Forum Machete,Modelism,Hobby: Junkers Ju 87 D (1/48) si Ju 87 G (1/72) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Junkers Ju 87 D (1/48) si Ju 87 G (1/72)

#1 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 11935
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2009 - 02:27 PM

Va aduceti aminte ca era unu' Z-mare care facea machete? Ei bine si eu mi-am adus aminte! :pardon: :pardon:
Ca atare am purces la treaba. E vorba de Ju 87 D scara 1/48, Hasegawa (da mai, am luat si un bolovan in gura, ca e prima macheta la scara mare pe care o fac!!! :-D ), inmatriculata in FARR ( foto 1) si o macheta Ju 87 G2, pripasita pe undeva prin iarna lui '44 (foto 2 si 3). Pina una alta, pot sa va spun ca amble sunt turnate in plastic gri, cam dur la Hasegawa. Ambele sunt bine centrate, fara bavuri si efecte. Exceptia ar face prelungirea aripii de la Hasegawa care se vede nasol!!( foto 4). Am rasfoit si ceva documentatie, asa ca pot spune ca ambele sunt bune si in scara (acuma e fata de ce planuri am avut eu :pardon: ). Gravarile sunt in negativ, aproape identice la ambele scari (foto 11 si 12). Detaliile de la scara 1/48 sunt impresionante, aproape ca nu mai e nimic de adaugat (foto 9)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Ju87_D_G002.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G003.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G004.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G005.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G006.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G007.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G009.jpg


#2 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 11935
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2009 - 03:18 PM

Hasegawa da ambele elici, si cea de B si cea de D, dar in cutia de la Italeri nu am gasit decit elicea pentru varianta B (rama comuna cu kitul de Ju 87 B) (foto 6 ).Asa ca aceasta va trebui ajustata ca sa arate cit de cit a elice de G. Am uitat sa spun mai sus, la kit-ul Hasegava am gasit dopurile de impingere in locuri care, zic eu, puteau fi evitate (foto 6a). Ma rog, tehnologia stie mai multe ca mine! :pardon: S-au chituit, urmeaza sa fie slefuta zona.
Dupa ce am dat jos de pe rame si am debavurat (unde a fost cazul, putin de tot) toate piesele, am lasat D-ul la dospit (de, daca el are tot ce-i trebe!!!) si am atacat G-ul. Primu lucru a fost astuparea gaurilor de pe laterale, in dreptul aripii (foto 13) si realizarea suportului pentru plansa de bord din PE. (foto 14)
Pentru G am avut doua foi de fotoincizii: Eduard (foto :shok: si Part (foto 7). Foaia de la Part mi s-a parut mai exacta si cu mai multe detalii, asa ca am "atacat-o" pe aceea, doar scaunul mitraliorului l-am luat (deocamdata) din folia de la Eduard. Foaia de la Part are o multime de detalii, unele aproape imposibil de lucrat cu ele (vezi foto 8, pozitiile 34 sau 67). Cei care au lucrat cu PE de la Part, situ cit de alambicate sunt detaliile de asamblare! :pardon: :pardon: :-D
De exemplu, in foto 10 care sunt piesele 86, care 92 care 84??? Sau care sunt piesele 99 si care 100???? Care 102 si care 103????. Ma rog, nu mai insist.
Pina acum am facut scaunele, ceva cutii de aparatura si alte maruntisuri de 0,5 pe 0,2 mm!!! (foto 15, un patratel de la pad are 5 x 5 mm)
Asamblarea am facut-o cu superglue sau cositor, dupa caz. In orice caz, cutiile de aparatura au fost cositorite pe muchii pentru a le umple, aratau nasol altfel! Ce mai tare faza (pina acum) a fost realizrea colimatorului! Dupa ce m-am opacit vreme de o juma' de ceas cu el, l-am scapat, dintre degete, pe masa si...dus a fost! Nu l-am mai gasit, nici pe masa, nici pe jos (operatiunea matura!). Parerea mea e ca si-a bagat nasul Spok si a teleportat piesa pe undeva! Li s-o fi stricat colimatorul de pe Enterprise, mai stii???
(Scuze, am incarcat din greseala poza 6 de doua ori, pote corecteaza un moderator, eu nu stiu cum)

A, uitasem ceva.
Am rascolit eu cartile si desenele pe care le-am avut, dar nu m-am laurit, sacumul pilotului la G, avea blindaju ca in poza X sau ca in Y

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Ju87_D_G011.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G011.jpg
  • Imagine atasata: ju87.JPG
  • Imagine atasata: Ju87_D_G010.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G013.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G014.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G012.jpg
  • Imagine atasata: Ju87_D_G008.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_01_2009/post-19-1233407873.jpg
  • Imagine atasata: monthly_01_2009/post-19-1233407897.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 31 January 2009 - 03:10 PM


#3 Useril este offline   stefan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 929
  • Inregistrat: 09-November 05

Postat 31 January 2009 - 03:45 PM

Salut,

Tare poza cu moneda. Niste nemernicii de piese.
Eu ma stradui cu un A-10 tot la 1/48, da' nu e chiar asa de rau ca al tau.

#4 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2765
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 31 January 2009 - 07:05 PM

Interesante modele! La PE-uri cred ca ti-ar prinde bine un... microscop?! :-D
PE-urile PART scrie ca sunt pentru model Academy, se potrivesc piesele la macheta Hasegawa?
Voi continua sa urmaresc cu interes si lucrarile tale!
Succes!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 31 January 2009 - 07:09 PM


#5 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 11935
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2009 - 08:05 PM

Am impresia ca nu am fost prea explicit. Dupa cum spune si titlul, Ju87 D este la scara 1/48 iar Ju 87 G2 la scara 1/72! Deci si PE-urile sunt la 1/72! D-ul este foarte bine detaliat, nu cred ca mai are nevoie de PE. Poate doar plansa de bord.
Nu prea are importanta pentru ce firma sunt facute PE-urile, se potrivesc. Nelamuriri pot apare doar atunci cind se face apel la o anume piesa din kit-ul respectiv.

#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2009 - 08:51 PM

Heheh, te-ai dat la 48-uri, Z? :-D

Macheta de la Hase e super OK, insa la toate kit-urile care mi-au trecut prin mana extensia aia de aripa e facuta ca naiba, de parca s-au gandit foarte tarziu ca poate-ar vrea sa faca si aripa de D.

Kit-ul ar beneficia macar de un set Zoom de la Eduard, panoul de instrumente din kit nu e deloc stralucit.

Cat despre seturile de PE de la Part, sunt in mod evident pentru masochisti. Nu pot sa uit cati draci mi-a facut setul de Zero la 1/48, unde se dau pentru manetele de gaz vreo 10 piese de 1-2mm care trebuiesc laminate pentru a obtine un cilindru.

#7 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 31 January 2009 - 10:28 PM

Vezi postareaZ-mare, la 31 Jan 2009, 20:05, a spus:

D-ul este foarte bine detaliat, nu cred ca mai are nevoie de PE. Poate doar plansa de bord.


Personal iti recomand cockpit produs de Aires.

#8 Useril este offline   dany96 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 31 January 2009 - 11:11 PM

Frumoasa macheta! :-D

#9 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 11935
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 February 2009 - 11:01 AM

Citeaza

Heheh, te-ai dat la 48-uri, Z?
Mai de voie, mai de nevoie! :pardon: Dar promit ca o sa fiu cuminte si nu recidivez! :-D :pardon:

Da, la varianta D tabloul de bord ar fi fost bun din PE, dar ramine asa....

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 February 2009 - 11:02 AM


#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2765
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 01 February 2009 - 01:36 PM

Machete WWII la scara 1:72 mi se par prea mici. Este interesant totusi sa citesc ca faci de regula numai la scara asta :-D , si scara 1:48 este o "scapare". Eu personal consider ca machetele WWII la scara 1/48 sunt in general mai bine realizate (exista totusi si argumente contra, este clar) dar dimensiunea lor este potrivita atit pentru lucru cit si pentru a fi puse in vitrina.
Un alt lucru interesant pe acest forum este faptul ca sunteti foarte multi care aveti o multime de cunostinte despre avioanele reale, si se pare ca avioanele in special cele germane sunt cel mai des realizate.

Apropos, multumesc pentru raspunsul anterior!

#11 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 01 February 2009 - 10:43 PM

Il am si eu in lucru pe baietul de la Hasegawa. E gata de vopsit. Dar as astepta sa-mi cumpar un compresor, daca tot nu mi l-a adus mos craciun.... :whistle:

#12 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 02 February 2009 - 07:28 AM

Citeaza

Heheh, te-ai dat la 48-uri, Z?


Vezi postareaZ-mare, la 1 Feb 2009, 11:01, a spus:

Mai de voie, mai de nevoie! :-P Dar promit ca o sa fiu cuminte si nu recidivez! :bang: :-D

Nu mi-a venit sa cred !! Incep sa cada bastioanele 1/72-ului ... unul dupa altul !!! ;-) Asa ceva !!!
TOTUSI ai circumstante atenuante. Chiar am putea spune: derogare. Se cheama ARR. Chiar si eu mi-am dat aceasta ordonanta de urgenta mai demult ...
La cat mai multe 1/48-uri, dar numai ARR !! B-) :whistle:

#13 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3996
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2009 - 09:03 AM

Tradatorule ! :whistle: Tradatorule ! :-D 1/72 Forever !!!
Totusi, bine ca mai lucreaza cineva ceva.
Nu-ti fixez termene dar sper sa-l vad gata pana-n martie. Nu de alta dar daca te-ai apucat sa chituiesti peretele peste care va fi pus scaunul si inca in partea de jos aproape de podeaua cockpitului..... :bang:

#14 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1041
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2009 - 10:29 AM

Eu am un Ju 87 B la 1:48 in Revell care e o Hasegawa reboxata. D'abia astept sa ma apuc de lucru (mai am putin si termin Phantom-ul la 1:48 si-i vine randul si la Stuka).
Tine-ne la curent cu lucratul (ma "doare" mai tare de detalierea la interior - astept nisca-i poze pentru inspiratie). Eu nu am luat photo-ech-uri, consider destul de mare gradul de detaliere si fara.

#15 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 11935
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2009 - 02:16 PM

Bogy, la kit-ul tau chiar nu mai trebuie facut mare lucru, poate ceva sirme, eventual refacut scaunul mitraliorului si, daca se poate, alta plansa de bord, da' nu-i musai!
Mai am ceva nelamuriri cu vopsitul aparaturii de prin cocpit... Din ce mi-a aratat tata Gugle, cam totul e in RLM 66.
Insa a ramas nelaurita treaba cu X si Y, ...blindajul :whistle:

#16 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1322
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2009 - 06:20 PM

Din ce am gasit eu cand am facut StukaB, varianta x - cu bare apare pentru "early version", iar varianta y - cu oblon culisant apare la "late version".
Atata am putut.
Am sa caut si pics in resource, dar nu le gasesc, neam.

#17 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1322
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2009 - 12:16 AM

Din tot ce-am vizionat - poze originale, replici, avioane restaurate, machete, upgrade set-uri, cam reiese ca y ar fi castigator. Nu neaparat intrucat as fi gasit o poza clara cu blindajul in cauza, ci mai mult prin excludere.
Varianta cu schelajul din bare (adica x), e usor de sesizat, intrucat lasa sa treaca lumina fara probleme. Asa se intampla cam la toate B-urile. :a D-uri si la G-uri, vizibilitatea / lumina sunt blocate de un paravan - nu prea are ce sa fie, altceva decat blindajul din panou de otel.

#18 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 03 February 2009 - 05:17 AM

Vezi postareaBlue-Max, la 2 Feb 2009, 07:28, a spus:

Incep sa cada bastioanele 1/72-ului ... unul dupa altul !!!
La cat mai multe 1/48-uri...


Pai Zetule, io ce sa mai zic...
Ai grija mare, pasoptismul este o chestie extrem de adictiva !

Am construit si io un Stuka de la Hase, acum mai bine de 10 ani, desi in cazul meu a fost un B. Pe atunci era un kit supertare, pentru tehnologia vremii era muc-si-sfarc ! Acum... s-a cam bosorogit si-si cam arata varsta. Observatiile lui Cartula sunt absolut corecte, merita sa investesti intr-un "zoom" de la Eduard.

Daca ai rabdare si ai vreme sa te vezi cu mine, pot sa-ti imprumut monografia de la MBI, ai acolo cam tot ce-ti trebe. Pot sa-ti dau doua canistre de masti de gaze de infanterie, dintr-un set de infanterie pasoptista, sa le pui in cockpit.
Blindajul cu oblon culisant de la scaunul pilotului, aparuse de la B-uri. Asa ca, poti merge linistit pe aceasta varianta, zic io...

Deci Zetule... baga mare, cu aeropasoptismul, dar... stai sa vezi cum e, daca te linge si musca afevismopasoptismului... he-he...

#19 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 11935
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 February 2009 - 08:43 AM

Hai fratilor sa lamuresc ceva. Voiam sa "sar" peste partea asta dar vad ca nu merge. D-ul, deci cel la scara 1/48 nu este pentru mine, e o datorie, mai veche, fata de Olaf. Asa ca stati linistiti, nu tradez cauza!
In privinta panoului de blindaj, intr-adevar, doar lumina poate trada un panou inchis, explicit nu am vazut decit intr-o poza dar nu spune ca varianta de Ju era. Ce e interesant, la toate machetele de Ju 87, indiferent de varianta, panoul spate pilot e ilustrat cu zabrele!
Da, o sa merg pe varianta cu obturatorul, o am data in foia de PE de la Eduard (Part da varianta cu zabrele, dar la care se ataseaza un panou in forma de U. Ma rog, desenul este destul de ambiguu, va tin la curent cind ajung la montajul efectiv, deocamdata "mesteresc" pe maruntisurile din cocpit)
M-am lamurit si cu vopsitul, am gasit niste fotografii in care se vede clar ca intreg intreriorul cocpitului era in RLM 66. Asta imi usureaza mult munca de lipit a pieselor, lucru ce va trebui facut, in cea mai mare parte cu cositor.
Multam, tuturor de raspunsuri.
P.S. Mai am si o itrebare ...tehnica. Lipiciul meu tip superglue (o sticluta, ca la 20 ml, luata de la un magazin brico acu' vreun an si ceva, doi) din lichid ca apa s-a transformat, in timp, in super ...gel viscos! De lipit lipeste, dar...cit de bine? Prin ingrosarea asta, lipiciul isi pierde "puterea de aderenta"???

#20 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2009 - 10:13 AM

Superglue-ul incepe sa 'lucreze' din secunda in care a fost deschis pentru prima data recipientul. Se va ingrosa in timp, mai repede sau mai incet, dar va merge pana la a se intari complet. Singura varianta e sa-l tii la frigider, asta incetineste mult reactia.

De lipit mai prost, da, va lipi mai prost decat atunci cand este nou. Insa in general, daca e inca lichid, nu e tocmai pierdut si pentru piese mici nu va fi sesizabil. Eu cel putin n-am sesizat sa fie o diferenta majora intre un superglue 'tanar' si unul 'batran' la piese micute.
Daca insa e mai mult 'pasta', e nasol, pentru ca nu va mai intra in porii materialului si atunci va lipi spre deloc piese cum sunt PE-urile.

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi