nicio vopsea Lifecolor...UA515 nu am gasit niciaieri la noi...si mi-a fost lehamite sa comand de la mama naibii special doar aceasta culoare, cu tot cu diluantul aferent...mai ales avand in vedere ca restul culorilor (cele pt extrados, RAF Dark Green si RAF Dark Earth), le am deja de la Mr.Hobby.

Asa ca am improvizat putin..am cautat un Mr. Hobby cat mai apropiat de codul FS specificat de Radu...si am ales Gunze Mr.Hobby H314, FS 35662.
Nu stiu cat de realist va fi (este totusi alta clasa FS), dar privita mai cu indulgenta asa, chiar arata a RAF Sky Blue si are acea nuanta de "duck egg" destul de vizibila. Chesta asta cu referintele la nuanta de "ou de rata" de care am citit in cartea lui Radu (referitor la culoarea de pe intradosul primelor IAR-uri 80) a fost argumentul care m-a convins sa merg pe varianta asta.

Asa deci, am incercat si eu pt prima oara tehnica asta de vopsire "black basing".
Al naibii sa fiu, mi-a placut. Desi nu prea ma pricep eu cu aerograful, imi place mai mult finish-ul obtinut asa, comparativ cu tehnica standard de linii drepte de preshading.
Pt primul strat (cel de marble coat) am folosit un raport de dilutie de 3:1 (thinner/vopsea) apoi pt stratul de acoperire (blending) am mers gazat cu un raport de approximativ 4:1.
Data viitoare voi folosi de dilutii mai mari...5:1 sau ceva degenul. Trebuie rabdare si talentul de a te opri cand trebuie (cred ca eu ar fi trebuit sa ma opresc un strat mai devreme:))...dar rezultatul este mult mai putin uniform si monoton ca la tehnica standard de preshading.
Variatiile de opacitate din marble coat se vad discret prin stratul semi-transparent de acoperire mult mai natural decat liniile drepte de preshading.
Ma rog, poate fi o chestie de gust, dar mie mi s-a parut ok tehnica si o s-o mai folosesc pe viitor cu siguranta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 166.jpg
  • Imagine atasata: 167.jpg
  • Imagine atasata: 168.jpg
  • Imagine atasata: 169.jpg


#123 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 July 2018 - 04:00 PM

Eu nu prea m-am stresat la vopsitul intradosului, am folosit fara jena (probabil) RLM 76, cum scrie in cartile lui Radu Branzan! Am folosit RLM 76, de la Gunze.
Fain review-ul black basing-ului (na, ca m-am dat si io la romangleza :crazy: ) Vad ca esti incintat. Din ce am mai vazut si eu pe net, tehnica asta aduce mai real, ca sa zi asa, uzura si evidentierea detaliilor, decit pre sau post shadingul. Ma gindisem sa incer si eu, dar mi-a fost cam teama. Poate, acum m-ai incitat, o sa incer si eu, eventual pe un avion picat la datorie. (culcat māța pe el!)
Spor in continuare!!

#124 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 01 August 2018 - 08:35 AM

E prima oara cand incerc si eu un camulaj de genul asta, asa ca a durat putin pana am gasit o solutie rezonabila pt mascarea/delimitarea dintre RAF DarkGreen si Dark Earth.
Am dat prima vopsea - RAF Dark Earth (Mr.Hobby) folosind aceeasi tehnica...mai intai un "marble coat", apoi straturi successive de "blending" din aceeasi vopsea, mult diluata insa.
Cam asa a iesit.
Urmeaza alta distractie cu masti, apoi sa vad cum imi iese verdele.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 170.jpg
  • Imagine atasata: 171.jpg
  • Imagine atasata: 172.jpg
  • Imagine atasata: 173.jpg


#125 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 August 2018 - 10:50 AM

Parerea mea, cred ca ai adoptat o metota cam prea laborioasa. Eu as fi procedat asa;
- vopsit primul strat, RAF Dark Earth, din mina, fara masti, intins putin peste limitele camuflajului
- mascat cu hirtie sau patafix, mai buna a doua varianta, zona cu RAF Dark Earth
- stratul al doilea, cu RAF DarkGreen.
- dat jos mastile si treaba-i gata.

#126 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2018 - 08:28 AM

Vezi postareaZ-mare, la 01 August 2018 - 10:50 AM, a spus:

Parerea mea, cred ca ai adoptat o metota cam prea laborioasa. Eu as fi procedat asa;
- vopsit primul strat, RAF Dark Earth, din mina, fara masti, intins putin peste limitele camuflajului
- mascat cu hirtie sau patafix, mai buna a doua varianta, zona cu RAF Dark Earth
- stratul al doilea, cu RAF DarkGreen.
- dat jos mastile si treaba-i gata.

Da recunosc, am uneori tendinta sa complic lucrurile :pardon:

Acu' oricum nu mai am ce-i face, trebuie sa merg inainte asa.

Intre timp am vopsit tricolorul pe directive..am folosit un rosu simplu de la Gunze (gloss), un flat yellow de la MM si initial pt albastru un Insignia blue flat tot de la MM.
Am fost nemultumit de cum arata insignia bue ala...mult prea intunecat...asa ca l-am deschis putin aplicand niste straturi mai diluate de French blue (gloss), tot de la MM.
Albastru inca mi se pare cam inchis fata de albastrul de pe decalurile lui Radu. Cred ca-l pot lasa asa, dar o sa ma gandesc daca pot sa-l mai deschit putin...nu prea stiu cu ce insa...nu prea mai am nuante de albastru mai deschis.
Rosu mi se pare ok...la galben o sa dau peste cu niste clear orange care va aduce galbenului tenta necesara orange.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 174.jpg


#127 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 August 2018 - 09:57 AM

Mda, potriveala culorilor folosite, cu cele de pe decal iti da batai de cap! A trebuit sa folosesc tot felul de combinatii, mai ales pentru galben, ca sa obtin culoarea de pe decal. Pentru albastru am folosit Agama, cod 18 L, care merge aproape perfect. Pentru rosu am folosit Revel 34, iar pentru galben un amestec de mai multe nuante, din pacate nu am notat reteta.
Albastrul ete una din culorile greu de "deschis" la nuanta, daca nu e albastru curat.

#128 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 January 2019 - 01:26 PM

Ce se mai aude cu IAR-ul????

#129 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2019 - 02:08 PM

Vezi postareaZ-mare, la 03 January 2019 - 01:26 PM, a spus:

Ce se mai aude cu IAR-ul????


Tras pe dreapta deocamdata.
Este ramas cam in stadiul de la ultima postare...am mai dat doar a 2-a culoare a camuflajului, RAF dark green. Practic, n-am mai lucrat la el de la inceputul lui august 2018:(
Poza asta este doar varianta intermediara...acum am tot verdele dat deja, mastile sunt inlaturate dar mai trebuie facute corectii.
Apoi mai am de lucru serios la trenul de aterizare...etc.

Sper sa-mi vina "inspiratia" sa ma reapuc cat mai curand de el. Inainte sa termin Focke-Wulf-urile (sper:))

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 175.jpg


#130 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 January 2019 - 11:59 AM

Spor sa ai!!!!

#131 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2019 - 10:11 AM

Ok, am sters praful gros care se asternuse peste preoiectul asta si incerc sa-l repornesc.
Am reusit sa termin vopsitoria generala. Prima culoare a camuflajului am dat-o acum mai mult de un an si a doua am terminat-o (cu corecturi&stuff) abia acum. N-a iesit chiar cum intentionam eu, dar nah, e rezonabil, cred.
L-am dat cu lac lucios protector ca pregatire pt decaluri.

Ah, cand m-am reapucat de el am reustit sa-i rup bechia (care este foarte fragila)...trebuie sa vad cum fac s-o mesteresc la loc....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 176.jpg
  • Imagine atasata: 177.jpg
  • Imagine atasata: 178.jpg
  • Imagine atasata: 179.jpg


#132 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 28 November 2019 - 10:14 PM

Salut.
O clarificare daca imi este permis.
Imagine atasata: index.jpg
Nervura 17 este acoperita si nu trebuie sa se vada.
Imagine atasata: Nervura 17.jpg
Oricum in cazul tau cred ca e tarziu, dar stiu ca mai ai de gand sa faci alte IAR80-uri...
Cu stima.
PS: Baia este complet "goala" ca sa zic asa. In afara de orificiul lacatului de blocarea trenului si "umflatura" de la verinul trenului, nu exista nimic la 80. La 81 mai era un orificiu, doar in "baia" stanga parca, nu mai tin minte exact...Desenul nervuri este scara 1:1 si evident nu-l pot posta. Ce am postat eu este un screenshot.

#133 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 29 November 2019 - 08:33 AM

Si daca tot carcotim, ce numar faci? Ai vre-o fotografie?
Inca nu am vazut o capota motor vopsita asa

#134 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2019 - 09:51 AM

Vezi postareaAsgard, la 28 November 2019 - 10:14 PM, a spus:

Salut.
O clarificare daca imi este permis.
Atasament index.jpg
Nervura 17 este acoperita si nu trebuie sa se vada.
Atasament Nervura 17.jpg
Oricum in cazul tau cred ca e tarziu, dar stiu ca mai ai de gand sa faci alte IAR80-uri...
Cu stima.
PS: Baia este complet "goala" ca sa zic asa. In afara de orificiul lacatului de blocarea trenului si "umflatura" de la verinul trenului, nu exista nimic la 80. La 81 mai era un orificiu, doar in "baia" stanga parca, nu mai tin minte exact...Desenul nervuri este scara 1:1 si evident nu-l pot posta. Ce am postat eu este un screenshot.

Salut Asgard si multumesc pt atentionare.

M-am uitat azi dimineata putin pe cartea lui Radu si intr-adevar nu am putut gasi o poza sau un desen in care sa se poata vedea clar acea nervura in baia trenului de aterizare. Deci este foarte posibil sa ai dreptate. O sa mai caut diseara.
Pentru ca am inceput kitul asta in urma cu ceva timp, nu mai stiu exact ce m-a determinat sa reprezint acea nervura, pt ca ea este un element adaugat de mine, nu este reprezentata de cei de la Hobbyboss. De altfel, baia trenului de aterizare a fost aproape complet refacuta.
Din ce imi aduc aminte, este foarte posibil sa ma fi inspirat din cum arata baia trenului de aterizare la kitul 1/32 IAR81 al celor de la Azur Frrom, unde acea nervura este clar reprezentata. Evident, daca e reprezentata acolo nu inseamna ca ea exista in realitate, dar eram convins ca acel kit 1/32 este rezonabil de bine documentat si mi-a fost mai usor sa lucrez cu modelul acela in fata (o decizie eronata, dupa cum se vede).
Oricum in faza aceasta nu cred ca voi mai modifica si voi lasa asa. Dar e bine ca stiu pt urmatoarele, cand or fi sa fie.
Multumesc mult.

Vezi postareaatro, la 29 November 2019 - 08:33 AM, a spus:

Si daca tot carcotim, ce numar faci? Ai vre-o fotografie?
Inca nu am vazut o capota motor vopsita asa


Salut Atro, va fi o inmatriculare antebelica, mai exact IAR80 Nr.2. Deci cu cocarde...astea primele inainte de razboi de la inceput aveau si capota mtorului in camuflaj.
Folosesc coala de decaluri a lui Radu, pun un link mai jos si sper sa se poata vedea profilele respective.
http://www.radubstor...p_image&pID=707

Toate cele bune,

#135 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 29 November 2019 - 05:51 PM

Salut,

In cele doua poze cu numarul 2 pe care le-am vazut, cea de la pagina 22 din cartea domnului Branzan din decembrie '40 si una din 30mai '41, din colectia domnului Razvan Bujor, capota este intr-o singura culoare.
Am cautat sa vad totusi unul cu camuflaj pe capota rasfoind cartea despre care vorbim. E drept, pe repede inainte, dar nu am gasit nici o fotografie edificatoare. La profile color din aceeasi carte, este dat #9 dar din fotografia de la pag. 24, capota pare a avea o culoate uniforma pe partea superioara.
In cartea domnului Dan Melinte, Romanian Fighter Colours sunt date tot capote intr-o singura culoare la partea superioara. O fotografie ar fi binevenita pentru ca ar risipi indoiala.

Spor la lucru,

Adrian

Aceasta postare a fost editata de atro: 29 November 2019 - 05:54 PM


#136 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 29 November 2019 - 08:24 PM

"Deci este foarte posibil sa ai dreptate"
Posibil?!
Uite cum arata capacul dupa nervura 17:
Imagine atasata: capac baie.png
Coboara imediat ce depaseste nervura 17 si urmareste forma ei. Deci este un prag practic.Dvs. nu aveti cum sa-l reprezentati pentru-ca baia trenului de la macheta este prea putin adanca. Nervura 17 are doar 16,5 mm grosime in zona aia. Asta la scara 1.48 ar insemna 0,3mm ! Cam imposibil de facut. De ce crezi ca am postat desenul nervuri :)
Si asa arata intre nervura 17 si 16:
Imagine atasata: C-1727.jpg
Cu stima.

#137 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2019 - 08:47 PM

Vezi postareaatro, la 29 November 2019 - 05:51 PM, a spus:

Salut,

In cele doua poze cu numarul 2 pe care le-am vazut, cea de la pagina 22 din cartea domnului Branzan din decembrie '40 si una din 30mai '41, din colectia domnului Razvan Bujor, capota este intr-o singura culoare.
Am cautat sa vad totusi unul cu camuflaj pe capota rasfoind cartea despre care vorbim. E drept, pe repede inainte, dar nu am gasit nici o fotografie edificatoare. La profile color din aceeasi carte, este dat #9 dar din fotografia de la pag. 24, capota pare a avea o culoate uniforma pe partea superioara.
In cartea domnului Dan Melinte, Romanian Fighter Colours sunt date tot capote intr-o singura culoare la partea superioara. O fotografie ar fi binevenita pentru ca ar risipi indoiala.

Spor la lucru,

Adrian


Salut Adrian, pozele cu nr.2 la care faci referire la pag.22, sunt deja la al 2-lea accident si avionul este deja inmatriculat cu cruci si capota galbena, intr-adevar.
Insa inainte de asta, pe vremea cand avea cocarde, avionul avea capota motor in camuflaj. Chiar daca cele 2 culori ni se disting foarte bine, este sigur ca nu era galbena si eu nu stiu avioane antebelice cu cammo 2 culori si capota doar verde inchis sau doar maro inchis.
Mai tarziu, au dat jos cocardele, au pus cruci si au vopsit capotele galbene.
Poze care il arata pe nr.2 in haine antebelice (capota in camuflaj) sunt la pag 18, pag 208 si foarte posibil la pag 272 (cel cu palnia de ulei cred ca tot nr.2 este, sau un avion din aceeasi serie in aceeasi perioada).
Profilul color al lui nr. 2 il gasesti la pag353 (e primul).

Multumesc si o seara placuta

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 29 November 2019 - 08:50 PM


#138 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 29 November 2019 - 09:56 PM

Astea sunt "capacele" care alcatuiesc baia trenului. Au mai fost postate:
Imagine atasata: Capac.jpg
Cred ca nu trebuie sa mai spun ca sunt desenate vazute de deasupra aripi, ca si cum invelisul exterior a fost "decopertat".Si daca tot discutam, spuneti-mi ce crede-ti despre piesa C-1783-02 ? :)Cu stima.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 29 November 2019 - 10:18 PM


#139 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 29 November 2019 - 11:49 PM

Aici se vede mai bine despre ce vorbesc:
Imagine atasata: Prag.jpg
Din cauza ca dvs. face-ti IAR80 serie 1-20 o sa postez si asta:
Imagine atasata: verin lacat.jpg
Uitati-va atent ce "scrie" in coltul dreapta sus :)
Cu stima.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 30 November 2019 - 12:19 AM


#140 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 02 December 2019 - 10:04 AM

Multumesc pentru info si poze, Asgard.
Imi vor fi foarte utile pentru IAR-urile care sper ca vor mai urma.

Toate cele bune,

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi