Sugestii pt cumparare aerograf
#21
Postat 09 December 2009 - 03:10 PM
- sunt sigur ca am folosit correct double action, si asa cum am zis scuipatul nu e numai la inceput ci in continuu
- se blocheaza jetul de vopsea, nu mai iese nimic. Si sau trebuie sa dau vopseaua la max ca sa porneasca din nou sau opresc tot si pornesc din nou.
- eu zic ca duza e curata, desi mai sunt niste urme de vopsea pe care nu am reusit sa le sterg
Hmmm, nu vad pozele de care spui.
Eh, s-o vedea duminica cand ma duc la intalnire.
Multumesc mult pt sfaturi!
#24
Postat 09 December 2009 - 05:18 PM
#25
Postat 09 December 2009 - 10:23 PM
dupa asta am reusit sa vopsesc un mirage 3 si a mers decent.
tot a mai scuipat din cand in cand dar totusi am putut lucra.
am folosit tot revell aqua si am pus putin detergent. in unele zone au ramas niste urme albe, posibil sa fie de la detergent?
oricum probabil pe viitor o sa evit sa evit sa folosesc revell aqua cu aerograful, daca se depune se ia greu.
zilele urmatoare o sa fac primul meu camo ;)
multumesc la toata lumea!
#27
Postat 10 December 2009 - 01:40 PM
Citeaza
Citeaza
- ai mizerie in vopsea (pigment aglomerat sau pur si simplu vopsea uscata). Strecoara vopseaua inainte de a o pune in cupa printr-o bucatica de sita foarte fina (sita de benzina)
- ai mizerie in duza. Spala corect aerograful
- in cazul vopselelor cu uscare rapida (acrilice, duco) aceasta se ucuca pe virful acului, blocind duza. Stergi duza cu putin diluant, apoi pulverizezi alaturi, stropeste! Asta este un efect normal la orice aerogarf!!!!!, mai ales cu vopsele acrilice, fara incetinitor de uscare si/sau diluate incorect si/sau presiune prea mare.
#28
Postat 11 December 2009 - 06:35 PM
Aerogrefele astea nu suflau deloc vopsea asa ca le-am pus scotch pe gaurica din capac iar acum functioneaza.
Aceasta postare a fost editata de Picasso: 11 December 2009 - 06:35 PM
#29
Postat 14 December 2009 - 09:09 AM
Ca tot e subiectul deschis, as dori cateva recomandari pentru achizitionarea unui aerograf. M-am orientat la cateva, dar nu stiu pe care sa-l aleg.
http://www.hobbyx.ro...detalii&id=4852
http://www.hobbyx.ro...detalii&id=4051
http://www.hobbyx.ro...detalii&id=2057
Mentionez ca n-am nicio experienta pt. lucrul cu aerograful (dar prind repede), asa ca o sugestie de la profesionisti e binevenita (unul din ele vine si cu furtun). Multumesc.
#30
Postat 14 December 2009 - 09:34 AM
Legat de ultimul aerograf, ce sa zic, este mai mult pentru chestii fine, suparafete mici si/sau detalii... Cupa este mica si nu este idel sa vopsesti machete de avion ( unul la scara 1:48 sa zicem).
#31
Postat 14 December 2009 - 09:54 AM
Legat de cantitatea de vopsea necesara pt. un strat (sau pt. o faza de vopsire), cam care e cantitatea (de exemplu pt. primer pe fuselaj si planuri la Me Bf 109 1:72)? La ora asta n-am nicio idee...
Multumesc, si scuze pt. off topic.
Aceasta postare a fost editata de Kromag: 14 December 2009 - 09:59 AM
#32
Postat 14 December 2009 - 10:08 AM
Numai bine!
#33
Postat 14 December 2009 - 11:06 AM
Cit despre cantitatea de vopsea de care ai nevoie, crede-ma, e inca una din intrebarile haioase gasite pe acest forum!
Pai folosesti atita cit e necesar sa scoperi corect si uniform macheta. Faci machetism nu ...farmacie!
#34
Postat 14 December 2009 - 11:25 AM
#35
Postat 14 December 2009 - 12:20 PM
Sensul corect al intrebarii l-a dedus corsar (multumesc!). Adica am vazut cupe de 0.5, 2, 5 sau 15 cc. Capacitati de 0.5 sau 15 nu cred ca sunt folosite frecvent aici. Raman la recomandarea de 5 cc.
Multumesc.
#36
Postat 14 December 2009 - 02:15 PM
Si eu am inceput cu BD 130 (varianta simpla cu ac si diuza de 0,3) pe care l-am mai "uprgadat" si cu diuza si ac de 0,2. Este aerograful meu nr.1 si l-am folosit la majoritatea machetelor pe care le-am construit in ultimul an. Din experienta iti spun ca poti vopsi cu el cu ce vopsea vrei : acrilic, enamel, laquer, acrilic cu itaritor (vopsele auto).
#37
Postat 14 December 2009 - 05:24 PM
Sa-mi dau si eu cu parerea, cupa este complet neimportanta la alegere sau ultimul lucru de care trebuie sa depinda alegerea ta. O cupa de 3-5 e arhisuficienta, una mai mare este relativ inutila(daca nu vrei sa vopsesti si usa de la garaj cu ea ) Eu de exemplu la Evolution, de multe ori scot de tot cupa si pun vopseaua direct in gaura. E drept ca e vorba de vopsiri de cantitati mici pentru efecte.
Cit de greu este sa mai punem citeva picaturi intr-o cupa mai mica? Mai ales pentru cei care vopsesc cu acrilice care au tendinta sa infunde aerograful tot timpul, daraminte cind au o cupa mare plina cu vopsea.
Aici sunt de acord cu Zetu, vopsim atita cit trebuie fara sa luam in considerare problema cupei.
Daca vrei un aerograf versatil ia-ti prima varianta dar pentru ca ai trei duze/ace si poti sufla in functie de felul operatiunii, cu ansamblu mai mic sau mai mare. Nu incepe cu un aerograf prea complicat si cu duza fina, incepe cu unul allroad.
Spor,
Bill
Aceasta postare a fost editata de Bill: 14 December 2009 - 05:27 PM
#38
Postat 14 December 2009 - 07:27 PM
Despre compresor, ma mai gandesc. Variante: unul de acelasi dealer (hobbyx) sau unul homemade (ca exemple am vazut destule si cu rezultate acceptabile pentru primele incercari).
Acum astept coletul cu "jucarii" (mai am si altele in comanda).
Multumesc pt. sugestii.
Kromag.
#39
Postat 15 December 2009 - 12:37 PM
tibi22, la 14 Dec 2009, 14:15, a spus:
Cum poti masura diuzele? Eu am foarte multe si nu imi dau seama daca sunt la fel sau nu. La fel am si ace care unu are varf mai lung, altul mai subtire... cred ca nu ramane decat sa le montez pe rand pe toate la aerograf si asa imi voi da seama...
#40
Postat 16 December 2009 - 11:00 AM
Atentie, desi aparent orice ac merge in orice duza, totusi nu se pot interschimba. Fiecare duza are un ac pe masura, asta deoarece conicitaea interioara a duzei trebuie sa fie exacta la fel cu cea a acului!