Forum Machete,Modelism,Hobby: Sugestii pt cumparare aerograf - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sugestii pt cumparare aerograf

#21 Useril este offline   Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 09-December 08
  • Location:Iasi
  • Interests:modelism
    biciclism

Postat 09 December 2009 - 03:10 PM

- robinetul de sub rezervor a fost tot timpul deschis la max
- sunt sigur ca am folosit correct double action, si asa cum am zis scuipatul nu e numai la inceput ci in continuu
- se blocheaza jetul de vopsea, nu mai iese nimic. Si sau trebuie sa dau vopseaua la max ca sa porneasca din nou sau opresc tot si pornesc din nou.
- eu zic ca duza e curata, desi mai sunt niste urme de vopsea pe care nu am reusit sa le sterg

Hmmm, nu vad pozele de care spui.
Eh, s-o vedea duminica cand ma duc la intalnire.
Multumesc mult pt sfaturi!

#22 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 09 December 2009 - 04:02 PM

nu ai spus ce vopsea ai folosit.
simptomele sunt clare ca diuza este dirty...

#23 Useril este offline   Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 09-December 08
  • Location:Iasi
  • Interests:modelism
    biciclism

Postat 09 December 2009 - 04:53 PM

Vezi postareatibi22, la 9 Dec 2009, 16:02, a spus:

nu ai spus ce vopsea ai folosit.
simptomele sunt clare ca diuza este dirty...


ultima oara am folosit revell aqua

#24 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 09 December 2009 - 05:18 PM

Da, acum imi este clar! Vopsele greu de utilizat cu aerograful dar si cu pensula. Unele culori merg si cu una si cu alta, altele nu prea sau foarte greu! Trebuie sa pui o picatura sau chiar doua de detergent de vase ( varianta lichida ) in cupa aerografului si amesteca bine cu un betisor ( 1 minut ). Desigur mai intai curata bine aerograful si in special diuza si acul.

#25 Useril este offline   Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 09-December 08
  • Location:Iasi
  • Interests:modelism
    biciclism

Postat 09 December 2009 - 10:23 PM

ok, in sfarsit, am luat o garnitura de la o bricheta (cum am vazut aci pe un topic) am pus-o pe capatul duzei care se infileteaza si am rezolvat problema cu aerul in rezervor.
dupa asta am reusit sa vopsesc un mirage 3 si a mers decent.
tot a mai scuipat din cand in cand dar totusi am putut lucra.
am folosit tot revell aqua si am pus putin detergent. in unele zone au ramas niste urme albe, posibil sa fie de la detergent?
oricum probabil pe viitor o sa evit sa evit sa folosesc revell aqua cu aerograful, daca se depune se ia greu.

zilele urmatoare o sa fac primul meu camo ;)

multumesc la toata lumea!

#26 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 09 December 2009 - 10:34 PM

Ai vazut!
Succes!

#27 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 December 2009 - 01:40 PM

Citeaza

- sunt sigur ca am folosit correct double action, si asa cum am zis scuipatul nu e numai la inceput ci in continuu
Daca tu zici ca folosesti corect dubla actiune, inseamna ca problema e mai grava: ansamblu descentrat!!

Citeaza

- se blocheaza jetul de vopsea, nu mai iese nimic. Si sau trebuie sa dau vopseaua la max ca sa porneasca din nou sau opresc tot si pornesc din nou.
Daca in cursul utilizarii se intimpla asta sunt posibile urmatoarele cauze
- ai mizerie in vopsea (pigment aglomerat sau pur si simplu vopsea uscata). Strecoara vopseaua inainte de a o pune in cupa printr-o bucatica de sita foarte fina (sita de benzina)
- ai mizerie in duza. Spala corect aerograful
- in cazul vopselelor cu uscare rapida (acrilice, duco) aceasta se ucuca pe virful acului, blocind duza. Stergi duza cu putin diluant, apoi pulverizezi alaturi, stropeste! Asta este un efect normal la orice aerogarf!!!!!, mai ales cu vopsele acrilice, fara incetinitor de uscare si/sau diluate incorect si/sau presiune prea mare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: excentric.JPG


#28 Useril este offline   Picasso 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 03-December 09
  • Location:Deva

Postat 11 December 2009 - 06:35 PM

eu am doua aerografe BD - 130 si mi se pare ca lucreaza destul de bine Compresorul meu fiind o improvizatie foarte... "improvizata", fara presostat sau reductor, presiunea iesea foarte rapid dintr-o data si atunci nu scuipa stropi pe langa, era ca un aerograf performant. La el am vreo 20 de diuze si 14 ace dar nu le stiu marimile. unul il folosesc pentru desenul de aproape fiindca face linii subtiri iar celalalt de departe pentru ca face pata mare.

Aerogrefele astea nu suflau deloc vopsea asa ca le-am pus scotch pe gaurica din capac iar acum functioneaza.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 091107_104121.jpg

Aceasta postare a fost editata de Picasso: 11 December 2009 - 06:35 PM


#29 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 14 December 2009 - 09:09 AM

Salut.
Ca tot e subiectul deschis, as dori cateva recomandari pentru achizitionarea unui aerograf. M-am orientat la cateva, dar nu stiu pe care sa-l aleg.
http://www.hobbyx.ro...detalii&id=4852
http://www.hobbyx.ro...detalii&id=4051
http://www.hobbyx.ro...detalii&id=2057
Mentionez ca n-am nicio experienta pt. lucrul cu aerograful (dar prind repede), asa ca o sugestie de la profesionisti e binevenita (unul din ele vine si cu furtun). Multumesc.

#30 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 14 December 2009 - 09:34 AM

Daca ar fi dupa mine as cumpara primul aerograf, deci BD 130 K. Acesta are trei diuze si trei ace. Este ideal pentru machete aero dar si auto (si nu numai!) . Si aerograful BD 186 este un aerograf interesant, esti limitat in schimb la diuza si ac. In schimb ai doua sau trei cupe de vopsea care se pot schimba in functie de cantitatea de vopsea necesara. Mai ai si un robinet cu care poti regla presiunea de iesire a aerului! Necesita putin experienta dar in rest si acesta este foarte OK.
Legat de ultimul aerograf, ce sa zic, este mai mult pentru chestii fine, suparafete mici si/sau detalii... Cupa este mica si nu este idel sa vopsesti machete de avion ( unul la scara 1:48 sa zicem).

#31 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 14 December 2009 - 09:54 AM

OK.
Legat de cantitatea de vopsea necesara pt. un strat (sau pt. o faza de vopsire), cam care e cantitatea (de exemplu pt. primer pe fuselaj si planuri la Me Bf 109 1:72)? La ora asta n-am nicio idee...
Multumesc, si scuze pt. off topic.

Aceasta postare a fost editata de Kromag: 14 December 2009 - 09:59 AM


#32 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 14 December 2009 - 10:08 AM

Intrebarea care mi-ai pus-o nu pot sa ti-o raspund! Cert este ca ultimul aerograf are cupa mult prea mica ca sa poti vopsii o macheta. Unii vopsesc si cu acesta dar nu este conceput pentru asaceva. Tu faci cum crezi, a fost doar un sfat de la mine, mai poti astepta pina iti raspund si altii!

Numai bine!

#33 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 December 2009 - 11:06 AM

Iti recomand tot K-ul. La compresor te-ai gindit???
Cit despre cantitatea de vopsea de care ai nevoie, crede-ma, e inca una din intrebarile haioase gasite pe acest forum!
Pai folosesti atita cit e necesar sa scoperi corect si uniform macheta. Faci machetism nu ...farmacie! :drinks:

#34 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

Postat 14 December 2009 - 11:25 AM

parerea mea este ca intrebarea are alt sens.....te intereseaza cam cata vopsea intra, ca sa vezi ce aerograf ei , adica capacitatea cupei....nu luam aerograf cu cupa mai mica de 5 ml.....capacitate suficenta pentru vopsirea unui avion chari si la scara 1/48

#35 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 14 December 2009 - 12:20 PM

Ca intrebarea "a sunat" haios pt. avansati, s-ar putea :drinks: !
Sensul corect al intrebarii l-a dedus corsar (multumesc!). Adica am vazut cupe de 0.5, 2, 5 sau 15 cc. Capacitati de 0.5 sau 15 nu cred ca sunt folosite frecvent aici. Raman la recomandarea de 5 cc.
Multumesc.

#36 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 14 December 2009 - 02:15 PM

Pai daca te uit putin mai sus, ti-am scris ca ultimul are cupa mica si nu poti pune suficienta vopsea. Celelalte doua au cupele ideale ca marime. Ti-am recomandat 130 K pentru ca poti face din el un aerograf mai versatil. Mai mult, este un aerograf cu dubla actiune simplu, usor de intretinut. Eu sunt de parere ca este modelul ideal ca sa inveti sa folosesti un aerograf.
Si eu am inceput cu BD 130 (varianta simpla cu ac si diuza de 0,3) pe care l-am mai "uprgadat" si cu diuza si ac de 0,2. Este aerograful meu nr.1 si l-am folosit la majoritatea machetelor pe care le-am construit in ultimul an. Din experienta iti spun ca poti vopsi cu el cu ce vopsea vrei : acrilic, enamel, laquer, acrilic cu itaritor (vopsele auto).

#37 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 14 December 2009 - 05:24 PM

Salut,
Sa-mi dau si eu cu parerea, cupa este complet neimportanta la alegere sau ultimul lucru de care trebuie sa depinda alegerea ta. O cupa de 3-5 e arhisuficienta, una mai mare este relativ inutila(daca nu vrei sa vopsesti si usa de la garaj cu ea :pardon: ) Eu de exemplu la Evolution, de multe ori scot de tot cupa si pun vopseaua direct in gaura. E drept ca e vorba de vopsiri de cantitati mici pentru efecte.
Cit de greu este sa mai punem citeva picaturi intr-o cupa mai mica? Mai ales pentru cei care vopsesc cu acrilice care au tendinta sa infunde aerograful tot timpul, daraminte cind au o cupa mare plina cu vopsea.
Aici sunt de acord cu Zetu, vopsim atita cit trebuie fara sa luam in considerare problema cupei.
Daca vrei un aerograf versatil ia-ti prima varianta dar pentru ca ai trei duze/ace si poti sufla in functie de felul operatiunii, cu ansamblu mai mic sau mai mare. Nu incepe cu un aerograf prea complicat si cu duza fina, incepe cu unul allroad.
Spor,
Bill :drinks:

Aceasta postare a fost editata de Bill: 14 December 2009 - 05:27 PM


#38 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 14 December 2009 - 07:27 PM

OK. Am comandat primul din lista. :drinks:

Despre compresor, ma mai gandesc. Variante: unul de acelasi dealer (hobbyx) sau unul homemade (ca exemple am vazut destule si cu rezultate acceptabile pentru primele incercari).
Acum astept coletul cu "jucarii" (mai am si altele in comanda).
Multumesc pt. sugestii.
Kromag. :pardon:

#39 Useril este offline   Picasso 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 03-December 09
  • Location:Deva

Postat 15 December 2009 - 12:37 PM

Vezi postareatibi22, la 14 Dec 2009, 14:15, a spus:

Si eu am inceput cu BD 130 (varianta simpla cu ac si diuza de 0,3) pe care l-am mai "uprgadat" si cu diuza si ac de 0,2. Este aerograful meu nr.1 si l-am folosit la majoritatea machetelor pe care le-am construit in ultimul an. Din experienta iti spun ca poti vopsi cu el cu ce vopsea vrei : acrilic, enamel, laquer, acrilic cu itaritor (vopsele auto).


Cum poti masura diuzele? Eu am foarte multe si nu imi dau seama daca sunt la fel sau nu. La fel am si ace care unu are varf mai lung, altul mai subtire... cred ca nu ramane decat sa le montez pe rand pe toate la aerograf si asa imi voi da seama...

#40 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 December 2009 - 11:00 AM

Ca sa masori diametrul duzel, bagi acul in ea, fara sa fortezi, si cu un subler masori diametrul acului exact linga iesirea din duza!
Atentie, desi aparent orice ac merge in orice duza, totusi nu se pot interschimba. Fiecare duza are un ac pe masura, asta deoarece conicitaea interioara a duzei trebuie sa fie exacta la fel cu cea a acului!

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi