Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, august 2020 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, august 2020

#21 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 08 August 2020 - 07:20 PM

BBC povesteste cum a ajuns incarcatura de azotat de amoniu la Beirut.

reportaj BBC

#22 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2020 - 09:30 PM

Vezi postareaZ-mare, la 08 August 2020 - 06:44 AM, a spus:

Nu stiu daca ii trebuie apa sau nu. Stiu ca nu-i trebuie motorina si foc. La Beirut, inainte de explozie, se vedea un fum alburiu, ridicat spre cer. Acolo ce era? Ca explozia s-a produs dupa aparitia fumului!
Neglijentă, neglijentă dar...nu s-a folosit cineva de ea?


Conditiile care trebuie sa fie indeplinite pentru explozie : temperatura ridicata si prezenta unor substante organice, care pot fi carburanti, grasimi, etc. La temperatura critica si un soc mecanic poate provoca detonarea.

Nu este o substanta care ar detona usor. Dar neglijinta poate provoca dezastre. Inainte de explozie se declansase un incendiu la un depozit care continea printre altle si artificii. Incendiul respectiv a asigurat temperatura. Daca prin zona s-a mai gasit si ceva motorina, este lesne de inteles ce s-a produs.

#23 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 August 2020 - 03:16 AM

Despre mancarea chinezeasca .
Recomand clipurile sud africanului . .Multe informatii interesante ( bune sau rele) legate de cultura sau felul de a fi al chineziilor .
A incercat multa vreme sa isi gaseasca un viitor in China , ulterior a trebuit sa plece

https://www.youtube....h?v=2V5Gp6iSFWE

Ps. Clipul incepe de pe la un sfert , fiindca il vizionam cand am postat linkul .. si nu ma lasa sa-l postez de la inceput ...(.?)

Aceasta postare a fost editata de dany: 09 August 2020 - 03:40 AM


#24 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 August 2020 - 11:58 AM

Un Fi 156 destul de interesant . Oare o fi alb sau albastru deschis vopsit ?

https://tihlde.org/~...bjornfjell.html

#25 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 August 2020 - 01:11 PM

gebirg.Div=Gebirgdivision,tradus-Divizie de munte.
In legenda pozei scrie "...sad remains of the white painted..."
Deci era alb.
Norvegia, munte, zăpezi, white painted...se leagă. Clar, vopsit alb.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 August 2020 - 01:13 PM


#26 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 August 2020 - 01:29 PM

Longinus am citit ca in legenda spunea alb , dar eu comparam culoarea fatza de albul de pe cruce ... arata ca si cum ar fi ceva mai inchis . Insa parca nu intratat ca RLM 02 ...
Apare mai degraba ca acea culoare care se spune ca ar fi fost un albastru deschis de pe Arado -ul 196 (Hilfskreuzer Orion) ,dar nu mai stiu pe unde activase .

Adica acesta http://falkeeins.blo...n-hellblau.html

ps . Deasemenea interesant , daca ai citit acea istorioara de mai jos , s-ar putea ca si acesta sa fi fost echipat cu schiuri . Nu -mi pot da seama din fotografii .

" Some weeks earlier, on 4th. May an other Storch (BD+PY WNr.4307) landed on the frozen lake Kattjaure, 4 km south of Riksgränsen station, due to some minor engine trouble.
He was passing lake Kattjaure when he saw a group of men waving their arms at him. He made a pass and landed on the Norwegian side of the lake and taxied the ski-equipped Storch across the border. Stopped the engine and walked towards the men.
Soon he realized they were Swedish military troops. He rushed for his aircraft, but the Swedish soldiers forced him to leave the plane before he could get started. The pilot, Stabsingenieur A. Werner was interned at Kronobergshed.
A month later he returned back to Germany along with three officers in a Heinkel 111.
info Knut Larsson

BD+PY was flown to Warnemünde, Germany on 2nd. September 1940 with Swedish code SE-AKU "

Ma gandesc sa caut pe la suedezi sa vad daca gasesc alte amanunte ...

Aceasta postare a fost editata de dany: 09 August 2020 - 01:56 PM


#27 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 August 2020 - 01:52 PM

Pps . Am gasit ! :-D

http://www.flygplans...=s14/s14nod.htm

Am tradus cu gogle ... si se pare ca intradevar erau vopsite integral in alb ( ambele) .

" The aircraft, which was completely painted white and lacked nationality designations, had the code BD + PY painted under the wings. A Swedish crew flew the Stork from Katterjaure to Riksgränsen for further transport to F 1 Västerås. On September 2, 1940, the plane flew with the registration SE-AKU from Västerås to Warnemünde where it was returned to the German authorities."

Aceasta postare a fost editata de dany: 09 August 2020 - 01:54 PM


#28 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 09 August 2020 - 09:55 PM

Vezi postareaflo, la 08 August 2020 - 09:30 PM, a spus:

Conditiile care trebuie sa fie indeplinite pentru explozie : temperatura ridicata si prezenta unor substante organice, care pot fi carburanti, grasimi, etc. La temperatura critica si un soc mecanic poate provoca detonarea.

Nu este o substanta care ar detona usor. Dar neglijinta poate provoca dezastre. Inainte de explozie se declansase un incendiu la un depozit care continea printre altle si artificii. Incendiul respectiv a asigurat temperatura. Daca prin zona s-a mai gasit si ceva motorina, este lesne de inteles ce s-a produs.


Am utilizat de multe ori (in special pentru construirea de drumuri). Se face un amestec de azotat cu motorina care se introduce in gauri de foraj. Initierea exploziei se face cu capse pirotehnice normale.

#29 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 10 August 2020 - 12:11 AM

Citeaza

Să nu uit: la Mihăilești, la fel. Cand pompierii au dat cu apă peste camionul ăla care avea un incendiu, au produs o reacție ireversibilă. Rezultatul īl știm. La Mihăilești au fost 20 de tone. La Beirut 2700.


Pompierii nu au dat deloc cu apa, pentru ca nu au apucat. Nu stiu de unde detiii informatia asta, pentru ca in filmul recuperat pe camera celor de la Antena 1, se vede clar ca ofiterul care a pierit o data cu ziaristii nu terminase de efectuat recunoasterea.

Chimistii, recomandau stingerea azotatului de amoniu NUMAI cu apa. Inundare cu apa daca este posibil. Spuma si unele pulberi (din cate stiu azi nu se mai folosesc) pot contine substante organice, deci sunt periculoase.


Flo , asa tineam si eu minte ... de atunci . De la tv-eu . Ca a bubuit fiindca au dat cu apa pe azotat si a condus la o reactie .

... A naibii securica , cred ca au dat vina pe baietii aceeia , saracii , ca sa ascunda mizeria sub covor ( transporturile acelea ) .

#30 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2020 - 11:13 AM

Nu, nu au apucat sa refuleze apa. Atunci, tot soiul de "specialisti" comenteau ca nu erau pregatiti pompierii. Ca nu au folosit spuma. Ori spumogenul era produs la acea vreme din oase. Era o solutie de parf de oase cu ceva acid sulfuric si alti ingrdienti. Azi se foloseste si spumogen sintetic. Mai scump dar mai putin stabil in timp . Si evident mult mai putin prietenos cu mediul. Cel organic (proteic), intr-o dilutie corespunzatoare, era un bun ingrasamant. Il foloseam pt. flori, chiar daca putea a rahat. Revenid, daca se folosea spuma se sporea riscul de explozie.

Din nefericire, ORICAND poate reaparea o nenorocire de acest gen. Imaginativa tamponarea unei cisterne cu motorina cu un camion incarcat cu azotata de amoniu.

#31 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 August 2020 - 10:28 PM

Fotografii de la Ziua Marinei Romane (navy.ro)

Imagine atasata: 21949_m.jpgImagine atasata: 21915_m.jpgImagine atasata: 21920_m.jpgImagine atasata: 21942_m.jpgImagine atasata: 21954_m.jpgImagine atasata: 22046_m.jpgImagine atasata: 22046_m.jpgImagine atasata: 21921_m.jpgImagine atasata: 21950_m.jpgImagine atasata: 118005861_3273114192734739_2613672653911433589_n.jpgImagine atasata: 117934339_3273114486068043_7504712455371676925_n.jpgImagine atasata: 22070_m.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 15 August 2020 - 10:39 PM


#32 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 August 2020 - 10:18 AM

Frumoase poze.
"111" Mărășești, eu tot mai sper sa intre īntr-un program de modernizare, desi am īnțeles că ar fi unul cam costisitor.
Totuși.

#33 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 16 August 2020 - 02:01 PM

* Istoria tehnicii 2 volume format PDF :-)
https://academiaroma...publ_IstTeh.htm

#34 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 16 August 2020 - 03:35 PM

Vezi postareaLonginus, la 16 August 2020 - 10:18 AM, a spus:

Frumoase poze.
"111" Mărășești, eu tot mai sper sa intre īntr-un program de modernizare, desi am īnțeles că ar fi unul cam costisitor.
Totuși.


As vrea sa citesc referatul privitor la modernizarea navei.

#35 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 August 2020 - 05:22 PM

Nu stiu ce contine referatul acela, nici nu stiu daca a fost făcut vreunul, dar știu că "111" nu apare pe niciun proiect sau plan. Singurele incluse în discuții,pentru modernizare, aici referindu-mă și la Naval Group,caștigătorul contractului pentru cele 4 corvete, sunt RM si RF.
Despre Mărășești și modernizarea ei nu s-a făcut vorbire niciodată, sau cel puțin nu am văzut eu .

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 August 2020 - 05:24 PM


#36 Useril este offline   Babacu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 341
  • Inregistrat: 20-October 06
  • Location:Tīrgoviște

Postat 17 August 2020 - 10:07 AM

Vezi postarea177, la 15 August 2020 - 10:28 PM, a spus:



Cred că mai corect ar fi poze de la Muzeul Marinei Romāne.

#37 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 17 August 2020 - 05:09 PM

Vezi postareaLonginus, la 16 August 2020 - 05:22 PM, a spus:

Nu stiu ce contine referatul acela, nici nu stiu daca a fost făcut vreunul, dar știu că "111" nu apare pe niciun proiect sau plan. Singurele incluse īn discuții,pentru modernizare, aici referindu-mă și la Naval Group,caștigătorul contractului pentru cele 4 corvete, sunt RM si RF.
Despre Mărășești și modernizarea ei nu s-a făcut vorbire niciodată, sau cel puțin nu am văzut eu .

Fiecare nava are o durata de viata stabilita prin proiectare. In cazul MARASESTI cred ca este 20 ani, adica 1992+ 20= 2012. La momentul respectiv, se face o analiza si se decide ce urmeaza sa se intample ( ex. VB GRIVITA, 271- radiate, RM 101- reconstructie, GRIGORE ANTIPA- modernizare etc). In mod sigur si pentru 111 a fost analizata situatia.

#38 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 20 August 2020 - 09:03 PM

Nave militare japoneze la Pearl Harbor

aici

#39 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 20 August 2020 - 11:00 PM

Un articol interesant despre un grup de piloti italieni ( ANR) care au facut parte dintr-un program de trecere pe Me 163 in 44-45 . Cateva poze interesante dar prea mici cu planoare italienesti si cele de trecere germane DFS Habicht .


http://www.yankee-ya...com/tadd003.htm

Aceasta postare a fost editata de dany: 20 August 2020 - 11:00 PM


#40 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 August 2020 - 10:25 AM

Pentru luna august,Takom anunta un kit de-a dreptul fantastic:

https://www.themodel...battleship.html

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 August 2020 - 10:47 AM


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi