Forum Machete,Modelism,Hobby: Macelarul, papagalul si antiaeriana - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Macelarul, papagalul si antiaeriana FW-190 D-11 & D-13, Dual combo, Eduard, scara 1/48

#21 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 12 November 2019 - 09:08 PM

M-am tot gandit cum de s-a putut intampla una ca asta.... cred ca totul a pornit de aici :
- La inceput a fost un sentiment reciproc ( intre tine si kit ) de stima, respect si chiar admiratie .
- Pe parcursul convietuirii au aparut mici divergente - ca in oricare alta relatie . Citat : "trebuie verificata imbinarea fiecarei piese inainte de lipire, pentru ca nu se prea potrivesc. Astea doua nu se pupa, desi ar trebui "
- Cu timpul divergentele au devenit contradictii tot mai evidente . Citat : A trebuit sa pilesc din ambele repere.Chestia asta e prea lunga Luft cit cuprinde!!! Practic piesa nu se poate sprijini pe nimic! "
- In punctul asta relatia se deterioreaza serios
- Tot mai acute , contradictiile au generat rupturi , ducand la despartiri dureroase . Citat : " Nene....jale mare " " incep sa ma gindesc daca merita! "
Parerea mea e ca la un moment dat s-a umplut paharul Eduardului si ai cedat , aplicand asupra bietului plastic o forta disproportionata - lasandu-se cu rupturi . Citat : " Va dati seama daca a pocnit un plastic lat de peste 6 mm si gros de 1 mm??! Ca doar nu am dat cu ciocanul! "
Cam ca jandarmii la 10 mai .
Imi placa ca , totusi , la sfarsit ai dovedit tarie de caracter - se pare ca s-a produs impacare ( cu Eduardul ).
Citat : " Deacum, totul e lipit, asamblat si aproape finisat! "
Sa fie intr-un ceas bun :drinks:
P.S. De admirat hotararea si perseverenta ta . Sincer .Eu de nervi am rupt unul .

Aceasta postare a fost editata de busila: 12 November 2019 - 09:09 PM


#22 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 November 2019 - 09:50 PM

Bușilă, de acord cu mica ta perorație despre deteriorarea relațiilor, cu o scurtă rectificare: prietenii noștrii jandarmi și-au arătat măiestria în luptă pe 10 august, nu pe 10 mai !
Știi cum se zice: factura la gaze se plăteste după 10...noiembrie ☺️
În rest se prea poate ca încăpățănarea ardeleanului Z să se ciocnească serios cu cerbicia cehului Eduard, mai ales că veni vorba despre un ...neamț. Mă refer ,desigur, la Focke Wulf :lol:

P.S. asta cu ruptul la nervi...oups, eu am dat vreo două, de pereți, deși nu era avioane. Înțeleg sentimentul.
La început "respectul", apoi îndoiala...apoi afli ca e măritată.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 12 November 2019 - 09:54 PM


#23 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 November 2019 - 10:08 PM

Stiti cum e? E faina, e unduioasa, plina de forme. Apoi incepi sa o dezbraci...
Resemnare nu, impacare. Adica, hai sa batem palma, ca am dres-o. Poate miine pun niste poze, mai am de intarit niste chit, banuiti pe unde...
Pina acum, de ardelean ce sunt, nu am lipit nimic pe pereti, nici macar cai verzi!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 November 2019 - 10:10 PM


#24 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 November 2019 - 05:59 PM

Imbinarea aripii arata acum asa:
Imagine atasata: IMG_2268e.jpg
Imagine atasata: IMG_2269e.jpg
Imagine atasata: IMG_2270e.jpg
Imagine atasata: IMG_2271e.jpg
Si partea rupta:
Imagine atasata: IMG_2272e.jpg
Imagine atasata: IMG_2276e.jpg
Interiorul bordului de atac:
Imagine atasata: IMG_2275e.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 November 2019 - 06:00 PM


#25 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2019 - 09:42 AM

Cred ca ai rezolvat-o cat de putea de bine.
Parea mult mai grava situatia...sau ma rog, a fost dar acum nu mai este.

Nasoala treaba cu diferentele de dimensiune. Cum naiba aripi diferite, cand sunt turnate in aceeasi matrita?!
Cand le-o veni timpul, o sa le masor si eu pe ale mele, ca sa stiu macar la ce sa ma astept. Ca dupa o faza ca asta, eu nu stiu daca mai aveam nervi sa fac reparatii, cel mai probabil il aruncam direct la gunoi.

Si capacele MG151 au iesit foarte bine! Acum sper ca nu vei mai acea probleme cu ele, ar trebui sa mearga snur. Sa nu uiti de trenul de aterizare, eu am gresit acolo.
Avansezi foarte rapid cu ele, desi nu sunt deloc kit-uri usoare. Dar sunt niste avioane tare frumoase si merita.
Abia astept sa le vad terminate.
Ce inmatriculari intentionazi sa faci? D11 - Papagai si D13 - 10 galben?

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 14 November 2019 - 09:42 AM


#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 November 2019 - 01:18 PM

Picasi exact pe felie, cum se zice, cu intrebarea, adica am ajuns la zugravit!!!! Una din inmatriculari va fi D11, Papagei Staffel iar cealalta, D13, va fi 10 galben. Daca in cazul lui D11, treaba e clara, RLM 76/83/82/81, normal cu burta rosie, la D13 treaba se complica nitel. Pe net am gasit asta:
Imagine atasata: D13_10.png
In instructiunile de vopsire se zice asa:
Imagine atasata: IMG_2221ee.jpg
Adica, in prima informatie se vorbeste de RLM 75, care dispare in cea de a doua informatie. Ma intereseaza camuflarea/desenul inainte de a fi trasate petele. Este RLM 75 sau RLM 76? Cum e desenul, pe aripi, desenul clasic, dar cu RLM 76 si RLM 81 sau RLM 75 cu...????, iar pe fuselaj cu RLM 82 si RLM 81? Adica ca aici:
Imagine atasata: IMG_2221eeee.jpg
Cam asta ar fi nelamurirea.
Mai e o chestie cu RLM 81, celebrul brown violet. Am trei culori de patru feluri! :-P Doua sunt de la Aeromaster (dupa brown violetul scos de ei, au primit porecla de Erormaster! Chestia e ca, pina la urma, s-a dovedit a fi corect!), RLM 81 si RLM 81A, de la MM si de la Gunze. Dar pina acolo mai e nitel.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 14 November 2019 - 01:25 PM


#27 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2019 - 04:08 PM

Cel mai probabil si eu tot Papagai D11 si Gelbe Zehn D13 le voi face:)

Nu am la indemana ce imi trebuie acum, deci nu pot sa argumentez documentat, dar eu as inclina sa merg pe varianta fara 75.
Adica 76/81/82/83.
Din cate imi aduc aminte, era vorba de WFG standard factory finish peste care s-a adaugat la JG 26 cand au primit avionul.
Daca standardul de fabrica WFG nu includea 75 (se cam renuntase din cate stiu la 75, la nivel de martie-aprilie '45, atunci cand a fost produs D13), atunci se cheama ca avem un castigator.
In interpretarea asta, pe intrados avionul era RLM81 (jumatatea din fata a aripi, de la bordul de atac la tren), apoi se pare natural metal cu eleroanele, flapsurile si restul burtii RLM76.
Pe extrados aripa era o combinatie RLM 81/76. Coama fuselajului combinatie de RLM 81/82.
Apoi, peste combinatia asta standard, cei de la JG 26 au adaugat petele alea complicate de 81/82/83.
Este posibil deci ca schema de vopsire Eduard sa fie destul de plauzibil facuta.
Are sens, daca ne gandim ca in faza asta a razboiului se renuntase official la combinatia 74/75 pt extrados (desi unii au mai folosit pana la epuizarea stocurilor existente).

Practic, daca luam de buna posibilitatea asta, poti sa vopsesti in mare cam cum este prezentat D13 de la V/EJG 2 (varianta D de vopsire in instructiunile Eduard), peste care sa adaugi petele de 81/82/83 pana ajunge in halul ala in care era galben 10 in forma sa finala cat a fost operational in JG26.

#28 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1718
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 14 November 2019 - 06:11 PM

Z-Mare , cînd am făcut escadrila mea de 190-uri,D-urile au fost exact astea două : D-11-le din JV44 "Rote4" și D-13 "Gelbe10"
Despre ele m-am documentat...mai mult decît am lucrat !! Așa că uite ce am găsit atunci, și cu ajutorul colegilor de pe Forum:
Rote4("Rote 4" ,W.Nr.2200xx , Platzschutzstaffel JV 44 - Sachsenberg Schwarm , Munich-Reim , aprilie-mai 1945 , pilot Leutnant Karl-Heinz Hoffmann . Înainte de-a fi alocat JV 44 , acest D-11 a fost la Verbandsfuhrerschule General der Jagdflieger ,Bad Woerishofen, înmatriculat "Weiss chevron 58", W.Nr.170933.)
"După îndelungi săpături pe net , citind cam tot ce-am găsit , ultimele cercetări par să fie de acord cu următoarele :
-Seria de fabricație W.nr. nu este 170933 ( aceasta este seria lui V58 ,cînd avionul a fost transferat la VfS-GdJ;seria a fost schimbată la JV44 în ceva de genul 2200XX - eu l-am făcut 220017, o serie "liberă", istoria încă nu a atribuit-o cu certitudine la nici un D)
-Are cupolă de tip blown , nu dreaptă ca primele modele.
-Nu toate aveau dungile de pe burtă vopsite la fel . Unele erau mai îngrijit , altele mai grosier. În poza de mai jos se vede că dungile aparatului ăla sînt îngrijit trasate și egal spațiate
-Este vopsit RLM 82 / 83 / 76.
-Stencils-urile erau cele de fabrică , aplicate pe roșu . Dungile albe se pare că sînt trase PESTE stencil-uri....Nu știu cum să reproduc eu asta , avînd în vedere că , din rațiuni de vopsire , noi , modeliștii , vopsim întîi albul , apoi roșul . În realitate s-a procedat invers..
Despre Gelbe10 (Fw 190 D-13/R-11 , Gelbe10 , Stab./JG 26 , Flensburg , mai 1945, pilot Major Franz Gotz , O/C al JG 26.), vezi postările de la #91 încolo, din thread-ul meu (Focke-Wulf Flugzeugbau AG-Brăila Niederlassung!! Wurgers), care este pe undeva pe la pagina 10-la Aviație)
S-a ajuns la concluzia că extradosul este RLM75 ovaerall, peste care vin pete neregulate de 81/82. În thread-ul meu sînt și toate pozele reale pe care le poți găsi pe net, și...cam asta este.
Spor !!

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 14 November 2019 - 06:23 PM


#29 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2019 - 10:22 AM

Ca sa sintetizam, sunt 2 curente principale de opinie in legatura cu vopsirea lui Galben10.

Primul (si probabil cel mai cunoscut) este cel pomenit de Dakian, in care pe aripi era RLM75 (in combinatie cu 81 pe extrados, si natural metal/RLM 76 pe intrados).
Peste sablonul asta principal s-ar fi intervenit cu RLM 81/82/83 sau RLM 82/83.
Este varianta de camuflaj in care avionul a fost dealtfel restaurant si se afla acum expus la muzeu. De mentionat (foarte important), ca aceasta varianta este sustinuta de Jerry Crandall, un foarte cunoscut istoric de aviatie. Este tipul care a descoperit epava lui Gelbe 10 in anii '60 - '65, care a contribuit la restaurarea lui si care este asociat de atunci cu intreaga istorie a acestui extraordinar exemplar care este D13.

Al doilea current de opinei este cel sprijinit de autorii cartilor JaPo (o publicatie de referinta, facuta de tipi foarte bine documentati si ei), care au reusit sa documenteze tiparele de camuflaj folosite de fabricile Focke-Wulf si sub-contractorii acestora, in haosul ultimelor luni de razboi.
Ei sunt cei care spun ca de fapt RLM 75 nu se mai folosea si ca in Martie-Aprilie 1945 aceasta culoare nu mai are ce sa caute in standardul de fabrica WFG (producatorul celulei D13 Galben10).
Pe baza acestei teorii au conceput cei de la Eduard schema de camuflaj propusa in instructiunile kitului. Adica intrados aripa RLM 81 (jumatatea dinspre bordul de atac), apoi natural metal cu RLM 76 pe eleroane/flaps si pe restul burtii. In aceasta acceptiune, extradosul aripii este o combinatie de RLM 76/81...iar culoarea de intrados (RLM76) urca inclusiv pana spre lateralele fuselajului.

Ambele teorii au puncte forte si slabe si evident, este posibil ca ele sa nu fie integral corecte.
Orice ai alege insa, cu greu te va putea contrazice cineva in mod foarte vehement:)
Poate te ajuta sa citesti si discutia din linkul de mai jos (nu ca ar fi foarte lamuritoare, dar intervine acolo insasi Jerry Crandall):
Linkul meu

Spor sa ai!

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 15 November 2019 - 10:37 AM


#30 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 November 2019 - 04:41 PM

Ai facut exact ce voiam sa fac eu: o sinteza a informatiilor. Multumiti tuturor pentru detalii.
La cele de mai sus, s-ar putea adauga si informatia pusa de mine in postarea #26 (prima poza). Interesant este ca am gasit pe net o informatie, cum ca restaurarea facuta in SUA, este gresita. Eduard sustine la fel. Nu se spune, in nici unul din cazuri, ce anume e gresit, doar se afirma ca e gresit. Si eu as inclina sa cred ca la RLM 75 se renuntase. Intrebarea logica ar fi, daca ar fi fost suficient RLM 76, de ce nu era vopsit tot intradosul aripii in RLM 76? Aici ar intra si teoria acelui RLM 84, care s-a dovedit a fi o lipsa de pigment in lacul de protectie ce realiza culoarea RLM 76. Daca era lipsa de RLM 76, e normal ca extradosul, mai expus, sa fie vopsit in RLM75, culoare aflata inca in stoc.

#31 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 November 2019 - 04:49 PM

Apropo, ce fel de verde e pe coafa/coiful elicii? Eduard zice Green, dar de la verde praz, trecind prin verde gard si pina la RLM 70, tot verde e, nu?

#32 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2019 - 05:31 PM

Vezi postareaZ-mare, la 15 November 2019 - 04:41 PM, a spus:

Interesant este ca am gasit pe net o informatie, cum ca restaurarea facuta in SUA, este gresita. Eduard sustine la fel. Nu se spune, in nici unul din cazuri, ce anume e gresit, doar se afirma ca e gresit. Si eu as inclina sa cred ca la RLM 75 se renuntase. Intrebarea logica ar fi, daca ar fi fost suficient RLM 76, de ce nu era vopsit tot intradosul aripii in RLM 76? Aici ar intra si teoria acelui RLM 84, care s-a dovedit a fi o lipsa de pigment in lacul de protectie ce realiza culoarea RLM 76. Daca era lipsa de RLM 76, e normal ca extradosul, mai expus, sa fie vopsit in RLM75, culoare aflata inca in stoc.

In intelegerea mea, principala eroare ar fi existenta lui 75 pe intradosul aripii (jumatatea de la bordul de atac) si pe extrados (unde Crandall zice ca aripa era toata RLM 75). In varianta JaPo (cea cu standardul de camuflaj WFG), in loc de 75 pe intrados ar fi RLM81 (jumatatea de la bordul de atac) iar pe extrados cammo 76/81 asa cum zice si eduard. Spun "eroare" pt ca asa o numesc adeptii variantei JaPo...in aceeasi masura probabil ca Jerry Crandall poate sa spuna ca varianta JaPo e o eroare:)
Si eu cochetez cu varianta JaPo...adica mi se pare logic ca din moment de combinatia 74/75 a fost inlocuita cu 81/82, atunci 75 nu prea mai isi avea locul pe un avion facut in Martie- Aprile '45. Pe de alta parte, Jerry Crandall a vazut epava cu ochii lui, cu ramasitele camuflajului original, chiar daca era grav degradata. Cum este putin probabil ca varianta corecta va fi vreodata dovedita 100%, cred ca ambele pot fi considerate "corecte":))

Da intr-adevar aici e o fractura de logica...daca ai avut 76 sa dai pe extrados...de ce sa nu mai dai si pe intrados? Asta presupunand ca toata aripa era facuta de acelasi sub-contractor. Daca erau mai multi sub-contractori implicati, atunci asta ar putea fi o explicatie...unii avau 76, altii nu mai aveau. Asta ar explica multe, dar nu stiu daca asa stateau lucrurile.

Vezi postareaZ-mare, la 15 November 2019 - 04:49 PM, a spus:

Apropo, ce fel de verde e pe coafa/coiful elicii? Eduard zice Green, dar de la verde praz, trecind prin verde gard si pina la RLM 70, tot verde e, nu?

Cu privire la coafa elicei, cei de la eduard fac o diferentiere clara fata de RLM70. In primul rand dau un alt cod de verde si apoi chiar si nuanta ilustrata este mai deschisa. Si Crandall, care a vazut originalul, a folosit un verde mult mai deschis pe coafa cand a avut loc restaurarea. E un verde ciudat, dar in ambele variante este prezentat clar ca nu e RLM 70, e un verde altfel, mai deschis. Macar la asta sunt toti de acord:)

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 15 November 2019 - 05:32 PM


#33 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 November 2019 - 06:54 PM

Pai aripa era facuta, intradosul intr-un loc, extradosul in altul? Banuiesc ca e facuta integral in acelasi loc, fuselajul, eventual pe din doua, ar putea facut in alta parte. Cum se procedeaza si acum. In fine, mai fac o recapitulare si vad care ar fi directia de mers.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 15 November 2019 - 10:39 PM


#34 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 15 November 2019 - 09:34 PM

As zice ca verdele ar fi un RLM 25 ( marking color ) .
Cam asa.. rlm 25

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 November 2019 - 10:40 PM

E posibil! RLM 25, Hellgrün. Chestia ca nu-l am, dar il amestec eu cumva!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 November 2019 - 01:52 PM


#36 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 November 2019 - 01:46 PM

Da, lamurit bustean! (nu e vina voastra!). De un ceas tot stau si ma uit si analizez. Ca le-am spoit cu alb (grund) si metal si trebuie sa merg mai departe. Se poate spune, vorbind stric de aripa, ca,
- Varianta I sustinuta de documentul din fotografia pusa de mine: RLM 75 +intreg extrados + coama fuselaj RLM 75.
- Varianta Eduard: RLM 81, extrados RLM 76/RLM81
- Varianta JaPo: RLM 81, extrados RLM 76/RLM 81
- Jerry Crandell, care sustine ca a vazut avionul, spune RLM 75+intreg extrados + coama fuselaj RLM 75.
Fiecare varianta are minusurie ei. Nu am la indemina documentul, dar acolo se sustinea ca bordul de atac, pina la tren, este acel discutat RLM 84, restul metal.
Aici http://www.clubhyper...ellow10fw_1.htm , http://www.clubhyper...w190d13jc_1.htm se vorbeste despre 10 galben, restaurat de Jerry Crandall. Se vad pete mari de verde, RLM 82. Intreb, nu cumva astea erau, de fabrica, pe avionul gasit si s-a interpretat gresit ca au fost asternute peste RLM 75?
Mda, mai cujet...
Imagine atasata: Ganditorul-de-la-hamangia-a.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 November 2019 - 01:50 PM


#37 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 16 November 2019 - 04:29 PM

Desi se cunosc pozele...
Imagine atasata: FockeWulfFw190D-13Dora-01.jpgImagine atasata: IMG_9076_900x460.jpgImagine atasata: IMG_9078_900x460.jpg
Istoria lui spune ca :
Acesta este singurul Fw 190 D-13 care a supraviețuit războiului. Aeronava a intrat īn serviciu īn martie 1945 și a servit ca avionul comandantului Jagdgeschwader 26.
Īn mai 1945, avionul a fost predat Aliaților și expediat la Freeman Airfield, Indiana, pentru evaluare. Ulterior, a fost dat Institutului de Tehnologie din Georgia și apoi a trecut prin cāțiva proprietari privați īnainte de a fi achiziționat de Doug Champlin īn 1972.
Īn 2001, Gosshawk Unlimited a finalizat o restaurare completă a acestui avion rar. Fw 190 D-13 a fost achiziționat de Flying Heritage & Combat Armor Museum īn 2007. Nu va fi zburat pentru că este singurul de acest tip rămas īn lume.
Acu' eu daduc urmatooarele : avionul a fost predat in stare buna . Desi a avut mai multi proprietari, nu cred ca i-au fost schimbate culorile camuflajului ( fiind de colectie si asa rar, camuflajul original trebuia pastrat , eventual rectificat pe alocuri ).
Eu as merge pe varianta asta ( pana la gasirea unei poze color cu alte vopsele ) - insa nu exclud nici cealalta varianta .....

#38 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 16 November 2019 - 07:22 PM

O discutie interesanta despre intradosul Dorelor D 9 intrados

#39 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 17 November 2019 - 02:53 AM

Salutare baieti .
Nu am studiat prea mult subiectul vopsirii acelor FW -uri dar as dori sa fac rapid o observatie , referitor la dezbaterea RLM 75 vs 76 desaupra pe aripile acelor Dora " late" . Scuze daca sa mai discutat ; sper sa nu incurc si mai mult :-D
In ultima perioada .a razboiului se pare ca pe unele Me 109 K s-au folosit pentru vopsirea in special a capotelor motorului dar uneori si pe fuselaj ,ori chiar pe intreg avionul doua tipuri de gri . Unul era 75 ( gri -violet ) si celalat era mai deschis . Nu stiu ce cod avea , ori daca a fost identificat . Ma gandesc ca ar fi putut sa fie si un primer ... sau poate chiar o varianta de 75 mai deschisa ....
In fotografia cu 8 alb , acel gri mai deschis decat 75 ,( dar nu 76) se poate observa chiar la inceputul capotei , apoi 75 spre sfarsit , iar pentru contrast se poate observa 75-ul si pe coada .
In fotografia cu <1 ( negru ) aceasta combinatie de gri deschis ( " misterios") +pete 75 se pare ca formeaza cel putin camuflajul fuselajului .
-----
In cele doua articole despre analizarea culorii unor ramasite de Fw 190 D se vorbeste despre un gri deschis care mie imi pare ca ar putea sa fie acelas ca si cel de pe Me-uri .
... Iar de aici m-am gandit ca acea culoare ( griul deschis " misterios" ) se poate sa fi fost folosit si pe aripiile acelor FW tarzii ( in combinatie cu pete RLM 81) ... (?)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: me 109 k 8383738779_0d57b76bac_c.jpg
  • Imagine atasata: me 109 k 5173911419_24b7429f52_b.jpg
  • Imagine atasata: me 109 k 8384823120_84f9448920_b.jpg
  • Imagine atasata: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzz fw 190 pt camo colors img21.jpg
  • Imagine atasata: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzz fw 190 pt camo color2.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 17 November 2019 - 03:28 AM


#40 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 17 November 2019 - 06:44 AM

Ps . Se spune ca nuanta era foarte apropiata de fs 26373 .
AK produce o vopsea cu acest cod , numita RAF SKY GREY .Pentru referinta nuanta > https://www.google.r...=t0DWgSDQo2njeM
Pps . Nu tinea loc de RLM 76 , respectiv 84 .
Si un profil frumos , tot pentru referinta .
... Cred ca daca s-ar adeveri ca de fapt era o vopsea ce data de dinaintea razboiului si nu de pe la finalul acestuia ... ma gandesc ca e posibil sa o fi folosit-o si JG 53 prin 1940 , cand testau diverse scheme de camuflaj , in combinatie cu RLM 02 si 71 . ...(?)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: me 109 NeubibergK-4_600.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 17 November 2019 - 07:22 AM


Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi