Forum Machete,Modelism,Hobby: Convertorul Sirian (model 1) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Convertorul Sirian (model 1) Eduard 1/72

#1 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2019 - 07:13 PM

Incerc sa ma ambitionez sa termin toate modelele care zac pe jumatate facute, prin cutii. A venit randul unui L-39 de la Eduard, unul din primele jeturi pe care le-am cumparat ca acum 15-20 ani.
Kitul, printre primele la 72 de la Eduard, este destul de trist...nici nu stiu de unde sa incep, poate de la bordul de fuga extrem de gros al aripii (care trebuie rezolvat prin aschiere prin interiorul jumatatilor aripii), pana la forma ingrozitoare a cabinei, care nu are nimic in comun cu realitatea.

Majoritatea pieselor mici au avut (la mine, cel putin) matrita usor decalata, asa ca a trebuit sa pilesc destul de mult pe la ele.

Scaunele, complicat de asamblat (o gramada de piese mici si PE-uri), odata finalizate, pe langa ca nu seamana cu cele reale, nici nu au avut bunul simt sa incapa in cockpit, fiind mult prea late.

In final, ceva sink-markuri extrem de adanci si deranjante pe la coada si pe rezervoarele din capetele de plan.

Avand Profipcackul a fost un avantaj, am putut impopotzona cockpitul cu ceva PE-uri si sper ca mastile sa se potriveasca cu cupola vacu de la Pavla (o solutie rezonabila pentru forma imposibila a cupolei originale).
Ca aftemarketuri voi folosi tuburi pitot de la Master, niste containere de rachete de la Res-Kit si centurile flexibile de la Eduard.

Acum, zona botului e dubioasa rau la kit, subtirica, ascutita... nu am de gand sa o ingros pentru a o rezolva, dar macar am mutat un pic mai in spate inelul botului, pentru ca la kit, daca vopseam in galben botul, iesea prea putin galben...
Imagine atasata: a01-legacy-general-highlights-1-.jpg

Din poza de mai sus se observa si forma dubioasa a primei cupole...

Ce amn facut pana acum.
La bot, am astupat gravajele originale si am mutat tot cam 1mm mai in spate. Cu ocazia asta am facut si micul vizor al manometrului din bot (dat o gaurica unde am bagat un ceas de bord taiat la preducea, tot din decalul de la eduard, apoi cu aceeasi preducea un gemulet pe care il voi masca) .

In cockpit am cam pus tot, pe fuselaj am mai pus suportul senzorului de incidenta, niste aerisiri, o priza de aer, montantii de la prizele de aer si soclurile luminitelor din captele planurilor.
Am pregatit si gaurile pentru tuburile pitot (1mm grosime !). Am facut din nou geamul separator dintre posturile de pilotaj, evident ca cel original, gandit pentru cabina groasa de plastic, nu se mai potrivea.

Imagine atasata: _MG_0654.JPG
Imagine atasata: _MG_0650.JPG
Imagine atasata: _MG_0651.JPG

proba cu cabina de la Pavla (facuta pentru kitul de la KP)

Imagine atasata: _MG_0649.JPG

Am asamblat si vopsit containerele (Alclad Dural)
Imagine atasata: _MG_0653.JPG

#2 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2019 - 09:35 AM

Vezi postarea1-0-9, la 04 February 2019 - 07:13 PM, a spus:

Kitul, printre primele la 72 de la Eduard, este destul de trist...


O fi el trist, dar arata foarte bine.

Foarte misto bordul, scaunele, cockpitul in general.

Spor.

#3 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2019 - 07:19 PM

Siria a achizitionat in perioada 1976-1985 un numar de 99 L-39 (55 ZO, si 44 ZA ).

Se estima ca la inceputul razboiului din 2011, mai erau in serviciu aproximativ 40 de bucati.

Aviatia Siriana se afla intr-o stare destul de proasta la inceputul razboiului, asa ca orice avion disponibil a fost folosit, inclusiv L-39, in general socotit ca avion de antrenament.

Datorita vitezei reduse, bunei vizibilitati si a echipajului de doi (workload redus pentru pilot), a devenit avionul predilect pentru a vana convoaie de camioane ale insurgentilor sau pentru a lovi tinte importante in zone dens populate.

Armamentul folosit a fost in general compus din bombe de 100 sau 250kg, alte bombe fabricate in atelierele locale, rachete nedirijate de 57mm si evident tunul de bord (la variantele care aveau).

Lipsa oricaror masuri de protectie (chaff/flare) a facut ca pierderile sa fie importante in 2012 si 2013, odata cu raspandirea rachetelor antiaeriene in mainile insurgentilor.
Cel putin 7 au fost doborate in 2012 si 2013, doua au fost lovite la sol cu TOW la baza de la Kweires (incercuita complet si sub asediu), nu mai putin de 14 fiind capturate intregi (nu toate insa in stare de zbor) de catre jihadistii din Al-Nusra Front si Ahrar ash-Sham odata cu ocuparea bazei de Taftanaz.

Zvonurile ca o parte din ele au fost pregatite pentru a fi folosite (eventual in misiuni sinucigase) au facut ca aviatia Siriana sa atace in mod repetat baza, astfel ca cel putin 4 au fost distruse complet.
Desi aparusera filmulete cu ele in noi marcaje jihadiste, L-39 insurgente nu au fost folosite, probabil din lipsa unor piloti pregatiti.

Imagine atasata: SYAAF-AFB-KSHESH-013 L-39 (2133).jpg
Imagine atasata: 5-L-39 2111 KSHESH AFB.jpg
L-39 capturat de jihadisti si re-inmatriculat

In 2014 , Albatrosul a cam iesit din peisaj , toate celulele ramase fiind bagate la reconditionare (la un moment dat aparusera imagini din satelit cu nu mai putin de doua duzini in curtea "fabricii" de la Nayrab, unde de altfel doua au fost lovite la sol cu TOW .

Imagine atasata: SyAAF-L-39-2144.jpg

Din 2015 L-39 apar din nou, pe toate fronturile, in mai multe filmulete dupa ridicarea asediului asupra bazei de la Kweires, unele inclusiv cu decolari de noapte, fiind confirmate lovituri nocturne, ceea ce ar indica instalarea unor sisteme de navigatie si vedere pe timp de noapte .

Imagine atasata: CWYJIJxXAAELV4U.JPG

O serie de modificari au fost aduse "la fata locului", inclusiv montarea containerelor de rachete nedirijate B-8M de 80mm, mult mai eficiente decat cele de 57mm. Aceasta instalare nu era prevazuta in structura de rezistenta a avionului, multa lume (inclusiv personal de la firma Aero din Cehia) fiind surprinsa de trainicia micului aparat.
Sirienii au mers si mai departe si poze apar cu aparate care pe langa containerele de 80 mm mai cara si inca doua bombe pe pilonii exteriori...

Imagine atasata: 97h.JPG
Imagine atasata: 18010163_1686435154707123_7265460685911713078_n.jpg

Luptele continua astfel ca in 2016 alte doua sunt doborate iar in 2017 doua sunt distruse de ISIS cu TOW la Deir Ezzor .
Imagine atasata: id14193-02.jpg

Ultima pierdere consemnata e de la sfarsitul lui 2017 cand a fost doborat unul langa Hama.

Actualmente, cu 99% din "rebelii" jihadisti inghesuiti in paradisul din Idlib, aviatia Siriana are un moment de respiro, astfel incat stirile despre L-39 sunt din ce in ce mai rare.
Probabil ca sunt din nou la "Fabrica" pregatindu-se pentru inca o runda de convertit jihadisti in ingrasamant...

#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2019 - 07:42 PM

In filmul Three days before Deir ez-Zor apar cateva treceri fabuloase ale unui L-39, care escorteaza trupele care se pregatesc sa faca jonctiunea cu garnizoana orasului condusa de Generalul Issam Zahreddine, incheind efectiv asediul de peste trei ani al statului islamic asupra orasului de pe Eufrat.

Imagine atasata: vlcsnap-2019-02-09-19h30m47s888.JPGImagine atasata: vlcsnap-2019-02-09-19h31m05s468.JPG
Imagine atasata: vlcsnap-2018-11-02-12h32m38s421.JPGImagine atasata: vlcsnap-2018-11-02-12h36m35s457.JPG

Am incercat sa fac fix avionul asta.
Am vrut sa il fac extrem de hartanit, cum apare in filmare, pentru asta am luat ca model mai multe poze ale altor aparate :

Imagine atasata: 5a428d92fc7e93f74f8b4567 (1).jpgImagine atasata: DMIMkEMW0AAsk41.jpgImagine atasata: SYAAF-AFB-NEYRAB-002 L-39.JPG

In fine, cam asta am reusit cu el :

Imagine atasata: 1.JPGImagine atasata: 2.JPGImagine atasata: 3.JPG
Imagine atasata: 4.JPGImagine atasata: 5.JPGImagine atasata: 6.JPG

Imagine atasata: 7.JPGImagine atasata: 8.JPG
Imagine atasata: 9.JPGImagine atasata: 10.JPG
Imagine atasata: 11.JPGImagine atasata: 12.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 12 June 2020 - 08:32 AM


#5 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 February 2019 - 10:06 PM

Uaa... cum arata avioanele acelea :lol: ; n-au scapat nici un " ing" .( weatering , ciping ...etc.)

Foate fainutz , 1-0-9 , si mi-a placut deasemenea foarte mult prezentarea . Felicitari !

#6 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 09 February 2019 - 10:45 PM

Felicitari pentru macheta.Apreciere pentru poporul sirian care a avut vointa sa spuna Nu ,decadentului occident si USA care putin cite putin se transforma in imperiul iadului.

#7 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 10 February 2019 - 12:57 PM

Din păcate sunt două imperii ale iadului: unul care servește răul cu vodkă, iar celălalt - cu cola și whisky. Fiecare īși vede strict interesele.
Revenind la machetă : am făcut vreo cāteva L-39 de la Eduard, nici una la fel de reușită ca a lui Edi. Īn mare parte datorita transparentelor cockpitului. Nu mi-a trecut prin cap că s-ar putea īmperechea termoformata de la Pavla cu macheta Eduard. Promit ca următoarea așa am să o fac.
Maestre :hi:

#8 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2019 - 01:06 PM

Va multumesc pentru aprecieri :) :hi:

Salut Gopo, cabina de la Pavla nu e 100% compatibila (e pentru KP), dar e mult mai OK fata de ce e in cutie, cel putin ca forme.
E de tras ceva in special in zona parbrizului. O sa vezi :))
Sunt surprins ca nu exista (sau eu nu am gasit) deloc cabine facute pentru Eduard...e un set de cockpit de la CMK, dar l-am vazut "live" si senzatia e ca ce dau inauntru e o varianta vacuformata a cabinei din plastic de la Eduard, adica cu tot cu forma de cacao...

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 10 February 2019 - 01:08 PM


#9 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 10 February 2019 - 09:07 PM

Superb....

#10 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2019 - 09:48 AM

Foarte frumos si bine documentat!

Cam mari tulumbele alea de sub aripi...probabil ca ii afecteaza serios performanta...dar uite ca acest micut soldat Svejk stie sa-si faca datoria in orice situatie:)




#11 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2021 - 07:45 PM

Revin in topicul asta cu ceva noutati, a aparut o foaie de decaluri incredibila, pe subiect.
O firma noua, PaulusVictor.

Impachetarea frumoasa rau, explicatii foarte detaliate pentru fiecare avion, o foitza bonus cu numere pentru alte avioane si un mic sticker, cado!

Imagine atasata: 100059243_844748672684464_5257668470048292864_n.jpgImagine atasata: 117626851_908961219596542_63226678703418615_n.jpgImagine atasata: 117638625_908961269596537_1905185365469183697_n.jpg
Imagine atasata: 117697541_908961209596543_6211623796028884125_n.jpgImagine atasata: 117825357_908961289596535_461591261899835211_n.jpgImagine atasata: 117877740_908961226263208_6589235188684047463_n.jpg


Super super super, de-abia astept sa revin in subiectul Mig.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 22 April 2021 - 08:03 PM


#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 22 April 2021 - 09:57 PM

E intradevar super si profi ! Ce idee faina si atractiva sa includa acele detalii si dimensiuni ale adaposturilor pentru baza ! :thumbsup:

#13 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1718
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 25 April 2021 - 09:29 AM

Faină de tot realizarea, iar istoria din spate este īncă mai fascinantă.
Nu știu cum este cu imperiile răului, dar voi susține īntotdeauna autodeterminarea popoarelor și neamestecul străin īn treburile interne ale unei țări.
Ceva de genul "Nu-i treba măgarului de unde beau oile apă..."
Iar acest L-39 ți-a ieșit foarte frumos, chiar īmi place ( ți-am zis că mie īmi plac avioanele mai tīrnosite !)
Spor !!

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi