Forum Machete,Modelism,Hobby: Socat prabusit - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Socat prabusit

#1 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4974
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 November 2007 - 07:41 PM

Tocmai am vazut la stiri :( Un Socat de la Baza 90 Otopeni , toti cei trei membri ai echipajului disparuti.

#2 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 07 November 2007 - 07:54 PM

Cica s-a intamplat in jur de ora 18.30.
Din pacate stirea a fost chioara fara prea multe detalii.
N-a reiesit decat ca din pacate s-a intamplat :8P:

Bafta!

#3 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 07 November 2007 - 08:48 PM

Eu ce sa mai zic? Ca sunt in concediu, am aflat de la un cunoscut... Ii stiam pe toti trei: un comandor, un locotenent si un maistru militar.
Sa le fie tarana usoara!

#4 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 08 November 2007 - 12:15 AM

Vezi postareagoposaurus, la 7 Nov 2007, 20:48, a spus:

Eu ce sa mai zic? Ca sunt in concediu, am aflat de la un cunoscut... Ii stiam pe toti trei: un comandor, un locotenent si un maistru militar.
Sa le fie tarana usoara!

Ca sa fiu sincer mai intii m-am gundit sa nu fi tu.Asta este viata.Sa le fie tarina usoara.

#5 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 13 November 2007 - 12:17 AM

cica givrajul e de vina.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12688
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 November 2007 - 08:59 AM

Givraj???? :innocent: Parca nu prea erau conditii pentru asa ceva!?!?!?!

#7 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 13 November 2007 - 05:19 PM

BA ERAU in zona aia nenorocita! Primul elicopter a ciupit decat un ,,varf'' al zonei, al doilea a vazut despre ce e vorba si a tulit-o, iar al treilea a luat-o in plin si s-a dezmeticit prea-prea tarziu. :innocent:

PS Givrajul apare (cu aproximatie, in functie si de alte conditii) intre -10 si +5 grade. Zborul cu Puma e interzis pe ninsoare(lapovita) si la temperaturi exterioare pozitive.

#8 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 13 November 2007 - 06:03 PM

:innocent: gopo, pentru cultura mea generala, poti sa-mi spui ce sisteme de degivraj are IAR-330, ce sisteme de avertizare sunt prezente si care zone sunt neacoperite de aceste sisteme? Multam!

Aceasta postare a fost editata de Kamob 50: 13 November 2007 - 06:03 PM


#9 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 13 November 2007 - 09:07 PM

Daca mai sunt si altii interesati de subiectul asta, am sa raspund pe forum. Daca esti doar tu, atunci am sa-ti ,,povestesc'' la intalnirea lunara.

#10 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 13 November 2007 - 10:44 PM

M-ar interesa si pe mine.
Din cate stiu (s-ar putea sa gresesc) exista sistem de degivrare pentru Puma (optional), doar ca la ale noastre nu a fost instalat din fabricatie - chestia cu "ieconomia".
Mi se pare ca exista un avertizor de givraj in orice Puma, sau cel putin asa ar trebui

Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 13 November 2007 - 10:46 PM


#11 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 13 November 2007 - 11:02 PM

Pai e simplu!
Exista un detector de givraj sub parbrizul stanga pe baza de strontiu radioactiv (nu e gluma!).
Degivrarea exista la motoare (admisie si montantii coifului) si se face cu aer cald preluat tot de la motoare.
Palele, oricare ar fi ele, nu pot fi degivrate sub nici o forma (spre deosebire de Cougarul elvetian cu care m-am dat in Bosnia si care avea si palele rotor portant si cele anticuplu degivrate electric, asta pe langa admisiile la motoare).
La Socat mai este un sistem electric de degivrare HADS.
Asta e!

#12 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 14 November 2007 - 01:17 AM

Deci, pe romaneste, iti risti gatul pe vreme rea, oricat de antrenat ai fi, corect? :innocent:
HADS... imi suna cunoscut... ce semnifica? :innocent:

#13 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 14 November 2007 - 10:33 AM

La suprafete rotitoare protante nu se poate aplica degivrarea cu schimbarea formei bordului de atac? Adica cu un cauciuc care sa se umfle?

#14 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 14 November 2007 - 11:13 AM

@ Kamob: E ,,bratul'' ala de deasupra partii stangi a cabinei pilotilor.
@ AdyAero: La elicoptere e prea complicat. E mult mai simplu electric.

#15 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 14 November 2007 - 12:54 PM

salutare. ma bag si eu in subiectul asta cu o intrebare: nu se poate oare sa puna sistem de degivrare acum pe pume? ca vad ca tot tendinta e sa le modernizeze pe toate cu aparatura de asta moderna.....
imi zicea si tata ca atunci cand s-au luat pumele primul rol l-au avut cei din partid si desi suntem al doilea fabricant de astfel de elicoptere, noi avem versiunea cea mai slab dotata. nici nu stiu daca franta il mai fabrica, stiu ca ei ramasesera sa fabrice numai vreo 2 versiuni, nu stiu daca le mai fac acum....
e pacat ca au murit 3 oameni din niste cauze..primitive sa zic asa, din cauza lipsei unui sistem de degivrare datorata unui sistem comunist idiot...

sa le fie tarana usoara...
cand pica o teava, moare un pilot, maxim 2, cand pica un elicopter, mor 3 oameni dintr-un foc.. :innocent: :innocent:

#16 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 14 November 2007 - 01:25 PM

@ AdyAero: E destul de dificil sa modifici sectiunea unei pale cu un bord de atac gonflabil de cauciuc... nu stiu cum ar mai zbura. In plus, bordul acesta incaseaza zilnic lovituri destul de serioase, si de aceea e din metal. Ceea ce este bine, in cazul in care cineva s-ar gandi sa instaleze o nenorocita de rezistenta care sa faca un pic de caldura :innocent:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi