Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, mai 2021 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, mai 2021

#21 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 20 May 2021 - 06:42 PM

Europa 1939 , color . Film de amator , din excursie .
... Erau inca vremuri frumoase si pline de viatza si culoare .


https://www.youtube....h?v=QAg1DQ3GVMU

... Eee , da la Romaine itzi fu tarshala sa vi , conasule ; ti-o fost frica de boieroaica , ca daca te propteai "la tziganci " , te aduna pe farash cu maturicea ceeia de la palarioara , ... Mare pezeveghi (tirolezele acelea ti-au placut... hehe , le-ai pus chiar la sfarsit , ca poate te gandeai ca adoarme frantzuzoaica si nu observa ) :-D ;-) .

Aceasta postare a fost editata de dany: 20 May 2021 - 07:35 PM


#22 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2021 - 07:01 PM

Peste cateva luni dispare totul si incepe o mare nebunie.

#23 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 20 May 2021 - 07:46 PM

Citeaza

Peste cateva luni dispare totul si incepe o mare nebunie.


La asta ma gandeam si eu Flo ... in 6 ani totul va fi praf si pulbere , milioane de morti , alte milioane zbatandu-se sa supravietuiasca si apoi inca vreo 40 de ani de reconstructie si traume sufletesti care mai bantuie pana in zilele noastre ...
Oare cati dintre cei ce se ilasau alintati de acel soare tomnatic , pe terasele cu umbrelutze viu colorate , cafenele , resorturi frumoase ,s-au admirau produsele din vitrine ,pe strada , si-ar fi inchipuit ...

Aceasta postare a fost editata de dany: 20 May 2021 - 07:47 PM


#24 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 22 May 2021 - 02:43 PM

ps .
La min 12: 34 doua autobuze Opel cabroilet , rare .
Fain ca se poate observa ce culoare aveau ; eu ma gandeam fie la verde deschis , fie la albastru , pana acum ...
Unele au ajuns si pe front , Africa sau Rusia

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: opel cabriolet blitzbus41_fr_deutsch-arbeiterfront-trip.jpg
  • Imagine atasata: 1 aa opel cabriolet blitzbus 41ausflugsbus kaessbohrer 1.jpg
  • Imagine atasata: 1 aa opel cabriolet blitzbus 41ausflugsbus kaessbohrer.jpg
  • Imagine atasata: opel cabriolet blitzbus41_rf_africa-collone.jpg
  • Imagine atasata: opel cabriolet blitzbus41_rf_wh-591172-tochno-russia.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 22 May 2021 - 02:48 PM


#25 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 May 2021 - 08:40 PM

În a doua fotografie(de sus în jos) se pare că mașina se afla în Domplatz, în fața Domului din Koln.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 May 2021 - 08:42 PM


#26 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 May 2021 - 08:50 PM

Aceași locație, din unghi diferit și cam aceași perioadă:
Stație de taxi și de autobus.
De remarcat Vomag-ul pe trei axe:
Imagine atasata: 15b76b63b5df5d.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 May 2021 - 09:12 PM


#27 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 23 May 2021 - 08:05 AM

Citeaza

Domplatz, īn fața Domului din Koln.

Da, cred ca acolo este , Longinus.

#28 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 23 May 2021 - 10:02 PM

Building the SOYA Ice Breaker Ship

https://www.youtube....h?v=mqihBhKTbco

#29 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 May 2021 - 12:02 AM

Snow-Blowers_During the 1960-a number of MiG-15-were used by the Polish State Railways to clear the tracks of ice and snow.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1 a Snow-Blowers_During the 1960-a number of MiG-15-were used by the Polish State Railways to clear the tracks of ice and snow.jpg


#30 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 May 2021 - 09:12 AM

Vezi postareaMR-JW, la 23 May 2021 - 10:02 PM, a spus:

Building the SOYA Ice Breaker Ship

https://www.youtube....h?v=mqihBhKTbco

Foarte frumos și curat. O machetă de excepție.

#31 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 May 2021 - 12:08 PM

Citeaza

Foarte frumos și curat. O machetă de excepție.

Subscriu . Remarcabila si rabdarea pentru fiecare detaliu .

Despre MLI-urile cehilor ( RoMilitary)
Dragutz camo-ul acela angular . https://www.rumaniam...i-urile-la-cehi

#32 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 25 May 2021 - 12:12 PM

Vezi postareaLonginus, la 25 May 2021 - 09:12 AM, a spus:

Foarte frumos și curat. O machetă de excepție.


Cand l-am vazut am simtit nevoia sa-l impartasesc cu toata lumea, mai ales ca am vazut si ceva tehnnici de lucru

#33 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 May 2021 - 08:20 AM

Citeaza

Snow-Blowers_During the 1960-a number of MiG-15-were used by the Polish State Railways to clear the tracks of ice and snow.

Motoare cu reactie, au fost folosite la noi, la stingerea sondelor. Parca turbosuflante se numeau.

#34 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2021 - 09:48 AM

Sunt cateva , remarcabile :

Imagine atasata: nm54dngtbsm21.jpg
Imagine atasata: the-big-wind-fire-tank.jpg4_.jpg

#35 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2021 - 09:58 AM

Vezi postarea1-0-9, la 27 May 2021 - 09:48 AM, a spus:


wow! zici ca le-a proiectat Axoru' :)))

#36 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 27 May 2021 - 01:04 PM

Vezi postareaZ-mare, la 27 May 2021 - 08:20 AM, a spus:

Motoare cu reactie, au fost folosite la noi, la stingerea sondelor. Parca turbosuflante se numeau.


Turbojet trucks
[center]Imagine postata[/center][center] The first turbojet truck was manufactured on chassis SR 114 (Bucegi) with motor MIG 15. Here is a picture taken in Bucharest at Mihai Bravu - Izvor firefighter unit

[left]''O autospecială specială (turbojet) pentru stins incendii la sonde de ţiţei şi gaze a fost realizată īn anul 1971 folosind un jet de gaze puternic produs de un motor reactiv tip RD-45 (dintre cele folosite pe avioanele militare de vānătoare MIG 15). Jetul de gaze se poate orienta pe orizontală şi verticală prin comenzi ce se dau din cabina de comandă a autospecialei, iar pentru īmbunătăţirea eficienţei de stingere se poate refula īn jet apă sau pulbere (asigurate de alte maşini de luptă). Motorul reactor funcţionează cu[/left][left]petrol de aviaţie, carburant aflat īntr-un rezervor cu capacitate de 600 l, cantitate suficientă pentru producerea jetului tip de 20 minute. Această autospecială sa aflat īn serviciu circa 10 ani, timp īn care a intervenit[/left]cu succes la stingerea mai multor sonde īn erupţie, incendiate.
Autospeciala a fost fabricată intr-un singur exemplar la Automecanica (Romprim) Bucuresti''
[/center]
[center]Imagine postata[/center][center]Autospeciala de stins incendii cu jet de gaze[/center][center] ROMAN 12215 DFA (A.Sp.J.G. — R 12215 DFA)[/center][center][left]''Autospeciala este destinată stingerii incendiilor izbucnite īn schelele petroliere, combinatele chimice si petrochimice si la sondele īn foraj sau exploatare.[/left][/center][center][left]Autospeciala de stins incendii cu jet de gaze Roman 12215 DFA este un autovehicul de construcție specială, necarosat, dotat cu agregate si instalații de stingere, prevăzut cu amenajări si adaptări corespunzătoare următorului principiu de stingere: jetul format de gazele evacuate de motorul turboreactor acționează asupra incendiului prin propria forță de impact, combinată cu acțiunea unei pulberi stingătoare sau a apei pulverizate refulate īn jet si antrenate de acesta.[/left][/center][center]
[left]Īn esență, autospeciala constă dintr-un autosasiu Roman 12215 DFA, modificat, pe platforma căruia s-au montat: turbomotorul, īmpreună cu accesoriile speciale aferente unei bune funcționări a acestuia; ansamblul instalației de stins cu pulbere si azot; cabina de comandă a agregatelor de stingere; sistemul de conducte pentru refularea apei īn jet si amenajările pentru păstrarea inventarului din dotare.[/left][left]Turbomotorul poate fi rotit īn plan orizontal 30° spre stīnga si 30° spre dreapta, față de axa longitudinală a autosasiului, respectiv īn plan vertical 45° īn sus si 15° īn jos. Astfel, se asigură orientarea jetului de gaze arse produse de turbomotor īn direcția dorită.[/left][left]Īn ansamblu, motorul reactor montat pe autospecială denumit R-35 Jet are principalele părți componente: motorul turboreactor propriu-zis, priza de admisie aer si ajutajul reactiv.[/left][left]Motorul turboreactor propriu-zis se compune din: un compresor axial (cu palete) de īnaltă presiune, cu nouă trepte; zece camere de ardere individuale (din care patru sunt camere principale pentru pornire), cu flux direct, prevăzute cu injectoare de combustibil tip duplex; o turbină de gaze paletată, cu două trepte.[/left][left]Priza de admisie aer are rolul de a asigura o curgere cīt mai uniformă a aerului, concomitent cu realizarea unei protecții contra pătrunderii de corpuri străine īn motor.[/left][left]Ajutajul reactiv asigură atāt destinderea gazelor arse, cāt si obținerea diferitelor regimuri de exploatare a motorului, prin modificarea secțiunii de iesire a gazelor. Reglarea secțiunii ajutajului se face cu ajutorul unui sistem de voleți, acționați de patru verine, prin intermediul unui inel.[/left][left]Pe timpul intervențiilor de stins incendii sau al aplicațiilor, se vor lua măsuri pentru a se evita total riscul de a se dirija accidental praf sau alte substanțe de stingere (inclusiv apă) spre autospecială, deoarece admisia acestora īn motorul turboreactor īi afectează grav funcționarea''[/left][/center][center]Imagine postata[/center][center]Turbojet used to extinguish an oil well that caught fire[/center]Autospeciala de stins incendii cu jet de gaze ROMAN 12215 DFA (A.Sp.J.G. — R 12215 DFA)Imagine postata
Citat:'Autospeciala este destinată stingerii incendiilor izbucnite īn schelele petroliere, combinatele chimice si petrochimice si la sondele īn foraj sau exploatare.
Autospeciala de stins incendii cu jet de gaze Roman 12215 DFA este un autovehicul de construcție specială, necarosat, dotat cu agregate si instalații de stingere, prevăzut cu amenajări si adaptări corespunzătoare următorului principiu de stingere: jetul format de gazele evacuate de motorul turboreactor acționează asupra incendiului prin propria forță de impact, combinată cu acțiunea unei pulberi stingătoare sau a apei pulverizate refulate īn jet si antrenate de acesta.
Īn esență, autospeciala constă dintr-un autosasiu Roman 12215 DFA, modificat, pe platforma căruia s-au montat: turbomotorul, īmpreună cu accesoriile speciale aferente unei bune funcționări a acestuia; ansamblul instalației de stins cu pulbere si azot; cabina de comandă a agregatelor de stingere; sistemul de conducte pentru refularea apei īn jet si amenajările pentru păstrarea inventarului din dotare.Turbomotorul poate fi rotit īn plan orizontal 30° spre stīnga si 30° spre dreapta, față de axa longitudinală a autosasiului, respectiv īn plan vertical 45° īn sus si 15° īn jos. Astfel, se asigură orientarea jetului de gaze arse produse de turbomotor īn direcția dorită.Īn ansamblu, motorul reactor montat pe autospecială denumit R-35 Jet are principalele părți componente: motorul turboreactor propriu-zis, priza de admisie aer si ajutajul reactiv.Motorul turboreactor propriu-zis se compune din: un compresor axial (cu palete) de īnaltă presiune, cu nouă trepte; zece camere de ardere individuale (din care patru sunt camere principale pentru pornire), cu flux direct, prevăzute cu injectoare de combustibil tip duplex; o turbină de gaze paletată, cu două trepte.Priza de admisie aer are rolul de a asigura o curgere cīt mai uniformă a aerului, concomitent cu realizarea unei protecții contra pătrunderii de corpuri străine īn motor.Ajutajul reactiv asigură atāt destinderea gazelor arse, cāt si obținerea diferitelor regimuri de exploatare a motorului, prin modificarea secțiunii de iesire a gazelor. Reglarea secțiunii ajutajului se face cu ajutorul unui sistem de voleți, acționați de patru verine, prin intermediul unui inel.Pe timpul intervențiilor de stins incendii sau al aplicațiilor, se vor lua măsuri pentru a se evita total riscul de a se dirija accidental praf sau alte substanțe de stingere (inclusiv apă) spre autospecială, deoarece admisia acestora īn motorul turboreactor īi afectează grav funcționarea''


#37 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2021 - 02:32 PM

Denumirea: Autsopeciala de stins cu Jet de Gaze - ASpJG. In jargon ii spuneam Turbojet.

Pe sasiul SR 114 s-a folosi motor de la MiG 15 iar pe R12215 motor de la MiG 19. SR - ul este pozat in curtea cazarmii de la Izvor (Mihai Bravu). Exemplarul s-a aflat in Baza de reparatii Dragalina, unde un fost "inteligent" comandant a usurat-o de componente.

Romanul in actiune este pozat in poligonul Scolii de la Boldesti Scaieni. Au fost 5 exemplare, daca imi amintesc bine. Ultimul a fost retras din exploatare de la ISU Brasov. Tipul de autospeciala este scos din inzestrare, sondele fiind stinse de petrolisti, potrivit legii.

Utilaj eficient.

Si sa fim corecti, ideea nu e romaneasca. E sovietica.

#38 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 May 2021 - 04:31 PM

Ma rog, se zvonea ca a fost inventata de un inginer romān.

#39 Useril este offline   danusmaximus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3289
  • Inregistrat: 01-September 06

Postat 27 May 2021 - 05:59 PM

Asemenea utilaje, din cīte știu, sovieticii, și probabil și noi, erau folosite și la decontaminarea chimică, īn caz de război ...
Īn fine, despre altceva vreau să vă povestesc..
Īn primăvara lui '87 sau '88, nu mai rețin exact, am mers pe stadionul Dinamo, pentru un clasic Dinamo-Steaua...
Era martie, cred.
Plouase īn ajun...Și , cu vreo 30 min īnainte să īnceapă meciul, văd că intra pe teren, un utilaj asemănător cu ce este īn pozele voastre..
L-au pus să sufle aer , cald, să usuce terenul...😁😁😁😁😁😁
De la jumatatea terenului, a făcut bara transversală, dinspre tabelă, neagră, atīt de puternic era suflul...
Toate bune și frumoase...īși termină treaba, īncepe meciul, și, īn 10 sau 15 min, a īnceput o ninsoare cu fulgi imenși, de s-a acoperit tot terenul...😁😁😁😁😁😁😁😁
S-a ales praful de toată zvīntarea😁😁😁😁😁😁

#40 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2021 - 07:54 PM

Vezi postareaZ-mare, la 27 May 2021 - 04:31 PM, a spus:

Ma rog, se zvonea ca a fost inventata de un inginer român.

Nu, a fost inspirata dupa unele facute de rusi. Ei le-au montat cel mai adesea pe sasiuri de T34 si mai apoi T 55.

De la pompieri a participat la conceptie si omologare ing. Badea Ilie. S-a prapadit acum mai bine de zece ani. I s-a atribuit si lui inventia, asa la un pahar de vorbe ...

Aceasta postare a fost editata de flo: 27 May 2021 - 07:55 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi