Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, mai 2020 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, mai 2020

#61 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2020 - 08:37 PM

Vezi postareaLonginus, la 19 May 2020 - 10:41 PM, a spus:

Pirandele V, alea 30, au sosit, sunt bine mersi, dar din câte știu eu, armata refuză să semneze recepția lor.
Ar fi ceva probleme cu sistemul de comunicații parcă. Adica mai concret, nu corespunde cerințelor.
Deci...

Nu vor fi receptionate si ca atare nu vor fi platite.

De admirat ca nu au receptionat ceva care nu corespundea. Asta ar trebui subliniat.

#62 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2020 - 08:41 PM

Vezi postarea177, la 20 May 2020 - 09:10 AM, a spus:

Romania continua traditia proiectelor cu probleme in inzestrarea cu mijloace blindate.
In cartea sa România în Organizaţia Tratatului de la Varşovia (1955-1991), istoricul Petre Opris dezvaluie existenta unor documente prin care oficiali sovietici la cel mai inalt nivel someaza Romania sa-si imbunatateasca situatia fortelor militare in special in domeniul blindatelor. In timp de tancurile T-80 si T-72 erau in dotarea curenta a tarilor socialiste, industria de aparare nationala lucra la versiuni imbunatatite ale tancului T-55, versiuni de o fiabilitate discutabila. In ceea ce priveste dotarea cu masini de lupta ale infanteriei, abia in 1985 a fost inceputa productia variantei romanesti a BMP-1. De asemenea, MLI- uile erau grevate de tot felul de probleme mecanice. Industria de aparare din Romania exporta in principal munitii, lucru care se cam uita astazi. Ce tipuri de blindate a exportat Romania si cui?
Cat despre polonezi, daca tancul ala al lor national era atat de bun, nu se punea problema inlocuirii lui.

Transportoare blindate. Se lucra in lohn pentru sovietici. Corect, erau exportate de sovietici. Au fost cateva, romanesti, in probe prin Siria si Irak. Si tancuri au fost in probe. Cam atat.

Aceasta postare a fost editata de flo: 20 May 2020 - 08:43 PM


#63 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2020 - 09:30 PM

Citeaza

... Numai ca noi nu sintem poloneJi , sa comande statul cate 200 de bucati ,inca din faza de proiect , indiferent daca vor fi usor inferioare altor produse similare din afara , doar ca sa stimuleze productia si apoi exportul .


Mai Dany, o luam iarasi cu nebunia asta?
Gaseste si tu posibilitatile din legislatia romaneasca care sa permita ce zici tu si prezinta-le. Atunci vom putea comenta. Altfel nu sunt decat chibiteli.
Ce inseamna dupa parerea ta "usor inferioare''? Ca tare sunt curios? Un nivel de protectie 3b, fata de 4b nu inseamna nicicum usor inferior. Ca sa fim clari.
Nici nu mai reamintesc despre cum se desfasoara achizitiile publice pt. produse speciale.

Repet si cu acest prilej. I-am cunoscut pe domnul Manu (directorul general) si domnul Bucuroiu (liderul de sindicat) dar si pe alti tehnicieni din cadrul uzinei. Oameni inimosi.
Dar si ei gresesc cand acuza armata. Nu armata trebuie sa-i ajute, ca nu are cum. Ministerul Economiei. Atata vreme cat nu ai bani sa realizezi un produs la standardul adoptat de Armata Romana, este clar ca nu-i vei putea vinde.
Cand spunem produs, spunem un transportor perfect functional, operational. Faptul ca realizezi o carcasa care trece de o proba balistica de nivel 4b nu inseamna ca ai produs un transportor.

Este adevarat ca nu cumpara nimeni un produs care nu a fost achizitionat cel putin de armata tarii unde a fost realizat respectivul produs. Dar sa nu uitam ca nici armata aceea nu va cumpara ceva necorespunzator.

#64 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 20 May 2020 - 09:50 PM

Citeaza

Ce inseamna dupa parerea ta "usor inferioare''? Ca tare sunt curios? Un nivel de protectie 3b, fata de 4b nu inseamna nicicum usor inferior


Scuze , nu ma refeream la blindate in acest caz ci la tramvaie si locomotive , Flo . Nu stiu de ce nu exporta blindate , dar la tancuri din ce imi amintesc aveau niste restrictii impuse de nemti la export . Am sa caut .

Citeaza

Atata vreme cat nu ai bani sa realizezi un produs la standardul adoptat de Armata Romana, este clar ca nu-i vei putea vinde.
C

:-D Nu puteau sa arunce si ei niste rugina pe ele si sa le cresteze cauciucurile cu brisca ,sa arate mai prapadite de parca ar fi stat ani in parcul rece ?
E drept ca nu cred ca vor putea simula blindajul crapat asa bine ca la cele ucrainene exportate in Irak , dupa ce acestia se rugasera de noi ..., dar nah mai lasa si ei la pret .
Care era standardul acela nemaipomenit in anii 2012-13 , cand era in teste Saur 2 sau prototipul celalalt pe 3 axe ... Pirhana 3 de la Melescanu ?

Citeaza

Ce inseamna dupa parerea ta "usor inferioare''? Ca tare sunt curios? Un nivel de protectie 3b, fata de 4b nu inseamna nicicum usor inferior. Ca sa fim clari.

Si de ce le-au considerat sub standardul adoptat de armata romana .. .? Avand in vedere si dotarea din acel moment .

Adica ceea ce spui pare o usoara contradictie . Prima data erau foarte bune , iar apoi spui ca erau sub standard ...

Aceasta postare a fost editata de dany: 20 May 2020 - 10:32 PM


#65 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2020 - 11:40 PM

Vezi postareadany, la 20 May 2020 - 09:50 PM, a spus:

Scuze , nu ma refeream la blindate in acest caz ci la tramvaie si locomotive , Flo . Nu stiu de ce nu exporta blindate , dar la tancuri din ce imi amintesc aveau niste restrictii impuse de nemti la export . Am sa caut .


:-D Nu puteau sa arunce si ei niste rugina pe ele si sa le cresteze cauciucurile cu brisca ,sa arate mai prapadite de parca ar fi stat ani in parcul rece ?
E drept ca nu cred ca vor putea simula blindajul crapat asa bine ca la cele ucrainene exportate in Irak , dupa ce acestia se rugasera de noi ..., dar nah mai lasa si ei la pret .
Care era standardul acela nemaipomenit in anii 2012-13 , cand era in teste Saur 2 sau prototipul celalalt pe 3 axe ... Pirhana 3 de la Melescanu ?

Si de ce le-au considerat sub standardul adoptat de armata romana .. .? Avand in vedere si dotarea din acel moment .

Adica ceea ce spui pare o usoara contradictie . Prima data erau foarte bune , iar apoi spui ca erau sub standard ...

Daca comentezi, ma gandeam ca stiai care ar fi standardul. Nu?

Este foarte simplu. Armata solicita nivel 4b minim. Moreni prezenta 3b cu posibilitati de atingere 4b sau 5b prin blindaj aditional. Evident ca dupa "aditionare" de blindaj nu se mai spune cum se misca masina. Ce treaba are dotarea din acel moment cu cea din viitor? Firesc ca trebuie sa se evolueze. Daca tu pretinzi un standard mai vechi dar inca acceptabil la data semnarii contractului, iar la data livrarii acesta este perimat, nu rezolvi nimic. Iti bati joc de bani.

Nu prea inteleg : "Prima data erau foarte bune , iar apoi spui ca erau sub standard ..." . Care prima data?

#66 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2020 - 11:46 PM

Sa nu se necajeasca Dany: https://www.bursa.ro...scoala-23056936

#67 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 21 May 2020 - 03:32 AM

Nu :-P . Dar comentez . :-D

Eu vad putin altfel l ucrurile .
Standardul este dat de calitatea majoritatii masinilor ( in cazul acesta) din dotare in momentul actual . Daca sint perimate ,sau nefucnctionale , acela este standardul in acest moment . ( De aceea ti-am scris mai sus ce ar fi trebuit sa faca cu masinile acelea ; ca sa le aduca la standardul momentului ) .
Achizitionarea masinilor noi la un alt nivel calitativ este tzinta , nu standardul .
Cand acestea vor reprezenta 10% din dotare vor fi exceptia .
Mai mult de 50% vor fi standardul .

Atunci vor putea sa impuna conditiile de standardizare , pana atunci ar fi trebuit sa gaseasca[quote]Daca comentezi, ma gandeam ca stiai care ar fi standardul. Nu?/quote]
solutiile pentru a ajunge la tzinta .
Intr.un singur pas , daca aveau resursele necesare ... dar eu nu as fi de acord cu aceasta varianta fiindca asimilarea saltului tehnologic posibil ar fi pus probleme ( cazul Pirhana V) .
Sau prin mai multi pasi mai mici , atata vreme cat era convenabil financiar .
Iar in cazul Saur , cred ca ar fi fost tocmai momentul potrivit , privind experienta din domeniul tehnologiei materialelor cat si a nivelului de pregatire a munctorilor si proiectantilor .
Daca ar fi comandat atunci in 2012 mai mult de 100 de bucati ., probabil ar fi fost mai usor sa treaca la un alt nivel acum . Apoi , masinile ar fi fost de generatie mai noua . Experienta in constructie si exploatare . Inbunatatiri . Mana de lucru . Deschiderea spre export .

In fine , eu am sustinut proiectul atunci ...

Ce e de facut acum ...?
In functie de cat de viabila mai este platforma ( motor , transmisie , platforma ,eficienta in traversarea diverselor forme de relief si a vadurilor) si calitatea fortei de munca ramasa ( au trecut aproape 10 ani de atunci ) ... eu l-as transforma intr-un vehicol modular , usor adaptabil de la transportor blindat (3b > e inca ok , pentru rolul pe care ar trebui sa-l indeplineasca ) la "camion" blindat ( vezi proiectele sirbilor sau ale francezilor) ,platforma AA usor sau AT de suport , purtator de drone , medevac , vehicol de recunastere , radio ... in fine o masina adaptabila care sa inlocuiasca nu doar o parte din vechituri dar si anumite categorii de vehicole si care sa aiba capabilitatea sa se miste intr-o varietate de forme de relief , pastrand si capacitatea de aputea fi transformat rapid in functie de nevoie ( ca si blindatul german modular) .
In felul acesta nu cred ca si-ar bate jc de bani , nu ar fi atat de costisitor , plus ca ar beneficia de avantajele oferite de faptul ca s-ar construi aici .

#68 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 21 May 2020 - 04:49 AM

Citeaza

Sa nu se necajeasca Dany

Fain . :-)
Merci , Flo .
Parca am auzit si de o cooperare cu israelienii in domeniul dronelor ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 21 May 2020 - 05:14 AM


#69 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 May 2020 - 06:10 AM

Vezi postareaflo, la 20 May 2020 - 08:37 PM, a spus:

Nu vor fi receptionate si ca atare nu vor fi platite.

De admirat ca nu au receptionat ceva care nu corespundea. Asta ar trebui subliniat.

Fără doar și poate Flo, asta este reacția corectă din partea armatei.
Nici nu vreau să mă gândesc că ar fi altfel, că ar fi interferat "politicul" și dintr-o dată totul ar fi fost roz bombon.
Problema e că foarte posibil ca până la urmă cutuma să revină, și să aflăm că a fost doar o "neînțelegere" . Știi la ce mă refer când spun "cutumă".

#70 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2020 - 01:35 PM

Vezi postareaLonginus, la 21 May 2020 - 06:10 AM, a spus:

Fără doar și poate Flo, asta este reacția corectă din partea armatei.
Nici nu vreau să mă gândesc că ar fi altfel, că ar fi interferat "politicul" și dintr-o dată totul ar fi fost roz bombon.
Problema e că foarte posibil ca până la urmă cutuma să revină, și să aflăm că a fost doar o "neînțelegere" . Știi la ce mă refer când spun "cutumă".

Eu sper sa nu auzim de asa ceva. Am facut parte din multe comisii de receptie. Stiu ce inseamna presiunea politica. Am fost afectat.

#71 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2020 - 01:42 PM

Vezi postareadany, la 21 May 2020 - 04:49 AM, a spus:

Fain . :-)
Merci , Flo .
Parca am auzit si de o cooperare cu israelienii in domeniul dronelor ?

De prin 2010-2011 ni se tot impune o colaborarea. Multe firme israeliene au facut demonstratii. Si nu putine au fost rezultatele deloc convingatoare. O drona lansata dela Clinceni a fost scapata pentru control. Alta lansata la Bobocu a reusit sa parcurga un traseu paralel la 10km de cel progrmat. Mult laudatele camere de termoviziune care detecteaza prin acoperis nu zareau indvidul de sub alun. Ceva ma face sa cred ca produsele pentru export sunt de un nivel mult inferior celor din publicitati.

#72 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2020 - 02:23 PM

Draga Dany, standardul este o suma de calitati pe care trebuie sa le indeplineasca un produs. Este o cerinta pe care trebuie sa o indeplinesca un produs nou intrat in dotare. Standardul este adoptat prin acte normative ale aliantei. Devine obligatoriu din momentul in care Romania s-a angajat sa-l respecte. Ce spui tu ar fi starea tehnica/operationala a unui produs de un anumit nivel tehnologic la acel moment.

Pasii marunti de care zici, poate sa-i parcurga UM Moreni. Treaba ei. Insa sa nu aiba pretentia ca Armata sa-i cumpere produsele astea "intermediare" fiindca sunt necorespunzatoare. Daca s-ar fi cumparat, s-ar fi aruncat bani pe geam. Nici in2012 nu corespundeau. Iar in acel an nu se putea cumpara nimic. Abia se iesise din criza economica. In plus, ce spui tu inseamna ca Armata sa finanteze dezvoltarea produsului. Nu pentru asta este bugetul Armatei. Ea cumpara. Si cumpara ce-i corespunzator raportat la nevoile si standardele pe care le adopta.
Mai pe scurt. daca cumperi, cumperi ce trebuie, nu ce poate la un moment dat industria autohtona, cu speranta (fara nico garantie insa) ca intr-un viitor va atinge si ea nivelul cerut.
Gandeste-te numai faptul ca, admitand ca s-ar cumpara ceva intermediar, pana la casarea acestor produse nu s-ar mai putea cumpara produse de ultim nivel care sa le inlocuiasca. Adica ar rezulta o dotare uzata moral pentru inca multa vreme. Pricepi ce prostie ar fi daca s-ar proceda astfel?

Armata lansa specificatii tehnice , iar UMM venea cu oferte care nu indeplineau cerintele respective. Ce vina are armata ca producatorul este impotent tehnologic?

#73 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 May 2020 - 03:34 PM

Vezi postareaflo, la 21 May 2020 - 01:42 PM, a spus:

Ceva ma face sa cred ca produsele pentru export sunt de un nivel mult inferior celor din publicitati.

Depinde unde le exporți, mai corect spus CUI.
Dacă sunt un fiasco( mai mult sau mai puțin) și riști sa rămâi cu ele pe cap, ce faci? Simplu: apelezi la un anume "om de afaceri" cu conexiuni politice în țara de origine a producătorului, să zicem un miliardar, care e prieten ...de exemplu cu un premier dintr-o altă țară(unul care mai târziu va declara sub jurământ că nu-l cunoaste pe respectivul miliardar, desi a vorbit cu el la telefon) și gata afacerea.
Eh, dacă premierul respectiv ar putea, prin reducere la absurd, sa aibă ulterior probleme cu legea pentru sperjur și fals, nu-i o problemă, prietenii lui modifică legea la punct fix și...voila omul cinstit, achitat, etc,etc.
Desigur, eu am descris o situație ipotetică, orice asemănare cu întâmplări reale este pură coincidență.
Cât despre schimbarea legislației...
Un exemplu, tot ipotetic, desigur.
Să zicem că vrei să construiești ceva. De pildă un drum. Să zicem o autostradă, nah.N-ai nevoie de ea,că și așa sunt destule, dar ai bani, surplus bugetar și trebuie să-i cheltuiești pe ceva. Evident că-i musai un "Studiu de fezabilitate". Studiul ăla costă bani, mulți bani, ca orice studiu care se respectă.
Bine. Vine experții fac calcule măsurători și alte ...știu ei ce. Cu ajutor divin, posturi și rugăciuni, la un moment dat studiul e gata și încep lucrările la drumul respectiv. Și se lucrează vârtos, zi de vară până-n seară și se sapă, și se bătătorește și se toarnă strat după strat, teodoloți, lasere, gps-uri, teknologie frate, nu glumă, etc etc. Ce mai, ca-n povești. Doar căăă...
La un capăt al drumului(sau la mijlocul lui) terenul pleacă la vale sau se scufundă, sau se umflă, sau naiba mai știe ce pitici are. Și constructorul zice: " Domle, acolo în străfunduri am dar peste un strat de lut adică argilă care e...lut " sau "iezistă ppuuuungaaaaaa de apă freaticăăăă "... sau "roca este friabila și nu prezinta stabilitate" sau mai știu eu ce.
Și dintr-o dată te întrebi: bine nene, dar studiul ăla de fezabilitate ce a studiat ? Cum de nu a "văzut" lutul sau apa sau piatra sau pe mamon ?
Păi autorul studiului nu poate răspunde la întrebare pentru ca e ocupat. Face un studiu de fezabilitate, in alt loc.
Și în plus de asta, firma care a făcut studiul cu pricina nu mai există. A intrat în insolvență între timp,deci pa și pusi.
Sigur, eu acu am exagerat descriind un scenariu aiurea, care nu s-a întâmplat niciodată și nici nu are cum să se întâmple. E pură ficțiune.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 May 2020 - 03:41 PM


#74 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 22 May 2020 - 03:08 AM

Citeaza

lasere

Dragos Patraru si un domn George Epurescu ... despre ce se intampla prin cercetare ...( e nasol rau si pe acolo , off )

https://www.youtube....h?v=uidK0kLDtQU

#75 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 27 May 2020 - 07:00 PM

Ceva noutăți de la ITALERI:

https://e5h3a.emails...b-/-&f=vs_vNCLM

#76 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 May 2020 - 07:13 PM

Or fi noi, ori sunt reimbuteliate cele vechi, cu alte inmatriculari?

#77 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 May 2020 - 09:04 PM

Nu știu despre kiturile aero, dar Stația Radio Opel Blitz,eu îl am in vitrină de vreo 25 de ani(cel puțin).
Schema de vopsire e fix aceași.
Sunt sigur că-i același kit scos pe piață cu vreo 30 de ani în urmă.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 27 May 2020 - 09:05 PM


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi