Forum Machete,Modelism,Hobby: blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII autovehicule 4x4 in dotarea diverselor armate,in ww2

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 April 2008 - 08:56 PM

As vrea sa deschid un nou topic,un fel de serial,avind ca subiect autovehicule blindate sau neblindate,folosite in al doilea razboi mondial,de diversele forte combatante,urmase a micilor unitati de recunoastere,deservite in trecut de cavalerie.
Fac aceasta propunere catre ceilalti membrii ai forumului nostru,ca o consultare,in dorinta de a vedea daca ar avea utilitate,deci un oarecare succes,ideea mea.Intentionez sa prezint istoricul masinilor respective,in egala masura cu prezentarea kiturilor si eventual a fazelor de lucru,tehnicilor,etc.
Ce parerea aveti?

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 April 2008 - 09:01 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 April 2008 - 07:51 PM

Chiar daca nu am primit nici un raspuns concret(inca)numarul,relativ mare,de vizualizari in mai putin de 24 de ore,ma face sa cred ca,totusi,idea expuneri succesive a unor modele de autovehicule 4x4 destinate cercetarii in teren,transportului de trupe,ori tractarii a diverse categorii de tehnica de lupta,ar prezenta ceva interes printre amatorii genului,bineinteles insotita si de prezentari ale kit-urilor si machetei,la final..
Aceste vehicule,blindate sau nu,au o notorietate mai restransa fata de tancuri,de pilda,insa tocmai acest aspect le face parca mai interesante.
Asa fiind,m-am gandit sa incep,deocamdata cu Horch 1a,un autovehicul 4x4 remarcabil prin calitatile sale tot teren,proiectat si produs cu 70 de ani in urma,dar care,sunt convins,nu s-ar face de ras in fata "nepotilor"din zilele noastre.


Istoric:la inceputul anilor '30 armata germana devenea tot mai constienta de nevoia,pe de o parte,de a utiliza mijloacele mecanizate pentru transport,iar pe de alta parte,de necesitatea de a renunta la marea diversitate de autovehicule pe care le folosise pana atunci,toate fiind la origini autovehicule comerciale,civile;rezulta deci o mare diversitate de motoare,suspensii,consumabile,diversitate ce conducea la probleme de logistica,vizind necesarul pentru productie si aprovizionare.
Lansind marele program de reinarmare,in 1934,mai marii armatei si factorii de decizie politica,au hotarat sa puna pe picioare noua gama de sasiuri standardizate,pentru trei categorii de autovehicule pe roti,de campanie:mici,medii si grele-destinate transportului de trupe si/sau tehnica de lupta.Aceste trei categorii trebuiau sa aiba multe parti componente comune,in primul rand suspensiile,sa fie in mod obligatoriu cu ambele punti directoare(categoria celor usoare si celor grele in special)si sa fie dotate cu tractiune integrala.
S-a dovedit insa,chiar dintr-u inceput,a fi o sarcina grea,dezvoltarea unor autovehicule atat de sofisticate tehnic,din punct de vedere al factorului timp si costuri.Pentru aceste motive,in 1940,s-a renuntat la cerinta de a fi dotate cu punti directoare fata-spate,asa ca,numai primele serii de astfel de autovehicule apar cu aceasta sofisticarie tehnica,proiectele fiind simplificate,pentru viitor.
In cadrul "Einheits Programme"ce s-ar traduce "Programul de Standardizare"- unul dintre producatorii cooptati a fost Auto Union-Horch AG(pentru autovehicule transportoare de trupe,medii si grele)care,in 1935,a pus la punct Tipul I(scwerer personenkraftwagen=transportor de trupe,greu)ce era prevazut, tocmai ca parte a programului de standardizare,sa aiba motorul plasat la spate,pentru versiunile blindate,si motorul plasat in fata,pentru versiunile transportor de trupe,neblindat.
Acest tip de sasiu,a fost la randul sau impartit in doua subcategorii:cel prevazut cu roti directoare pe ambele punti a fost denumit "1a"(produs pana in 1940) si cel dotat cu roti directoare numai pe puntea fata,a fost denumit "1b".
Ambele versiuni aveau tractiune integrala.
Prezenta rotilor directoare si pe puntea spate,s-a dovedit in timpul exploatarii efective,a fi nesatisfacatoare,ba chiar periculoasa la viteze mai mari de 20 km/h,virind cu toate rotile,masina primea o miscare de translatie,astfel ca au fost date instructiuni ca aceasta optiune sa fie folosita pana la aceasta viteza,limitare ce facea dotarea aproape fara rost,din care cauza s-a renuntat de tot la ea.
Dupa cum am amintit,acest sasiu greu,a fost folosit pentru masini blindate(Sdkfz 221,222,223)cu motor la spate,denumit "tip II" si la transportoare medii de trupe,fara alta diferenta.
In 1940,productia de asemenea masini,a fost incredintata si uzinelor Ford-Berlin,care de buna seama,au inlocuit motorul Horch cu motorul propriu,Ford V8 de 3600 cmc si 78 CP,productia acestora incetind la Ford in 1941,data dupa care transportoarele de personal produse aici,au "impartit"sasiul cu cel al autocamionului Ford de 1,5 tone.
Versiunile produse de AutoUnion-Horch(ce fac de fapt subiectul acestei prezentari),au ramas,insa,in productie pe toata durata razboiului si au fost cele mai cunoscute(recunoscute) autotransportoare ale armatei germane,majoritatea in versiunea"Kubelsitzer"adica"masina descoperita".Au fost operationale mai multe tipuri de autovehicule,bazate pe acest sasiu Ia si mai ales Ib:Kfz 23-camion de transmisiuni-telefonie,Kfz 83,vehicul usor de cercetare,cu subtipuri I si II,Kfz 59-tractor pentru tunuri usoare,Kfz 70 masina de cercetare inarmata,Kfz 81 vehicul usor dotat cu un tun a/a,2 cm calibru,Kfz 31 ambulanta si Kfz24 camion atelier.
Versiunea pe care o prezint,avea o greutate maxima de 4,8 tone cu o incarcatura utila de 1,2 tone si un motor Horch-AutoUnion V8 de 3800 cmc de 81 CP,varianta de sasiu "Ia" cu doua punti directoare.

#3 Useril este offline   Dragos1955 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 28-December 07

Postat 30 April 2008 - 05:27 AM

De ce kfz.23 are o constructie mai deosebita:prizele de aer sunt orizontale si nr. de crevase de pe partea superioara este mai redus?

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 April 2008 - 03:44 PM

Vezi postareaDragos1955, la 30 Apr 2008, 06:27, a spus:

De ce kfz.23 are o constructie mai deosebita:prizele de aer sunt orizontale si nr. de crevase de pe partea superioara este mai redus?

Horch,Audi,DKW si Wanderer au fuzionat in 1932(daca nu ma insel)si au infiintat noua Auto Union AG-un fel de General Motors la americani-
Sasiul produs de Horch,comun cu cel al automobilului Horch 801,a primit mai multe caroserii,blindate sau nu si de asemenea mai multe motoare,produse de firme germane cu renume.
Kfz 23,a primit(de regula)motoare de la DKW-8 cilindri in V,3600 cmc si 90 CP sau motoare de la Bussing NAG tot 8 in"V" de 92 CP,ambele versiuni fiind racite cu lichid.Numarul de fante de racire sau prizele de aer plasate pe laterale a fost determinata de suprafata de admisie,astfel aproape dublata decat in cazul unei admisii frontale,obisnuite;cred ca tocmai din aceasta cauza numarul de fante de pe capota era mai redus.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 April 2008 - 04:09 PM


#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 April 2008 - 04:08 PM

Impartind acelasi sasiu,mai apare un producator,Stoewer,ce aduce cu el modelul kfz40;desi este produs de altcineva acesta arata foarte multe asemanari cu Horch 1a,nu?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1942_D_Stoewer4001.jpg


#6 Useril este offline   Dragos1955 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 28-December 07

Postat 30 April 2008 - 04:19 PM

Schwere Einheits-Pkw a folosit motoare Horch V8 sau motor Ford V8.
Cum se face ca acele caracteristici ale kfz.23 apar numai in pozele din cartile tehnice germane, si in nici o fotografie de epoca nu apare?

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 April 2008 - 06:47 PM

"Scwere Einheits" a fost un concept mult mai larg.De pilda Kfz 21-asa cum era descris in notele tehnice germane:"schwerer personenkraftwgen 6-sitzer"adica transportor greu pentru personal-6 locuri,avea la baza sasiul AutoUnion/Horch "EF model" si a ramas in productie pana in 1940,insa tot cu denumirea de Kfz 21 a mai fost produs dupa anexarea Austriei,un alt autovehicul-Steyr 1500 A-tot transportor de trupe,sau masina de stat major,pentru ofiterii de rang inalt;acest Steyr,la randul sau a mai avut o"subspecie"ce folosea,de data asta,sasiul camionului Steyr de 1,5 tone,camion produs in scopuri civile,inainte de razboi.
Deci nemtii,inca odata,nu se dezmint si chiar daca au lansat un program de "unificare"-intr-un final au sfarsit prin a produce o suma intreaga de asemenea autovehicule,uneori destul de diferite,sau cu denumiri comune.
Iata doar un exemplu -Steyr-ul folosea un motor Wanderer Werke Siegmar de 86 CP,in indicativul "A" vine de la "Allrad Antrieb"sau tractiune integrala,desi au existat si versiuni cu tractiune numai pe puntea spate;si el folosea tot sasiul "EFmodel"-AutoUnion/Horch(cel putin unele versiuni ale lui).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_04_2008/post-1435-1209574437.jpg
  • Imagine atasata: monthly_04_2008/post-1435-1209574491.jpg
  • Imagine atasata: monthly_04_2008/post-1435-1209574507.jpg
  • Imagine atasata: monthly_04_2008/post-1435-1209574523.jpg
  • Imagine atasata: monthly_04_2008/post-1435-1209574541.jpg
  • Imagine atasata: monthly_04_2008/post-1435-1209574565.jpg
  • Imagine atasata: monthly_04_2008/post-1435-1209574581.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 April 2008 - 07:00 PM


#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 April 2008 - 07:21 PM

Revenind la Horchul 1a-in cadrul acestui topic va veni si randul Steyr-ului-acum vreau sa prezint kitul celor de la Tamya nr.ref.35052.
Kitul vine intr-o cutie tipic Tamya,fara un boxart ci doar cu reprezentarea color a masinii,pe un fundal alb
si un personaj reprezentat la volan-acest personaj este inclus si in kit.
Notita tehnica are o prezentare istorica a modelului,bine pusa la punct,si doua fotografii de epoca,ale masinii in versiunea descoperita,iar una dintre ipostaze prezinta masina cu 6 ocupanti si inarmata cu un MG34 pe afet pivot.
In cutie se afla cele 83 de piese ale kitului(aici inclusa si figurina soferului),piese reunite in trei culee-A,B si C-din stiren gri inchis si o mica rama cu partile vitrate ale masinii-parbriz si geamuri laterale.
Fazele de asamblare se succed firesc,usor lizibile si de urmarit,kitul celor de la Tamya fiind"user friendly"-cum spunea un amic de-al meu(care,sunt sigur,nu se va supara ca l-am citat).
In primele doua faze se folosesc piese de pe culeele A si B,cele mai mari fiind "sasiul"masinii,care impreuna cu cele doua punti si axele cardanice,se potrivesc la asamblare fara absolut nici o problema.
Iata ce vreau sa spun:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 043008191201.jpg
  • Imagine atasata: 043008191324.jpg
  • Imagine atasata: 043008191621.jpg
  • Imagine atasata: 043008191642.jpg
  • Imagine atasata: 043008191730.jpg
  • Imagine atasata: 043008191749.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 April 2008 - 07:26 PM


#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 01 May 2008 - 06:43 PM

Am adaugat bratele sistemului de directie,suspensia,teava de esapament(cu o singura toba) si aparatorile de noroi.
Directia,asa cum am mai spus,pentru aceasta versiune de sasiu-1a-era prezenta si actiona pe ambele punti,in acelasi raport de multiplicare,cu mentiunea ca directia de pe puntea spate actiona numai la cerere,comandat de sofer de la postul de conducere,printr-un levier separat.
Suspensia,complet independenta,cu brate oscilante-superior si inferior,intre care se aflau,la fiecare roata,cate doua arcuri elicoidale.Amortizoarele erau incorporate in suspensie,pentru a fi prevenite eventuale daune aduse bratelor directiei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 050108190347.jpg
  • Imagine atasata: 050108190413.jpg
  • Imagine atasata: 050108191244.jpg
  • Imagine atasata: 050108191312.jpg
  • Imagine atasata: 050108191350.jpg
  • Imagine atasata: 050108191502.jpg


#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 May 2008 - 08:17 PM

Astazi lucrurile au mers relativ bine;spun relativ pentru ca la motarea rotii stanga fata,presind roata peste tamburul de frana,am"reusit"cumva sa rup bratul inferior,planetara,pivotul barei de directie si burduful de protectie al planetarei la incastrarea in roata.Tot acest dezastru m-a constat un plus de vreo ora,pana am reusit sa potrivesc piesele rupte la locul lor.
In fine,am potrivit toate cele patru rotile masinii(cele de rezerva inca nu apar,desi ar fi trebuit sa le montez acuma)am"confectionat"caroseria,am pus tabloul de bord,volanul,podul pedalier,farurile(inclusiv cel de veghe)stopul(pe care,dupa cum vedeti,l-am mai"bibilit"putin),claxonul si mi-am mai"pierdut timpul"cu ceva efecte de imbatranire,filtre si o spalare cu ulei,toate provizorii;iata rezultatele:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 050208203154.jpg
  • Imagine atasata: 050208203224.jpg
  • Imagine atasata: 050208203313.jpg
  • Imagine atasata: 050208203330.jpg
  • Imagine atasata: 050208203456.jpg
  • Imagine atasata: 050208203528.jpg


#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 May 2008 - 06:09 PM

Pentru astazi nu am avut (prea)multe probleme si am ajuns la asamblarea interiorului.
Asadar au fost puse la locul lor banchetele pasagerilor,barele de protectie si carligele de remorcare fata,dupa care am asamblat si rotile de rezerva.
Ei bine,aceste roti nu aveau doar simplu rol de rezerva,ci ofereau si un punct de sprijin,atunci cand autovehiculul risca sa ramana suspendat la trecerea unor obstacole.Chiar daca nu era antrenata de transmisie,deci nu avea un rol"activ" aceasta a treia pereche de roti era perfect functionala si avea posibilitatea de a se roti libera oferind,asa cum am mai spus,alaturi de transmisia 4x4,posibilitatea traversarii mai usoare a obstacolelor intalnite;bineinteles celalalt rol era acela de roti de rezerva.
Ideea nu era noua,francezii o folosisera la mai multe proiecte de masini blindate,unele prototipuri,altele chiar produse in serie,insa cu un sistem mai sofisticat:puteau fi coborate(in transee,de pilda)sau ridicate,iar unele versiuni erau chiar actionate de transmisie.Nemtii au prins ideea din zbor,dar au simplificat sistemul lasind rotile libere,si l-au folosit printre altele si la acest Horch.Caroseria,relativ scurta,nu permitea ca masina sa ramana,prea des,suspendata iar transmisia cu 3 diferentiale si doua punti directoare,ii permiteau sa iasa de aproape oriunde.
La interior m-am straduit sa uzez atat culoarea,cat si tesatura banchetelor,nu stiu daca am reusit foarte bine.Culoarea am obtinut-o amestecind,in parti aproape egale alb,negru si dark tan(1742) de la MM,in lipsa de Buff XF 57 de la Tamya.
Iata fotografiile:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 050308181756.jpg
  • Imagine atasata: 050308181823.jpg
  • Imagine atasata: 050308182138.jpg
  • Imagine atasata: 050308182438.jpg
  • Imagine atasata: 050308182457.jpg
  • Imagine atasata: 050308182622.jpg


#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 May 2008 - 11:37 PM

Iata,aproape finalizata(fara inmatriculare inca) versiunea "macho"a Horch-ului:inarmat cu un MG34 pe afet-pivot;bineinteles in versiunea descoperita.De remarcat parbrizul invelit intr-o o foaie de cort,husa,patura sau ce mai era la indemana;aceasta"tehnica"a fost deprinsa de catre echipaje,din nevoia de a masca autovehiculul,respectiv de a impiedica lumina soarelui sa se reflecte in sticla parbrizului si astfel sa se faca vizibil,de la mare distanta,din aer,tinta sigura.
Acum postez poze cu aceasta versiune de asamblare,dupa care voi posta poze si cu varianta masinii, acoperita si fara arme.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 050608000055.jpg
  • Imagine atasata: 050608000152.jpg
  • Imagine atasata: 050608000255.jpg
  • Imagine atasata: 050608000809.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 May 2008 - 11:49 PM


#13 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 05 May 2008 - 11:39 PM

Suuuper!

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 May 2008 - 11:47 PM

Vezi postareadani, la 6 May 2008, 00:39, a spus:

Suuuper!

Multumesc Dani@
Postez si doua poze,cu doua "surori" ale Horchului,ce imparteau acelasi sasiu "EF model" si anume:un Steyr 1500A,masina de comandament(cu el ne vom intalni mai tarziu intr-un episod anume)si un "Phanomen Granit"1500,tot versiunea de comandament(din pacate nu este produs nici un kit 1/35,care sa-l reprezinte deci cu el nu ne vom vedea,prea curand).Sigla "1500"vine de la capacitatea sasiului adica 1500 kg,iar "A"vine de la "Allrad Antrieb"-tractiune integrala,spre deosebire de sigla"S" ce denumea varianta "strasse" adica "strada"deci un clasic 4x2-(nu asa se scrie corect in germana,dar nu am caracterele specifice limbii si deci scriu,aproximativ fonetic).Pozele ar trebui sa lamureasca,ce anume au inteles nemtii prin "Einheits Programm".

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1210023994.jpg
  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1210024026.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 May 2008 - 11:53 PM


#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 May 2008 - 11:58 PM

... si pentru amatorii genului,prin amabilitatea Clubului "Oldtimer Fans"din Germania,inca ceva poze cu versiuni
Phanomen Granit:-camionul postei,ambulanta(2 versiuni),camion pt.transport bere si un inedit camion"Feuerwehr" deci masina de pompieri(aceasta ultima varianta nu are nimic de-a face cu Horch-ul 1a,insa arata grozav,nu-i asa?).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: granit_25_mulde.jpg
  • Imagine atasata: granit_25_sankra.jpg
  • Imagine atasata: granit_30_edeka.jpg
  • Imagine atasata: granit_1500_sankra.jpg
  • Imagine atasata: granit_1500_sankra2.jpg
  • Imagine atasata: Phaenomen_K27_Bild2.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 May 2008 - 12:03 AM


#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 May 2008 - 11:13 PM

Si prezentarea Horch-ului "acoperit".Este o prezentare provizorie,tot fara inmatriculare-n-am avut bani pt.taxa de prima inmatriculare,va dati seama la cilindreea si varsta Horch-ului cam ce suma da :pardon: .
A,si aviz carcotasilor:capota si geamurile laterale,nu sunt lipite inca,le-am aranjat pt.poza;mai urmeaza ceva detalii si inmatricularea,n-am spalat masina ca inca n-am avut timp,bineinteles(am eu pe cineva la Fisc) :bang: .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 050808234302.jpg
  • Imagine atasata: 050808234036.jpg
  • Imagine atasata: 050808233914.jpg
  • Imagine atasata: 050808234722.jpg


#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 May 2008 - 06:07 PM

Am pus inmatricularea(cu concursul celor de la RAR :whistle: ) si iata cateva fotografii cu Horchul nostru,versiunea mai cuminte,gata de drum.Am pus si ceva detalii,printre care clemele de prindere a prelatei in caroserie(pe care Tamya nu le ofera).
Inmatricularea este din Divizia 1 SS "Adolf Hitler"-batalionul 1 Transport;culoare -"german grey"XF 63 de la Tamya;

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 051008183354.jpg
  • Imagine atasata: 051008183641.jpg
  • Imagine atasata: 051008184803.jpg
  • Imagine atasata: 051008184833.jpg
  • Imagine atasata: 051008185140.jpg


#18 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 10 May 2008 - 06:21 PM

Arata frumos ,mai ales pe fundalul cu cerul innorat :whistle:
Carcoteala,daca mi-e permis:
Ceea ce ai pus pe bara de protectie nu-mi pare a avea cadere naturala.Stiu sigur ca nu-i lipit,chiar daca nu l-am vazut live,asa ca eu zic sa-l mai slabesti putin :pardon:~

#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 May 2008 - 08:36 PM

Vezi postareaAdiP, la 10 May 2008, 19:21, a spus:

Arata frumos ,mai ales pe fundalul cu cerul innorat :whistle:
Carcoteala,daca mi-e permis:
Ceea ce ai pus pe bara de protectie nu-mi pare a avea cadere naturala.Stiu sigur ca nu-i lipit,chiar daca nu l-am vazut live,asa ca eu zic sa-l mai slabesti putin :pardon: ~


Nici n-am avut intentia sa aiba cadere funia rspectiva,ci am vrut sa o intind.Ca sa aiba caderea naturala de care zici,ar fi trebuit sa folosesc superglue,dar as fi schimbat aspectul si culoarea funiei-ai observat ca la capatul dispre dreapta,cum privesti masina,am rotit funia inca odata in jurul barei;slabita,dar fara superglue,arata putin ridicol,pentru ca sfoara pe care am folosit-o(din canepa)practic nu prea are greutate si ia tot felul de pozitzii"imbecile".Oricum,eu cred ca-i mai veridica sub forma de funie intinsa.Dar ma bucur ca-ti place.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 May 2008 - 08:55 PM


#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 May 2008 - 12:02 AM

Dupa ce am epuizat "subiectul Horch"-zic eu- m-am gandit pentru episodul al doilea din seria dedicata masinilor 4x4 folosite in al doilea RM.sa prezint un mic blindat de data asta un"cercetas"adevarat.
Si pentru asta este necesar sa ne intoarcem privirea catre "Perfidul Albion" si sa-l vedem pe Daimler mk I/II "scout car".
Istoria lui incepe cam asa:
- in 1938 Ministerul de Razboi britanic solicita un proiect pentru inzestrarea armatei cu un autovehicul de cercetare,blindat,rapid,usor inarmat si care eventual sa permita dezvoltari ulterioare.
In cursa s-au inscris 3 competitori:Morris,Alvis Ltd si BSA Group.Dintre proiectele depuse,autoritatile l-au ales pe cel venit de la BSA ca fiind cel mai fiabil,ieftin si usor de produs.Odata ales pentru inzestrare,productia acestui mic 4x4 a fost incredintata celor de la Daimler,companie membra a grupului BSA(Birmingham Specials Armament),iar numele dat a fost "Dingo",in mod paradoxal acesta fiind numele rivalului de la Alvis,care nu s-a calificat pentru productie.
Prototipul celor de la Alvis,numit "Dingo"a fost gata de prezentare primul,avind montat un motor in 4 cilindrii produs de Alvis Ltd,ce dezvolta numai 12 cp;vehicolul era de mici dimensiuni,cu motorul dispus in spate,dar avea abilitati de trecere peste obstacole,deosebite.Cam la aceasi vreme,presedintele BSA Group,in vizita la Ministerul de Razboi(War Office)o vizita deloc"intamplatoare"a adus propunerea de a produce o masina de recunoastere,complet noua si care sa intre in competitie cu Alvis Dingo,cu aceleasi calitati 4x4 dar cu un motor mult mai puternic,de 2500 cmc,de productie Daimler,dispus tot in spate.Acest motor era de fapt unul cat se poate de "civil"provenit de la limuzina Daimler,un automobil din clasa superioara,in voga la aceea vreme.
Intre decembrie 1938 si ianuarie 1939,au avut loc testele comparative intre prototipul celor de la BSA Group si masina celor de la Alvis Ltd.Erau destule asemanari,in special la dispunerea scaunului conducatorului,ce-i perimtea acestuia sa vada usor in ambele directii(volan pe dreapta,evident)cu interiorul Alvisului,insa prototipul celor de la BSA se deplasa cu viteza net superioara-90 km/h- gratie motorului mult mai puternic,si in plus era capabil sa faca acest lucru atat cu fata,cat si cu spatele,un avataj important,in cazul unui autovehicol de cercetare.Cutia de viteze cu cate 5 rapoarte si diferentialul faceau posibil acest lucru.
In fine,dupa deciderea castigatorului,acesta a primit denumirea oficiala de "Car Scout Mk I" si a fost plasata prima comanda in numar de 52 de bucati.
Autoritatile militare de resort,au decis intre timp,ca noul venit va trebui sa indeplineasca,pe langa rolul de masina de cercetare si pe acela de masina rapida de legatura,ceea ce a dus la adaugarea de echipamente suplimentare printre care statia radio "R 19" pe unde lungi si scurte(cate 2 frecvente de rezerva)si la dublarea,aproape,a greutatii masini-aceasta ajungind la 3 tone.Oricum motorul de 2500 cmc,6 cilindrii in V si 55 CP era destul de puternic pentru a imprima masinii o viteza de 90 de km/h, extraordinara pentru rolurile ce le avea de indeplinit.
Ca si in cazul Horchului,si micul Daimler avea directie pe ambele punti;bineinteles dificultatea conducerii si luarii virajelor,mai ales la viteze mari,a aparut si in cazul lui,iar masurile luate au fost aceleasi:s-a renuntat la directia pe ambele punti,incepind cu seria MkII.
S-au mai constat,ca puncte slabe,vulnerabilitatea la mine de teren si in consecinta,s-a trecut la montarea unui scut blindat suplimentar,sub "burta" autovehicolului.Oricum,pentru dimensiunile lui,era foarte bine blindat,partea frontala ajungind la 30 mm.In privinta trenului de rulare,masina a fost dotata cu suspensii independente,cu arcuri elicoidale la fiecare roata,dar aceste arcuri erau de fapt,perechi,introduse cate doua,unul intr-altul,la fiecare roata,ceea ce permitea o cursa lunga a rotii,deci posibilitatea traversarii de obstacole mai serioase.Masina nu era dotata cu roata de rezerva,pentru ca folosea pneuri pline,fara aer.
Ca armament, modelul "mkI"folosea o LMG(light machine gun)Bren(Brno-Einfeld) cal.7,92 mm(303) sau o pusca antitanc"Boys 0,50".
Modele produse au fost:mk II ce nu mai prezenta directie pe spate si mk III,aparut la inceputul lui 1945 si care avea capacitati de a traversa cursuri de apa.
Prima prezenta in lupta a fost in 1940 in dotarea BEF(British Expeditionary Force) in Franta,mai exact Divizia 1 Blindata si Divizia a 4-a Puscasi"Northumberland".
Micul blindat a fost atat de apreciat,incat a fost pastrat in productie pana in 1952,cand a fost inlocuit de modelul"Coventry" dar a mai fost folosit pana prin 1965-1970 de catre fortele armate din Portugalia si Cipru.In timpul celui de al doilea RM a fost produs in licenta(cu unele deosebiri)si de catre Ford Canada,sub denumirea de "Lynx".L-au avut in dotare englezii si toate armatele aliate,din Commonwealth.A mai fost"clonat"de italieni cu modelul lor "Autoblinda Lince"produsa in 130 de exemplare de catre Lancia Spa. si care s-a aflat in exploatarea italienilor si a nemtilor,in special in nordul Africii.
Pe parcursul episodului voi relata despre prezenta acestui mic blindat in luptele din Grecia si Creta, impreuna cu fortele blindate britanice deplasate acolo.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Dingo_12th_Lancers.jpg
  • Imagine atasata: DingowcarrierS.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1210456506.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 May 2008 - 12:15 AM


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi