Forum Machete,Modelism,Hobby: Motociclete in uzul Wermacht si al aliatilor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motociclete in uzul Wermacht si al aliatilor o pseudo istorie a modelelor folosite in WW 2

#81 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 March 2014 - 10:04 PM

Dupa mica evaziune din subiect si dialogul placut pe care l-am purtat cu Cantacuzino (ma bucur imens ca exista oameni ca el :hi: ),ar trebui sa trecem mai departe.
Bun.
Am spus de multe ori ca sunt admiratorul tehnologiei germane (neconditionat). Am mai spus ca accept existenta unor realizari tehnice,notabile, venite din partea altor natiuni.
Dar trebuie sa spun ca in materie de design,italienilor nu le sta nimic in fata. Au ei un talent al lor,un anume har,ceva care creeaza parca de la sine. Nu stiu; or fi maslinele,o fi soarele,sau poate Chianti ?
Ei bine, cand harul creator imbina designul cu performanta tehnica...atunci apar minunile.
Perfect valabil (si) in cazul "motoarelor".
Si asa mai apare un NUME :
MOTO GUZZI
Imagine atasata: motoguzzi-300x169.jpg

Dupa incheierea Primului Razboi Mondial, doi prieteni devin si asociati.Ei decid sa infiinteze un biznis in domeniul productiei de motociclete.
Unul era un fost pilot pe nume Giorgio Parodi,celalalt un mecanic pasionat de inovatie, botezat de parinti Carlo Guzzi.
Cum era firesc, unul se ocupa de problemele logistice,celalalt de mecanica.
Genovezul Giorgio Parodi, baiat cu bani(tatal sau detinea o companie de transport maritim in Genova) isi convinge parintele sa puna ceva banuti la bataie, in timp ce Carlo Guzzi isi pune mintea la munca.Asa apare primul lor "motor" in 1920, botezat...cum altfel decat Guzzi Parodi GP1.
In anul urmator,insa, este inregistrata cu acte in regula noua firma Societa Anonima Moto Guzzi cu cartierul general la Mandello del Lario,un sat(ma rog, o comuna). Aici are loc si in prezent Giornata Mondiale Guzzi. Este de inteles de ce.

Lasam istoria la locul ei si,in contextul subiectului acestui topic, pomenim primul nume
MotoGuzzi 500 Alce (elan) produsa intre 1939 si 1943 pentru Regio Esercito Italiano, PAI ((Polizia dell’Africa Italiana) a fost folosita mai apoi pe toate fronturile unde a luptat armata italiana.
Acest lucru a fost posibil datorita calitatilor mecanice ale "elanului", care a dovedit ca rezista nisipurilor din desertul libian sau rigorilor stepelor rusesti, unde a fost utilizată în dotarea fiecarui regiment,ca un mijloc de comunicare rapida sau cercetare.A devenit repede,motocicleta favorita a trupelor de bersaglieri.
A existat in peste 6000 de exemplare,produse in versiunea monopost,bipost,atas sau varianta triciclu(TriAlce).
O motocicleta "mare" care s-a dovedit a fi foarte robusta în toate conditiile de exploatare si a"supraviețuit" câmpului de luptă, astfel că în '46, după război, productia ei a fost reluată,aparind pe piața sub numele de Superalce.

Imagine atasata: moto guzzi alce.JPGImagine atasata: moto guzzi alce 2.gif

sau in serviciul postal
Imagine atasata: moto guzzi ale serviciul postal.jpg

si un superb exemplar pastrat in "straie civile" (rosii,bineinteles)
Alce Militare 1939 biposto
Imagine atasata: moto-guzzi-500-alce-militare-image-3-855x570.jpgImagine atasata: moto-guzzi-500-alce-militare-image-4-855x570.jpg

Deocamdata atat,dar revin asupra subiectului.Merita.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 March 2014 - 10:48 PM


#82 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 06 March 2014 - 02:10 PM

Si eu multumesc mult , Cantacuzino si Longinus pentru identificare si ajutor . :friends:

Citeaza

ma bucur imens ca exista oameni ca el
Subscriu .

#83 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 March 2014 - 09:38 PM

MOTO GUZZI GT 17 500(produs intre 1934 si 1939)
Imagine atasata: MOTO GUZZI GT-17 (1).jpg

un exemplar proaspat restaurat
Imagine atasata: 4449f6cf86f79ae6a6aa087ef7030a7a_matrix.jpg

si in epoca
Imagine atasata: MOTO GUZZI GT-17.jpgImagine atasata: MOTO GUZZI GT-17 (29).jpg
Imagine atasata: MOTO GUZZI GT-17 (380).jpg

#84 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 March 2014 - 09:44 PM

...cateva detalii
Imagine atasata: motoguzziGT17-1937-004.JPG Imagine atasata: motoguzziGT17-1937-005.JPG
Imagine atasata: motoguzziGT17-1937-009.JPG Imagine atasata: motoguzziGT17-1937-011.JPG
Imagine atasata: motoguzziGT17-1937-012.JPG Imagine atasata: motoguzziGT17-1937-002.JPG

#85 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 08 March 2014 - 11:54 AM

Vezi postareaLonginus, la 07 March 2014 - 09:38 PM, a spus:

MOTO GUZZI GT 17 500(produs intre 1934 si 1939)


si in epoca
Atasament MOTO GUZZI GT-17 (29).jpg
Atasament MOTO GUZZI GT-17 (380).jpg



Astea doua nu prea seamana cu MOTO GUZZI GT 17 500

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 08 March 2014 - 11:55 AM


#86 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 08 March 2014 - 11:59 AM

Si ca tot veni vorba de Benelli.

Benelli VLM 40-500 Royal italian army (

Longeur : 2130 mm
Largeur : 800 mm
Hauteur : 1020 mm
Poids : 178 kg
Moteur : monocylindre à 4 temps de 493,6 cm3 développant 12 ch à 4750 tours/mn
Vitesse maximale : 80,5 km/h
Autonomie : 275 km

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Benelli 500.jpg


#87 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 March 2014 - 01:43 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 08 March 2014 - 11:54 AM, a spus:

Astea doua nu prea seamana cu MOTO GUZZI GT 17 500

Zici ca nu ?
Ce sa fie,atunci ?Benelli ?

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 08 March 2014 - 01:43 PM


#88 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 March 2014 - 06:48 PM

Mda.
Asa este.Poza postata de tine este un VLC,cred.
Cele doua foto de epoca sunt cu Benelli, nu cu Moto Guzzi(cilindrul si galeria de evacuare ,se vede ).
Imagine atasata: BENELLI 500 VLM 40 TE (2).jpgversiunea VLM/1940
Imagine atasata: 1940-500-vlc1.jpgversiunea VLC
Imagine atasata: BENELLI 500 VLM 40 TE (55).jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 08 March 2014 - 07:09 PM


#89 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 March 2014 - 07:02 PM

Interesant si Benelli 4TS 500/1935 sau 1934.Ar putea sa fie versiunea asta, in cele doua poze de epoca
Imagine atasata: 1D3_MotoRaduno-3903.jpgImagine atasata: pdscn0695.jpg

Imagine atasata: 109243_1393877123_1.jpg

Imagine atasata: benelli_500.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 08 March 2014 - 07:14 PM


#90 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 10 March 2014 - 02:48 PM

Vezi postareaLonginus, la 08 March 2014 - 01:43 PM, a spus:

Zici ca nu ?
Ce sa fie,atunci ?Benelli ?


Cel putin in poza a doua este mai degraba un Norton CS1 500cc ( model 1935-1936 ) varianta civila cu far mare Lucas cromat ( 8 inchi). Ca elemente vizibile pt model este arcul suplimentar la furca amplasat exterior pe ambelel parti , rozeta reglaj jocuri furca, forma rezervorului, motorul inalt pana in rezervor, teava de esapament pleaca de sus aproape de sub rezervor, aripa tipic englezeasca etc.

Dupa cum arata rezervorul ( initial cromat) se pare ca fost revopsita militar.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Norton CS 1.jpg
  • Imagine atasata: Norton CS1 00022.jpg
  • Imagine atasata: Norton CS1 00044.jpg


#91 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 10 March 2014 - 02:57 PM

In cealalta poza pare un Benelli probabil 500 VLM

Dupa modelul de furca ( teava spate curbata) si desenul de pe rezervor. Dar nu pot sa validez suta la suta ca nu gasesc destul poze cu el la o rezolutie mai bunal.

Desi dupa tamburul de frana la roata fata care este amplasat pe partea stanga ar trebuie sa fie un model de Gilera

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MOTO GUZZI GT-17 (29).jpg
  • Imagine atasata: post-1435-0-56755700-1394297268_thumb1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 10 March 2014 - 03:16 PM


#92 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 10 March 2014 - 03:02 PM

Si inca o motocicleta italiana militara folosita mai rar si anume Bianchi 500

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bianchi1941500ccmilitareh7.jpg


#93 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 13 March 2014 - 11:08 AM

Vezi postareaCantacuzino, la 10 March 2014 - 02:48 PM, a spus:

Cel putin in poza a doua este mai degraba un Norton CS1 500cc ( model 1935-1936 ) varianta civila cu far mare Lucas cromat ( 8 inchi). Ca elemente vizibile pt model este arcul suplimentar la furca amplasat exterior pe ambelel parti , rozeta reglaj jocuri furca, forma rezervorului, motorul inalt pana in rezervor, teava de esapament pleaca de sus aproape de sub rezervor, aripa tipic englezeasca etc.

Dupa cum arata rezervorul ( initial cromat) se pare ca fost revopsita militar.



Studiind mai atent fotografia se pare ca motorul este de Norton ES2 de 500cc model 1938. Intre ES2 si CS1 ( in afara de motor) la exterior nu sunt diferente majore .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Norton_ES2_1939.jpg


#94 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 28 June 2014 - 02:24 PM

Salve Longinus!

Iti semnalez lucrarea asta, disponibila la Jadar:
http://www.jadarhobb...ok-p-39073.html
Sunt convins ca te va interesa.

#95 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 01 September 2014 - 09:49 PM

Ca un fel de continuare(odata,candva) a topicului,nu pot sa ma abtin si sa nu va arata eticheta /Parts Rationing Sign afisata la toti dealerii de Harley Davidson,in timpul razboiului.
Datorita necesitatilor militare,stocul de piese de schimb era drastic rationalizat pentru civili.Era vorba despre modelul WLA.
Totusi,producatorul a gasit de cuviinta sa se scuze(oarecum) in fata clientilor,prin tabla asta:

Imagine atasata: HDPartsRationing.jpg

" nu ne blestemati pe noi,blestemati Axa"

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 September 2014 - 09:50 PM


#96 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 02 September 2014 - 12:26 PM

Plimbându-mă cu prietena mea prin Praga, am văzut într-un magazin cu nu-mai-ştiu-ce BMW-ul ăsta şi l-am fotografiat. Nu ştiu ce tip e şi nici măcar dacă e chiar din timpul războiului. Dacă nu e, rog moderatorii să şteargă postarea.

Mulţumesc.

Imagine atasata: DSCN3013.JPG

#97 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 September 2014 - 06:57 PM

Salve Florin.
Frumos motorul pozat de tine.
Este foarte bine intretinut,cinste proprietarului.
Un model post ww2, un R51 de 500 cmc fabricat candva intre 1950 si 1956.
Poate ramane in topic,este un exemplar pe cinste :hi:
Imagine atasata: 1950-1956-BMW-500-R-51-2.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 September 2014 - 07:02 PM


#98 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 03 September 2014 - 11:56 AM

Mulţumesc, Longinus, că m-ai luminat! :-D

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi