Forum Machete,Modelism,Hobby: Macelarul, papagalul si antiaeriana - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Macelarul, papagalul si antiaeriana FW-190 D-11 & D-13, Dual combo, Eduard, scara 1/48

#41 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 17 November 2019 - 05:07 PM

Asta pare a avea partea din fata a intradosului vopsita, ca si capacele jambelor .
Imagine atasata: D-9.jpg
Inca 2 poze cu 10 galben
Imagine atasata: d 9.jpgImagine atasata: D 9-1.jpg

Aceasta postare a fost editata de busila: 17 November 2019 - 06:04 PM


#42 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 November 2019 - 05:58 PM

Multumiri Busila, multumiri Dany, multumiri tuturor pentru comentarii. Am lamurit pina la urma cite ceva. Adica, clar, pe intrados, pina la baia trenului e RLM 75. Clar pete de RLM 82/83, probabil si 81.
Vine, totusi o intrebare, cum era pe extradosul aripii si pe fuselaj, inainte de a fi cirnatit si patat? RLM 81/76 pe aripa si RLM 81/82 pe coama fuselajului? Integral RLM 75? Jerry Crandell, desi spune ca a vazut avionul inainte de restaurare, nu vine cu nici o poza cu care sa-si sutina afirmatia, adica RLM 75 integral. Pentru ca, pe avionul restaurat, se vad pete mari de RLM 82. Ori, atunci cind s-a cirnatit, nu s-au vopsit suprafete mari, poate metri patrati, ci doar s-au tras dungi de RLM 81, RLM 82 si 83. Nu cumva Jerry Crandell a interpretat gresit ce a vazut? Asta ma face sa cred ca pe extrados aripa ar fi putut fi RLM 75 si RLM 76, iar pe coama RLM 81 si RLM 82, conform standardelor vremii. O colorare integrala in RLM 75, implica o restaurare ampla pe teatrul de razboi, ori nu cred ca e cazul aici In pozelede mai sus, puse de Busila, se vad pe fuselaj pete mari de vopsea de culoare inchisa, mult mai inchisa decit pe trapele trenului de aterizare sau bordul de atac al aripii, desi acesta este, in cea mai mare parte innumbra, peste care sunt pete de fiferite culori. Concluzia mea, care va duce si la schema de vopsire adoptata: RLM 75 pe bordul de atac, pina dincolo de cala trenului, RLM 75/76 pe aripa, in desen clasic, RLM 81/82 pe coama fuselajului. Restul intradosului, cu exceptia aripii, care ramine aluminiu, lateralele fuselajului, deriva, RLM 76. Peste acestea dire si pete de RLM 81/82/83. Care, oricum, vor acoperi destul de mult restul culorilor.
Pina una alta, am dat un grund, Mr. Base White 1000, pe aripa Humbrol 27002 si, pentru D11, am pus mastile pentru vopsirea cu rosu. A fost destul de greu sa pozitionez dungile, pentru ca nu exista nici un reper si nici o indicatie in aceasta privinta. Poze miine, daca o fi mai multa lumina ca azi.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 November 2019 - 06:02 PM


#43 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1717
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 18 November 2019 - 07:26 PM

Sara bună , Z-ule!
Uite ce mi-a zis mie atunci Aur :
"Mie mi se pare foarte plauzibila schema cu rlm 75 pe extrados peste care a venit cu pete de RLM 81, 82 sau 83 (nu mai stiu exact nuantele acestor coduri).
Repet, uitandu-ma la poze, nu pare sa fi fost vopsit in fabrica, in schema clasica luftwaffe. Oricat m-as chunui sa gasesc pe sub petele alea un tipar tipic, nu reusesc. La aripi se vede cel mai bine ca toate petele sunt aleatorii. Nu vad nicio linie (curba) care sa fie intrerupta de pete vopsite ulterior. Eu, personal, as merge pe schema din poza atasata de mine. Mi se pare foarte aproape de ce vad in pozele originale."
Și asta se vede clar dintr-o poză excelentă, luată din spate, aripile se văd bine:
Imagine atasata: Fw_190_D-13.jpg
Nici un tipar.
Intradosul : partea din față a aripilor plus capacele trenurilor : RLM 75(cu pete ca și extradosul !!),partea din spate Aluminiu , capota motorului , burta, profundoarele și eleroanele RLM 76.
Extradosul : Overall RLM75 , cu j'de mii de pete/cīrnați/bălți/dungi , etc. īn RLM 81 , 82 și 83.
Cele 15(sau17,după unele surse) de D-13 nu au fost toate noi , cel puțin 5 bucăți provin din celule de A-8 redestinate acestui scop, de-a fi convertite īn D-12/D-13. La D-12 s-a renunțat, toate au devenit D-13
Spor !

#44 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 19 November 2019 - 04:35 AM

Citeaza

Vine, totusi o intrebare, cum era pe extradosul aripii si pe fuselaj, inainte de a fi cirnatit si patat? RLM 81/76 pe aripa si RLM 81/82 pe coama fuselajului? Integral RLM 75? Jerry Crandell, desi spune ca a vazut avionul inainte de restaurare, nu vine cu nici o poza cu care sa-si sutina afirmatia, adica RLM 75 integral.

Z , eu cred ca l-as vopsi intai la fel cu D13 -le << ( dublu Chevron) fiindca asa pare ca asa ar fi aratat vopsite din fabrica ; si apoi " carnatii" .
Vezi foto alb/negru.
Pentru culori pe fuselaj . Pe coama arata destul de inchise . Nu cred ca e 75 . Probabil 81+82 .
Pe fuselaj lateral . In fotografia cu << pare o nuanta destul de inchisa , posibil 84 . Dealtfel aceasta culoare apare pe foarte multe dintre Fw-urile tarzii si nu doar ( Me-uri , He 219 , He 162 ... era probabil mai des utilizat ca si RLM 76 clasic ) .
Pe aripi deasupra . Nu cunosc pana acum nici o fotografie unde sa pot spune cu certitudine ca RLM 76 s-ar fi utilizat deasupra . Doar in poza color cu acel cimitir de avioane, in gramada se poate observa epava unui D9 care pare sa aiba o culoare foarte deschisa ... dar nu cred ca se poate spune exact ce era .
Din celelalte fotografii color se poate o bserva o combinatie de gri-uri ceva mai inchise decat albastrul deschis . Poate RLM 75 +81 sau 82 , sau chiar 74 , sau ... poate cu acel gri deschis de care aminteam in postarea de dinainte .
----
Am pus si o fotografie cu o bucata de coada a unui D9 . Dintr-un muzeu cred.. Acolo se poate observa ( cred eu) ceva ce pare RLM 84 , in special in interiorul svasticii ,peste care sa venit cu pete RLM 81 ( nuanta mai verde) sau 83 ... dar si pete ce par din nou acel gri deschis , de care vorbeam mai sus . Ma ganddesc ca era mai mult folosit decat s-ar crede si astfel este posibil sa fie confundat cu RLM 76 in fotografiile a/n , fiind o nuanta foarte apropiata de aceasta , ca intensitate , atunci cand era folosit in compunerea camuflajului de pe aripi . Mai ales langa o culoare inchisa cum era RLM 81 sau 83 .
----
Deci ca sa sumarizez : Pe aripi as merge fie cu 75+81 ( 83) ; fie cu griul acela deschis +81 (83 ) , fie 75 + griul acela deschis .
Pe fuselaj pe coama : 81+82
Pe laterale probabil RLM 84 ... Ori integral , adica si pe lateralul motorului , sau fie acolo as folosi RLM 76 .
...
Dupa care vor veni "carnaciorii".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fw190%20unbekanntemit%20Panzerblitz,color%20b.jpg
  • Imagine atasata: Fw-190D-9_Tail.jpg
  • Imagine atasata: fw 190 d13 836016_1_zpsea1e9efc.jpg
  • Imagine atasata: fw 190 d 190%20d%20halle.jpg
  • Imagine atasata: fw IIJG6schwarze8,.jpg
  • Imagine atasata: fw 190 d9 tAXzV3m.jpg
  • Imagine atasata: fw 190 d9 jg 26 152.jpg
  • Imagine atasata: fw 190 d9 jg 26 154.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 19 November 2019 - 05:31 AM


#45 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 19 November 2019 - 05:41 AM

Ps.

Citeaza

Repet, uitandu-ma la poze, nu pare sa fi fost vopsit in fabrica, in schema clasica luftwaffe. Oricat m-as chunui sa gasesc pe sub petele alea un tipar tipic, nu reusesc.

Dakian , pe lateralul fuselajului cred ca se vede linia de demarcatie dintre camoul de deasupra , de pe coama ( inchis ) si cel de pe laturi ( deschis) . Pe motor , apoi se continua pe sub postul de pilotaj si se duce in spate . Insa e destul de puternic retusat pentru a-i rupe linia .

#46 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1717
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 19 November 2019 - 11:11 AM

Vezi postareadany, la 19 November 2019 - 05:41 AM, a spus:

Ps.
Dakian , pe lateralul fuselajului cred ca se vede linia de demarcatie dintre camoul de deasupra , de pe coama ( inchis ) si cel de pe laturi ( deschis) . Pe motor , apoi se continua pe sub postul de pilotaj si se duce in spate . Insa e destul de puternic retusat pentru a-i rupe linia .

Sigur Dany, se vede demarcația īntre 76-le de pe burtă și 75-ul de deasupra. Dar atīt. Extradosul NU are nici o schemă gen 74/75 , 81/82 , 76/82, etc. Extradosul , atīt aripile cīt și fuselajul sunt 75 cu pete 81/82/83.
Camo-ul D-urilor ( fie ele 9-11-13) este extrem de atipic , datorită condițiilor deosebite īn care se găsea Luftwaffe īn ultimile luni de război.
Eu zic să ne axăm DOAR pe cele cīteva poze existente ale lui Gelbe10, orice paralelă cu alte Dore este pur speculativă.
Acum, EU așa am făcut. Alexandru va face cum crede el că-i mai bine, īn fond e munca lui.
Spor să fie băieți !

#47 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 November 2019 - 12:13 PM

Nasol, s-ar parea ca trebuie sa fac o vizita la medicul dermatolog! M-a mincat in curpopou sa fac cea mai controversata schema de camuflaj, acest 10 galben, care, desi poare bine documentat, fiecare vede altceva! Pina una, avem doua pareri mari, avizate si ...total diferite: JaPo si Jerry Crandell. Desi ambii au privit aceleasi fotografii si avion, unul zice RLM 76 cu RLM 81, celalalt RLM 75 integral! Nasol. Nu mai stiu unitatea exact, dar este o schema de camuflare pentru FW-190A8, integral in RLM 76. Si aia documentata. Acuma, avind in vedere discutiile, nu cumva era vorba de RLM 75? Daca s-a confundat RLM 76 cu RLM 75, in pozele A/N, nu ar fi prea greu! Eduard, da o inmatriculare pentru un D13, cu RLM 76/81 pe aripi si RLM 81/82 pe fuselaj. De ce 10 galben sa fi fost altfel initial? Bun, D13 a fost facut dintr-o celula de A, probabil pastrindu-si culorile. Pe criza vremii, cine mai facea consum inutil de vopsea si timp? Aripa e facuta in alta parte, perfect, dar nu extradosul intr-un loc si intradosul in altul, nu se poate tehnic. Cu alte cuvinte, fie e integral intr-o culoare, fie in doua, care s-au gasit pe acolo, RLM 76, RLM 75, RLM 81. Bordul de atac, vopsit mult pe interior, OK, sunt poze destule, probabil din considerente de camuflaj, nu de economie. Dar nu vad de ce sa pui pete acolo, la ce ar folosi?? Ca pe cer, RLM 65 sau RLM 76, dat simplu, e cel mai bun!
Rasfoind niste documentatie, am gasit niste chestii. FW-190 D, fara alte specifictii, RLM 75/82 pe aripa, RLM 81/82 pe fuselaj, alt FW-190 D, RLM 77/75 pe aripa, RLM 81/83 pe fuselaj. FW-190 A8, 8/JG 300, doborit pe 9 aprilie 1945, RLM81/82, FW-190 F8, II./SG 4, 1944, RLM 75/82, FW-D9, W.nr.211934, RLM 75/83, FW-190 D9, Stab.IV./JG3, martie 1945, RLM 75/83. Deci nimic RLM 75 integral.
Sa fie 10 galben chiar asa o exceptie?
Dakian, intr-adevar nu se poate distinge cert un desen initial, dar nici unghiul nu-ti permite, nici multimea de pete date peste, nu te lasa sa urmezi un desen anume. Apoi, in zona esre revopsita cu acel albastru urit, pentru a fi pictata steaua alba. Cele 3 D 13, provenite din celule de A8, nu ar fi trebuit sa poarte comuflajul initial? Cum e cazul lui D13 W.nr836016, V./JG 2, Cehoslovacia 1945, deci aceeasi perioada si tot D 13.
Dany, acolo poate fi, nu neaparat RLM 76, ci lumina cazuta mai altfel decit pe cel de alaturi, aflat intr-o alta pozitie.
Dakian, ai deptate. Mi-ar fi foarte usor sa-l dau tot cu RLM 75, fara masti si timp pierdut cu mascarea, si apoi cu pete, la greu, de RLM 81/82/83, dar...nu sunt convins. Treaba e ca doi insi, recte JaPo si Jerry Crandell, vad acelasi lucru in doua feluri diferite, asta ma intriga. Chestia e ca, inca, stau pe loc, e drept nici vremea nu-mi permite, cu vopsitul, dar va trebui sa fac ceva, sa rup mita in doua!

#48 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 19 November 2019 - 03:28 PM

Salutare!
Azi am gasit poza asta. Nefiind postata in topic, am zis ca poate ajuta. Spor!
Imagine atasata: 13539708444_33077c0875_o.jpg

#49 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1717
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 19 November 2019 - 06:34 PM

Da, este o poză excelentă, īn care se vede bine inscripția "Kommodore" de pe radiatorul inelar, cīt și camuflajul "īmbrăcat" pe bordul de atac al aripii.Am avut poza la momentul cīnd l-am făcut pe Galben10. Avionul are deja demontate tunurile...Sic transit gloria mundi...

#50 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 November 2019 - 08:06 PM

Am dat un strat de grund, Mr. Base white 1000, pe ambele avioane.
Imagine atasata: IMG_2282e.jpg
Partea inchisa la culoare, de pe cupola, este "echivalentul" RLM 66, dat pentru interiorul ramei.
Imagine atasata: IMG_2283e.jpg
Intradosul, lasat liber pina la cala trenului, restul dat cu aluminiu Humbrol 27002. Nu se mai vede ca l-am mascat, pentru a da cu vopseaua de intrados. Flapsurile au fost lasate neacoperite, vor fi date cu un alt aluminiu, MM1791, putin mai inchis la culoare. Eleroanele vor fi RLM 76.
Imagine atasata: IMG_2284e.jpg
Mascarea pentru dungi a fost aleasa cea data de Eduard. Rascolind pe net, am gasit vreo patru, cinci modele de dungi, toate diferite: mai dese, mai rare, pe fuselaj sau nu, pe capota motorului, paralel sau in V...asa ca nu e cazul sa ma formalizez si aici. :-P
Zacs, faina poza, multumiri!

#51 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2019 - 11:57 PM

Vezi postareadakian67, la 19 November 2019 - 06:34 PM, a spus:

Da, este o poză excelentă, īn care se vede bine inscripția "Kommodore" de pe radiatorul inelar, cīt și...


O alta teorie, care mie personal mi se pare mai plauzibila, este ca pe radiatorul inelar nu scria "Kommodore", ci "Kontroliert", aceasta fiind probabil un marcaj legat de "neutralizarea" avionului, in sensul dezarmarii si pregatirii pt uz ulterior, probabil facuta tot de personal tehnic german sub supraveghere.
Sau ma rog, dintr-un motiv de genul asta, avand in vedere ca avionul nu urma sa fie aruncat direct la gunoi, ci zburat si testat de piloti aliati.
Altfel, in perioada in care a fost operational in JG26 (inainte deci de capitulare), nu vad de ce sa fi scris cineva Kommodore pe radiator....ma gandesc ca fiind un avion unic, intreg personalul JG26 stia foarte clar ca e avionul lui Sefu'.
Nu cred ca exista riscul sa incurce cineva borcanele si sa decoleze din greseala cu jucaria ce noua a sefului:)

#52 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2019 - 09:24 AM

Vezi postareaZ-mare, la 19 November 2019 - 08:06 PM, a spus:

Intradosul, lasat liber pina la cala trenului, restul dat cu aluminiu Humbrol 27002. Nu se mai vede ca l-am mascat, pentru a da cu vopseaua de intrados. Flapsurile au fost lasate neacoperite, vor fi date cu un alt aluminiu, MM1791, putin mai inchis la culoare. Eleroanele vor fi RLM 76.


Salut Z.

Referitor la flaps: vezi ca la D13 flapsul era facut din lemn. Asta e o chestie sigura, adica nu exisa dubiu..Avand in vedere ca era din lemn, nu prea avea cum sa fie "natural metal" pe intrados. Cel mai probabil, era dat cu RLM76, ca si eleroanele.

Spor la treaba!




#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 November 2019 - 09:46 AM

Citeaza

O alta teorie, care mie personal mi se pare mai plauzibila
Pertinenta observatie si credibila, daca luam in considerare faptul ca gaurile tunurilor sunt " sigilate" cu o banda.
Mersi RocknRolla, habar nu aveam de flapsuri ca-s din lemn! In acest caz, clar RLM76.

#54 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1717
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 20 November 2019 - 06:21 PM

E plauzibilă, dar am văzut parcă și o poză făcută din dreapta, unde se vede "...dore"
Nu mai știu unde , dar am să caut.
Z-mare, locașurile tunurilor sînt sigilate...avionul este clar dezarmat, tunurile alare ieșeau binișor în afara bordului de atac, doar "motorkanone" nu se vedea.

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 20 November 2019 - 06:23 PM


#55 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 November 2019 - 04:16 PM

Pai aia ziceam si eu, ca e dezarmat.
Ipoteza e plauzibila dar, se pare, nu e reala. Adica acolo scrie Kommodore, reprezentind avionul sefului, se pare un tip destul de orgolios.

#56 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 November 2019 - 11:06 AM

Intruuuu pomeniiiiiiiiirea tuturor sfintiloooooor din calendaaaaaaar!
Imagine atasata: IMG_2286e.jpg
Imagine atasata: IMG_2287e.jpg
Amiiiiin!

#57 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 26 November 2019 - 12:53 PM

Jos cu ea si fa-ti masti.
Nu te plictisesti deloc cu kit-ul asta " meserias ".

#58 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1717
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 26 November 2019 - 01:29 PM

Ce Satan s-a īntīmplat cu decalul ? A fost deteriorat īn cutie ?
Arată rău de tot pe aripă, cred ca va trebui să apelezi la "rezerva strategică"

#59 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 November 2019 - 02:02 PM

Nu stiu ce-i acolo, dar e pe decal, nu pe macheta: cind il mutam, petele se mutau si ele, dar isi pastrau pozitia intre bratele crucii. Celalat decal, e agatat/frecat de ceva, cit a stat in cutie. Din pacate, fiind la scara 1/48, nu am prin cutia cu maimute. Sa vad prin inmatricularile de la A, poate ma aleg cu ceva, desi, fiind in aceeasi generatie...
Busila, inca nu am incercat cu masti, dar nici nu-mi vine sa ma apuc acum.
Pina la urma, pe aripa s-a rezolvat, oarecum: l-am intepat si am dat cu zeama de la Agama, Hypersol. Vad ca a disparut. Treaba e ca decalurile sunt de calitate indoelnica. Sa vad cum se comporta restul. Am pus doar crucile pe aripa pentru galben 10, cirnatii se baga printre brate. Am mai pus si zvasticile, trebuie gazate cu putin RLM76. La astea, fiind negre, nu se vede nimic suspect!

#60 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 November 2019 - 04:46 PM

Am vopsit D11, treaba simpla. M-am apucat si de D13. Pentru prima tura de cirnati, am folosit RLM 82. M-am straduit, cit am putut, sa respect tiparul, dar e greu. Pe o latura, Jerry Crandall in cartea sa, da cit de cit explicit pasii, dar pe restul...la ochiometru. Am incercat, cum ziceam, sa respect tiparul, dar pina la urma, dificil, asa ca am facut la intuitie. Sper sa nu fiu prea departe.
Problema e ca acuma sunt in dubiu, ceilalti cirnati RLM 81 sau RLM 83, ca nu prea sunt in clar??? Pare a fi RLM 81, pe profilele lui Jerry Crandall.
Pe de alta parte, va spun, nici un aerograf nu poate fi mai bun decit vopseaua folosita! Poti avea un super aerograf, daca vopseaua e proasta, aia e, nu faci nimic.
Mai am eu niste nedumeriri, dar ajung imediat si acolo.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi