Nu trebuie să stea producția , așa c-am demarat fuguța lucrările la urlătorul kit (

Northrop P-61 Black Widow este primul avion american construit special ca vînător de noapte echipat cu radar. Bimotor masiv , bifuselat , dar foarte rapid și manevrabil . Puternic înarmat ( 4 tunuri Hispano M2 de 20mm + 4 mitraliere Browning cal.50 în turelă telecomandată), a participat cu succes în campaniile ultimilor ani de război, pe teatrul Vest European , în Mediterana, China-India-Burma și Pacific. În noaptea de 14 august 1945 , P-61B-2 "Lady in the Dark"din esc.548 NF este creditat cu ultima victorie aeriană a războiului...

Nu-i așa că-i frumos, ciudățenia zburătoare ?

Au fost mai multe variante.
Doar primele P-61A , varianta inițială, au fost vopsit clasic , Olive Drab/Neutral Grey , restul au fost vopsite negru ( gloss night jet no.62) .Dotat cu turela superioară, care s-a dovedit însă greu de operat, și mai mult, atunci cînd era rotită rapid în lateral, afecta puternic stabilitatea avionului. Doar primele 37 A-uri au avut turela montată, restul au renunțat la ea, fiind reintrodusă la B-uri, după remedierea efectelor secundare nedorite.
Bun. Avînd în vedere că va fi doar unul ( știți asta deja cu totii...) , am să fac un B-15-NO ( cea mai numeroasă versiune fabricată, 153 buc.) , echipat cu turela superioară și 4 puncte de acroșaj sub aripi.
Kitul are și bune , și rele. Ca orice kit.
Pro :
- Fuselajul , aripile , roțile , elicile, gondolele, par OK, le-am curățat și le-am potrivit la rece , par să se "pupe" chiar bine.
- Exteriorul este frumușel , nituit plăcut , panouri ok , mai văd dacă mai adaug ceva ori ba...
- Interiorul este OOB destul de bine reprezentat , bine detaliat pentru această scară. Dar am un interior AIRES, care este totuși mai bine făcut. Cu bubele lui ( OOB imposibil de vopsit , l-am tăiat/separat cu maaare atenție !!) , dar mai OK.
Contra :
- Motoarele substandard, le-am înlocuit cu unele QuickBoost.
- Tunurile jalnice , trebuie să le modific măcar țevile, ies în afară cam 5mm, se văd !
- Idem mitralierele turelei , trebuie să găsesc înlocuitoare. Browningurile turelei erau non-standard , foloseau niște țevi lungi de 36in, cu manșoane perforate. OOB , niște bucăți de plastic...bucăți de plastic. Nu seamănă a...nimic.
- Eșapamentele sunt OK , păcat că lipsesc cu desăvîrșire !! Iar un Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp avea 18 bucăți per motor. Mă gîndesc la o modalitate de-a le reproduce cît mai simplu și mai eficient...
Or mai fi și altele , pe care o sa le descopăr pe parcurs...
Am demarat construcția :


Așa , am făcut deja o primă modificare, i-am decupat locașul pentru trapa de acces a operatorului radar ( nereprezentată deloc de kit) și i-am scrăciuit trapa propriu-zisă , ajutat și de ceva PE-uri Airwawes .
Întrebare mare la voi : ce culoare sa folosesc pentru interior ? Cockpitul și compartimentul operatorului radar ?

Unii spun ceva , altii altceva. Poze color , nu prea. Doar avioane de prin muzee. Restaurate. Mai mult sau mai putin cercetat.
În unele poze ,am văzut o culoare relativ deschisă . Adică acel Northrop Interior Green ( Model Master e foarte OK). Care a fost culoarea "oficială" pentru interior.
În alte poze , am văzut o culoare închisă , asemănătoare cu primul Vallejo.
Al doilea Vallejo și Gunze mi se par cele mai aiurea , aduc prea mult a...Olive Drab !!
Nu știu ce să fac.Mai ales că încă nu m-am decis CARE va fi alegerea finală...Trebuie să fie însă un B-15 sau un B-20...Asta ma limitează la escadrilele din Pacific. Se pare că P-61 cu turelă nu a operat în Europa....
Va urma !