Forum Machete,Modelism,Hobby: cuter Regina kitt Billing Boats - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

cuter Regina kitt Billing Boats

#21 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 30 December 2008 - 12:08 AM

Stiu cum e cu impartirea timpului.
Intai hai sa inlocuim notiunea de ,,placat'' cu filat. Toate elementele care invelesc corpul unei nave, longitudinal se numesc file,functie de locul de montaj,file de punte,file de bordaj,file de fund,iar operatiunea de aplicare a acestora se numeste filare.Pana la zona gurnei pe care o mentionasem mainainte filele nu prezinta mari modificari una fata de alta cel putin la modelul de nava pe care il ai tu.E vorba doar de slefuiri ale muchiilor pentru o pasuire cat mai perfecta.E un corp cu forme rotunde largi si nici de la gurna mai departe nu ar trebui sa ai probleme deosebite.Spre prova o sa fie nevoie de ajustari ceva in genul ingustarii doagelor la butoi spre capete iar la pupa,daca lasi filele sa se aseze de la sine pe chila,o sa ramana niste spatii intre ele de forma triungiulara care se compenseaza cu decupaje la forma respectiva din acelasi material.La forma corpului nu cred ca ai nevoie de o profilare a filelor cu conditia sa lucrezi simultan in ambele borduri.O mica dificultate o sa ai la ultima si penultima fila de langa chila,dar mai e pana acolo.Nu realizez din prezentarile tale daca utilizezi o cala de montaj sau doar menghina,dar ar fi indicata o cala de montaj.In privinta culorilor nu consider probleme deosebite fiindca vad ca parte sunt rezolvate de esenta lemnului iar celelalte se pot rezolva cu baituri care la nivel de Timisoara nu stiu daca s-ar putea pune in discutii.Uleiul de in se da dupa,tot ce are component apos nu mai prinde peste ulei.In general se gaseste la toate magazinele cu vopseluri sau casnice,la fondul plastic dar e mai scump,la metalo-chimice,La Metro sigur.Nu folosi pentru vopsit culori in ulei,strici lemnul.

#22 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 January 2009 - 07:45 PM

Un an mai bun decat cei trecuti,sanatate si putere de munca,satisfactie maxima la eforturile depuse si
bineanteles
LA MULTI ANI !
Aceleasi urari pentru toti vizitatorii !
SPOR!


#23 Useril este offline   cheloo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 16-October 08
  • Location:Timisoara

Postat 03 January 2009 - 02:42 PM

Vezi postareatraian, la 30 Dec 2008, 00:08, a spus:

Stiu cum e cu impartirea timpului.
Intai hai sa inlocuim notiunea de ,,placat'' cu filat. Toate elementele care invelesc corpul unei nave, longitudinal se numesc file,functie de locul de montaj,file de punte,file de bordaj,file de fund,iar operatiunea de aplicare a acestora se numeste filare.Pana la zona gurnei pe care o mentionasem mainainte filele nu prezinta mari modificari una fata de alta cel putin la modelul de nava pe care il ai tu.E vorba doar de slefuiri ale muchiilor pentru o pasuire cat mai perfecta.E un corp cu forme rotunde largi si nici de la gurna mai departe nu ar trebui sa ai probleme deosebite.Spre prova o sa fie nevoie de ajustari ceva in genul ingustarii doagelor la butoi spre capete iar la pupa,daca lasi filele sa se aseze de la sine pe chila,o sa ramana niste spatii intre ele de forma triungiulara care se compenseaza cu decupaje la forma respectiva din acelasi material.La forma corpului nu cred ca ai nevoie de o profilare a filelor cu conditia sa lucrezi simultan in ambele borduri.O mica dificultate o sa ai la ultima si penultima fila de langa chila,dar mai e pana acolo.Nu realizez din prezentarile tale daca utilizezi o cala de montaj sau doar menghina,dar ar fi indicata o cala de montaj.In privinta culorilor nu consider probleme deosebite fiindca vad ca parte sunt rezolvate de esenta lemnului iar celelalte se pot rezolva cu baituri care la nivel de Timisoara nu stiu daca s-ar putea pune in discutii.Uleiul de in se da dupa,tot ce are component apos nu mai prinde peste ulei.In general se gaseste la toate magazinele cu vopseluri sau casnice,la fondul plastic dar e mai scump,la metalo-chimice,La Metro sigur.Nu folosi pentru vopsit culori in ulei,strici lemnul.

Salut!SI LA MULTI ANI!!
Am inteles cum e cu filarea,multumesc.
Nu stiu ce e o cala de montaj,eu am construit asta:Imagine atasata: DSC01506.JPG,sper ca asta e... daca nu,poti sa imi trimiti mai multe informatii te rog...
Pentru vopsit mai am timp... inca nu am terminat filarea :drinks: ... dar in schimb am alte intrebari... cum se numeste marginea de sus a unei barci? de ex la o barca mica unde vin prinsi furchetii vislelor... cred ca asa se cheama suportii in care se baga vislele... daca nu te rog corecteaza-ma,si ce sunt manevrele?

Spor la lucru

Aceasta postare a fost editata de cheloo: 03 January 2009 - 02:45 PM


#24 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2009 - 03:09 PM

manevra - Parâmă folosită la fixarea şi mânuirea pânzelor şi a catargelor. /<fr. manoeuvre

#25 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 03 January 2009 - 04:52 PM

Parima care fixeaza un catarg, o verga sau o vela - manevra fixa , care serveste la manevra unei portiuni de catarg, a unei instalatii sau vele - manevra curenta.
Manevrele fixe ale catargului sunt: sarturile care tin catargul in borduri, pataratinele care tin arborele in borduri si inspre pupa, straiurile care tin arborele in sens longitudinal.
Manevra bombresului - subarba.
Manevrele curente ale arborelui sunt fungile care servesc la punerea la post a arborelui gabier, arboretului si vergilor, bratele care servesc la bratarea vergilor.
Manevrele curente ale velelor sunt scota, mura, cargabasul, cargafunga, contrascota, contrabulina, stringatorii randelor.

Evident le-am enumerat din memorie , nu din Dictionarul Enciclopedic de Marina :drinks:

#26 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 03 January 2009 - 06:16 PM

Cala de montaj e ceea ce ai tu acolo si nu se vedea bine.Foloseste-o cat timp filezi bordurile pentru a tine chila dreapta si a preantampina torsionarea corpului.Cu manevrele vad ca treaba e lamurita dar ca simplificare pentru inceput manevre se numesc toate paramele utilizate la bordul unei nave.Denumirea lor decurge din modul si locul unde sunt folosite.Indicat e invatarea pe parcursul lucrarii.Aaaa,toate sforile pe o nava se numesc parame. La toate navele,nu numai la barci,acea margine care termina bordul se numeste copastie.
Spor!

#27 Useril este offline   cheloo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 16-October 08
  • Location:Timisoara

Postat 08 January 2009 - 11:05 PM

Salutari!




Am inceput din nou lucrul la Regina,printre picaturi...In weekend sper ca voi avea mai mult timp... .Revin cu poze.
Multumesc tuturor pt ajutor... Spor!
[attachment=33432:100_1930.JPG
[attachment=33433:100_1931.JPG








Spor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100_1930.JPG
  • Imagine atasata: 100_1931.JPG

Aceasta postare a fost editata de cheloo: 08 January 2009 - 11:16 PM


#28 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 January 2009 - 09:12 PM

Ce se intampla pana acum e bine.Nu mai ingusta filele spre prova pana cand ajungi la gurna fiindca o sa dai un aspect de papuc.Si fiindca incepe sa se accentueze curbura coastelor finiseaza muchia filelor pe lungime putin conic spre interior (tot dupa tehnica doagelor de butoi) ca sa calce bine una pe alta fara lufturi.
Spor!

#29 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 March 2009 - 11:52 AM

Ce s-a intamplat pana pe 9 ianuarie a fost bine dar ce se intampla in continuare nu mai e. Chiar nimic,nimic de atata timp? Macar o scandurica mica.......Sau cat de cat un indiciu ca treaba e in limite normale.
Spor!

#30 Useril este offline   cheloo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 16-October 08
  • Location:Timisoara

Postat 25 March 2009 - 09:20 AM

Vezi postareatraian, la 24 Mar 2009, 11:52, a spus:

Ce s-a intamplat pana pe 9 ianuarie a fost bine dar ce se intampla in continuare nu mai e. Chiar nimic,nimic de atata timp? Macar o scandurica mica.......Sau cat de cat un indiciu ca treaba e in limite normale.
Spor!

Salut la toti!
Din pacate,sunt foarte prins cu jobul...delegatii si altele si nu prea am timp pt. constructia Reginei,deci treaba nu e in limite normale... . :( Am reusit insa printre picaturi sa imi pregatesc (indoi)filele... .
Cum voi avansa cu lipirea lor ,voi posta imagini si sper ca asta se va intimpla cit mai curind.



Spor!

#31 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 March 2009 - 10:19 AM

Macar 2-3 file acolo ca incet,incet avansezi spre pagina 2 si un model care arata atat de bine pana acum nu cred ca merita asta.
Spor!

#32 Useril este offline   cheloo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 16-October 08
  • Location:Timisoara

Postat 25 March 2009 - 10:24 AM

Mai dureaza putin "nebunia" la job,pina dupa Paste...sper.Cum voi avea timp am sa ma apuc...



Spor!

#33 Useril este offline   cheloo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 16-October 08
  • Location:Timisoara

Postat 31 March 2009 - 09:07 PM

Salutare!

Mi-am facut timp in weekend si am reusit sa termin bordajul.Nu a iesit cum ma asteptam dar zic eu ca e bine pt un newbie.Imi cer scuze pt calitatea foto...
M-am hotarit sa vopsesc partea de jos pina la linia de plutire sa fie ca in poza de mai sus.Intrebarea este trebuie sa incep etapa asta acum?



Multumesc si spor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01526.JPG
  • Imagine atasata: DSC01525.JPG


#34 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 31 March 2009 - 11:05 PM

Ciao
Eu zica sa inca nu. Termina mai intai corpul. Ar fi indicat sa dai un chit pe opera vie inainte de vopsire ca filele de imediat sub linia de plutire nu sunt prea reusit prinse. Asa e ca ai filat dinspre chila spre plutire? Nu e o problema, se poate remedia daca scoti o suprafata neteda, se mascheaza sub vopsea.
Spor!

#35 Useril este offline   cheloo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 16-October 08
  • Location:Timisoara

Postat 01 April 2009 - 08:00 AM

Salut!
Deci,prima data dau chit si dupa acea vopseaua...got it:).Din cauza greselilor am hotarit sa vopsesc corpul.Nu am stiut cum sa fac de la gurna in jos.Daca incepeam de la chila spre gurna sigur ar fi iesit mai bine =@.Eu am lipit o fila intre chila si gurna si am continuat in doua directii.Dar partea buna e ca am invatat ceva...


Va tin la curent.Spor!

#36 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 April 2009 - 09:33 PM

Nu cred ca e cineva care la randul sau sa nu fi invatat si sa nu continuie sa invete. Mai intai termini corpul. Nu ca ar fi o conditie de baza dar de obicei finisaje facute inainte de finalizare se deterioreaza din 1000 de motive ce apar neasteptat,inevitabil,ticalos. Daca slefuiesti fin si dai un chit subtire deasemeni slefuit fin nici nu o sa se observe dupa vopsire.Calamitatea era daca ar fi trebuit sa ramana natur.Filarea incepe dintr-o parte si se termina cu sfarsitul fara intermedieri, de obicei de la punte.In felul asta ceea ce ai tu sub plutire se muta langa chila ceea ce e normal.
Spor!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi