Forum Machete,Modelism,Hobby: Banda mascare pentru gravare? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Banda mascare pentru gravare?

#1 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 217
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 30 March 2018 - 01:06 PM

Poate cineva sa imi recomanda o banda de mascare pentru gravarea liniilor drepte de panouri? As vrea un material mai gros si mai putin flexibil care sa asigure o bordura cat mai inalta si mai ferma. Posibil ceva in genul celei pe care o foloseste tipul asta (la 1:00 de exemplu):
https://www.youtube....h?v=KvdJ6R3iRRQ

Aceasta postare a fost editata de Finn: 30 March 2018 - 01:06 PM


#2 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2151
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2018 - 01:33 PM

Banda Dymo de aici:
http://www.sancogrup...9-mm-x-3-m.html

#3 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2018 - 02:56 PM

Dymo tape e mult mai buna decat ce foloseste tipul din video.

#4 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 217
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 30 March 2018 - 04:42 PM

Multumesc frumos!

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 March 2018 - 11:32 AM

Banda Dymo este cea mai buna!

#6 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1183
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 31 March 2018 - 09:07 PM

Tipul din video (Martin Damek ) folosește drept ghid bandă izolatoare electrică , si īncă din cel mai ordinar (ieftin) tip. Am īncercat-o , si nu este grozavă. Ca să nu mai vorbim că multe din aceste benzi izolatoare lasă reziduuri lipicioase pe machetă , si nu se curăță īntotdeauna cu ușurință. Am īncercat și banda Dymo , si nu mi s-a părut grozavă nici aia...Cel puțin cea pe care o am eu , si care mai este și elvețiană panarama...Are un lipici ceva mai prost ca banda de mascare pentru zugravi ! Dacă o pui pe o suprafață perfect plană și lucioasă , si o presezi puțin , se lipește ...bine! Prea bine, chiar. Dacă īncerci cumva să-i "īndulcești" lipiciul , gata , s-a dus , nu se mai lipește neam , alunecă īn toate părțile , nu are aderență și , deci nu ai pic de precizie īn trasarea gravurilor sau liniilor de nituri.
Și mai este o chestie: banda Dymo este pretabilă (datorită rigidității sporite) suprafețelor plane , unde se poate folosi ,cu ceva īndemīnare , cam orice. Pe suprafețe curbe, mai ales cu raza de curbură mică , nu e grozavă , și tocmai pe astfel de suprafețe ai nevoie de-un ghid de nădejde.
Este o părere și-o experiență personală , fiecare "simte" poate altfel chestiile astea , dovadă că mulți modeliști se īmpacă bine și cu Dymo , și cu izolerband-ul !
Spor să ai !

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 April 2018 - 01:42 PM

Eu lucrezi cu banda Dymo, de prin anii 95 si ma impac excelent cu ea. Este adevarat, nu o pot folsi mai mult de doua ori, dar prima data si a doua tine excelent. Intr-adevar, daca pui mina pe lipici aderenta scade simtitor. Nu am avut niciodata probleme cu resturi de lipici ramase pe plastic sau sa nu o mai pot da jos!
O folosesc si pe suprafete curbe, fuselaje de avion tot fara probleme. Treaba e simpla si tine de cum o lipesti. Treaba sta cam asa:
Imagine atasata: dim.png
(desenul e exagerat). Pui marginea benzii pe partea opusa liniei de gravare. Ea face o curba in aer, dar nu-i problema, banda adera pe lateralele fuselajului, se intepensete bine. Cu putin exercitiu se rezolva.
Am folosit si banda daeziva (am arat intr-un articol, din pacate, nu se mai poate accesa!) pentru electricieni, dar puneam mai multe straturi, unul peste altul. Api taiam fisii late de 3 - 5 mm, pe care le foloseam foarte bine.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi