Oare chiar avem nevoie de F-16
#24
Postat 29 October 2006 - 09:34 AM
Cat despre rusesti vs. restul lumii exista discutia strict de specialitate care nu prea poate avea loc pe forumul asta cat timp nu sunt aici cel putin cativa piloti/tehnicieni de 29 sau f-16, si discutia bazata pe argumente disponibile in presa de specialitate sau pe internet, si care in general sunt intelese.
Vorbind de anii '90 si 2000, exista tendinta de a se acorda rusilor credit pt toate performantele pe care le listeaza la airshowuri sau in brosurile de prezentare, rusii au venit cu foarte multe produse "pe hartie" sau ca prototipuri, dar: cata intretinere au in spate avioanele alea care fac senzatii la airshowuri, sunt fiabile? S-a spus ca 29 ruleaza pe "piste cu gropi", samd, ca nu are nevoie de curatirea pistei. S-a vorbit pana la epuizare de celebrele placi de protectie ale prizelor de aer. Indienii se plang tocmai de opusul chestiunii, au avut o gramada de probleme date de FOD si culmea, daune produse de resturi provenite din motor

http://www.airliners...file/1083311/L/
De ce nu se regasesc la MiG-1.44?
Sunt multe alte avioane militare(nu mai spun de alea comerciale, http://www.airliners...file/0791889/L/ ...monstrul asta de 45.000kgf sigur face curat in fata) cu priza f jos sau orientata in jos. Mie unuia mi se pare si o gaselnita de marketing a rusilor.
#25
Postat 29 October 2006 - 10:38 AM

Insa in momentul in care discutia e 'politica' si personala (cum se intampla cam intotdeauna) deja e inutila, pentru ca de la informatii tehnice se ajunge la sentimentalisme si lucrurile incep sa fie luate personal. Fiecare are propriile preferinte si greu si le schimba...
#26
Postat 29 October 2006 - 01:18 PM
MiG, la Oct 29 2006, 09:34 AM, a spus:
Aproape pe langa subiectul discutiei, dar parca sa intaresc un pic spusele lui mig despre cum sunt prezentate 'performantele' avioanelor rusesti/sovietice..

ca idee, toti 3 prezenti in imagine au ras cand a venit vorba despre specificatiile an-26 de pe placa aceea...nici una, dupa spusele lor, nu este reala...dar na, da bine..
p.s: gopo, daca esti bun, arata tu fotografia mai departe celor 3 muschetari (bineanteles daca poti ori daca ii cunosti...

#28
Postat 29 October 2006 - 01:38 PM
Iar apropos de protectiile pt. prizele de admisie, ia uitati-va si la seria Suhoi (27etc). Cred ca o sa vedeti ceva ca niste site. (nu ma intrebati, va rog, de dimensiunile ochiurilor

#29
Postat 29 October 2006 - 08:19 PM
curec_christian, la Oct 28 2006, 10:14 PM, a spus:
, da` cum a reusit sa intre prin spatele motorului ?
Cred k mai degraba erau palele compresorului.
BTW spunea cineva de looping-uri, tonouri si alte asemenea facute de un Ch-53
http://www.youtube.c...h?v=VZlqfYLFR-4
#30
Postat 30 October 2006 - 11:50 AM
gopo, la Oct 29 2006, 01:38 PM, a spus:

Sitele alea au rol in linistirea si uniformizarea curentului de aer, chiar asa sunt marcate in toate axonometriile vazute de mine cu SU-27. Ca paote mai feresc motorul si de o pietricica... asta e alta poveste

#32
Postat 30 October 2006 - 03:24 PM
Alea sunt pur si simplu plase care sa impiedice patrunderea de obiecte straine, si lucreaza impreuna cu admisiile suplimentare. In momentul in care aparatul se ridica de la sol, sunt pliate frumos pe partea de jos a prizei de aer.
Uitati si o poza cu ele 'la lucru'...

Si inca o poza excelenta, cu ele jos

#36
Postat 30 October 2006 - 04:47 PM

Si acum chiar am o curiozitate: ce se poate gasi pe pistele militare si pe alea civile nu? Obiecte mai mari de 3-4cm (cat sunt ochiurile plasei la SU-27) Ca avioanele civile cele mai uzuale, si il iau aici si pe omniprezentul B737, ale carui gondole sunt turtite numai ca sa obtina motorul putina garda la sol, au motoarele tare jos. Tractiunea lor pe timp de decolare e comparabila cu cea a reactoarelor de pe aparatele militare iar aria compresorului e si mai mare, fiind deci mai vulnerabile. Si cu toate astea din 6 in 6 luni tot aud sau citesc mai degraba de cate un nefericit de mecanic sau muncitor la sol ajuns intre palete decat alt gen de obiecte. Sincer nu am inteles "obsesia" asta la rusi cu protejarea compresoarelor, pt doua supersonice la care le trebuie totusi niste piste mai de Doamne-ajuta.
Aceasta postare a fost editata de MiG: 30 October 2006 - 04:58 PM
#37
Postat 30 October 2006 - 04:53 PM
Cat despre admisia aerului, nu sunt expert in domeniu, dar stiu ca se face fie cu rampe variabile (F-14, F-15), fie prin proiectarea speciala a traiectului de admisie.
Nu te-am contrazis decat la partea ca nu s-ar putea face cu site asa de mari si ne-aerodinamice la viteze supersonice... Sau ma insel?
PS: Vad ca si la -25 aparent e acelasi sitem ca la un F-15 de ex. , cel putin la ce observ eu. Chiar m-ai facut curios, n-am studiat Mig-ul 25 sa vad cum e pe acolo...
#38
Postat 30 October 2006 - 05:35 PM
Se poate opserva rampa
#39
Postat 30 October 2006 - 05:54 PM
In situatii limita putea ajunge si pe la Mach 2.8-3, insa doar pentru perioade f. scurte de timp (5-8 minute) dar dupa aia trebuiau schimbate motoarele.