Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor aerograf facut acasa - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 24 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor aerograf facut acasa si nici n-a costat prea mult

#21 Useril este offline   necula 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 03-October 08

Postat 03 October 2008 - 06:21 PM

Pentru a elimina presiunea asupra motorului dupa ce s-a oprit, presostatul e prevazut cu o supapa de eliberare a aerului.
Adica atunci cand presostatul opreste motorul, imediat elimina si aerul din compresor prin acea supapa.
Trebuie doar sa pui un furtun intre presostat si compresor (adica intre supapa de sens si compresor)
Pentru a te lamuri mai bine, uita-te la orice compresor cu presostat ca al tau si vei vedea ca in presostat pe langa cablul de alimentare intra si un furtun subtire de 6-8mm diametru.
Acul de seringa e o solutie babeasca.

Stima.

#22 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2008 - 06:38 PM

Am descoperit de atunci care-i sensul supapei in cauza. Si da, pentru cine mai intalneste problema, asta este solutia de aplicat. Atunci cand am facut compresorul (se vede si din text), din valva cu pricina am facut o reductie 3/8 - 1/8. Si de abea ulterior am dat in buba cu compresorul, cand era usor tarziu.

In cazul meu personal, avand in vedere ca folosesc si pe post de pompa de vid motorul, am recurs in final la montarea unei electrovalve cuplata la presostat, si care poate fi decuplata manual (pentru utilizarea in regim de pompa de vid).

Apropos, poate intereseaza pe cineva... Un site cu o selectie bogata de piese pentru instalatii, http://www.airlines-pneumatics.co.uk/ . Daca stiti ceva similar si prin tara, n-ar fi rau.

#23 Useril este offline   suciucfi 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 08-March 09

Postat 08 March 2009 - 12:09 PM

Faci o treaba excelenta.Felicitari.Am o intrebare si sper sa ma poti ajuta.Nu stiu prea multe despre compresoare si intentia mea viitoare este sa incep sa lucrez cu aerograful ,sper sa nu fie prea tarziu la 31 de ani.Am in dotare un compresor befect , motorul ars ,asa l-am gasit pe la socrii .Ma intrebam daca pot sa inlocuesc motorul cu unul de frigider.O sa pun si niste poze nu stiu daca are toate furtunele.MULTUMESC ANTICIPAT .CU RESPECT.

#24 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 March 2009 - 08:49 PM

Da nici o problema! Ma rog in afara de alea ...tehnice, adica racorduri dar se rezolva imediat cu furtune si cleme!
E chiar indicat sa pui un motor de frigider, e mult mai silentios!
Atentie insa, verifica in amanunt starea rezervorului si a presostatului!!

#25 Useril este offline   suciucfi 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 08-March 09

Postat 08 March 2009 - 10:58 PM

multumesc.maine ma duc sa-l analizez.

#26 Useril este offline   suciucfi 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 08-March 09

Postat 21 March 2009 - 11:39 AM

Va rog sa ma ajutai !Am achizitionat un motor de frigider de 120W dar nu pot sa-l pornesc.L-am legat la curent si nimic .Cred ca nu-l leg bine .Atasez o schita cu bareta si cum erau firele.Daca nu o sa revin cu o foto mai tarziu.

multumesc

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BARETA_CONECARE.jpg


#27 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 March 2009 - 11:25 AM

Cred ca mai ai nevoie si de un releu de pornire.
Uite aici o schema de conectare, sper sa te ajute.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_03_2009/post-19-1237800316.gif


#28 Useril este offline   suciucfi 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 08-March 09

Postat 23 March 2009 - 02:55 PM

Multumesc de raspuns si de schema tehnica.Dupa ce am ajuns acasa m-am uitat mai bine sub bareta am vazut ca trebuia legat la cele doua fire ce erau taiate negru + albastru .Lam pornit dar ce am observat este ca arunca stropi de ulei > asa fac aceste motoare ?Daca la sa traga aer pe ambele tevi e o problema sau e ok?
MULTUMESC DIN NOU!

SI ma adresez cu o intrebare : exista pe forum topic referitor la pregatirea suprafetelor din plastic , fibra de sticla (spoilere de exemplu) ,sau ma rog despre pregatirea suprafetelor pentru vopsire cu aerograful si nu mumai?Sper ca nu fac off topic.

#29 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2009 - 03:00 PM

Compresoarele de frigider arunca ulei prin constructie. Imediat dupa ce este scos din sistem sau dupa ce e transportat si agitat uleiul din interior, arunca mai mult. Dupa un timp relativ scurt, va arunca din ce in ce mai putin, pe masura ce este eliminat uleiul ramas pe tevi. Dar niciodata nu va functiona fara sa arunce macar o cantitate foarte mica de ulei.

La capsula ai 3 tevi.
- o teava pentru completarea cu ulei
- o teava pentru intrare
- o teava pentru iesire

Pe primele doua e normal sa traga aer. Daca il folosesti doar precum compresor de aer, poti sa-l lasi asa (eventual pune niste filtre, ca sa nu traga mizerie inauntru). Daca vrei sa-l folosesti si ca pompa de vid, atunci va trebui sa etansezi teava pentru completarea uleiului.

#30 Useril este offline   florin-f33 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 20-April 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 April 2009 - 09:15 PM

Salut,
Intru si eu in discutie cu o problema.Zilele astea am adaptat un compresor "industrial" sa poata fi incarcat si de la un compresor de frigider. Toate bune cu exceptia mirosului de...ciorap :whistle: care apare cand folosesc compresorul de frigider.E ceva comun la compresoarele astea, sau am avut eu ghinion sa dau de unul mai puturos.Mentionez ca i-am schimbat si uleiul (cca 300ml.) fara nici un efect.

#31 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 April 2009 - 09:52 PM

Probabil nu si-a spalat picioarele! :whistle: :-P :p
Pai, in primul rind, incearca sa vezi de ...unde vine mirosul??? Miroase cind e cald? Miroase tot timpul? Miroase pe al contacte???

#32 Useril este offline   V200 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-January 09

Postat 21 April 2009 - 06:30 AM

Buna
Ce fel de ulei e cel din compresoarele de frigider? Cu ce se poate inlocui sau completa?

#33 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 21 April 2009 - 09:36 AM

Vezi postareaV200, la 21 Apr 2009, 06:30, a spus:

Buna
Ce fel de ulei e cel din compresoarele de frigider? Cu ce se poate inlocui sau completa?


Uleiul folosit este ulei de compresoare . Completarea eu o fac cu seringa prin conducta de admisie.

#34 Useril este offline   florin-f33 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 20-April 09
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2009 - 01:02 PM

Miroase aerul pe care il scoate chiar din momentul in care incepe sa functioneze si nu e mirosul specific de "ars".Acelasi miros il avea si uleiul pe care l-am scos din el.Pentru probe l-am inlocuit cu un ulei pt mecanisme fine care pare sa aiba cam aceeasi vascozitate...

#35 Useril este offline   V200 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-January 09

Postat 21 April 2009 - 01:16 PM

Mersi mult

#36 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 April 2009 - 04:56 PM

Probabil uleiul este foarte foarte vechi si s-a alterat.
Nu bag mina in foc, dar cred ca uleiul de mecanisme fine nu e tot una cu cel folosit la comprsoare. Aici nu e vorba numai de ungere ci mai ales de capacitatea de a prelua caldura!!!

#37 Useril este offline   florin-f33 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 20-April 09
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2009 - 08:34 PM

Frigiderul din care provine avea cam 8 ani.Mirosul s-ar putea sa fie de la freonul care a circulat prin el (cam seamana).Ce ma surprinde e faptul ca nu s-a atenuat deloc dupa ce i-am schimbat uleiul.Cred ca o sa incerc sa-l spal cumva, probabil cu niste alcool dupa care sa-i pun iar ulei nou.Daca tot nu merge, mai adaug si niste parfum :whistle: ...

#38 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 April 2009 - 10:03 AM

Atentie cu ce-l speli sa nu strici izolatiile!!! Mai bine lasa-l asa, o sa-i treaca in timp!

#39 Useril este offline   florin-f33 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 20-April 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2009 - 01:42 PM

Multam pt raspunsuri Z-mare. Pana la urma cred ca il las asa.Mai ales ca il folosesc doar ocazional.

#40 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 13 May 2009 - 07:27 AM

salutare,
la chestia asta (http://www.hobbyx.ro...espre.1840.html),de ce mai am nevoie,in afara de motor de frigider si butelie.se poate folosi doar asta fara presostat?

Arata acest topic


  • 24 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi