Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor pentru umflat roti :) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor pentru umflat roti :)

#1 Useril este offline   Tineghe 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 22-April 09
  • Location:Deva
  • Interests:Zborul si de ceva timp Machete (aero)

Postat 17 May 2009 - 08:06 PM

Salutare. Fiind nou in tehnica modelismului, va adresez si eu o intrebare. Am un compresor la 12V pentru umflat rotiile de la masina (ar merge adaptat la 220V) si vreau sa stiu daca l-as putea folosi pentru aerograf? Pe el scrie ca scoate in jur de 10 Bari.
Numai bine ;-)

#2 Useril este offline   buha 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 266
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Location:Iasi / Botosani

Postat 17 May 2009 - 09:05 PM

Am vazut si eu un asemnea compresor prin bazar la 15 lei. Este imposibil ca la acest pret sa fie bun de ceva, ma indoiesc ca ar putea umfla si roata unei biciclete pentru copii.

#3 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 17 May 2009 - 10:42 PM

Nemodificat nu este bun pt. aerograf.Nu asigura un debit constant de aer, deci ii trebuie un buffer.Normal i-ar mai trebui si un presostat ca sa nu il scoti din priza cand ajunge la 2.5atm si sa-l bagi la 1.5atm.Cel mai indicat motor este cel de frigider.

Aceasta postare a fost editata de tgr: 17 May 2009 - 10:46 PM


#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 May 2009 - 08:29 AM

S-a mai discutata sta de cite va ori. Raspunsul e: nu!! Argumentele au fost aduse in topic-urile respective.

#5 Useril este offline   Tineghe 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 22-April 09
  • Location:Deva
  • Interests:Zborul si de ceva timp Machete (aero)

Postat 18 May 2009 - 11:12 AM

Ok. Am inteles.Atunci am sa-mi iau gandul de acel compresor si am sa studiez mai in deaproape un compresor de frigider ;)
multumesc mult ;-)

#6 Useril este offline   cobra_00711 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 09-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 01 July 2009 - 04:45 PM

Vezi postareatgr, la 17 May 2009, 23:42, a spus:

Nemodificat nu este bun pt. aerograf.Nu asigura un debit constant de aer, deci ii trebuie un buffer.Normal i-ar mai trebui si un presostat ca sa nu il scoti din priza cand ajunge la 2.5atm si sa-l bagi la 1.5atm.Cel mai indicat motor este cel de frigider.


chiar asigura debit constant de aer, am umflat rotile unui mercedes E 200 si a mers. am durat ceva, dar a mers. e nasol ca nu are supapa de descarcare, butelie de aer si nu se opreste singur plus ca e cam zgomotos

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 July 2009 - 01:10 PM

Citeaza

..e nasol ca nu are supapa de descarcare, butelie de aer si nu se opreste singur plus ca e cam zgomotos
...si are nevoie de un transformator baban ca sa il alimentezi! Zau, la ce se tot vintura idea asta cu acest compresor de masina! :hi:

#8 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 03 July 2009 - 10:30 AM

S-a discutat mult pe forum despre acest tip de compresor.
Din experienta proprie spun si eu ca nu este adecvat, desi folosesc din lipsa de bani un astfel de sistem adaptat.
De fapt este un compresor auto, care incarca o butelie de tipul unui recipient de stingator, care rezista la presiuni mult mai mari decat este in stare sa debiteze mica pompa. In momentul in care presiunea ajunge la nivelul dorit (indicatia pe manometru), opresc manual compresorul. Titul este asamblat intr-o cutie din plastic, antifonata pe cat posibil cu burete ondulat, in cutie se mai gaseste si sursa de alimentare. Am avantajul utilizarii unei surse industriale recuperate, cam de volumul unui laptop, capabila sa furnizeze in regim de comutatie 12 V la amperajul necesar, si 5 V la cateva zeci de amperi (conectoare de peste 8 mm diametru), precum si multiple alte tensiuni duale, deci volumul este acceptabil.

Cunsoc dezavantajele unui astfel de sistem, voi trece cat de curand pot la un compresor cu motor de frigider, asa ca nu recomand foloisrea lui pe timp indelungat, mai ales pentru artistii in domeniul modelismului, unde sunt necesare tuse mai fine in timpul lucrului si atentia exclusiva asupra detaliilor si nu asupra utilajului in sine.

#9 Useril este offline   bel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 173
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 25 June 2010 - 04:44 PM

se poate monta recipient tampon o camera de masina , sau mai mare de tractor
cand s-a umflat se poate folosi aerograful super bine

#10 Useril este offline   Tineghe 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 22-April 09
  • Location:Deva
  • Interests:Zborul si de ceva timp Machete (aero)

Postat 25 June 2010 - 11:09 PM

Mersi oricum pentru sfat, dar am reusit pana la urma s-mi fac un compresor cu motor de frigider.

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 June 2010 - 09:34 AM

Asa da! :pardon:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi