Forum Machete,Modelism,Hobby: Macelarul, papagalul si antiaeriana - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Macelarul, papagalul si antiaeriana FW-190 D-11 & D-13, Dual combo, Eduard, scara 1/48

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 October 2019 - 02:05 PM

FW -190 D

Intr-un fel FW190, pina la un punct, a avut aceeasi soarta ca si He112. Interese obscure l-au tinut prea mult timp pe planseta lui Kurt Tank. Adeptii “Blitzkrieg”-ului vedeau in Bf 109 un avion suficient de performat, ca sa mai piarda timp si bani pentru dezvoltarea unui un alt avion, sustinind ca nu aveau nici un motiv sa puna la punct un un avion de superioritate aeriana.
Motorul in stea a fost o alta motivatie: <Nu este capabil sa “traga” dupa el un vinator de mare viteza, perioada biplanelor a demonstrat acest lucru!> spuneau “specialistii”, cu toate ca un motor racit cu aer putea incasa mai “multe”, ne fiind dependent de circuitul de racire cu apa!
Prototipul, inmatriculat civil “D-OPZE”, zboara prima data la 1 iulie 1938, avindu-l la mansa pe Hans Sanders. Dupa remedierea problemelor aparute la testari, primele avioane FW190A-1sint livrate unitatilor de pe front, abia in toamna anului 1941 ( II/JG 54, Rusia). FW-190 a fost un avion in circa caruia s-au pus o gramada de utilizari: vinator, vinator - bombardier, torpilor, avion da atac la sol sau suport la mare altitidine. A fost un adevarat avion multi rol. Am putea sa ne intrebam care ar fi fost soarta Bataliei Angliei, daca in loc de Bf-109 ar fi fost FW-190!
Robustetea lui a dus la multitudinea de variante construite, una dintre ele fiind FW-190 D, Dora.
La sfârșitul anului 1944, cind soarta razboiului incepe sa fie clara, Hermann Göring, nemultumit de performanta unitatilor Luftwaffe, care pierdusera suprematia aeriana deasupra Germaniei, precum si a diferentelor de opinie cu Adolf Galland, l-a indepartat pe acesta din Jagdflieger, incercind sa-l trimita la una din unitatile de pe front. Datorita sprijinului primit din patea lui Hitler, lui Galland i s-a oferit sansa de a-și forma propria unitate. In urma deciziei lui Hitler, i s-a incredintat formarea unei unitati prin care sa demonstreze eficacitatea noului avion, Messerschmitt Me 262, ca interceptor impotriva bombardierelor aliate. Astfel, in februarie 1945 apare, la Brandenburg-Briest, JV 44, Jagdverband 44, unitate, care, în ciuda existenței sale scurte, devine una dintre cele mai cunoscute unităti Luftwaffe.
Datorită vitezei sale, Me 262, putea sa scape usor de aviatia de vinatoare aliata, dar avea o problema: datorita incapacitatii motorului de a accelera rapid pe panta de decolare si aterizare, avionul era vulnerabil in aceste moment, ceea ce il face o tinta usoara pentru vinatorii aliati, care incepusera sa detina suprematia aeriana. Protectia aeriana a aerodromului nu era o noutate, documentele dovedesc ca unitati precum III./KG (J) 54 si III./JG 7 erau protejate aerian de un numar mic de avioane FW 190A-8 si respectiv Bf 109 G-14, ce nu erau neaparat incadrate intr-o anume unitate. Idea a fost preluata, asa ca, la inceputul lunii aprilie, a aparut „Platzschutzschwarm” (Sachsenbergschwarm, Würgerstaffel sau Papagei Staffel), sub conducerea Lt. Heinz Sachsenberg, unitatea fiind dotata cu cinci FW -190 D, in versiunile D-9 si D-11. Pentru ca, antiaeriana, care proteja si ea aeroportul, constituita in mare parte din servanti slab instruiti, tragea in tot ce zbura dar nu dadea din aripi, avioanele au trebuit scoase in evidenta, asa ca, pe intrados, a aparut acel camuflaj caracteristic pentru Papagei Staffel: rosu cu dingi albe.
FW-190 D-13/R11 (dotat cu instalatia de autopilot tip PKS 12), W.Nr. 836017, apartinind JG 26 si pilotat, probabil, de Maj. Franz Götz, a fost capturat de RAF, pe aeroportul Flensburg-Weiche, in 5 mai 1945. Balkenkreuz -ul si celelalte insemne, au fost acoperit cu o vopsea gri-albastru, peste care a fost pictata steaua alba, in cinci colturi si inscriptia USA 14. Acest avion, pilotat de pilotii germani Maj. Heinz Lange si Oblt. Günter Josten, a participat la un „dogfights”, cu un Hawker Tempest Mk V, pe 25 iulie 1945, pentru a i se testa caracteristicile. S-a dovedit ca aveau performante similare, dar D-ul era mai bun la altitudini mari. Avionul, a fost trimis in SUA, la Museum of Flight din Seatle. Din pacate, la restaurare, schema de camuflaj a fost gresita.
Bibliografie:
- Focke Wolf FW - 190 A/F, Planes and Model Kits, colectiv autori
- Focke Wolf FW - 190 A/F, Aero Details nr.6
- Walk Around Focke Wolf FW - 190 A/F, Squadron/signal publications
- Focke Wolf FW - 190 in action, Squadron/signal publications
- Focke Wolf FW - 190 D, Walk around,
- Focke Wolf FW - 190 D, Monogram close-up, 10
- Focke Wolf FW - 190 Describet, part 1 and 2, Geoffrey Pentland & Anthony Sennan
- www.google.ro



Kit-ul
Face parte din cunoscuta serie Dual Combo scoasa de Eduard.
Imagine atasata: IMG_2205e.jpg
Cutia contine piesele pentru doua avioane tip FW -190 D. Injectia, matrita de mare presiune, este in plastic gri inchis, bine centrata si cu detalii fine, fara bavuri evidente. In cutie sunt 6 x 2 rame pe care sunt 142 x 2 piese, din care 12 x 2 nu se folosesc. Din prospect, reisese ca ar trebui sa mai fie inca o rama, rama Q, varianta pentru aripi, extrados si intrados, din pacate aceasta lipseste.
Imagine atasata: IMG_2206e.jpg
Imagine atasata: IMG_2207e.jpg
Imagine atasata: IMG_2208e.jpg
Imagine atasata: IMG_2209e.jpg
Imagine atasata: IMG_2210e.jpg
Imagine atasata: IMG_2213e.jpg
Plasticul prea inchis la culaorae, probabil, va fi dificil de lucrat la detalii si regravari. Ramine de vazut.
In cutie mai sunt:
- doua rame cu 11 x 2 piese transparente, din care 7 x 2 nu se folosesc. Injectia este foarte buna, cu detalii fine, fara moar in plasticul transparent. Plasticul pieselor putea fi putin mai subtire!
Imagine atasata: IMG_2214e.jpg
- o cola cu decalui, pentru 6 inmatriculari: FW - 190 D-11, W.nr. 2200xx, Lt. Karl-Heinz Hofmann, Sachsenberg Schwarm,of JV 44, München, mai 1945, FW -190 D-11, W.nr. 2200xx, VFS des G.d.J., Bad Wörishofen, marie - aprilie 1945, FW -190 D-11, W.nr. 220014, VFS des G.d.J., Bad Wörishofen, aprilie 1945, FW - 190 D-13, W.nr. 836016, V./EJG 2(?), Pilsen-Bory, Cehoslovacia, mai 1945,
FW - 190 D-13/R11, W.nr. 836017, Stab./JG 26, Flensburg-Weiche, Germania, mai 1945 si FW - 190 D-13/R11, W.nr. 836017 de captura.
Imagine atasata: IMG_2215e.jpg
Imagine atasata: IMG_2219e.jpg
Imagine atasata: IMG_2220e.jpg
Imagine atasata: IMG_2221e.jpg
- un set de PE prevopsit, cu detlii pentru cocpit
Imagine atasata: IMG_2216e.jpg
- un set de masti pentru cupole.
Instructiunile de montaj sunt clare, intuitive, date pe etape de constructie.
Imagine atasata: IMG_2217e.jpg
Imagine atasata: IMG_2218e.jpg
Pentru vopsire sunt indicate vopsle Gunze/Mr. Color, acrilice sau laquer, cu denumirea in clar si cod Gunze/Mr. Color

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 October 2019 - 03:47 PM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 October 2019 - 03:31 PM

Am scos piesele de pe rame. Vad ca au ramas citeva, care habar nu am unde vin puse, in instructiuni nu zice de ele, desi nu fac parte din alea 24 care nu se folosesc! Vom vedea la apelul...adunarii, poate mi-a scapat ceva din instructiuni. Cine stie, poate mai fac un avion! :-D
Am crezut ca scap de piesele de pe o rama, din pacate nu a fost asa.
O prima constatare, e ca trebuie verificata imbinarea fiecarei piese inainte de lipire, pentru ca nu se prea potrivesc.
Astea doua nu se pupa, desi ar trebui.
Imagine atasata: IMG_2224e.jpg
Asta din cauza inaltimii cam mari a acestei gilme. Nu foloseste la nimic, dar e acolo!
Imagine atasata: IMG_2223e.jpg
Partile aripilor nu se suprapun din cauza cutiei de mai sus. Putea lipsi fara probleme, dar m-am opacit sa o pun!
Imagine atasata: IMG_2226e.jpg
A trebuit sa pilesc din ambele repere.
Chestia asta e prea lunga
Imagine atasata: IMG_2225e.jpg
Pentru cazul cind se face cu capacul de la mitraliera din radacina aripii inchis, aici trebuie taiat si marginea, desi in instructiuni nu se specifica asta.
Imagine atasata: IMG_2222e.jpg
M-am straduit sa tai cit mai exact. Dar cum intii s-a inventat chitul si abia apoi modelismul, am mai cirpit pe ici pe colo.
Bun, revin la rama de care credeam ca scap. In instructiuni se da posibilitatea ca un capac de linga parbriz sa fie lasat deschis, cu vedere la maruntaie. Bun, imi zic, nu ma intereseaza, nu mai montez nimic din zona asta. Da, numa ca... maruntaiele au vedere, si inca buna, si dinspre cala trenului de aterizare! Na, belea! Asa ca am vopsit urgent piesele, le-am tait de pe rama si le-am asamblat. A iesit asta!
Imagine atasata: IMG_2227e.jpg
Imagine atasata: IMG_2228e.jpg
La o prima incercare, parca s-ar potrivi pe jumatea de fuselaj, mai cercetam! :crazy:
A, inca ceva, o nelamurire: ce e asta?
Imagine atasata: IMG_2227ee.jpg
E cumva vreun canal pentru ejectarea de tuburi trase?

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 October 2019 - 03:38 PM


#3 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 October 2019 - 04:51 PM

Imagine atasata: IMG_2227ee.jpg
E cumva vreun canal pentru ejectarea de tuburi trase?
[/quote]

Salut Z.

Da, este calea de evacuare pt motorkanone la D13.
Vezi ca daca piesa este plina la gura de evacuare, de va vedea urat...in principiu gura de evacuare ar trebui sa se vada prin gaura aferenta care ar trebui da fie in partea central a intradosului aripii.
D11 nu avea tun central deci la ala nu ar ttrebui sa existe asa ceva.

Vezi atentie mare cu capacele de la Mauserele de la incastrarea aripii...nu se potrivesc deloc cu locasurile din extrados.
De asemenea, faptul ca nu se potriveste extradosul ariplii peste intrados, din cauza lonjeronului deja lipit pe intrados, e un semnal de alarma la care trebuie sa fii foarte atent. Este posibil sa fie din cauza ca lonjeronul nu este instalat la unghiul corespunzator...caz in care e cam nasoala treaba.
Eu de cand am facut Anton-ul de la Eduard am ramas cu impresia unui kit care se potriveste aproape impecabil (cu exceptia capacelor de la tunuri), insa trebuie sa faci testare la rece si cand doar te uiti la el, nu doar inainte de fiecare lipitura.
Voi urmari cu mare interes pt ca am si eu kitul si sper sa vina ziua aia frumoasa cand sa ma apuc de el.

Spor la treaba!

#4 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 24 October 2019 - 05:17 PM

Eh , ce vrei si tu acuma.... ce daca-i Eduard si profipack , tot short-run se numeste . probleme cu duiumul ....
Cum bine zicea RocknRolla , potriveala la rece la toate piesele , piesuletzele si piesulicile ca altfel nu merge .

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 October 2019 - 03:55 PM

Da, tot trebuie verificat. Azi am pilit la mataraia de mai sus, ca sa intre in fuselaj. Cam dezamagitor kit-ul. Cam acelasi plastic moale, un pic mai bun decit la AIRCO. Heller, MatchBox, Airfix chiar si Italeri veau plasticuri exceptionale! M-am bucurat de PE-urile gata vopsinte. Mai bine nu, sunt de slaba calitate, cu detalii putine iar aparatura aproape nu se vede. Au renuntat la film, pentru ceva negru cu citeva zgirieturi. Au avut chestii mai faine la 1/72! Apoi RLM 66 e orice, numai RLM 66 nu! Seamana cu albastrul inchis de pe Hellcat, in Pacific. A trebuit sa ma chinul sa-l imit, pentru a vopsi cocpitul. Deocamdata nu am poze, mai am ceva de lucru la cocpit.

#6 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 28 October 2019 - 01:49 PM

Vezi postareaZ-mare, la 25 October 2019 - 03:55 PM, a spus:

..... A trebuit sa ma chinul sa-l imit, pentru a vopsi cocpitul....

Aoleu,nene Z! M-ai pus pe ganduri. Am vazut postarea si am "fugit" la kit. Comparat cu RLM66 nu se "pupa" deloc!
Imagine atasata: IMG_20191027_091548.jpg Imagine atasata: IMG_20191027_091608.jpg
Arata-ne, cand mai faci poze, cum se rezova problema.
Multumesc!

#7 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 28 October 2019 - 03:44 PM

Salut,
eu cand l-am facut pe al meu am preferat sa nu folosesc PE-urile respective, din aceleasi motive spuse de voi. La machetele mai recente de la ei au rezolvat problema, rezolutia PEurilor este mai buna. Atunci am decupat ceasurile din decal si le-am lipit pe bordul de plastic. Spor!

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 October 2019 - 09:01 PM

Zachs, solutiile sunt:
- sa nu le folosesti, cum zice Paul,
- sa revopsesti PE-urile cu RLM 66,
- faci, ca mine, un amestec de Revell 78 cu Revell 52. Am amestecat neacademic, la ochiometru, pina a iesit cit de cit asemanator. Asa, nu sunt sigur, cam 40%+60%. Lasa sa se usuce bine vopseaua ca sa faci comparatia. Cit de curind pun poze, mai am putin de lucru la cocpit inainte de asamblare.

#9 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2019 - 10:41 AM

Este clar ca cei de la Eduard au gresit culoarea pt RLM66 pe PE-urile pre-painted din toate seriile de Fw190 A/D oldtool.
La matritele mai noi au rezolvat problema, RLM-ul 66 este mult mai ok, dar pe cele vechi este prea spre albastru-deschis fata de cum ar trebui sa fie.

M-am confruntat si eu cu dilema asta, insa m-am hotarat sa le folosesc asa cum sunt, din 2 motive principale:
- chiar si in situatia in care modelul este facut cu cupola deschisa, se vede foarte putin din interiorul cockpit-ului. In plus, cockpit-ul fiind mic si fara sa beneficieze de lumina multa in mod natural, diferenta dintre nuantele de RLM66 devine dificil de observat. sigur, daca te uiti atent si mai ales daca stii de ea, o vezi. Dar privind nodelul in vitrina, aceasta difernta de nuante devine practic aproape invizibila;
- o revopsire a PE-urilor cu un RLM66 correct ar conduce la acoperirea celorlalte detalii de vopsire, atat de pe panoul de bord cat si de pe consolele laterale.

Din aceste motive, eu am preferat ca la A5-ul meu sa merg cu PE-urile asa cum sunt, fara revopsire. Asa voi face probabil si cu celelalte 109-uri din seriile A/D pe care le mai am, in varianta oldtool de la Eduard.
Pentru exemplificare am atasat poze cu cockpit-ul de la Anton-ul meu cu PE-urile deja instalate, ca sa vedeti exact diferentele de nuanta. Dupa cum spuneam, aceste diferente se estompeaza dramatic odata cockpit-ul inchis in fuselaj si in conditii normale de expunere/luminozitate.Probabil ca ele nici nu mai sunt sesizabile, daca il faci cu cupola inchisa.

Spor la treaba si toate cele bune!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 22.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg


#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 November 2019 - 05:38 PM

RocnRolla, m-am gind si la varianta asta, dar diferenta de culori era, totusi supartoare: una grii, alta albastra. Am cautat o solutie de compromis, adica o culoare asemanatoare, dar putin mai inchisa. Nu e cea mai cea, dar asta avem, cu asta defilam. Mai am doua FW 190, varianta A, cu aceleasi probleme la PE-uri.
Colimatorul, i-am schimbat "sticlele", cele din kit erau prea groase. Folie transparenta de PP.
Imagine atasata: IMG_2238e.jpg
Tot potriveli, adica ne-potriveli!
Imagine atasata: IMG_2229e.jpg
Partea care reprezinta locasul mitralierei de la radacina aripii, loveste in rama caleii trenului. Daca se alege varianta cu acel locas deschis, trebuie pilit din ambele piese. Daca se alega varianta cu acel locas inchis, no problem, se poate taia. Am ales aceasta varianta, nu-mi place cum se vede cu acea trapa deschisa!
Imagine atasata: IMG_2230e.jpg
Partea superioa a plansei de bord, cu colimatorul montat.
Imagine atasata: IMG_2239e.jpg
Cocpitul
Imagine atasata: IMG_2240e.jpg
Imagine atasata: IMG_2243e.jpg
Si...inca o surpriza!
Imagine atasata: IMG_2245e.jpg
Luft cit cuprinde!!! Practic piesa nu se poate sprijini pe nimic! Si nu este nimic montat gresit. Piesele 1, 2 si 3 isi dau reciproc pozitiile, nu ai cum gresi!
Va trebui sa pun pe laterale un straif de plastic, pe care sa se sprijine partea de sus a bordului .Noroc ca parbrizul se potriveste perfect. Defapt asta arata ca si piesele 1, 2, 3 sunt puse corect!

#11 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2019 - 09:47 AM

Salut Z.

La mine la Eduard 190A5 nu a fost nicio problema la imbinarea aripii cu fuselajul...s-a potrivit excelent, nu a trebuit sa tai nimic.
Imi aduc aminte intr-adevar ca acele capace de la tunurile MG151 au fost infernale...dar in rest nicio problema.
Vad ca tu ai ales o alta abordare cu capacele alea, cunt curios cu o sa mearga partea care vine pe lateralele fuselajului.
Dealtfel, capacele de MG151 mi s-au parut a fi singurul punct nevralgic al kitului. Aaa, la fel si trenul de aterizare...mara grija cand ajungi acolo cu unghiurile si alinierea corecta a jambelor trenului de aterizare, pt ca aici kitul este imprecis si se poate gresi cu usurinta.

Luftul acela de la coama aparatelor de bord l-am avut si eu, dar ceva mai putin pregnant. Nici nu cred ca a fost gandita sa fie complet inchisa zona aia - punctul de contact al coamei este cu piesa din fata si odata montat parbrizul, acele lufturi nu mai sunt vizibile.
Inainte sa pui straifuri de plastic, incearca sa vezi daca lufturile mai sunt vizibile cu parbrizul pus in pozitie.
Spor la treaba, vad ca te misti destul de repede :good:

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 November 2019 - 11:57 AM

Treaba a fost rezolvara ca cam asa:
Imagine atasata: IMG_2246e.jpg
Acuma coama are pe ce se sprijini, mi-era sa nu pice taman cind totul era gata si cel mai greu de rezolvat, desi suprafata frontala de lipire era destul de mare. Un suport in plus, nu strica!
Am vopsit partile albe, ce se vedeau, si acum arata cam asa:
Imagine atasata: IMG_2247e.jpg
Intr-adevar, dupa ce pui parbtizul (acum e pus asa, sa nu cada pina fac poza!), nu se mai vede nimic din luft.
Si da, acele capace pentru MG 151 sunt cu cintec. Cum ziceam, o sa fie cu acele capace inchise. Am decupat eu cum am putut mai precis locasul si le-am lipit inainte de a asambla aripa in fuselas. S-ar parea nu a fost solutia cea mai buna, la o prima incercare vad ca sunt probleme. Da, dar aici e vina mea!! Initial am vrut sa pun capacele dupa asamblarea aripii la fuselaj, insa a parut cam dificila asezarea lor. Probabil pentru asa era acel dimb, in cutiuta de pe aripa! Mai pilesc, mai tai si vad ce iese. Daca nu, le dau jos, lipesc aripa si dupa aia capacele.

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 November 2019 - 03:10 PM

RocknRolla, ai dreptate, prinderea jmbelor de avion/aripa e intr-un stil total aiurea. Nici nu stiu ce rezistenta mecanica are prinderea aia! Revin cu subiectul la momentul oportun.
Am prins aripile de fuselaj. Nene....jale mare! Lufturi cit cuprinde, potriveai ceva, de descentra altceva.
Imagine atasata: IMG_2248e.jpg
Imagine atasata: IMG_2249e.jpg
Imagine atasata: IMG_2250e.jpg
Imagine atasata: IMG_2252e.jpg
Imagine atasata: IMG_2253e.jpg
Imagine atasata: IMG_2254e.jpg
Cum ziceam mai sus, plasticul e de doi lei. Nu stiu ce plastic foloseste Eduard, dar nu se compara cu cel de la MatchBox, Heller, Italeri.
Imagine atasata: IMG_2259e.jpg
De 30 de ani de cind lucrez, este prima data cind crapa ceva! Da s-a mai deslipit, dar de rupt, in nici un caz! Va dati seama daca a pocnit un plastic lat de peste 6 mm si gros de 1 mm??! Ca doar nu am dat cu ciocanul! Am incercat sa pun un straif de plastic, si nici ala cu forta, intr-un luft de la bordul de atac! Sa vedem cum o dreg!
Inteleg ca am ales o solutie proasta, lipind capacele inainte de a atasa aripile, dar nici chiar asa, mai frate! :diablo:
Ma tot batea gindul sa iau Bf-ul asta care a aparut acum la Eduard, dar incep sa ma gindesc daca merita!

#14 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 09 November 2019 - 03:57 PM

Ciudat de tot....Eduard= meserie....Hmmmmm....
Din ce vezi pe youtube se asambleaza in 5 minute .
Cred ca ai fost la sala inainte si dupa o sesiune de haltere ai apasat i idee mai tarisor :diablo:

#15 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2019 - 09:47 AM

Vai ce pacat ca a crapat in halul ala!
Mai ales ca e si lonjeronul, si ambele aripi...incredibil.
Nu-mi vine sa cred ce probleme ai cu el, Z.
Nu stiu daca poate fi salvat (cand spun asta ma gandesc la reparat crapaturile ca si cum ele nu ar fi existat), dar in mod sigur merita sa incerci. Eventual il oblojesti cat poti de bine si in faci cu trenul escamotat. Ideea e sa nu iti fie afectat diedrul aripii, caz in care nu prea mai ai ce sa-i faci.

Intr-adevar eu la al meu am preferat sa instalez capacele de MG151 la sfarsit, dupa ce am asamblat aripa cu fuselajul, tocmai pt ca ar fi trebuit sa fie mai putin probleme speciale cu potrivirea aripa-fuselaj si obtineam si o flexibilitate ceva mai mare cand montam capacul peste gaura. In sensul ca puteam sa fac ajustari in toate partile de contact.

La celalat poate reusesti sa dai jos capacele de MG151 inainte sa montezi aripa pe fuselaj, sunt curios cu o sa mearga.
Indiferent insa daca schimbi abordarea sau nu, sunt convins insa ca iti va iesi bine...macar cel care nu a crapat.

I-al usor Z, pt ca este un kit complicat intr-adevar...si am senzatia ca e genul love it or hate it, fara posibilitatea de compromis.
Anton-ul este chiar putin mai complex decat Dora (cred), insa impresia cu care am ramas eu a fost una categoric pozitiva. E ca un puzzle d-ala complicat, cu 5.000 de piese. La inceput iti vine sa-l arunci pe geam, dar pe masura ce incepi sa-l bunghesti, merge din ce in ce mai bine.

Tin pumnii si ia-o usor ca o s-o scoti la capat.

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 11 November 2019 - 09:48 AM


#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 November 2019 - 10:43 AM

Alex, nu stiu cum sta diedrul aripii dupa ce au aparut fracturile alea, dar de reparat eu as propune sa le tragi o liniuta de superglue peste crapaturile alea, cu un varf de ac,si dupa intarire sa le slefuiesti usor. Ar trebui sa nu se mai vada, plus ca ofera si putina rezistenta.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 November 2019 - 10:44 AM


#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 November 2019 - 11:25 AM

Asa, ochiometric, unghiul diedru nu pare afectat, nu afectat vizibil. M-am gindit sa cirpesc cu putin superglue, apoi sa slefuiesc. Mai sunt probleme in zona, si nu din cauza asamblarii neatente. O sa revin cu mai multe amanunte.
Greseala pe care mi-o pot imputa, este ideea creata de a monta capacul pe aripa, inainte de a asambla aripa de fuselaj. :devil:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 November 2019 - 11:27 AM


#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 November 2019 - 12:53 PM

Revin. In primul rind, nu vreau sa acuz pe nimeni. In al doilea rind, imi asum eventualele inexactitati de asamblare. Dar...
Priviti aceasta poza, totul e la fel, desi sunt doua machete diferite, normal, de la acelasi producator.
Imagine atasata: IMG_2260e.jpg
Pe intrados la fel.
Imagine atasata: IMG_2261e.jpg
Cind am asamblat aripile, am urmarit ca, atit bordul de atac, cit si cel de fuga, sa se suprapuna perfect!
Deci pina aici e OK! Numai ca, la o privire atenta, in cala trenului avem asta:
Imagine atasata: IMG_2262e.jpg
si asta
Imagine atasata: IMG_2267e.jpg
Aliniere perfecta!
Asa ca am pus mina pe subler
1.
Imagine atasata: IMG_2264e.jpg
2.
Imagine atasata: IMG_2265e.jpg
Fiind aceeasi matrita, ar trebui ca dimensiunile sa fie egale. Am ales, pentru masurari, un loc in care eu nu aveam cum sa intervin la asamblare.
In fine, m-am apucat de pilit, chituit si sper sa fie OK pina la urma.

#19 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 11 November 2019 - 06:28 PM

Cred ca ar fi bine sa incerci sa-i trimiti si producatorului aceste poze ... poate iti trimite alte kit-uri sau macar aripi

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 November 2019 - 11:01 PM

Deacum, totul e lipit, asamblat si aproape finisat!

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi