Forum Machete,Modelism,Hobby: Mig-21 LanceR vs F-15C/D in cadrul Sniper Lance'07 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mig-21 LanceR vs F-15C/D in cadrul Sniper Lance'07

#41 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 04 May 2007 - 05:18 PM

Tin sa lamuresc cateva aspecte :
- la aceste aplicatii participa doar pilotii ,,interoperabili'' si cu plan de zbor de peste 100 de ore. Oricum, tinand cont ca o iesire a unui 21 nu tine mai mult de 45 de minute, un astfel de plan e destul de generos... :lol:
- pilotii americani aveau o medie de varsta mai mica decat a pilotilor nostri; oricum, din cate am inteles fac si ei destule greseli. Anul trecut, de exemplu, la aplicatia cu F-urile 16 CJ, la un zbor, o celula americana si-a ,,doborat'' colegii din cealalta celula, si nicidecum ,,inamici'' romani... :lol:
- sunt sigur ca daca pilotii romani ar beneficia macar de jumatate din conditiile oferite pilotilor americani am fi mult mai respectati in acest domeniu... :-x

#42 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 04 May 2007 - 06:15 PM

Citeaza

ai nostri nu au o racheta care sa poata fi lansata de la mai mult de 5-7 km

Banui ca vorbesti de raza de actiune "utila" a Magic 2, nu de cea "publicitara".

Ce ma amuza pe mine (si uneori ma enerveaza) e faptul ca pe multe forumuri se discuta despre luptele aeriene adunand si scazand razele de actiune cunoscute public ale rachetelor - in general cifre de marketing care sunt mult mai mari decat cea cu adevarat utila sau decat NEZ.

Asa, ca off-topic: cica sovieticii (si mai nou rusii) de-aia scot razele alea de actiune enorme pt. AA-10 si 11, ca masoara distanta de la lansare pana unde cade racheta pe pamant :hammer:

#43 Useril este offline   Samyr444 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 11-November 05

Postat 05 May 2007 - 02:50 PM

Sunt intrutotul de acord cu completarile facute de Gopo si Cartula mai sus.
Ca o completare Eagle-ul este fara drept de apel superior mai la toate capitole, nu le mai enunmar pt ca nu este cazul sa intram in detalii.Dar, sa nu uitam ca exista o diferenta tehnologica de (cel putin ) 15 ani intre cele doua tipuri de aeronave, respectiv o generatie. F-ul15/16, au rezultat stim toti ca urmare a lectiilor invatate in asia de S-E, si alte teatre de operatii, orientul mijlociu, Pakistan etc, etc unde Mig-urile excelau in dogfight.
La consum si F-ul 15 este la fel de infometat de carburant, insa are de 3,5 mai mult decat un "21" daca punem si rez. externe. Dat fiind aceste diferente constructive, aerodinamice, avionica, posibilitati de realimentare si pregatirea celor din 493FS, pot spune ca si ai nostri au pus serioase probleme, asta pt ca am fost la fata locului. Chiar discutand cu unul din pilotii de la F-15 a avut serioase probleme de reper vizul datorita formei mici si agilitatii in diferite evolutii a Lanceului, inclusiv camuflajul a avut un rol important asa cum mentiona Gopo.
Daca adversar era Fulcrumul discutam de pe alte pozitii, era cu totul altceva. Cat despre viictoriile cu cele 4 Mig-29 date jos la sarbii de F-15 ai aceste escadrile toate provin cu rachete BVR, AMRAAM. In conditiile in care aliatii aveau superioriate aeriana, calitativ si numeric, bruiaj continuu pe mai toate frecventele si bandele de lucru, sprijin informational in timp real si multe altele etc, etc. Am deviat deja la alt subiect.

#44 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

  Postat 05 May 2007 - 03:36 PM

Un cuvant despre rachete, sisteme, raze declarate si efective:

Arma principala a MiG-31 este R33, raza efectiva de lansare 120km.

Pe Su-35BM se va folosi Novator KS-172S-1, racheta capabila sa angajeze tinte la peste 300km, de orice tip, la altitudini cuprinse intre 3m si 30km, cu viteze de pana la 4.000km/h, manevrand cu suprasarcini maxime de 12g.
Suplimentar, ca o a doua optiune de innarmare se propune Vympel K-37/R-37M, care a fost deja testata cu success asupra mai multor tinte ce evoluau la distanta de 300km fata de platforma de lansare.

Pentru tintirea acestor arme se va folosi sistemul radar Tikhomirov NIIP Irbis-E, legat la un system de calcul EKVS-E BTsVM Solo35. Capacitatea este de urmarire a 30 de tinte simultan (in TWS – track while scan), angajarea facandu-se asupra a 2 tinte cu rachete cu dirijare semiactiva sau 8 tinte cu rachete cu dirijare active. Ca putere de emisie, Irbis-E se lauda cu 20kW (!), adica poate detecta o tinta cu RCS de 3mp de la 400km distanta in mod head-to-head, sau 150km head-to-tail. Pentru tintele “invizibile”, adica cu RCS la aproximativ 0,01mp se face detectia de la 90km. Pentru toate modurile, Irbis-E face si identificarea automata a tintelor.

Pentru lupta electronica se va folosi sistemul KNIRTI L175M Khibiny-M, capabil de detectia automata a amenintarilor, generarea coordonatelor pentru fiecare si bruierea semnalului/imitarea lui. La Su-35BM se vor folosi 150 de receptori individuali, pe langa radarele frontal si dorsal si sistemul optoelectronic.

Si totusi sa nu uitam ca MiG-31 a speriat si satelitii in testari…
BTW, F-22 a fost gandit cu potential extins de supermanevrabilitate, precum si familia Su, care are mai mult de jumatate din membri capabili de astfel de evolutii.

#45 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 05 May 2007 - 09:24 PM

Eu cred ca nu are rost sa comparam un avion din generatia a doua de reactoare,cu unu din generatia a treia.Mai ales pentru ca fiecare au fost proiectatate pentru misiuni diferite .F-ul 15 este un avion de interdictie si superioritate aeriana,oriunde ar avea SUA nevoie.Iar MIG-ul 21 a fost conceput ca avion vectorial pentru lansat rachete inpotriva bombardierelor strategice care ar fi penetrat spatiul aerian sovietic.Adica un avion de front apropiat,decolare la alarma,ghidare catre tinta de la sol,lansare si repede la baza ca se duce cherosenu'.Chiar daca 21-unurile noastre au fost aduse ca avionica si armament la nivel de anii 2000,asta nu inseamna ca este alt avion.Aceasta a fost solutia de compromis care au preferat-o factorii nostrii decizionali la inceputul anilor 90'.Atunci s-au alocat pentru modernizarea aviatiei 400 de milioane de dolari.S-a ales solutia revitalizarii a 130 de MIG -21 ,pentru o mentinere in operativitate pina in 2010.Asta ca solutie de compromis ,pentru ca din 400 de milioane nu se puteau cumpara decit 10 avioane F-16 noi noute(asta doar ca comparatie,nu sunt adeptul solutiei F-16).Deci mai cu mila despre MIG-ul nostru,asta avem cu asta dansam.

#46 Useril este offline   caligula 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 16-August 06

  Postat 07 May 2007 - 02:14 AM

samyr444, la May 5 2007, 02:50 PM, a spus:

Daca adversar era Fulcrumul discutam de pe alte pozitii, era cu totul altceva.

Hehehe, remember CopeIndia ?

#47 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 07 May 2007 - 10:31 AM

Cold Lake... :lol:

#48 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 11 May 2007 - 05:31 PM

Salut!
in legatura cu exercitiul de la Constanta pe saitul MAPN este deja o galerie foto interesanta...Enjoy!

http://www.mapn.ro/fotodb/20070424

#49 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 11 May 2007 - 07:31 PM

Tot de acolo:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 13077.jpg


#50 Useril este offline   mach3 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 19-May 07

Postat 22 May 2007 - 12:54 AM

Salut tuturor , asta e primul meu posting aici ...Foarte intersant acest topic , fotografiile sunt inedite , si sincer imi face mare placere sa aud ca "invincibilul"F-15C a luat una-doua"batai" bune de la Mig-urile noastre :-P

Ca o paranteza Mig-ul 21 a mai muscat din coada "vulturului" si inainte , de adevaratelea , in 1982 in Liban un Mig-21bis sirian a lovit un F-15 al IAF cu o racheta R-60...F-15-ul a reusit totusi sa se intoarca sontac-sontac la baza :pint:

#51 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2007 - 09:11 AM

Bine ai venit Mach3!

R-60... :pint: Multi zic ca era o pocnitoare...fiind foarte manevrabila, se ducea bine dupa tinta, dar era mult prea mica (3 kg incarcatura exploziva) pentru a provoca daune majore.

Sirienii mai pretind o victorie asupra vulturului, de data asta cu R-40 (de 10 ori mai mare ca R-60) , de pe un Mig-25. Oficialitatile militare Siriene au prezentat ramasite ale echipamentului de salvare, gasite pe mare. Oricum neavind alte probe mai solide si cum IDF/AF are o polititca foarte clara de negare a oricaror pierderi aer-aer, treaba a ramas neconfirmata. Asta era cu un an inainte de luptele din vara lui '82. De asemenea alte doua "claimuri" de Eagle apar in Iulie'82 (tot Mig-21Bis) si in Dec'83 (Mig-23ML), ambele din nou neconfirmate.

De cealalta parte, F-15-le IDF/AF (A, C si D) au adunat intre 1979 si 2001 cam 60 de victorii confirmate. Din cite stiu, cel mai mare "scorer" este un F-15C (cu nr-840) cu 6 victorii.

#52 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 22 May 2007 - 09:48 AM

Diferentele intre cele doua avioane sunt mari dar "lovituri" norocoase optiune in anumite conditi sunt posibile. Eu exemplu de acest gen avut loc in timpul razboiului Irak - Iran cand un F-5E Tiger II a doborat un Mig-25P cu 2 rachete AIM-9P dupa ce anterior fusese avariat de o racheta AIM-54A Phoenix trasa de un F-14A.

#53 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 22 May 2007 - 10:20 AM

Revendicari de victorii exista multe, problema e: avem vreo dovada de F-15 pierdute in aer-aer? Adica documente oficiale, relatari de presa insotite de filmari/foto? Cu toata secretomania si aura ce-i inconjoara si IAF ca si USAF sunt tot muritori si ei si cand au pierdut aparate (chiar si mult-celebratul-super-mega F117) s-a aflat mai mult sau mai putin imediat. Si eu pot sa spun ca stiu de un MiG-21 romanesc ce a doborat cu o salva de PRND un F-15 sau poate chiar un SR_71 american ce spiona deasupra Romaniei in 1988, si m aapuc sa raspandesc zvonul pe net, inventez si o poveste cu numerele avioanelor, etc. Si eu, si oricine de pe forum poate spune ca romanii au doborat un F-15 in '99 pe motiv ca langa Timisoara s-a gasit un rezervor suplimentar aruncat de un F-15. Ca sa il punem pe raboj respectivii trebuie sa arate o proba video sau macar foto care sa arate macar ansamble majore si vitale ale avionului (motor/carlinga/fuselaj central) prabusite si avarii caracteristice armamentului aer-aer demonstrand ca avionul ala nu a cazut pe motiv de pana de combustibil/avarie/eroare de pilotaj, etc. Ca daca numaram capote de motoare de la A-10 ca in Iugoslavia sau bucati de tren de aterizare de CH-47 ca in Irak si le consideram avioane prabusite ne pacalim singuri. A...ca e un avion f bun si unii macar pt "golul de onoare" ar vrea sa vada un F-15 dat de pamant e altceva. Nu suntem ziar de scandal si poate ca unii (de exp eu) tind sa ia ca atare informatiile de pe acest forum, nu ca pe simple zvonuri.

Postez tot in reply-ul meu pt bogy ca sa nu mai poluez inutil topicul, replica mea nu avea rostul unei dicutii care e mai bun dintre mig-uri sau f-uri ci era pur si simplu o rugaminte ca atunci cand se aduce o informatie pe forum sa se dea o sursa, o referinta ceva, la fel si pt. poze ca sa stim si noi ce discutam.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 22 May 2007 - 11:09 AM


#54 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2007 - 10:52 AM

Salutare

Fotografiile sunt super, e o incantare - cel putin pentru mine - sa vad F 15 in Romania. Mie mi se pare un avion superb

Cred ca topicul a luat-o razna destul de bine - nu poti compara MIG 21 cu F 15:

1. Mig 21 - este un vanator conceput pentru "point defence"

2. F 15 - este...pur si simplu F 15 (adica net superior, cu toate modernizarile facute de romani la mig 15)

Pilotii romani - eh, asta e alta treaba - se stie ca sunt piloti foarte buni si ca au facut si fac minuni cu niste avioane depasite moral, de ani buni.

Cifre clare de F 15 doborate de Mig 21? E greu de spus - dar sa nu uitam ca cifre clare de Mig 21 doborate de avioane americane (vezi A4, F4, etc) sunt destule.

Stiu ca o sa fiu contrazis vehement dar Mig-ul 21 a fost un avion chiar slabut - comparativ cu avioanele americane.
Mai mult de asta, se pare ca si restul mig-urilor (15, 17 si 19) au fost destul de slabute - istoria o confirma.


Si ma opresc aici, ne dorind sa fac o istorie a Mig-ului.

#55 Useril este offline   caligula 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 16-August 06

Postat 22 May 2007 - 12:46 PM

bogy, la May 22 2007, 10:52 AM, a spus:

Si ma opresc aici, ne dorind sa fac o istorie a Mig-ului.

Opreste-te acolo ca deja ai batut campii aiurea rau de tot :pint:

#56 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2007 - 01:03 PM

caligula, la May 22 2007, 01:46 PM, a spus:

bogy, la May 22 2007, 10:52 AM, a spus:

Si ma opresc aici, ne dorind sa fac o istorie a Mig-ului.

Opreste-te acolo ca deja ai batut campii aiurea rau de tot :pint:

Te rog, vino cu argumente, nu arunca afirmatii referitoare la persoana.

Uite, te rog combate parerea mea, bazata pe angajamentele aeriene REALE, nu simulate, ca Mig-ul 21 e depasit precum conceptie si realizare de ceva zeci de ani. A fost rezonabil in anii '60-'70, acum insa e depasit. E depasit, ca si sistemul de aparare aeriana pentru care a fost conceput in mod explicit. Ce e asa de greu de inteles si de acceptat lucrul asta?

#57 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 22 May 2007 - 01:35 PM

Salut!
Cred ca nu trebuie ca aceasta discutie sa se "aprinda" asa aiurea.Datele si cifrele spun totul si asta indiferent de ce pareri avem noi.MiG-ul 21 a fost creat strict ca si interceptor pentru bombardierele SAC si in acelasi timp a fost mulat strict pe doctrina de aparare aeriana a VVS din anii 50-60.Nu cred ca isi au rostul comparatii intre un avion care a zburat in 1957 si altul care a zburat 20 de ani mai tarziu.F-15 este rodul imaginatiei inginerilor americani aflati sub presiunea informatiilor referitoare la alt interceptor sovietic(Mig-25).Diferenta de ani este mare...de asemenea de evolutie.Nu cred in informatiile verbale si in descrierile nuantate de la om la om fara nici o dovada.Si cand zic asta ma refer inclusiv si la povestirile referitoare la cele 80 de victorii israeliene din 82..dar si la asa zisele performante de la exercitiul de la Constanta.Momentan nu sunt disponibile informatii concrete nici de la sirieni nici de la israelieni...doar propaganda.Cert este ca avem de-a face cu un avion care a scris istorie adica MiG-ul 21 , o uzina zburatoare asa cum era numt la vremea lui si de un avion de vanatoare extraordinar cum este F-ul 15.Amandoua la vremea lor au fost niste masinarii respectabile.
Numai Bine! si Spor!

#58 Useril este offline   caligula 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 16-August 06

Postat 22 May 2007 - 03:22 PM

bogy, la May 22 2007, 10:52 AM, a spus:

dar sa nu uitam ca cifre clare de Mig 21 doborate de avioane americane (vezi A4, F4, etc) sunt destule.



Mai mult de asta, se pare ca si restul mig-urilor (15, 17 si 19) au fost destul de slabute - istoria o confirma.[/b]

Cauta si o sa gasesti cifre clare despre avioane americane (si nu numai) doborate de 21-uri.

http://www.acig.org/..._index_22.shtml

Uite aici parerea americanilor despre un 21:

http://www.youtube.c...h?v=reVZ9aPYi9A

Pentru cultura ta generala:

http://www.ospreypub...php/title=S6550

Cat despre calitatile MiG-ului 15, ti-as recomanda sa te documentezi.
Pilotii americani care au zburat in Coreea pe Sabre au recunoscut ca au fost outmanouvered & outgunned de catre MiG-15.

Poate ai tu alta experineta cu aparatele astea si vrei sa ne impartasesti si noua.




@Cartula:
replica mea facea referire la comentariile puerile despre calitatile 21-ului, ca sa vezi, un aparat slabut la vremea lui :roll:

#59 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2007 - 03:27 PM

caligula, la May 22 2007, 04:22 PM, a spus:

@Cartula:
replica mea facea referire la comentariile puerile despre calitatile 21-ului, ca sa vezi, un aparat slabut la vremea lui :roll:

Iar a mea se referea la replica nu cu mult mai elevata despre "batutul campilor"... Nu era mai frumos sa dai raspunsul asa din prima? :pint: De la comentarii aruncate 'la minut' se nasc supararile, nu de la postari argumentate.
Case closed.

#60 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2007 - 03:36 PM

caligula, la May 22 2007, 03:22 PM, a spus:

Pilotii americani care au zburat in Coreea pe Sabre au recunoscut ca au fost outmanouvered & outgunned de catre MiG-15.

Outgunned...hm!!! :pint:
Man, toata lumea stie ca eu nu sunt un mare fan al jeturilor...dar sa avem pardon...2 tunuri cu munitie destul de limitata impotriva a 6 mitraliere...Ghici cine iesea strecuratoare... :pint:

Outmanouvered...foarte posibil, dar in cate cazuri din 10?

Daca iti plac evidentele, baga date concrete, fa statistici...pe vorbe, si eu sunt cel mai tare as din ...European Air War :-P

Cum spunea si cartula anumite replici "point action" dor mai tare decat o pledoarie bine argumentata. ;-)

Stii, uneori e mai bine sa taci si sa pari p...aralel decat sa vorbesti si sa spulberi orice indoiala ;-)

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi