Mig-21 LanceR vs F-15C/D in cadrul Sniper Lance'07
#41
Postat 04 May 2007 - 05:18 PM
- la aceste aplicatii participa doar pilotii ,,interoperabili'' si cu plan de zbor de peste 100 de ore. Oricum, tinand cont ca o iesire a unui 21 nu tine mai mult de 45 de minute, un astfel de plan e destul de generos...
- pilotii americani aveau o medie de varsta mai mica decat a pilotilor nostri; oricum, din cate am inteles fac si ei destule greseli. Anul trecut, de exemplu, la aplicatia cu F-urile 16 CJ, la un zbor, o celula americana si-a ,,doborat'' colegii din cealalta celula, si nicidecum ,,inamici'' romani...
- sunt sigur ca daca pilotii romani ar beneficia macar de jumatate din conditiile oferite pilotilor americani am fi mult mai respectati in acest domeniu... :-x
#42
Postat 04 May 2007 - 06:15 PM
Citeaza
Banui ca vorbesti de raza de actiune "utila" a Magic 2, nu de cea "publicitara".
Ce ma amuza pe mine (si uneori ma enerveaza) e faptul ca pe multe forumuri se discuta despre luptele aeriene adunand si scazand razele de actiune cunoscute public ale rachetelor - in general cifre de marketing care sunt mult mai mari decat cea cu adevarat utila sau decat NEZ.
Asa, ca off-topic: cica sovieticii (si mai nou rusii) de-aia scot razele alea de actiune enorme pt. AA-10 si 11, ca masoara distanta de la lansare pana unde cade racheta pe pamant :hammer:
#43
Postat 05 May 2007 - 02:50 PM
Ca o completare Eagle-ul este fara drept de apel superior mai la toate capitole, nu le mai enunmar pt ca nu este cazul sa intram in detalii.Dar, sa nu uitam ca exista o diferenta tehnologica de (cel putin ) 15 ani intre cele doua tipuri de aeronave, respectiv o generatie. F-ul15/16, au rezultat stim toti ca urmare a lectiilor invatate in asia de S-E, si alte teatre de operatii, orientul mijlociu, Pakistan etc, etc unde Mig-urile excelau in dogfight.
La consum si F-ul 15 este la fel de infometat de carburant, insa are de 3,5 mai mult decat un "21" daca punem si rez. externe. Dat fiind aceste diferente constructive, aerodinamice, avionica, posibilitati de realimentare si pregatirea celor din 493FS, pot spune ca si ai nostri au pus serioase probleme, asta pt ca am fost la fata locului. Chiar discutand cu unul din pilotii de la F-15 a avut serioase probleme de reper vizul datorita formei mici si agilitatii in diferite evolutii a Lanceului, inclusiv camuflajul a avut un rol important asa cum mentiona Gopo.
Daca adversar era Fulcrumul discutam de pe alte pozitii, era cu totul altceva. Cat despre viictoriile cu cele 4 Mig-29 date jos la sarbii de F-15 ai aceste escadrile toate provin cu rachete BVR, AMRAAM. In conditiile in care aliatii aveau superioriate aeriana, calitativ si numeric, bruiaj continuu pe mai toate frecventele si bandele de lucru, sprijin informational in timp real si multe altele etc, etc. Am deviat deja la alt subiect.
#44
Postat 05 May 2007 - 03:36 PM
Arma principala a MiG-31 este R33, raza efectiva de lansare 120km.
Pe Su-35BM se va folosi Novator KS-172S-1, racheta capabila sa angajeze tinte la peste 300km, de orice tip, la altitudini cuprinse intre 3m si 30km, cu viteze de pana la 4.000km/h, manevrand cu suprasarcini maxime de 12g.
Suplimentar, ca o a doua optiune de innarmare se propune Vympel K-37/R-37M, care a fost deja testata cu success asupra mai multor tinte ce evoluau la distanta de 300km fata de platforma de lansare.
Pentru tintirea acestor arme se va folosi sistemul radar Tikhomirov NIIP Irbis-E, legat la un system de calcul EKVS-E BTsVM Solo35. Capacitatea este de urmarire a 30 de tinte simultan (in TWS – track while scan), angajarea facandu-se asupra a 2 tinte cu rachete cu dirijare semiactiva sau 8 tinte cu rachete cu dirijare active. Ca putere de emisie, Irbis-E se lauda cu 20kW (!), adica poate detecta o tinta cu RCS de 3mp de la 400km distanta in mod head-to-head, sau 150km head-to-tail. Pentru tintele “invizibile”, adica cu RCS la aproximativ 0,01mp se face detectia de la 90km. Pentru toate modurile, Irbis-E face si identificarea automata a tintelor.
Pentru lupta electronica se va folosi sistemul KNIRTI L175M Khibiny-M, capabil de detectia automata a amenintarilor, generarea coordonatelor pentru fiecare si bruierea semnalului/imitarea lui. La Su-35BM se vor folosi 150 de receptori individuali, pe langa radarele frontal si dorsal si sistemul optoelectronic.
Si totusi sa nu uitam ca MiG-31 a speriat si satelitii in testari…
BTW, F-22 a fost gandit cu potential extins de supermanevrabilitate, precum si familia Su, care are mai mult de jumatate din membri capabili de astfel de evolutii.
#45
Postat 05 May 2007 - 09:24 PM
#48
Postat 11 May 2007 - 05:31 PM
in legatura cu exercitiul de la Constanta pe saitul MAPN este deja o galerie foto interesanta...Enjoy!
http://www.mapn.ro/fotodb/20070424
#50
Postat 22 May 2007 - 12:54 AM
Ca o paranteza Mig-ul 21 a mai muscat din coada "vulturului" si inainte , de adevaratelea , in 1982 in Liban un Mig-21bis sirian a lovit un F-15 al IAF cu o racheta R-60...F-15-ul a reusit totusi sa se intoarca sontac-sontac la baza
#51
Postat 22 May 2007 - 09:11 AM
R-60... Multi zic ca era o pocnitoare...fiind foarte manevrabila, se ducea bine dupa tinta, dar era mult prea mica (3 kg incarcatura exploziva) pentru a provoca daune majore.
Sirienii mai pretind o victorie asupra vulturului, de data asta cu R-40 (de 10 ori mai mare ca R-60) , de pe un Mig-25. Oficialitatile militare Siriene au prezentat ramasite ale echipamentului de salvare, gasite pe mare. Oricum neavind alte probe mai solide si cum IDF/AF are o polititca foarte clara de negare a oricaror pierderi aer-aer, treaba a ramas neconfirmata. Asta era cu un an inainte de luptele din vara lui '82. De asemenea alte doua "claimuri" de Eagle apar in Iulie'82 (tot Mig-21Bis) si in Dec'83 (Mig-23ML), ambele din nou neconfirmate.
De cealalta parte, F-15-le IDF/AF (A, C si D) au adunat intre 1979 si 2001 cam 60 de victorii confirmate. Din cite stiu, cel mai mare "scorer" este un F-15C (cu nr-840) cu 6 victorii.
#52
Postat 22 May 2007 - 09:48 AM
#53
Postat 22 May 2007 - 10:20 AM
Postez tot in reply-ul meu pt bogy ca sa nu mai poluez inutil topicul, replica mea nu avea rostul unei dicutii care e mai bun dintre mig-uri sau f-uri ci era pur si simplu o rugaminte ca atunci cand se aduce o informatie pe forum sa se dea o sursa, o referinta ceva, la fel si pt. poze ca sa stim si noi ce discutam.
Aceasta postare a fost editata de MiG: 22 May 2007 - 11:09 AM
#54
Postat 22 May 2007 - 10:52 AM
Fotografiile sunt super, e o incantare - cel putin pentru mine - sa vad F 15 in Romania. Mie mi se pare un avion superb
Cred ca topicul a luat-o razna destul de bine - nu poti compara MIG 21 cu F 15:
1. Mig 21 - este un vanator conceput pentru "point defence"
2. F 15 - este...pur si simplu F 15 (adica net superior, cu toate modernizarile facute de romani la mig 15)
Pilotii romani - eh, asta e alta treaba - se stie ca sunt piloti foarte buni si ca au facut si fac minuni cu niste avioane depasite moral, de ani buni.
Cifre clare de F 15 doborate de Mig 21? E greu de spus - dar sa nu uitam ca cifre clare de Mig 21 doborate de avioane americane (vezi A4, F4, etc) sunt destule.
Stiu ca o sa fiu contrazis vehement dar Mig-ul 21 a fost un avion chiar slabut - comparativ cu avioanele americane.
Mai mult de asta, se pare ca si restul mig-urilor (15, 17 si 19) au fost destul de slabute - istoria o confirma.
Si ma opresc aici, ne dorind sa fac o istorie a Mig-ului.
#56
Postat 22 May 2007 - 01:03 PM
caligula, la May 22 2007, 01:46 PM, a spus:
bogy, la May 22 2007, 10:52 AM, a spus:
Opreste-te acolo ca deja ai batut campii aiurea rau de tot
Te rog, vino cu argumente, nu arunca afirmatii referitoare la persoana.
Uite, te rog combate parerea mea, bazata pe angajamentele aeriene REALE, nu simulate, ca Mig-ul 21 e depasit precum conceptie si realizare de ceva zeci de ani. A fost rezonabil in anii '60-'70, acum insa e depasit. E depasit, ca si sistemul de aparare aeriana pentru care a fost conceput in mod explicit. Ce e asa de greu de inteles si de acceptat lucrul asta?
#57
Postat 22 May 2007 - 01:35 PM
Cred ca nu trebuie ca aceasta discutie sa se "aprinda" asa aiurea.Datele si cifrele spun totul si asta indiferent de ce pareri avem noi.MiG-ul 21 a fost creat strict ca si interceptor pentru bombardierele SAC si in acelasi timp a fost mulat strict pe doctrina de aparare aeriana a VVS din anii 50-60.Nu cred ca isi au rostul comparatii intre un avion care a zburat in 1957 si altul care a zburat 20 de ani mai tarziu.F-15 este rodul imaginatiei inginerilor americani aflati sub presiunea informatiilor referitoare la alt interceptor sovietic(Mig-25).Diferenta de ani este mare...de asemenea de evolutie.Nu cred in informatiile verbale si in descrierile nuantate de la om la om fara nici o dovada.Si cand zic asta ma refer inclusiv si la povestirile referitoare la cele 80 de victorii israeliene din 82..dar si la asa zisele performante de la exercitiul de la Constanta.Momentan nu sunt disponibile informatii concrete nici de la sirieni nici de la israelieni...doar propaganda.Cert este ca avem de-a face cu un avion care a scris istorie adica MiG-ul 21 , o uzina zburatoare asa cum era numt la vremea lui si de un avion de vanatoare extraordinar cum este F-ul 15.Amandoua la vremea lor au fost niste masinarii respectabile.
Numai Bine! si Spor!
#58
Postat 22 May 2007 - 03:22 PM
bogy, la May 22 2007, 10:52 AM, a spus:
Mai mult de asta, se pare ca si restul mig-urilor (15, 17 si 19) au fost destul de slabute - istoria o confirma.[/b]
Cauta si o sa gasesti cifre clare despre avioane americane (si nu numai) doborate de 21-uri.
http://www.acig.org/..._index_22.shtml
Uite aici parerea americanilor despre un 21:
http://www.youtube.c...h?v=reVZ9aPYi9A
Pentru cultura ta generala:
http://www.ospreypub...php/title=S6550
Cat despre calitatile MiG-ului 15, ti-as recomanda sa te documentezi.
Pilotii americani care au zburat in Coreea pe Sabre au recunoscut ca au fost outmanouvered & outgunned de catre MiG-15.
Poate ai tu alta experineta cu aparatele astea si vrei sa ne impartasesti si noua.
@Cartula:
replica mea facea referire la comentariile puerile despre calitatile 21-ului, ca sa vezi, un aparat slabut la vremea lui :roll:
#59
Postat 22 May 2007 - 03:27 PM
caligula, la May 22 2007, 04:22 PM, a spus:
replica mea facea referire la comentariile puerile despre calitatile 21-ului, ca sa vezi, un aparat slabut la vremea lui :roll:
Iar a mea se referea la replica nu cu mult mai elevata despre "batutul campilor"... Nu era mai frumos sa dai raspunsul asa din prima? De la comentarii aruncate 'la minut' se nasc supararile, nu de la postari argumentate.
Case closed.
#60
Postat 22 May 2007 - 03:36 PM
caligula, la May 22 2007, 03:22 PM, a spus:
Outgunned...hm!!!
Man, toata lumea stie ca eu nu sunt un mare fan al jeturilor...dar sa avem pardon...2 tunuri cu munitie destul de limitata impotriva a 6 mitraliere...Ghici cine iesea strecuratoare...
Outmanouvered...foarte posibil, dar in cate cazuri din 10?
Daca iti plac evidentele, baga date concrete, fa statistici...pe vorbe, si eu sunt cel mai tare as din ...European Air War
Cum spunea si cartula anumite replici "point action" dor mai tare decat o pledoarie bine argumentata.
Stii, uneori e mai bine sa taci si sa pari p...aralel decat sa vorbesti si sa spulberi orice indoiala