Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor aerograf facut acasa - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor aerograf facut acasa si nici n-a costat prea mult

#421 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 August 2018 - 10:30 AM

Din pacate forumul nu are aceasta facilitate, dar se poate pune un clip via youtube, cu link-ul respectiv.

#422 Useril este offline   eric 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 03-February 16

Postat 26 April 2019 - 07:22 AM

Buna
Am un compresor de 6L si am montat un motor de frigider ,face aer pana la 8bar decupleaza si nu mai face aer pana nu se raceste vreo 30-40 minute (motorul mai bazaie dar nu face aer)
Memtionez facptul ca motorul a fost cumparat de pe net si la transport a curs ulei din el ,nu mult dar a fost urme de ulei in colet
Ma ajutati va rog cu sfat!!
Multumesc!!

#423 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2019 - 10:41 AM

Ai presostat?

#424 Useril este offline   eric 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 03-February 16

Postat 26 April 2019 - 10:52 AM

da
este un compresor de 6 l functional cu tot ce trebuie dar face galagie mare ...am pus provizoriu un motor de frigider la care am legat aerul de butelie si firele(sunt 2 fire ce duceau la motorul original le am legat la motorul de frigider)

Vezi postareaflo, la 26 April 2019 - 10:41 AM, a spus:

Ai presostat?





#425 Useril este offline   eric 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 03-February 16

Postat 26 April 2019 - 11:04 AM

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fefef.jpg


#426 Useril este offline   draku 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 15-November 14
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2019 - 12:03 AM

daca aerul sub presiune de pe furtunul dintre compresor si rezervorul de aer nu este descarcat la oprirea compresorului (presostatele pentru compresoarele de aer au aceasta facilitate), este posibil ca motorul compresorului de frigider sa nu poata porni in sarcina (aer sub presiune pe furtun)
leaga furtunul de aer in locul conductei de la vechiul compresor
acolo, la intrarea in rezervor, exista o supapa de sens (care nu lasa aerul sub presiune sa iasa inapoi spre compresor) combinata cu un racord de aer catre presostat pentru descarcarea presiunii la oprirea compresorului
fa o proba la compresorul de frigider (fara a-l conecta la rezervorul de aer) si vezi daca porneste la intervale mai scurte de timp
totusi, e posibil sa nu porneasca timp de 3-5 minute de la oprire, dar asta este din cauza releului de pornire si este normal



#427 Useril este offline   eric 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 03-February 16

Postat 01 May 2019 - 08:37 AM

nu pornesti nici cu furtunul de aer scos
imi puteti recomanda un motor de frigider care sa nu aibe pauza de 3_5 minute ?sa pornesca direct?

Vezi postareadraku, la 30 April 2019 - 12:03 AM, a spus:

daca aerul sub presiune de pe furtunul dintre compresor si rezervorul de aer nu este descarcat la oprirea compresorului (presostatele pentru compresoarele de aer au aceasta facilitate), este posibil ca motorul compresorului de frigider sa nu poata porni in sarcina (aer sub presiune pe furtun)
leaga furtunul de aer in locul conductei de la vechiul compresor
acolo, la intrarea in rezervor, exista o supapa de sens (care nu lasa aerul sub presiune sa iasa inapoi spre compresor) combinata cu un racord de aer catre presostat pentru descarcarea presiunii la oprirea compresorului
fa o proba la compresorul de frigider (fara a-l conecta la rezervorul de aer) si vezi daca porneste la intervale mai scurte de timp
totusi, e posibil sa nu porneasca timp de 3-5 minute de la oprire, dar asta este din cauza releului de pornire si este normal







#428 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2019 - 06:27 PM

Releul nu-l "lasa" sa porneasca mai repede (dupa ultima functionare).

La motorul tau incearca un alt releu inainte sa cumperi alt motor. Un mester de frigidere te poate ajurta sa verifici.

#429 Useril este offline   draku 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 15-November 14
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2019 - 07:27 PM

parerea mea
toate compresoarele noi asa functioneaza, cu pauza, din cauza releului de pornire (noi, adica altele decat cele de arctic clasic, de care nici nu cred ca se mai gasesc...)
daca o sa cauti alt releu, sa cunosti modelul compresorului, ca sa cumperi un releu fix pentru el
nu functioneaza un releu de arctic pe un compresor danfoss, de ex (been there, done that....)


daca folosesti compresorul (cu rezervor de aer) pentru un aerograf, nu ar trebui sa te incurce pauza de cateva minute
reglezi din presostat un interval mai ridicat de functionare a compresorului (4-6 bari de ex) fata de maximul presiunii de functionare a aerografului (2 bari sa zicem)
aerograful este alimentat prin regulatorul de presiune setat la 2 bari, iar in spatele acestuia, presiunea oscileaza intre 4 si 6 bari reglata de presostat, practic vei avea tot timpul o presiune suficienta
da, e vorba si de debitele de aer, nu doar de presiuni
dar la ce debite sunt necesare pentru aerograf si pentru alte scule din atelierul modelistului, nu cred ca sunt probleme

#430 Useril este offline   eric 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 03-February 16

Postat 02 May 2019 - 09:38 AM

ma incurca eu fac machete auto la scara 1 18 din metal si folosesc vopsea+lac auto pe baza de diluant si lacul este mai gros si trebuie presiune mare ,asa cum este cu motorul asta original pana termin de lacuit porneste motorul de cel putin 5 ori ,nu pot sa ma opresc ..
motorul de artic nu face pauza?

Vezi postareadraku, la 01 May 2019 - 07:27 PM, a spus:

parerea mea
toate compresoarele noi asa functioneaza, cu pauza, din cauza releului de pornire (noi, adica altele decat cele de arctic clasic, de care nici nu cred ca se mai gasesc...)
daca o sa cauti alt releu, sa cunosti modelul compresorului, ca sa cumperi un releu fix pentru el
nu functioneaza un releu de arctic pe un compresor danfoss, de ex (been there, done that....)


daca folosesti compresorul (cu rezervor de aer) pentru un aerograf, nu ar trebui sa te incurce pauza de cateva minute
reglezi din presostat un interval mai ridicat de functionare a compresorului (4-6 bari de ex) fata de maximul presiunii de functionare a aerografului (2 bari sa zicem)
aerograful este alimentat prin regulatorul de presiune setat la 2 bari, iar in spatele acestuia, presiunea oscileaza intre 4 si 6 bari reglata de presostat, practic vei avea tot timpul o presiune suficienta
da, e vorba si de debitele de aer, nu doar de presiuni
dar la ce debite sunt necesare pentru aerograf si pentru alte scule din atelierul modelistului, nu cred ca sunt probleme





#431 Useril este offline   eric 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 03-February 16

Postat 02 May 2019 - 11:24 AM

am incercat toate variantele si in final am desfacut cutia cu fire si i am dat curent pe direct a mers 1 minut si a iesit fum din el :))))) era defect ceva la el mergea 2-3 minute si se incalzea de nu puteai sa ti mana pe el ...

Vezi postareaflo, la 01 May 2019 - 06:27 PM, a spus:

Releul nu-l "lasa" sa porneasca mai repede (dupa ultima functionare).

La motorul tau incearca un alt releu inainte sa cumperi alt motor. Un mester de frigidere te poate ajurta sa verifici.





#432 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 May 2019 - 08:49 AM

Daca ulei avea suficient, incalzirea e din cauza unei defectiuni la motor, probabil spira in scurtcircuit.

#433 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1718
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 01 October 2019 - 11:01 AM

După o "viață" de vre-o 7 ani , motorul de la compresorul meu(luat de la D-nul Viopa) a încetat din viață. Sper sa ajunga în raiul motoarelor , și-a făcut datoria cu prisosință.
Am folosit o perioadă un compresor industrial, extrem de performant, dar cumplit de gălăgios ( 92 dB !!!).
Pentru ca nu vreau să stîrnesc panică în cartier, am hotărît să-mi "resuscitez" compresorul , așa ca am reușit sa fac rost de-un motor nou...Toate bune , dar nu este deloc la fel cu cel vechi. Am găsit notița tehnică pe net, și-am identificat astfel țevuștile ( ce face fiecare) . Din păcate , dpdv electric nu sunt pe deplin lămurit.
Imagine atasata: compresor2m.jpgImagine atasata: compresor3m.jpg
Atașez două poze cu partea electrică . De fapt , nedumerirea mea este : care este releul de pornire ? Cel rotund , negru de sus , sau cel alb, paralelipipedic , de jos ? Că dacă știu asta , știu să-l leg.
Țevuștile active sunt cele din față. Admisia este marcată pe etichetă, refularea este alături/sus față de admisie. Țeava din spate este cea inactivă(acces tehnic/completare ulei)
Imagine atasata: Compresor1m.jpg
Pînă nu citesc sfaturile voastre , nu-l pornesc , nu vreau să-l ard de nou...
Mulțumesc !!

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 01 October 2019 - 11:02 AM


#434 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 October 2019 - 12:10 PM

Vezi ca la pagina doi, post 27, am pus eu o schema cu legaturile la motor, poate te ajuta.

#435 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 02 October 2019 - 12:27 PM

Salutare!
In linkul asta https://selector.sec...iants/CDO00038/ deschide PDF-ul din dreptul "Data Sheet" si vezi schema. Se pare ca e cu condensator, nu cu releu de pornire.
Discutam dupa....

Aceasta postare a fost editata de zachs: 02 October 2019 - 12:28 PM


#436 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 October 2019 - 04:03 PM

Da Zachs, e cu condensator, 4 uF la vreo 380...400V c.a. Foarte important sa fie pentru curent alternativ!

#437 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1718
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 October 2019 - 06:48 PM

Aaaa, deci NU are releu de pornire , are condensator...Eu am văzut schema de la bun început ( am gogălit și eu înainte să cer ajutor), dar am crezut că respectivul condensator este opțional...
La pagina 2/2, jos, scrie că "run capacitor"=optional.
Iar jos de tot "all-in-one equipment" e.g 4ZN
Am dat acum jos modulul electric , și uitați cum arată :
Imagine atasata: IMG_20191002_192121.jpg
Modulul se înfige în motor , care are trei piciorușe : două la "pastila" aia de jos , și unul la divaisul rotund și negru.
partea de jos a pastilei este legată și la nul.
nu-mi dau seama unde se duce faza...
multumesc mult de ajutor !!

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 02 October 2019 - 06:50 PM


#438 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 02 October 2019 - 07:26 PM

E clar ca ai releu de suprasarcina integrat in toata chestia aia. Vezi poza ta (pe care am modificat-o) si compara cu poza pusa de mine la postarea 307.
Imagine atasata: compresor3m.jpg
Am mai scormonit si eu netul, am salvat un PDF si am facut un printscreen.
Imagine atasata: schema compresor.jpgImagine atasata: schema compresor modificata.jpg
Becul si ventilatorul nu le lua in considerare de aceea le-am "taiat". Iar, in loc de termostat vei folosi, evident, presostatul.
Revin mai incolo ca fug la serviciu. Avarie! Electrica.Imagine postata

#439 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1718
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 October 2019 - 08:14 PM

Mulțumesc mult Zachs !
Deci, condensatorul nu este opțional, ci necesar. Iar presostatul îl leg în loc de termostat. Ai totuși idee ce este pastila aia de jos ?? Exteriorul ei pare a fi un inel de ferită...
Spor la treabă , sper sa rezolvi avaria repede ! :drinks:
LE: Pastila este "starter device" , cod K-100za, unde za este codul tipului de protecție, adică codul releului termic de protecție (chestia neagră rotundă), care este ZAF5
Uite cum de-am devenit brusc "deștept" : https://www.х...zii/HTK12AA.pdf

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 02 October 2019 - 08:35 PM


#440 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 03 October 2019 - 07:23 AM

Salut!
Condensator, da. 4 microfarazi la 320 volti.
Presostat, da.
Pastila aia gri pare a fi "PTC starting device". Doar ca in PDF-ul ala zicea ca "The PTC starting device requires 5 minutes cooling before each start." Ah, nu stiu cum sa pun link-ul...Imagine postata
Imagine atasata: IMG_20191002_192121.jpg
Cu serviciul, a fost mai mult "spurcatura decat lucratura"Imagine postata..... Oricum, multumesc!
Apropo', am mai invatat ceva dat fiind ca eu is pe forta, statii, automatizari, nicidecum pe electrocasnice. Mult'am! Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de zachs: 03 October 2019 - 07:28 AM


Arata acest topic


  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi