Pagina 1 din 1
Socat prabusit
#4
Postat 08 November 2007 - 12:15 AM
goposaurus, la 7 Nov 2007, 20:48, a spus:
Eu ce sa mai zic? Ca sunt in concediu, am aflat de la un cunoscut... Ii stiam pe toti trei: un comandor, un locotenent si un maistru militar.
Sa le fie tarana usoara!
Sa le fie tarana usoara!
Ca sa fiu sincer mai intii m-am gundit sa nu fi tu.Asta este viata.Sa le fie tarina usoara.
#7
Postat 13 November 2007 - 05:19 PM
BA ERAU in zona aia nenorocita! Primul elicopter a ciupit decat un ,,varf'' al zonei, al doilea a vazut despre ce e vorba si a tulit-o, iar al treilea a luat-o in plin si s-a dezmeticit prea-prea tarziu.
PS Givrajul apare (cu aproximatie, in functie si de alte conditii) intre -10 si +5 grade. Zborul cu Puma e interzis pe ninsoare(lapovita) si la temperaturi exterioare pozitive.

PS Givrajul apare (cu aproximatie, in functie si de alte conditii) intre -10 si +5 grade. Zborul cu Puma e interzis pe ninsoare(lapovita) si la temperaturi exterioare pozitive.
#10
Postat 13 November 2007 - 10:44 PM
M-ar interesa si pe mine.
Din cate stiu (s-ar putea sa gresesc) exista sistem de degivrare pentru Puma (optional), doar ca la ale noastre nu a fost instalat din fabricatie - chestia cu "ieconomia".
Mi se pare ca exista un avertizor de givraj in orice Puma, sau cel putin asa ar trebui
Din cate stiu (s-ar putea sa gresesc) exista sistem de degivrare pentru Puma (optional), doar ca la ale noastre nu a fost instalat din fabricatie - chestia cu "ieconomia".
Mi se pare ca exista un avertizor de givraj in orice Puma, sau cel putin asa ar trebui
Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 13 November 2007 - 10:46 PM
#11
Postat 13 November 2007 - 11:02 PM
Pai e simplu!
Exista un detector de givraj sub parbrizul stanga pe baza de strontiu radioactiv (nu e gluma!).
Degivrarea exista la motoare (admisie si montantii coifului) si se face cu aer cald preluat tot de la motoare.
Palele, oricare ar fi ele, nu pot fi degivrate sub nici o forma (spre deosebire de Cougarul elvetian cu care m-am dat in Bosnia si care avea si palele rotor portant si cele anticuplu degivrate electric, asta pe langa admisiile la motoare).
La Socat mai este un sistem electric de degivrare HADS.
Asta e!
Exista un detector de givraj sub parbrizul stanga pe baza de strontiu radioactiv (nu e gluma!).
Degivrarea exista la motoare (admisie si montantii coifului) si se face cu aer cald preluat tot de la motoare.
Palele, oricare ar fi ele, nu pot fi degivrate sub nici o forma (spre deosebire de Cougarul elvetian cu care m-am dat in Bosnia si care avea si palele rotor portant si cele anticuplu degivrate electric, asta pe langa admisiile la motoare).
La Socat mai este un sistem electric de degivrare HADS.
Asta e!
#15
Postat 14 November 2007 - 12:54 PM
salutare. ma bag si eu in subiectul asta cu o intrebare: nu se poate oare sa puna sistem de degivrare acum pe pume? ca vad ca tot tendinta e sa le modernizeze pe toate cu aparatura de asta moderna.....
imi zicea si tata ca atunci cand s-au luat pumele primul rol l-au avut cei din partid si desi suntem al doilea fabricant de astfel de elicoptere, noi avem versiunea cea mai slab dotata. nici nu stiu daca franta il mai fabrica, stiu ca ei ramasesera sa fabrice numai vreo 2 versiuni, nu stiu daca le mai fac acum....
e pacat ca au murit 3 oameni din niste cauze..primitive sa zic asa, din cauza lipsei unui sistem de degivrare datorata unui sistem comunist idiot...
sa le fie tarana usoara...
cand pica o teava, moare un pilot, maxim 2, cand pica un elicopter, mor 3 oameni dintr-un foc..
imi zicea si tata ca atunci cand s-au luat pumele primul rol l-au avut cei din partid si desi suntem al doilea fabricant de astfel de elicoptere, noi avem versiunea cea mai slab dotata. nici nu stiu daca franta il mai fabrica, stiu ca ei ramasesera sa fabrice numai vreo 2 versiuni, nu stiu daca le mai fac acum....
e pacat ca au murit 3 oameni din niste cauze..primitive sa zic asa, din cauza lipsei unui sistem de degivrare datorata unui sistem comunist idiot...
sa le fie tarana usoara...
cand pica o teava, moare un pilot, maxim 2, cand pica un elicopter, mor 3 oameni dintr-un foc..


#16
Postat 14 November 2007 - 01:25 PM
@ AdyAero: E destul de dificil sa modifici sectiunea unei pale cu un bord de atac gonflabil de cauciuc... nu stiu cum ar mai zbura. In plus, bordul acesta incaseaza zilnic lovituri destul de serioase, si de aceea e din metal. Ceea ce este bine, in cazul in care cineva s-ar gandi sa instaleze o nenorocita de rezistenta care sa faca un pic de caldura

Arata acest topic
Pagina 1 din 1