Forum Machete,Modelism,Hobby: Duplex TL & Yak - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Duplex TL & Yak by 109 & Tatuca

#1 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:31 PM

Salut!

M-am gandit sa nu ma prinda finalul de an in "letargie" si am zis ca poate mai postez ceva.De aceasta data in cooperare cu 109...un asa-zis "duplex" :roll:

Ambele lucrari sunt la scara 1/72.


Iata deci partea lui 109:

Teleul lui Hitler:

Proiectul este un adevarat Luft '46, conceptul a existat dar nu am gasit nimic concret,
in afara de o poza trucata, o schema asa zis de fabrica si mai multe kituri ale unora la fel de bolnavi ca mine.
Macheta este facuta demuuuult, in epoca de piatra a machetismului meu.
Celula este de 109K Amodel, motorul, de la un 262 Matchbox.
Vopselele, retrospectiv privind - dubioase cel putin, sint RLM 81/82 acrilice de la Aeromaster,
(pentru prima si ultima data cind am folosit asa ceva...).
Inmatricularea este evident fictiva.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.JPG


#2 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:32 PM

....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.JPG


#3 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:32 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.JPG


#4 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:33 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.JPG


#5 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:34 PM

Si Yak-ul meu;

Lucrul la acest avion a inceput in Mai 1945 la scurt timp dupa sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial , de dezvoltarea acestuia A.S. Yakovlev desemnand pe Evghenii Adler si Leon Shekhter.Acestia au fost personal in Germania unde fosti piloti ai Luftwaffe le-au prezentat performantele Me-ului 262 si ale motorului Jumo 004.
Conceptia Yak-ului 15 este destul de rudimentara preferandu-se ,pentru a castiga timp ,o improvizatie.Yakul 15 este de fapt un Yak-3 cu motor reactiv german Jumo 004.
In luna octombrie 1945 primele 3 prototipuri erau gata si incepeau deja rulajele pe pista.La acel moment s-au efectuat doar rulaje pe pista si nu zboruri deoarece nu se cunostea efectul jetului sub fuselaj, preferandu-se sa se mai astepte ceva timp in vederea efectuarii de teste in tunelul aerodinamic la Institutul Central de Aerodinamica si Hidrodinamica, TAGI.Aici a fost testat in tunel comportamentul unui model de Yak-15 la scara 1/1.
In acelasi timp cu aceste probe, in luna decembrie, au avut loc mai multe intalniri la nivel de Guvern si Comitet Central unde s-a discutat viitorul aviatiei sovietice.Cu aceasta ocazie, Comisarul Poporului pentru Industria Aeronautica, A.I. Sahurin, a propus lui Stalin construirea in serie a avionului Meserscmitt-262, punand in pericol proiectele lui Yakovlev si Mikoian.Propunerea nu a fost acceptata iar Sahurin a sfarsit prin a fi trimis la inchisoare cateva luni mai tarziu…
In urma efectuarii testelor de tunel aerodinamic s-a luat hotararea de a zbura unul dintre cele 3 prototipuri pentru a verifica si in conditii reale cum se comporta un astfel de avion.Astfel, la data de 24 aprilie 1946, la 3 ore dupa zborul prototipului I-300 al OKB Mikoian, de pe acelasi aerodrom decola pentru prima data si avionul Yak-15.De precizat ca I-300, alias MiG-9 era propulsat de 2 motoare BMW 003.
La 18 august 1946 cele 3 prototipuri au efectuat un zbor la Tusino cu ocazia Zilei Aviatiei, producand o impresie buna si publicului dar si conducerii de la acea ora a URSS.Astfel, doua zile mai tarziu Comisariatul Poporului Pentru Industria Aeronautica a dat o directiva prin care se ordona construirea a inca 12 avioane Yak-15 in vederea prezentarii in zbor cu ocazia paradei de la 7 noiembrie, de ziua Revolutiei.
In luna mai 1947 s-a demarat productia de serie la uzina GAZ-153, spre finalul aceluias an producandu-se 280 de avioane pentru ca apoi sa faca loc mai modernului Yak-17.
Un Yak-15 de preserie a fost modificat ca versiune de dubla comanda si a primit denumirea de Yak-21.
Avionul de vanatoare Yak-15 de serie era inarmat cu 2 tunuri Nudelmann-Suranov de calibrul 23mm si era propulsat de motorul RD-10, o copie cu mici modificari a motorului german Jumo 004.


Macheta este Amodel, achizitionata de la ParcModels si nu a necesitat prea multe modificari.Pe ansamblu este o macheta usor de construit si foarte corecta fata de avionul real.In ceea ce priveste inmatricularea…nu m-am abtinut san nu fac unul dintre cele 5 avioane de parada din grupul “Krasnaia Piateorka” ale Generalului Savitky.

Caracteristici tehnice:

Lungime: 8.70 m
Anvergura: 9.20 m
Greutate gol: 1.852 Kg
Greutate plin: 2.742 Kg
Viteza maxima: 700 km/h
Raza de actiune: 510 Km
Plafon maxim: 13.350 m

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0164.jpg


#6 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:34 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0163.jpg


#7 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:35 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0162.jpg


#8 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:36 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0155.jpg


#9 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 30 December 2006 - 06:37 PM

Cam...atat! sper sa iertati anumite greseli ortografice care s-or mai gasi prin articole.Numai Bine!

La Multi Ani!

#10 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 December 2006 - 07:23 PM

Felicitari Tatuca si 109 . Yak-ul are o linie superba ( mai mult o chestie de gust -nu crezi ca arata mai svelt fara rezervoarele suplimentare? ) . Despre 109 cu motor cu reactie hmm, e frumos executat -cinste modelistului , dar nu cred ca s-ar fi gindit nemtii nici macar in culmea disperarii la asa ceva . Mai degraba cred ca ar fi facut un soi de "pui" din 262 (resurse putine), retezindu-i putin din planurile centrale si fuselaj,si instalindu-i motorul in bot ( oare nu am vreun 262 stricat ,pe undeva...- mi-ati deschis apetitul). Spun asta pt ca am mai vazut aceasta conversie , dar din punct de vedere tehnic o consider total nerealista fara modificari destul de multe ,la celula . Poate me 309.Felicitari inca o data pentru frumoasa executie si subiectul inedit ales.

#11 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 30 December 2006 - 07:45 PM

am zarit yak-15-le si m-am activat!

frumoasa macheta si schema de vopsire, frumos si x09-le :-o

Oarecum offtopic, postez aici cateva screenshot-uri din simulatorul Il-2 Sturmovik : 1946, (ultimul release de il2: 4.07m)

Yak-15 in atac:
Imagine postata

Victima:
Imagine postata

Din carlinga:
Imagine postata

Si tot din carlinga:
Imagine postata

Bord de Yak-15:
Imagine postata

Bordul victimei:
Imagine postata

Aerodromul de acasa:
Imagine postata

Aterizarea:
Imagine postata


Sper ca v-au placut :angry:
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de electric: 30 December 2006 - 07:46 PM


#12 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 30 December 2006 - 11:07 PM

Salut,
Felicitari pentru ingeniozitate la primul kit :-o frumos si al doilea :angry:
....si pentru fpatul ca ti-ai scuzat greselile ortografice....mai rar asa ceva in noianul de greseli care exista pe forum :-o :-o
Spor,
Bill :-D

#13 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 December 2006 - 01:50 AM

Citeaza

din punct de vedere tehnic o consider total nerealista fara modificari destul de multe ,la celula


Hmm...daca a mers la Yak3, ar fi mers si la 109...trebuie sa recunosc totusi ca motorul Jumo se "pupa" mult mai bine cu Yakul decit cu 109. Proiectul ar fi fost depasit inca din start, in ideea e ca un 109 cu un motor Jumo nu ar fi fost mai bun decit un K4 cu DB-605 in termeni de acceleratie si chiar viteza maxima.

Citeaza

Mai degraba cred ca ar fi facut un soi de "pui" din 262


Cam ca asta?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tl.JPG


#14 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 31 December 2006 - 03:25 AM

Nu, nu asa :angry: . Era o idee total fantezista si fara legatura cu realitatea .Ma gindeam ca presati de penuria de materiale si costuri , dar avind linia de fabricare a 262 , ar fi luat o celula standard de 262 , i-ar fi pus 1 motor in bot ( ca si la Yak ), pastrind doar 2 tunuri de 30 mm , scurtindu-i putin fuselajul (probabil cu 1 "inel"),pastrind ampenajele (poate cu mici modificari la cel vertical). Apoi ar fi indepartat partea centrala a aripilor ,pina la nacelele motoarelor , pastrind doar aripile in sageata mai pronuntata din partea exterioara a motoarelor ( in care ar fi introdus trenul de aterizare principal- acelas ca pe 262)...Ma gindeam sa fac un "What if" dintr-un kit vechi Airfix de 262 (sper sa-l mai gasesc).

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 December 2006 - 01:27 PM

Dany, te referi la asata? http://www.luft46.co...ss/mep1095.html

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1095a.gif

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 31 December 2006 - 01:29 PM


#16 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 31 December 2006 - 06:42 PM

Pe aroape ,insa cu motorul in bot ( ca si la Yak).Vezi unul dintre prototipurile de 262 care a zburat doar cu un motor cu piston( fara cele 2 reactoare care i s-au adaugat ulterior in atipi ).

#17 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 03 January 2007 - 10:27 AM

Referitor la Yak-ul 15 am o singura observatie: Bechia era de fapt o rola metalica. Rotile clasice cu anvelopa de cauciuc nu rezistau la jetul motorului si au trebuit inlocuite.

#18 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 03 January 2007 - 11:00 AM

Gabi,tata, esti MARE ! Stiu Yak-ul de ceva timp si pot sa spun ca "pe viu" macheta arata chiar si mai bine! SUPEEEERB ! :-D
TL-ul m a lasat si el.... :pint:

#19 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 03 January 2007 - 08:43 PM

Salut!
Am gasit pe site-ul "Pravda.ru"....un numar din 1999 o poza mica dar superba cu Yak-15.Este vorba chiar de Yakuri la parada de la Tusino din 1947.
Rara Avis......



http://english.pravd...o/report/143/0/

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi