Pagina 1 din 1
BA pe sine / 1:72 / rasina
#7
Postat 04 August 2005 - 10:36 PM
Hai sa zic si eu, ca multi altii, multumescpentru aprecieri.
Intr-adevar, pics-urile sint cam de ... Le-am facut ddestul de repede, seara, fara blitz, la lumina de neon. Si asa cum spuneam si altcuiva, ce mi-a aratat aparatul pe ecran era cu totul altceva. Se vede treaba ca trebuie schimbate dioptriile.
Nemaiavind modelul, va trebui sa mai asteptati pina voi monta altul. Cred ca la fel se prezinta situatia si cu BA cu antena cadru. Pacat de modelesi de timpul pierdut.
Neavind prea mult timp acum, am sa revin cu citeva mici explicatii.
Intr-adevar, pics-urile sint cam de ... Le-am facut ddestul de repede, seara, fara blitz, la lumina de neon. Si asa cum spuneam si altcuiva, ce mi-a aratat aparatul pe ecran era cu totul altceva. Se vede treaba ca trebuie schimbate dioptriile.
Nemaiavind modelul, va trebui sa mai asteptati pina voi monta altul. Cred ca la fel se prezinta situatia si cu BA cu antena cadru. Pacat de modelesi de timpul pierdut.
Neavind prea mult timp acum, am sa revin cu citeva mici explicatii.
#9
Postat 05 August 2005 - 09:29 PM
Despre BA 20 se pot spune destul de multe, chiar daca pe alocuri modelul este mai putin cunoscut. A fost construit in aproape 5000 de exemplare, incluzind si varianta M.
Intorcindu-ne noi cu fata la cel prezent, se poate spune ca mici deosebiri exista fata de primul model. Cea mai importanta este antena, care se muta de pe centru pe partea stinga spre spate. In rest doar mici adaugiri spre a creste spectaculozitatea : cutie deschisa cu capac, cutie cu lemne pentru cric si cam atit.
Varianta cu antena cadru nu se deosebeste de prima decit prin forma antenei ( sic ! ). Si din punctul meu de vedere este ceva mai interesanta.
Modelul in sine permiote multe variatii, pe aceeasi tema si da posibilitate imaginatiei sa zburde. Masina fiind capturata si de nemti, bun obicei aveau, oarece gri sau chiar un camuflaj se poate. Un amic de aici mi-a semnalat o poza cu asa ceva. Sau chiar mai rau, asa cum am vazut, un model cu oarece bucata de aripa pe spate lipsa.
Intorcindu-ne noi cu fata la cel prezent, se poate spune ca mici deosebiri exista fata de primul model. Cea mai importanta este antena, care se muta de pe centru pe partea stinga spre spate. In rest doar mici adaugiri spre a creste spectaculozitatea : cutie deschisa cu capac, cutie cu lemne pentru cric si cam atit.
Varianta cu antena cadru nu se deosebeste de prima decit prin forma antenei ( sic ! ). Si din punctul meu de vedere este ceva mai interesanta.
Modelul in sine permiote multe variatii, pe aceeasi tema si da posibilitate imaginatiei sa zburde. Masina fiind capturata si de nemti, bun obicei aveau, oarece gri sau chiar un camuflaj se poate. Un amic de aici mi-a semnalat o poza cu asa ceva. Sau chiar mai rau, asa cum am vazut, un model cu oarece bucata de aripa pe spate lipsa.
#11
Postat 07 August 2005 - 08:04 AM
SteelMaster, la Aug 5 2005, 10:29 PM, a spus:
Masina fiind capturata si de nemti, bun obicei aveau, oarece gri sau chiar un camuflaj se poate.
Nu va arat o poza cu un BA-20 de captura, ci cu un BA-10.
Un punct bun de plecare pt. o vigneta ...
Aviz amatorilor UM face BA-10 la 1/72.
Poza este din Militaria Hors-Serie no.5 / Barbarossa, pag.44
#13
Postat 07 August 2005 - 07:20 PM
Ahmed, la Aug 7 2005, 05:31 PM, a spus:
Mi se pare mie sa vad acolo ceva fel de senila?!...
Exact !
Sunt un fel de senile montate direct peste pneuri pt. ridicarea gradului de aderenta. Cica erau destul de folosite pe BA-uri. Asa zice cel putin textul francez al fotografiei. Chestie interesanta de redat la o adica ...
#14
Postat 08 August 2005 - 06:43 AM
Blue-Max, respectiva fotografie in nici un caz nu prezinta un BA-10 !
Este un BA-6 sau un BA-3, diferentele dintre acestea doua sunt minore. Turela a fost folosita SI LA T-26, precum si la BT-5/7, este modelul timpuriu de turela, asa zis cilindrica.
In opozitie cu turela tarzie, asa zis conica, folosita la BT-7, T-26 si la BA-6M si BA-10.
TOATE BA-10 au turela conica si, oricum, corpul diferit de ce vedem in fotografie...
Dar, cu siguranta ai dreptate cand spui ca este o buna inspiratie pentru o vigneta !
Este un BA-6 sau un BA-3, diferentele dintre acestea doua sunt minore. Turela a fost folosita SI LA T-26, precum si la BT-5/7, este modelul timpuriu de turela, asa zis cilindrica.
In opozitie cu turela tarzie, asa zis conica, folosita la BT-7, T-26 si la BA-6M si BA-10.
TOATE BA-10 au turela conica si, oricum, corpul diferit de ce vedem in fotografie...
Dar, cu siguranta ai dreptate cand spui ca este o buna inspiratie pentru o vigneta !
#15
Postat 08 August 2005 - 08:18 AM
Ai dreptate DRAGOS !
Scuze ca am preluat poza cu informatia din ea neverificata ... :oops: Iata cum si reviste ce se respecta, mai gresesc.
Nu cunosc masinilea astea prea bine, caci nu m-au atras. Urate si neprietenoase imi par si acum ... dar daca le studiez mai indeaproape .... ?!
Iata si un mic extras din catalogul UM pt. exemplificare.
Scuze ca am preluat poza cu informatia din ea neverificata ... :oops: Iata cum si reviste ce se respecta, mai gresesc.
Nu cunosc masinilea astea prea bine, caci nu m-au atras. Urate si neprietenoase imi par si acum ... dar daca le studiez mai indeaproape .... ?!
Iata si un mic extras din catalogul UM pt. exemplificare.
#16
Postat 08 August 2005 - 04:18 PM
Pai depinde cum citesti. Daca te uiti la poza care este deasupra scrisului "BA-6" si la cea de dedesubtul scrisului "BA-10" inteleg ca e bine. Nu? Poate ca nu trebuie sa citesti de la stanga la dreapta .
Aceasta postare a fost editata de OlafTheViking: 08 August 2005 - 04:20 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1