Forum Machete,Modelism,Hobby: V1 - Fieseler Fi103 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

V1 - Fieseler Fi103 1/48 - Tamiya

#41 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 11 March 2009 - 09:06 PM

Vezi postareahartman-ace, la 11 Mar 2009, 20:55, a spus:

Salut,parerea mea este ca la un V1 mai mult decit sai pui inscrisurile tehnice si un lac semimat dupa ,nici nu ai ce sai mai faci.Era o arma care se pastra ca noua pina la lansare.Eventual ceva afumatura la ajutaj.

N-as vrea sa fiu chitibushar dar cred ca nu o vedea nimeni afumata la ajutaj avand in vedere ca facea un singur zbor iar aia carora le era destinata nu apucau sa o vada (cel mult vreun pilot de spitfire..de-ala ce o dezechilibra cu aripa).

#42 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 11 March 2009 - 09:15 PM

Scuze nu observasem ca topicu avea si pagina 2 :hi: .Acum ca sa bulit treaba incearca sa dai jos toata vopseaua cu hirtie abraziva granulatie 360 sub apa.Cea mai demoralizanta treaba in modelism este sa se strice treaba la vosit.Am patito si eu chiar azi .Dupa ce am luat la smirghel cu apa praimerul pe un corp de nava la 1,2m ,frecat de zor citeva ore .,la vopsire mi sa scurs vopseaua pe bordaj.Trebuia sa astept doua zile uscarea ca sa o iau de la capat :pardon:

Vezi postareaMiG, la 11 Mar 2009, 21:06, a spus:

N-as vrea sa fiu chitibushar dar cred ca nu o vedea nimeni afumata la ajutaj avand in vedere ca facea un singur zbor iar aia carora le era destinata nu apucau sa o vada (cel mult vreun pilot de spitfire..de-ala ce o dezechilibra cu aripa).


Credema ca la asta m+am gandit si eu ,si nu am vrut sa scriu de afumatura .Dar apoi mam gandit ca poate faceau totusi o pornire de proba macar la fabrica.Sau poate ca nu ,si atunci ai mare dreptate.

#43 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2009 - 10:09 PM

Vezi postareaMiG, la 11 Mar 2009, 21:06, a spus:

... aia carora le era destinata nu apucau sa o vada (cel mult vreun pilot de spitfire..de-ala ce o dezechilibra cu aripa).

Nici eu nu vreau sa fiu chitibusar, dar apucau s-o vada bine - sora ei mai mare venea pe tacute (intrucat in cadere atingea, cu motorul oprit, viteze supersonice).
Pe de alta parte, cu rasturnatul de V1 se lauda ca s-au ocupat in general chilotii de Meteor. Se pare ca, de fapt, il depaseau, iar curentul de aer il rasturna. N-am fost de fata, nu ma pronunt.
Mai mult, din ce stiu, vanatori de V1 au fost posesorii de Tempest, care trebuia sa purceada la un picaj abrupt pentru a atinge viteza tintei si sa redreseze la apropierea de aceasta. Dar asta nu exclude pilotii de Spit.
In legatura cu afumatura, cred ca varianta ta este cel mai aproape de adevar.

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 11 March 2009 - 10:12 PM


#44 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 11 March 2009 - 11:55 PM

Vezi postareahartman-ace, la 11 Mar 2009, 21:15, a spus:

Scuze nu observasem ca topicu avea si pagina 2 :pardon: .Acum ca sa bulit treaba incearca sa dai jos toata vopseaua cu hirtie abraziva granulatie 360 sub apa.


Hirtia abraziva de 360 este deja foarte abraziva! Solutia este alcool isopropilic! Da jos in minute cam orice vopsea, inclusiv grunduri! De ce sa slefuiesti macheta ?? Mai mult o strici ! Si solutia care a incercat-o Romulus da jos vopselele dar nu stiu cum le-a curarat cu o cirpa umezita cu solutie sau o baie in solutie?? Romulus?

Si din cite imi dau eu seama Romulus vrea mai mult sa invete pe V1, asa ca daca a facut pre-shading este si sa vada cum se obtine efectul...
Chestia cu lacul transparent nu este cea usoara dar va invata in cele din urma, desigur ca noi toti gresind si intelegind DE CE!
Noroc!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 11 March 2009 - 11:58 PM


#45 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 11 March 2009 - 11:59 PM

Vezi postareaalexelu_marinelu, la 11 Mar 2009, 22:09, a spus:

...
Mai mult, din ce stiu, vanatori de V1 au fost posesorii de Tempest, care trebuia sa purceada la un picaj abrupt pentru a atinge viteza tintei si sa redreseze la apropierea de aceasta. Dar asta nu exclude pilotii de Spit.
...


Imagine atasata: v1andSpitfire.jpgImagine atasata: Spitfire_Tipping_V_1_Flying_Bomb.jpg

Cel putin in prima imagine se vede clar un Mk Vb.

#46 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 12:02 AM

Carpa umezita, dar probabil era mai bine o baie, de altfel asta e pasul urmator...

#47 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 01:36 AM

O sa reiau un pic discutia despre 'afumaturi' si uzura... Pulsoreactoarele de pe V-1 nu erau testate in fabrica. Si motorul nu se 'afuma'.

Pulsoreactorul nu poate functiona prea bine 'static' (asadar un test nu e tocmai relevant), iar lamelele de admisie (singura piesa in miscare a motorului, de altfel) aveau o viata destul de scurta (ca la orice pulsoreactor). Pulsoreactorul, din modalitatea de functionare, nu avea nevoie de testare, cam greu sa gresesti ceva la un asa motor.
Oricum, in functionare, aproape tot motorul (mai exact tubul de rezonanta) atingea temperaturi destul de inalte, si deci ardea vopseaua pe suprafete mari. Asa ca o 'afumare' nu e corecta.

In plus, toate pozele in care am vazut V-1 pe rampa arata motorul vopsit curat, fara nici o urma de uzura/functionare. Sau am mai vazut V-1 vopsite, insa cu motorul lasat nevopsit. Nici unul insa 'afumat'. Cred ca cel mai bine e ca atunci cand il revopsesti, sa-l lasi curat...

#48 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 01:48 AM

Din cate stiu eu, motoarele pulsoreactor n-au probleme la functionarea statica... Nu stiu la V1 cum era...

#49 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 02:36 AM

N-au mare randament in 'static'. Asta vroiam sa zic cu 'nu functioneaza prea bine' acela. De functionat, functioneaza si static, dar ca sa obtina performanta necesara au nevoie de viteza. De aici si rampa de lansare sau lansarea de pe He-111.

Oricum, pozele sunt relevante si dupa cum ziceam, arata cele doua variante (vopsit curat, sau nevopsit). Ar fi interesant sa gasim o poza cu un V1 la rampa cu motorul 'testat' (ars la coada), eu nu am dat peste asa ceva pana acum.

#50 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 03:20 AM

Ca fapt divers, poate cineva va gasi interesant documentul, atasez raportul testelor facute de NACA in US in 1945 referitor la pulsoreactoarele germane. Mai am niste diagrame de constructie si ceva detalii, daca cineva le considera utile le postez.

Fisiere atasate



#51 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 March 2009 - 08:36 AM

Cartula, din cite stiu eu, motoarele pulsoreactor nu functioneaza static! Asta pentru ca stind pe loc aerul nu are cum sa intre in camera de ardere! Motorul este extrem de simplu, functioneaza la fel de simplu si se poate construi si in regim de amator. In camera de ardere se afla niste ajutaje ce insecteaza combustibil si o bujie ce-l aprinde. In partea din fata se afla un grilaj, un fel de "sita" de admisie a aerului, care este acoperita cu mici clapete pe post de supape. Treaba merge cam asa:
- combustibilul arde in camera, presiunea creata inchide supapele si astfel gazele sunt expulzate prin "ajutaj". Rezulta un "puls" ce impinge motorul inainte.
- dupa ardere, presiunea in motor scade, supapele se deschid (motorul fiind in miscare curentul de aer creat le deschide) intra o noua portie de aer, se injecteaza combustibil care se aprinde cu bujia.
- combustibilul arde in camera, presiunea creata inchide supapele si astfel gazele sunt expulzate prin "ajutaj". Ciclul se repeta atit timp cit exista combustibil si ...miscre!
Dupa cum se vede, motorul nu poate porni si functiona daca sta pe loc deoarece aerul nu poate intra in camera de ardere! De aceea este nevoie de o catapulta care sa imprime o anumita viteza la care motorul functioneaza. Dupa ce au pierdut cimpurile de lansare de la Peenemunde, germanii au cautat alte solutii de lansare: de pe He 111, Ar 234 sau chiar Fw 190.
Ca sa functiioneze static trebuie pus in fata o suflanta care de creeze curentul de aer ce "imita" miscarea motorului. Asa se fac testele la sol.
Cine se incumeta la constructia unui astfel de motor poate studia schita atasata.(provinde din de mult disparuta revista "Sport si Tehnica". Ehe, ce vremuri.....)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: motor.1_1.JPG


#52 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 10:53 AM

La un pulsojet doar pornirea e mai dificila, dar rezonatorul aduce aer suficient pentru a functiona si static. Uite si dovada...

http://www.youtube.c...h?v=kkiVhoMks0o




Eu ma ocup si de RC si sunt unii care au in Romania motoare pulso reactor. Si merg bine merci si pe loc. Dezvolta tractiune mica pana cand au viteza si e greu cu decolarea, dar altfel...

#53 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 01:14 PM

Z, imi pare rau, dar ai o suma de erori in postare:

* Daca citeai documentul atasat de mine, ai fi vazut ca functioneaza bine-mersi la viteza zero (cu mentiunea ca are minimul de performanta). Pulsoreactoarele ca tip de motor functioneaza lejer la viteza zero, tocmai datorita principiului de functionare.

Citeaza

- dupa ardere, presiunea in motor scade, supapele se deschid (motorul fiind in miscare curentul de aer creat le deschide) intra o noua portie de aer, se injecteaza combustibil care se aprinde cu bujia.

* admisia aerului se datoreaza diferentelor de presiune dintre interior si exterior. NU in mod necesar de curentul de aer produs de miscarea motorului, ci poate admite aer doar datorita depresiunii formate in camera de ardere dupa un ciclu. De aici si faptul ca performanta cea mai redusa e la viteza zero, singurul aer admis e cel rezultat in urma depresiunii generate de ardere si de evacuarea gazelor. Odata cu viteza de deplasare, creste volumul de aer admis (volum aer datorat depresiunii + volum de aer fortat datorita vitezei), si implicit si tractiunea.

* aprinderea NU e pe baza de bujie. Bujia e folosita doar la pornirea motorului, in rest e autoaprindere.

Oricum, discutia a pornit de la modul de uzura al motorului. Ca sa lamurim, atunci cand gazele arse au o temperatura de peste 500 grade, si circula printr-o simpla teava metalica, in mod clar vopseaua se arde in cateva secunde. Defapt, exact asta se si vede la aparatele V1 care au cazut in UK fara a exploda, si care au motoarele arse complet la exterior.

#54 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 March 2009 - 01:56 PM

Bun, ce ziceti voi e coretc. Dar eu am invatat pe la fizica, liceu, exact ce v-am spus mai sus! Ba mai mult, am vazut un film in care niste tipi au construit (sau renovat) un motor de V1 si ca sa-l porneasca au pus o suflanta in fata lui. Cred ca cel mai bine ar fi sa gasim undeva niscai documentatie serioasa despre cum functioneaza acest tip de motor.

#55 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 02:30 PM

Z, mai bine ai cauta tu ceva documentatie serioasa, ca aia predata de pe la fizica din liceu de care te-ai lovit se pare ca are lacune (foarte) serioase.

A, si nu confunda PORNIREA cu FUNCTIONAREA. Chiar daca la pornire te ajuta aerul comprimat, nu ai nevoie de el dupa ce porneste pulsoreactorul.

Si daca tot vroiai documentatie "serioasa", atasez un document cat se poate de serios:

"GAS-DYNAMIC INVESTIGATIONS OF THE PULSE-JET TUBE", NACA 1947, pe baza documentelor germane din 1943 si 1944. Iti recomand sa citesti sectiunea "MODE OF OPERATION OF THE JET TUBE AT REST" (pagina 12). Investigheaza exact functionarea pulsoreactorului in conditii de viteza zero.

Documentul il puteti gasi aici:
http://naca.central....rt.php?NID=2993

#56 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2009 - 12:12 AM

Salut AdiP. Din postul tau ar reiesi ca ezista docomente care dovedesc ca Spitfirele, eventual numa' Spitfirele ..... Eu nu am exclus acest tip de avioneta.
M-ai facut sa ma duc la sursa si am avut dreptate. Ar mai fi de detaliat unele aspecte.
Tipuri dedicate interceptarii de V1, pe fondul vitezei mari la altitudine joasa: Tempest, Meteor si Spitfire "clipped wings".
Au mai fost folosite: Mosquito, Mustang.
In ordinea succesului inregistrat: Tempest, Mosquito, Spitfire, Mustang si Meteor.

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 13 March 2009 - 12:15 AM


#57 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2009 - 12:29 AM

Alexelu, detaliaza un pic Spitfire "clipped wings", te rog. Pentru ca e un pic altfel decat stiam eu, si anume ca majoritatea 'vanatorilor' de V1 au fost Spitfire echipate cu motor Griffon. In special Mark XIV, daca nu ma inseala memoria.

Termenul de 'clipped wings' e inselator, avand in vedere ca erau inlocuite la nivel de unitate dupa caz si preferinte. Si un Mark IX nu e chiar un Mark XIV, chiar daca au amandoua aripile 'taiate'.

#58 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 March 2009 - 08:47 AM

Citeaza

Z, mai bine ai cauta tu ceva documentatie serioasa
Cartula, m-am consultat cu tata Gugle, dar niciunde nu am gasit mentionat cum si daca functioneaza static. :pardon: Este mentionat doar principiul de functionare si atit.

#59 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2009 - 06:30 PM

Vezi postareacartula, la 13 Mar 2009, 00:29, a spus:

Alexelu, detaliaza un pic Spitfire "clipped wings", te rog. Pentru ca e un pic altfel decat stiam eu, si anume ca majoritatea 'vanatorilor' de V1 au fost Spitfire echipate cu motor Griffon. In special Mark XIV, daca nu ma inseala memoria.

Termenul de 'clipped wings' e inselator, avand in vedere ca erau inlocuite la nivel de unitate dupa caz si preferinte. Si un Mark IX nu e chiar un Mark XIV, chiar daca au amandoua aripile 'taiate'.


In the beginning..."Fighters were mobilized to intercept the V-1, though most aircraft were too slow to catch a V-1 unless they had a height advantage, allowing them to gain speed by diving on the V1 from altitude. Anti-V1 sorties by allied aircraft were known as "Diver patrols" because of the tactic used. Hawker Tempests, Gloster Meteors and clipped-wing Spitfires were used on Diver patrols because these aircraft had sufficient speed to catch a V1 and were also armed with 20mm cannon..."

Later on ... "The Tempest fleet was built up to over 100 aircraft by September; P-51 Mustangs and Griffon-engined Spitfire XIVs were tuned to make them almost fast enough, and during the short summer nights the Tempests shared defensive duty with de Havilland Mosquitoes..."

Nu te insela memoria, dar nu am intrat in amanunte, pentru ca deja am incarcat topicul cu doua subiecte colaterale, de altfel interesante.

#60 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2009 - 02:08 PM

Si noua incercare de a termina proiectul meu, dupa dezastrul anterior...

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi