Forum Machete,Modelism,Hobby: P 51 D - Tamiya 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

P 51 D - Tamiya 1/72

#1 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2022 - 06:37 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20220620_180507 (1).jpg
  • Imagine atasata: IMG_20220620_180525 (1).jpg
  • Imagine atasata: IMG_20220620_180548 (1).jpg
  • Imagine atasata: IMG_20220620_180559 (1).jpg
  • Imagine atasata: IMG_20220620_180611 (1).jpg
  • Imagine atasata: IMG_20220620_180500.jpg

Aceasta postare a fost editata de bogy: 21 June 2022 - 06:39 PM


#2 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2022 - 08:01 AM

Nu stiu ce se intampla cu postarea asta. mi-a dat niste erori aiurea. In final a disparut tot ce am scris. In fine, sa revin:

Despre P 51 Mustang s-au tot spus multe. A fost produs la solicitarea englezilor, a avut motorizare initiala slaba dar dupa ce a primit motorul RR totul s-a schimbat. Nu stiu daca chiar a fost cel mai bun vanator din razboiul al doilea dar a fost produs in numar foarte mare si se poate spune ca a fost castigatorul razboiului.

Kitul este Tamiya - ce pot sa spun? Tamiya este Tamiya - un kit chiar ok, fara bavuri, se imbina perfect. Nu am vrut sa-l uzez prea mult, imi place mai curatel. Singura diferentiere de nuante de metal am facut-o la panourile de munitie de pe aripi - alea le-am dat cu aluminium chrome (in care am bagat putin negru mat) de la tamiya. Restul avionului este vopsit in aluminium polishat de la extreme metal.
sper sa placa

#3 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1717
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 22 June 2022 - 09:00 AM

De plăcut , īmi place cu siguranță. Un avion frumos, elegant.
Tamiya este īntr-adevăr un kit frumos și aproape corect. Aproape , pentru că cel puțin băile aterizorului principal sīnt greșite. Ca la toate kiturile de Dash-D, īn afara Airfix-ului și a proaspătului ArmaHobby, care le-au făcut corecte.
Īmi place ce-ai făcut, botul ăla albastru arată super.
O singura cīrcoteală : dacă vroiai diferențieri de nuanță, umblai la panourile de pe fuselaj. Aripile , atīt intradosul cīt și extradosul, nu erau aluminiu natural , erau vopsite cu lac lucios aluminizat, deci erau o singură nuanță...
Dar l-ai făcut frumos !
Cum s-au comportat decalurile Tamiya ? Despre decalurile japoneze am auzit doar īnjurături...Eu nu am nici un kit Tamiya, nu știu din experiență proprie cum se comportă, dar la Hasegawele pe care le-am făcut deja decalurile au fost execrabile. Groase , mate , nu răspund nici măcar la Agama Hypersol...Iar albul lor este un fel de crem.
Spor !!

#4 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2022 - 09:09 AM

Decalurile au fost ok. Eu folosesc setul de micro set si micro sol si merge super. Asta cu vopsitul cu lac aluminizat pe aripi am mai auzit-o dar nu prea o cred. Eu am toata seria Roaring Birds si unul din episoade prezinta Mustangul. Nu am vazut nimic de genul lac pe aripi. Se vad panourile de dural si diferente de culoare si stralucire la panouri, inclusiv la bordul de atac. Si da, urmatorul Mustang o sa fie B-ul de la Arma Hobby. Am vazut recenzia kitului si, intr-adevar este foarte misto. Nu stiu cum este Airfixul dar am auzit ca ar fi misto.

#5 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2022 - 12:49 PM

hai salut si felicitari ... chiar e o macheta frumoasa, a unui avion superb.

asa avea 2-3 intrebari:
- ziceai de decaluri de solutiile cu micro in fatza ... nu s-au lasat decalurile in liniile de panou sau n-ai mai venit tu cu wash acolo? ca par frante cumva ... sau par decalurile de tabla (am observat asta si la dauntless);
- tot legat de wash-uri: sunt vizibile pe multe linii de panou, dar la elementele mobile lipsesc, treaba care pare dezechilibrata;
- am vazut ca ai mai facut tu ceva nituri, si atata tare bine ... ele nu continuau si pe aripi? - si ultima: parca imi aduc aminte ca la nush' ce varianta, capacele interioare de la trenul de aterizare ramaneau deschise la sol ... ma aberez eu?

felictari inca o date si spor la urmatoarele!

#6 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2022 - 03:07 PM

Sal. Nu am nituit eu nimic, așa e macheta. Capacele de tren în mod normal stau inchise, ele se deschid la decolare pentru escamotarea trenului. Decalurile s-au lăsat destul de bine. Pe aripa am pățit un mic accident - pentru că nu s-a lăsat cum trebuie, am insistat cu microsol. Dar am insistat până l-a topit drept pentru care am dat puțin cu vopsea. Pe liniile de panouri am dat cu panel line dark blue de la tamiya și, după, cu putina pulbere de carbon black de la valeho.

Aceasta postare a fost editata de bogy: 22 June 2022 - 03:08 PM


#7 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2022 - 05:50 PM

hai ca nu ma aberam degeaba - treaba e in felul urmator cu capacele interioare: la cele cu motor allison, sunt inchise tot timpul (se deschid la aterizare/decolare sau pentru maintenance).

la cele cu merlin, e mai complicat: cand motorul e pornit, sunt inchise. dupa aterizare insa, presiunea din sistemul hidraulic scade (conform manualului, pilotul trebuia sa dea drumul la bushon) si ele se deschid. la pornirea motorului, se inchid automat.

d-aia si exista poze cu ele in toate pozitiile. depinde cand au fost facute.

din punctul meu de vedere, un avion cu motor merlin stationar la sol ar trebui sa aibe capacele lasate si la fel si flapsurile (aici nu mai are legatura cu sistemul hidraulic, ci era obligatia pilotului ... ca sa preintampine sa se dea tzaranii pe dansele si sa le futermaxeze).

cand ajung la un calculator, o sa pun si o poza din manual.

#8 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1717
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 01 July 2022 - 08:57 AM

Absolut corect. La P-51 echipat cu motor Merlin ( mai exact Packard-Merlin), la sol , capacele sunt lăsate . Și flapsurile. Eu așa l-am făcut pe al meu.
Și tot īn manualul de mentenanță scrie că aripile se vopsesc (inclusiv la reparații) cu vopsea aluminizată. De asemenea , pe aripi , liniile de nituri erau chituite. Nu ar trebui să se vadă...Dar arată ciudat fără ele.
Din ce-am citit , la avioanele restaurate și expuse prin muzee, NU s-au mai vopsit aripile. Doar polișate la meserie. De aia arată toate lucioase ca un bănuț nou prin filmulețe ( că tot menționa Bogy seria Roaring Birds...).

#9 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2022 - 05:10 PM

Hai ca acum am reusit sa accesez cartula dar doar partea asta de aviatie. Forumul este inaccesibil - cel putin pentru mine. Nu stiu ce se intampla.

Multam pentru informatie. Nu stiam chestia cu capacele si flapsurile. E drept ca in filmul de prezentare, la sol, capacele erau deschise si flapsurile lasate. Am crezut ca sunt asa ca sa se vada interiorul baii trenului si farul. E clar, capacele o sa le deschid si eu la macheta.

Chestia cu chituirea nu o contest - nu am cum sa contest manualul avionului - dar imi pare ciudat. In mod normal la un anumit numar de ore de zbor avioanele intrau intr-o revizie fie ea si minimala. Asta ar insemna curatarea rosturilor de chit, deschiderea capacelor de vizitare pentru controlul structurii (acolo unde e cazul) si rechituirea aripilor ceea ce mi se pare nebunie si in timp de razboi ma cam indoiesc ca ar face cineva asta. Dar mai stii? Repet - nu contrazic manualul ca nu am cum.

#10 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1717
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 03 July 2022 - 05:23 PM

Nici eu nu am putut accesa Forumul ...Cred că mai mult de-o săptămīnă !
Acum am reușit să-l "prind" , și m-am repezit īn el !!
Bogy, habar n-am cum făceau ! Dar nu ar fi singurul chituit . Sīnt sigur că am mai văzut așa ceva , la germani. Dora-9 , Me-262 sigur erau și ele chituite pe liniile de nituri.
Oricum , alea nu se desfăceau la revizii sau īntreținere. Pentru asta erau sumedenia de capace și guri de vizitare, panourile mobile , etc.
Și-or mai fi altele , naiba știe , acum nu-mi vine īn cap alt exemplu...
Spor maxim !

#11 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 03 July 2022 - 06:24 PM

Nici de Dora și 262 nu stiam

#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 04 July 2022 - 12:24 AM

Citeaza

chituite pe liniile de nituri.

He 162 , la fuselaj, e un alt exemplu care imi vine in minte .

#13 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2022 - 07:21 AM

Sal. Aia cu 162-iul o stiu dar chestia aia era un mastic care se dadea din fabrica. Nu stiu daca pe linia de nituri dar pe liniile dintre panouri (imbinarile) se dadea sigur cu masticul ala. Ideea e ca asa iesea pe poarta fabricii. Masticul ala se ducea in timp. Interesant este ca, fiind la final de paruiala, multe au ramas asa, nevopsite si date cu mastic. Asa au apucat sa zboare si sa lupte.

#14 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2022 - 11:51 PM

am ajuns la calculator, da' am uitat :sorry:

Imagine atasata: fairin10.jpg Imagine atasata: uc_fla10.jpg

punctele e si f sunt de interes ... funny ca mentioneaza si motivul pentru care trebele lasate flapsurile (antiprost) :shifty:

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 04 July 2022 - 11:53 PM


#15 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2022 - 06:55 AM

interesanta chestia cu dezamorsarea sistemului hidraulic. Lamuriti-ma cu o chestie: Firing doors - asta inseamna un fel de capac ignifug?

#16 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2022 - 05:18 PM

fairing inseamna nisha, adancitura, locash ... in cazul nostru carenaj :)

#17 Useril este offline   Babacu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 341
  • Inregistrat: 20-October 06
  • Location:Tīrgoviște

Postat 06 July 2022 - 08:58 AM

Īn traducere mai elaborată ar fi ușile carenate ale trenului. Sau trapele carenate, care fac parte din profilul carenajului.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi