Forum Machete,Modelism,Hobby: B-24D Liberator - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

B-24D Liberator 1/48 Monogram

#1 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2009 - 12:40 PM

Fac research pentru un B-24D Liberator care sa-l realizez in unul din avioanele Ploiesti Raiders. Am un kit de la Monogram de 24J. Din pacate cred ca va fi extrem de greu sa gasesc cele de cuviinta pentru a-l modifica intr-un B-24D. Presupun ca in afara de turela anterioara mai sunt si alte diferente vizibile. Poate ca voi cumpara de undeva un B-24D.

Oricum, am un decal care include si "The Witch" care-mi place mult si asta ar fi tinta.

Totusi cateva intrebari pentru istoricii de pe forum. Cum de nu a ramas nici o bucata din nici un B-24 picat pe meleagurile Romanesti prin vreun muzeu? Din ce stiu eu, cele cu cocarde romanesti au fost distruse de germani dup 23 August 44, dar totusi, nimic n-a ramas pe la noi?

#2 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2009 - 12:48 PM

E cam complicat de modificat J-ul in D. Parerea mea.

Simplul fapt ca ai tot botul diferit e suficient cat sa-ti faca zile amare, mai ales ca ai de facut si interiorul de la zero, si la cata sticla ai acolo se vede, orice ai face.

In plus, dat fiind ca exista si kit-ul de D, nu cred sa existe seturi de conversie din J in D.

#3 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2009 - 01:55 PM

O sa imi cumpar un B-24D atunci, desi sunt oribil de scumpe fiind OOP si singura optiune. Am gasit unul la putin peste $50 dar din pacate prin Europa n-am prea vazut si transportul din US costa o mana si un picior. Asta e viata.

#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2009 - 02:11 PM

Pai D-ul aparuse la Revell-ul european, nu de foarte mult timp.

#5 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2009 - 02:28 PM

Nu stiu, dar revell.ro, revell.de, hannants, relishmodels si moduni n-au auzit de el.

#6 Useril este offline   xaba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 681
  • Inregistrat: 29-September 08
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Aviatie

Postat 06 March 2009 - 03:12 PM

B-24D apare pe site-ul Revell.ro, doar ca nu au pe stoc. E drept, ca pretul trece de 50 USD (aprox. 63 USD), dar este disponibil - cel putin teoretic :clapping:

http://www.revell.ro...hp?prod=1010195

#7 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 06 March 2009 - 10:42 PM

Citeaza

Totusi cateva intrebari pentru istoricii de pe forum. Cum de nu a ramas nici o bucata din nici un B-24 picat pe meleagurile Romanesti prin vreun muzeu? Din ce stiu eu, cele cu cocarde romanesti au fost distruse de germani dup 23 August 44, dar totusi, nimic n-a ramas pe la noi?


Ba da au ramas cateva. :clapping:

In Muzeul Aviatieie din Pipera este o janta de la roata de bot de B-24. Am un prieten care are roata turbina de la compresorul de la B-24 cazut la Ogrezeni. Iar eu personal am o busola de B-24 cazut deasupra Romaniei.

In ce priveste cele cu cocarde romanesti nu au fost decat unul -Boiler Maker II, dar care a avut doua inmatriculari romanesti succesive (una pe Zilistea si a doua pe Ghimbav).

#8 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 06 March 2009 - 11:01 PM

Citeaza

Fac research pentru un B-24D Liberator care sa-l realizez in unul din avioanele Ploiesti Raiders. Am un kit de la Monogram de 24J.


De ce nu- l lasi B-24 J si sa faci din el un Ploesti raiders '44.
Foarte multe J-uri au zburat deasupra Romaniei in vara 44.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Giurgiu.jpg
  • Imagine atasata: otopeni.jpg


#9 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2009 - 11:35 PM

Asa am sa fac... O sa am doi Ploiesti Raiders, un J si un D. Am comandat deja si D-ul. Vreau sa-l fac sand pink, "The Witch"...




Oricum in cartea care o am eu ca referinta, apar doua modele cu cocarde romanesti. Unul cum ai spus tu, cu 2 inmatriculari si inca unul. Daca vrei, pot cauta ce spun ei acolo...




Boiler Maker II si Honkey Tonk Gal. Boiler Maker II a fost distrus la 26 August 44 de germani pe aerodromul din Ghimbav.

Referinta: Ploesti: Low Level Strike, Corneliu Nastase, Dan Melinte si Razvan Bujor. Am sa caut si in Squadron's B-24 Liberator in Action.

#10 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 07 March 2009 - 05:25 AM

Vezi postareaRomulus, la 6 Mar 2009, 23:35, a spus:

Asa am sa fac... O sa am doi Ploiesti Raiders, un J si un D. Am comandat deja si D-ul. Vreau sa-l fac sand pink, "The Witch"...
Oricum in cartea care o am eu ca referinta, apar doua modele cu cocarde romanesti. Unul cum ai spus tu, cu 2 inmatriculari si inca unul. Daca vrei, pot cauta ce spun ei acolo...
Boiler Maker II si Honkey Tonk Gal. Boiler Maker II a fost distrus la 26 August 44 de germani pe aerodromul din Ghimbav.

Referinta: Ploesti: Low Level Strike, Corneliu Nastase, Dan Melinte si Razvan Bujor. Am sa caut si in Squadron's B-24 Liberator in Action.


Din pacate dupa aparitia cartii (Low Level Strike) au aparut noi indicii care dovedesc clar ca Honkey Tonk Gal nu a mai fost reparat ci canibalizat pt piese.
Fotografiile cu Boiler Marker II insa sunt destule ca sa confirme ca cele doua B-24 inmatriculate romanesti sunt unul si acelasi avion. In special se poate vedea dupa forma elicilor (inguste) caracteristic B-24 early type prezente doar pe Boiler Marker II.
Deci prima inmatriculare romaneasca de B-24 (Boiler MarkerII) este facuta pe Zilistea prin acoperirea emblemelor americane si aplicarea crucii regelui Mihai (de dimensiuni ceva mai mici). Camuflajul a ramas tot pink.
Alta caracteristica a fost botul refacut partial cu tabla in loc de geamuri de plexiglas.
A doua inmatriculare a fost la Brasov, Boiler Marker II refacut complet (botul din plexiglas) si vopsit in verde oliv cu crucile regele Mihai de dimensiuni mai mari.
Nu avem fotografii ca sa demonstreze ca ar mai putea exista alt B-24 inmatriculat romanesc.

PS: Si crede-ma, nu am nici-un interes sa te mint pt ca sunt unul din cei trei coautori la cartea sus mentionata. :-o



Citeaza

Din pacate dupa aparitia cartii (Low Level Strike) au aparut noi indicii care dovedesc clar ca Honkey Tonk Gal nu a mai fost reparat ci canibalizat pt piese.


Honky Tonk Gall canibalizat pt piese :clapping:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: smallB24wreck_2.jpg


#11 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 07 March 2009 - 09:47 AM

si eu credeam ca sunt singurul care doreste o macheta a unui liberator D...

Intradevar aia de la revell e scumpa si am zis ca mai astept sa vad ce mai apare...


Si daca spuneti ca am avut doar 1 singur liberator, va intreb care a fost povestea lui "Brewery Wagon"

pozele de mai jos ma fac sa cred ca totusi au fost doua liberatoare romanesti. Cat despre elicile, mai subtiri" ale "cazanului" ele provin de la Honky tonk Gal, dinc ele citite de mine

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_2_1107331150.jpg
  • Imagine atasata: post_2_1106572821.jpg
  • Imagine atasata: post_2_1107331727.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 07 March 2009 - 09:52 AM


#12 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 07 March 2009 - 10:45 AM

Citeaza

Si daca spuneti ca am avut doar 1 singur liberator, va intreb care a fost povestea lui "Brewery Wagon"


Pai ce poveste vrei sa aiba. La felul cum arata dupa aterizare nu mai era bun decat pt canibalizare. :clapping:
Or fi fost romanii de la IAR Brasov buni constructori dar nu erau vrajitori.
Boiler Maker II a putut fi reparat deoarece a aterizat pe roti si nu pe burta.



Citeaza

Si daca spuneti ca am avut doar 1 singur liberator, va intreb care a fost povestea lui "Brewery Wagon"


Pai ce poveste vrei sa aiba. La felul cum arata dupa aterizare nu mai era bun decat pt canibalizare.
Or fi fost romanii de la IAR Brasov buni constructori dar nu erau vrajitori.
Boiler Maker II a putut fi reparat deoarece a aterizat pe roti si nu pe burta.


A, si am uitat sa precizez. Ampenajul vertical dreapta de la Brewery Wagon (nr 36) a fost folosit pt a-l inlocui pe cel de la Boiler Maker II (care a fost lovit de flak)
Deci inca o dovada ca Brewery Wagon a fost canibalizat.

Vezi in pozele postate de tine cum ampenajul (cu nr 36) de culoare verde a fost implementat la Boiler Maker de culoare pink. Poza este facuta pe Zilistea inainte de a se acoperi emblemele americane.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Boiler_marker.jpg
  • Imagine atasata: Boiler_Marker_II.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 07 March 2009 - 10:48 AM


#13 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 07 March 2009 - 11:19 AM

Citeaza

Pai ce poveste vrei sa aiba. La felul cum arata dupa aterizare nu mai era bun decat pt canibalizare.
Or fi fost romanii de la IAR Brasov buni constructori dar nu erau vrajitori.


O fotografie care spune tot (sau toata povestea) despre ce a mai ramas din Brewery Wagon. Nici-o sansa sa mai poata fi reparat. :clapping:






Citeaza

Cat despre elicile, mai subtiri" ale "cazanului" ele provin de la Honky tonk Gal, dinc ele citite de mine


Ai uitat ca o poza face mai mult decat o mie de cuvinte. :-o Elicile de la Honky Tonk Gal erau late si nicidecum inguste.

Citeaza

Deci prima inmatriculare romaneasca de B-24 (Boiler MarkerII) este facuta pe Zilistea prin acoperirea emblemelor americane si aplicarea crucii regelui Mihai (de dimensiuni ceva mai mici). Camuflajul a ramas tot pink.
Alta caracteristica a fost botul refacut partial cu tabla in loc de geamuri de plexiglas.


Tot pe Zilistea, Boiler Maker II dupa acoperirea emblemelor americane (se observa culoare ceva mai inchisa) si aplicare crucilor Regele Mihai. Deasemenea si ampenajul cu nr 36 a fost revopsit cu aceeasi nuanta. Elicile tot cele inguste.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_2_1106349355.jpg
  • Imagine atasata: honky.jpg
  • Imagine atasata: honky_00443.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 07 March 2009 - 11:29 AM


#14 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 07 March 2009 - 01:36 PM

foarte frumoasa prezentarea ...Acum cine stie cate exemplare au fost. La un moment dat se spunea chiar de 3 exemplare, in revista modelism, se presupune ca unul ar fi aterizat la Mamaia???...interesanta poveste...oricum poate altii stiu mult mai multe decat mine.

Mai atasez niste poze pentru o alta "demonstratie"

foarte frumoasa prezentarea ...Acum cine stie cate exemplare au fost. La un moment dat se spunea chiar de 3 exemplare, in revista modelism, se presupune ca unul ar fi aterizat la Mamaia???...interesanta poveste...oricum poate altii stiu mult mai multe decat mine.

Mai atasez niste poze pentru o alta "demonstratie"

PS...ma intreb de ce sa demonteze mecanicii de IAR, ampenajul de la Brewery Wagon??? si sa-l foloseasca la inlocuirea celui de pe Boyler Maker II...din pozele atasate de mine ale lui Boyler Maker II, se poate observa ca ampenajul avionului e in perfecta stare (e vorba de avionul cu "implantat" cu botul in lanul de porumb)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_2_1107418510.jpg
  • Imagine atasata: post_2_1107419362.jpg
  • Imagine atasata: post_2_1107419745.jpg
  • Imagine atasata: post_2_1107433590.jpg
  • Imagine atasata: post_2_1106757268.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 07 March 2009 - 01:39 PM


#15 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 07 March 2009 - 05:28 PM

Citeaza

Mai atasez niste poze pentru o alta "demonstratie"


Pt ce alta "demonstratie" te referi ? :clapping:


Citeaza

se presupune ca unul ar fi aterizat la Mamaia


Cu "presupusul" as putea sa spun si eu ca ar fi aterizat un OZN la Tataia. :-o

Citeaza

PS...ma intreb de ce sa demonteze mecanicii de IAR, ampenajul de la Brewery Wagon??? si sa-l foloseasca la inlocuirea celui de pe Boyler Maker II...din pozele atasate de mine ale lui Boyler Maker II, se poate observa ca ampenajul avionului e in perfecta stare (e vorba de avionul cu "implantat" cu botul in lanul de porumb)



Vazut de la 1 Km distanta, ampenajul de la Boiler Maker pare in perfecta stare. Dar de aproape s-ar putea sa nu mai fie chiar atat de perfect. =@
Dupa cum am precizat ceva mai sus ampenajul din dreapta a fost lovit de Flak.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: boiler_Mk_II_.jpg
  • Imagine atasata: Deriva_Boiler_Maker.jpg


#16 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 14 March 2009 - 02:01 PM

Citeaza

PS...ma intreb de ce sa demonteze mecanicii de IAR, ampenajul de la Brewery Wagon??? si sa-l foloseasca la inlocuirea celui de pe Boyler Maker II...din pozele atasate de mine ale lui Boyler Maker II, se poate observa ca ampenajul avionului e in perfecta stare (e vorba de avionul cu "implantat" cu botul in lanul de porumb)


Ca sa fie lamurita problema de ce ampenajul din dreapta nu era in perfecta stare, am gasit un document (din arhivele militare ) care specifica loviturile primite de Boiler Maker II (de la Trestieni).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Trestieni.jpg


#17 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 14 March 2009 - 05:18 PM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 7 Mar 2009, 09:47, a spus:

si eu credeam ca sunt singurul care doreste o macheta a unui liberator D...

Intradevar aia de la revell e scumpa si am zis ca mai astept sa vad ce mai apare...

Am citit undeva pe net, din pacate nu mai stiu unde si nu am reusit sa-mi amintesc, ca Hasegawa va scoate anul asta un B-24 D cu inmatriculare din raidurile deasupra Ploiestilor ...

Hu-haa, mi-am amintit in timp util pt. a edita mesajul !!
Aici: http://www.ipmsdeutschland.de/Ausstellunge...009.html#table0 la "Flugzeuge", la scara 1/72, la Hasegawa, scrie ca prin iunie 2009 va apare Consolidated B-24D LIBERATOR - Ploesti Raid - Snow White & Seven Dwarfs :pardon:

Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 14 March 2009 - 05:28 PM


#18 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2009 - 07:27 PM

Asa este, dar in 1/48, singura optiune ramane Revell-Monogram.

#19 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 14 March 2009 - 09:38 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 14 Mar 2009, 14:01, a spus:

Ca sa fie lamurita problema de ce ampenajul din dreapta nu era in perfecta stare, am gasit un document (din arhivele militare ) care specifica loviturile primite de Boiler Maker II (de la Trestieni).



Posibilitatile mele referitoare la "liberatoare"...sunt limitate la internet, carti (inca nu am apelat la amazon...) si reviste. Ca atare ma bucur sa mai aflu una alta despre liberator D...


Bafta mare si la cat mai multe posturi pe acest topic :pardon:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi