Forum Machete,Modelism,Hobby: le-am zis-o. cred? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

le-am zis-o. cred? crede si nu cerceta

#41 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 01 November 2005 - 08:56 PM

Pletila, la Nov 1 2005, 08:30 PM, a spus:

Sa fim seriosi,chestia asta nu ar fii avut nici o sansa sa zboare cu adevarat...

Defineste te rog " sa zboare cu adevarat" :-D

Primul zbor si al doilea zbor a brotherilor Wright a fost zbor cu adevarat :-o

#42 Useril este offline   Pletila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 14-January 05

Postat 01 November 2005 - 09:38 PM

Da modelul este al meu.Adica e facut de mine , ca acum nu mai este al meu.Gasiti ceva pozne la galerie si pe rhc pe la machete statice (citeva din timpul constructiei.)

Zbor adevarat...ceva mai mult de 1/2 metri altitudine sa zicem peste 10 metrii si macar un kilometru in linie dreapta.Eventual un viraj sau doua si o aterizare din care sa scape atit pilotul cit si "iroplanul"

Studiind planurile pentru macheta si ulterior macheta mi-am dat seama ca nu avea nici o sansa sa se ridice de la sol.Pur si simplu nu se putea genera portanta cu aripile alea.Singura snsa era sa se ridice asemeni unui zmeu, adica sa-l umfle o pala de vant si sa-l scuture putin in aer.Plus ca nu ar fii rezistat cu siguranta in zbor.Singurul lucru pe care l-a putut face cit de cit asemanator cu un avion este rulajul.

Acuma e greu sa stii cine a zburat primul.Si mai greu e sa dovedesti cine a facut-o.In ceea ce priveste brevetarea totul e dupa regula :Primul venit, primul servit.In general reuseste brevetarea cel care are sustinere financiara.Din cite stiu eu Vuia incerca sa puna bazele automobilului zburator pe vremea cind statea in Franta si nu o ducea prea bine cu banii , asa ca si daca reusea sa zboare pina in Australia tot se gasea un altul care sa breveteze automobilul-liliac.

#43 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 November 2005 - 09:46 PM

Daca te uiti bine la cele de mai sus, nici eu nu am sustinut si nu sustin ca a fost primul care a zburat! Eventual da un citat din care sa reiasa asta ca-l maninc cu monitor cu tot! (exceptie fac cele de mai jos :-D )
Si ca sa termiman cu dictionarul: basm=nascocire, minciuna, scornitura.Expr. a se face de basm=a se face de ris. (DEX, ed.1996 p.86, col.II):a renega= a tagadui, a nega, a contesta ceva, a dezminti, a se lepada de cineva sau ceva, a nu recunoaste ca fiind al sau, a abjura. (DEX, ed.1996 p.914, col.II).

"Primul avion care a decolat cu propriile mijloace de bord, rulind pe roti prevazute cu pneuri (daca se face abstractie de foarte putinii istorici care se refera la prioritatile americanului Whitehead si ale germanului Jatho), conform mentiunilor din presa vremii si a altor documente , a fost avionul construit la Paris de romanul Traian Vuia. El a denumit aparatul "aeroplan-automobil" si pentru el a primit......Din pacate, butelia de dioxid de carbon de 13 litri putea asigura functionarea motorului de 20 CP dopar timp de 3-5 minute. .....Intrucit de fata nu au fost persoane oficiale, performanta n-a fost omologata de vre-o organizatie aeronautica.Pentru acest motiv, multi istorici ai aviatiei mentioneaza pe constructorul - pilot, brazilianul Santos Dumont, ..., ca fiind primul aviator realizator al unor zboruri mecanice reusite, decolind cu prpriile sale mijoace de bord...Este interesant ca pe o placheta existenta pe terenul de la Issy-les-Moulineaux, ..., istoricul francez Charles Dolfus arata ca primul aeroplan care s-a desprins de pe pamint de pe cimpul de la Issy-les-Moulineaux - omologat odicial(!?)- este monoplanul lui Traian Vuia la 7 si 14 octombrie 1906...".Gheorghe Rado, Prioritati si recorduri mondiale de aviatie. Ed. Tehnoporod, Bucuresti, 1993 (sublinierile imi apartin)

#44 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 November 2005 - 10:29 PM

Pletila, fain model! Ai cam muncit ceva! La ce scara e? Mi-am pus in gind sa fac si eu unul la scara 1/72 dar inca nu m-am incumetat. Poate ma inspir de la tine :-o

Citeaza

In ceea ce priveste brevetarea totul e dupa regula :Primul venit, primul servit
Din pacate (ori fericire?) cam asa este!

Citeaza

Pur si simplu nu se putea genera portanta cu aripile alea
Ai vazut vreodata "aripile" unui motodeltaplan la sol? Si apropo, asta nu are nici directie nici profundor si unde mai pui ca e guvernabil! :-D

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 November 2005 - 10:59 PM


#45 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2005 - 11:54 PM

Citeaza

Cred ca altceva ma supara pe mine, nu ca fratii Wright, Ader sau altii au zburat mai primii, mai sus sau mai bine decit Vuia, ci osirdia cu care il renegati!

:-D ;-)

Cu partea cu 'renegatul', da, 'renegam' ca Vuia a fost primul "care s-a desprins de la sol si a zburat folosind EXCLUSIV mijloace proprii aflate la "bordul" avionului"... Nu faptul ca el a avut realizarea asta in 1906. Si nici faptul ca a fost PRIMUL ROMAN care a zburat :bang: Priceput?

Repetam, Whitehead a suferit de aceeasi problema, n-au fost "oficiali" prezenti, si in plus omul nici nu vroia "sa fie primul", doar sa zboare... Tin insa sa-ti spun ca si Whitehead a fost mentionat in presa vremii... Si tot ce s-a zis mai sus, dar vad ca nu te obosesti sa citesti...
E drept, e greu cand uiti si ce spui chiar tu :-o

#46 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2005 - 04:15 AM

Citeaza

Ai vazut vreodata "aripile" unui motodeltaplan la sol? Si apropo, asta nu are nici directie nici profundor si unde mai pui ca e guvernabil!

Wow, Z-Mare, ce analogie extraordinara... Serios, te-ai gandit cam care-s legaturile intre deltaplan si o aripa gen 'pasare' de genul celor care au zburat cativa metri, si aia chinuiti? Iti spun eu, sunt la fel de asemanatoare cum e carpa mea de sters uleiul de la masina cu o racheta spatiala. Sa zicem una ruseasca, ca ti-s dragi...

Oricum, o chestie care se pare ca e ignorata... In ziua de azi, daca tragi un partz intr-un minut afla tot globul... Pe vremea aceea insa, inormatia circula mai greu, MULT mai greu... Si e foarte posibil ca multe afirmatii de genul "primul care a zburat" sa fie generate de neinformare, explicabila...

Z-Mare, ca sa vedem daca scopul tau e sa discuti (desi cred ca vrei doar sa ne convingi ca tu ai dreptate, si nimeni n-o sa-ti schimbe parerea), zi-ne o chestie...
Fratii au efectuat urmatoarele zboruri:

September 26. In the first of series of extended flights, Wilbur flies 11 1/8 miles (17,961 meters) in 18 minutes 11 2/5 seconds. Witnessed by his father.
September 29. Orville flies 12 miles (19,570 meters) in 19 minutes 56 seconds.
September 30. Orville makes flight of approximately 10 miles in 17 minutes 15 1/2 seconds.
October 3. Orville flies 15 1/4 (24,535 meters) in 26 minutes 11 1/5 seconds.
October 5 Wilbur makes longest flight of the year: 24 1/5 miles (38,956 meters) in 39 minutes 23 4/5 seconds, more than 29 round of the filed, at an average speed of 38 miles a hour. This was a longer flight than the total of their 105 flights of 1904.

E, o adunare sumara ne da circa 117022 metri, adica 117 kilometri, adica de aproximativ 9700 de ori mai mult decat primul zbor al lui Vuia... Asta in conditii de siguranta, cu un aparat manevrabil (majoritatea distantei a fost parcursa dand ocol locului de plecare, la inaltime apreciabila)...
Vuia daca nu ma insel, n-a mai reusit prea curand sa desprinda aparatul de la sol...
Deci, cum ramane cu Vuia?
Stii, intre soferi exista o vorba... Al' mai "versat" i se adreseaza "incepatorului" cu fraza "Ba, n-ai mers tu cu fata cat am mers eu cu spatele"... Asa-i si cu Vuia si fratii Wright... Sa consideri ca Vuia a fost primul, la nivel mondial, mi se pare o gogomanie, sincer... Sau mai bine spus, sa te apuci sa 'inventezi' niste nise si chestii marunte, doar ca sa fie primul la ceva...
Ti s-a mai spus, partea cu lansarea aparatului cred ca e insignifianta fata de performantele realizate in zbor de frati, care pur si simplu nu s-au obosit sa incerce sa plece de pe roti... Si care in 1906 deja zburau al doilea avion al lor...
Adica, mai exact... Mi se pare ca un zbor de 12 metri efectuat EXCLUSIV prin forte proprii, si ala discutabil, cu un avion lipsit de manevrabilitate si controlabilitate e un soi de frectie la piciorul de lemn fata de zboruri totalizand peste una bucata suta de kilometri intr-un aparat manevrabil, controlabil, si extrem de avansat precum conceptie...

Oricum, stati linistiti ca si brazilienii se bat cu pumnii in piept, cum fac si romanii... Dar absolut degeaba, si tot cu 'smecherii' ieftine se tin ca sa demonstreze ca ei au fost primii...

#47 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2005 - 07:50 AM

Asadar... Tot am avut o noapte alba, si am tot scris documentatie, sunt oarecum in mana... Si vroiam sa sumarizez un pic discutia, ca e imprastiata in N directii.

Sa inteleg ca singura chestie care i se atribuie lui Vuia ar fi faptul ca a fost primul care s-a ridicat in aer folosind doar ce era la bordul aparatului, fara vant din fata, fara sa fie vorba de vreo diferenta de nivel...
Boon... Sa zicem ca sunt oarecum partial de acord cu asta. Adica, a facut aceste lucruri in martie 1906, dar nu au fost omologate in vreun fel rezultatele. Si pana la zborul lui Dumont, nici nu a repetat sau imbunatatit performanta... Ce e sub semnul intrebarii e pe de o parte daca nu cumva a mai fost cineva inainte, si se pare ca totusi a fost... Iar pe de alta parte, e destul de greu de definit un salt de 12 metri lungime si maxim 1 metru inaltime ca fiind zbor (in conditiile in care se zburau distante lungi la vremea respectiva)... E greu de spus ca n-a fost vorba de o pala mai puternica de vant, chiar... Sau un damb micut...
Aia ca s-a gandit sa puna cauciucuri pe avion, pica, pentru ca e evident ca i-au luat-o altii inainte. N-au zburat, unii, dar ideea exista (si e evident de ce). Aia ca a fost primul cu roti care a "zburat", iarasi e un merit discutabil, ca sa nu zic altfel...
Aia ca a adus contributii notabile la zbor, pica oarecum din start, pentru ca avionul lui Vuia era 'arhaic' referitor la ce se stia la vremea respectiva. Motivatii:
1. un motor care clar nu era practic pentru un avion, era facut sa dezvolte putere mare un timp redus, si cam atat. Aplicabilitate 0 in aviatie. E drept, din cate tin minte era interesant motorasul, si Vuia a dezvoltat si alte motoare, cu aplicatii mai 'terestre'.
2. o configuratie a avionului din punct de vedere aerodinamic si al controlului care nu permitea mare chestie, intr-un fel fiind mai bine asa, ca altfel poate ne trezeam ca aveam nedorita onoare de a avea primul accident aviatic fatal.
Daca stiti totusi inovatii care au ajutat la dezvoltarea aviatiei, pe Vuia 1, spuneti. Nu poci sa zic ca am studiat pe toate fetele avionul.

Asadar, cred ca am cam pus in mare care-s meritele (si problemele) lui Vuia. Repet pentru a nu stiu cata oara, nu contest ce a realizat, pentru vremea respectiva era o performanta in sine. Nu cea mai mare, nu cea mai buna, nu PRIMA, dar simplu fapt ca un roman a realizat o 'masina zburatoare' la momentul respectiv e un lucru demn de lauda.

E, si de aici incep problemele... Multi nu sunt de acord insasi cu faptul ca a realiza acel "salt" constituie o chestie de extraordinara mandrie, in conditiile in care erau 'altii' care zburau mult, zburau bine, zburau sus si zburau de ceva ani... In categoria asta ma inscriu si eu, in principal pe baza faptului ca nu prea era 'avion' ce a facut Vuia (de unde si faza cu patentul, o alta explicatie fiind ca in Franta deja aplicasera pentru patent fratii Wright), precum si faptul ca ce a facut Vuia nu se prea poate numi 'zbor' (in contextul momentului)... Plus ce ziceam mai sus...

Iarasi o MARE problema e prezentarea pompoasa si, scuzati, plina de rahat, a realizarilor lui Vuia, rahatul aparand sub forma celui aruncat asupra celorlalti, ca sa iasa "al nostru" in fata. Sa am pardon, mare porcarie. Textul pe care l-a pus Z-Mare aici e edificator, daca il iau nitel la puricat, e plin de chestii maro. Vuia saracul nu cred ca are vreo vina in toata treaba asta, altii au fost si sunt cu buba pe materia cenusie.

Iar ca incheiere... Am cam obosit sa argumentez si sa reargumentez aceleasi lucruri... Am zis ce aveam de zis, Vuia a fost unul din pionierii aviatiei, asta nu e discutabil, dar realizarile lui nu sunt atat de 'fabuloase' precum sunt ele prezentate de 'anumiti'. Ridicarea in slavi cu orice pret a sa, cu pretul murdaririi altora, precum si a altor pionieri, si nu vorbesc doar de cazul romanilor sau al lui Vuia, provine din compensarea unui sentiment de inferioritate nationala care prin compensare da in treburi d-astea... E, n-am facut noi mare branza ca natie, DA-L AVEM PE VUIA CARE I-A FACUT PE TOTI... Asa-i la noi, asa-i si la altii, nimic nou sub soare... Nici macar nu suntem originali cu chestia asta...

Daca aveti ceva argumentat, cred ca se poate discuta... Altfel, eu am cam spus ce aveam de spus. Nu-mi place sa fiu privit drept 'tradator de neam si tara', sau in fine, denigrator al marilor eroi ai neamului... Ma obosesc discutiile in termeni d-astia, discutiile in alb-negru. Seamana prea mult cu celebrul "cine nu e cu noi e impotriva noastra"... Poate ma insel cu partea asta, dar impresia lasata cam asta e....

#48 Useril este offline   Pletila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 14-January 05

Postat 02 November 2005 - 07:58 AM

Macheta e la scara 1:5.S-a facut in 6 luni da cu ceva intreruperi.


Deltaplanul, in afara de aripa delta , dupa cum ii spune si numele mai e facut si din materiale compozite, ultrausoare.Aripa de delta este mobila.Cea a lui Vuia era mai mult decit fixa.Toate nervurile de pe aririle lui Vuia nu creeaza altceva decit turbulente.Aripa de delta e lipsita de nervuri asa incit pinza creeaza o suprafata concava la interior fara dificultate.

Referitor la ce a spus cartula despre circulatia informatiei,nu avem de unde sa stim ca nu cumva primul om care a zburat locuia in Papua Noua Guinnee, cu mult inainte de toti fratii si pionierii aviatiei.

#49 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2005 - 09:04 AM

..Tot apare Descopery un filmulet despre un danez care cica ar fi "the first european to fly"...

Cu chestia cu propaganda "mirositoare", eu zic sa stam linistiti, ca fiecare tara are propagandistii hardcore ai sai...

E un aurolac intr'un filmulet despre Coanda care vorbeste, cu cuvintele lui, despre primul avion reactiv...ultima fraza "....avionul prinsese viteza si se desprinsese de la sol. Era primul zbor al unui avion cu reactie" ...nu mentioneaza ce s-a intimplat o secunda mai tirziu... cam asta e genul de "propaganda" , dar chestia e normala, acum nu va inchipuiti ca altii nu fac treaba asta.

Mie-mi place sa ma gindesc la perioada aia ca la o chestie "romantica" si chiar mi se rupe cine a zburat primul, toti au fost pionieri.

Dupa mine, primul zburator (cu avion sau planor, ma rog) este fara discutie Otto Lilienthal, practic toti au apelat la studiile lui pentru a-si construi aparate de zbor.
He's the daddy.
Primul avion, in adevaratul sens al cuvintului, este cel al lui Bleriot...pe linga el, celelalte par desprinse din scrolurile lui DaVinci din evul mediu ...

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 02 November 2005 - 09:10 AM


#50 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 02 November 2005 - 09:06 AM

Cum ziceam si mai inainte, consider asemenea discutii interesante si folositoare, chiar daca ele ajung sa fie obositoare si tensionate la un moment dat.

Recunosc ca am fost gresit si partial informat. Viziunea pe care o am acum pe subiect, e fara indoiala mai cuprinzatoare.

Chiar daca vremurile in care traim sunt dominate de "circulatia rapida a informatiei", selectarea ei si credibilitatea raman probleme importante si in continuare.

#51 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2005 - 09:23 AM

109... True, true...

Asta cu propaganda, e clar... Toti o au, unii mai mult, altii mai putin... Chiar se vorbise si de Coanda si ce a realizat... Filmuletul ala ma distreaza la culme cand il vad, cel putin pe partea cu motorul cu reactie... Nu se pomeneste de 'rafinamentul' aerodinamic al lui Coanda, deosebit pentru vremea aia, dar era "cu reactie" ca deh, da bine la public :-D

Si in fond asta-i si ideea, ca unul a zburat primul cu o roata, da' putin, altul cu o catapulta da' se plictisea in zbor, e relativ putin important, si uneori e chiar greu sa compari mere cu pere... Toti au facut niste chestii remarcabile, si majoritatea le-au facut din pasiune pentru aviatie, nu pentru diploma de premiant.

#52 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 02 November 2005 - 02:01 PM

stie cineva cine este tipul din filmuletul despre Coanda care este difuzat pe Discoveru?

#53 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 02 November 2005 - 02:05 PM

cartula, la Nov 2 2005, 09:23 AM, a spus:

Toti au facut niste chestii remarcabile, si majoritatea le-au facut din pasiune pentru aviatie, nu pentru diploma de premiant.

E da, da' sa stim si noi. Da de ce pe Descoperi nu apare Vuia, cu performantele lui modeste dar in schimb apare o anonima suedeza parca, care a sarit cu parasuta, cand deja asta se inventase dar ea nu se pricepea si a murit. Si atat.

#54 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 02 November 2005 - 02:12 PM

"stie cineva cine este tipul din filmuletul despre Coanda care este difuzat pe Discoveru? "

cred ca il gasesti pe www.aviatia.ro
posta pe acolo intr-o vreme, am uitat ce nick are

#55 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 02 November 2005 - 02:15 PM

Citeaza

Da de ce pe Descoperi nu apare Vuia, cu performantele lui modeste dar in schimb apare o anonima suedeza parca, care a sarit cu parasuta, cand deja asta se inventase dar ea nu se pricepea si a murit. Si atat.


Foarte simplu.
Pentru ca atunci cind cineva face ceva nu sar alti zece sa ii dea in freza "Sa moara si capra lui". Iar cind cineva a facut ceva, imaginea pozitiva este mediatizata si nimeni nu zice:
"Ai auzit de ...
A da, da da-l dracu ca era homosexual/ pedofil/ etc... "
Variatiile sunt infinite.

Suntem un popor ce sufera de "scenarita" si de "Sa moara si capra vecinului"

DIN PACATE...


Christian

#56 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2005 - 02:28 PM

Pai, Olaf, este deja filmuletul despre Coanda. Desi nu-i perfect, prezinta totusi o imagine frumoasa asupra realizarii sale, care da bine la 'public'. Unul e suficient, zic eu :-D Si mai bine Coanda, decat Vuia. Parerea mea...

#57 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 02 November 2005 - 03:23 PM

curec_christian, la Nov 2 2005, 02:15 PM, a spus:

Suntem un popor ce sufera de "scenarita" si de "Sa moara si capra vecinului"

DIN PACATE...


Christian

Da-mi voie sa-ti spun, ca esti in urma .....
Nu sa moara si capra vecinului .... sa moara direct vecinul, sa-i iau capra . :-D

#58 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2005 - 03:53 PM

...hai ca dam in zoofilie....

#59 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 November 2005 - 07:07 PM

Aoleeu da mult ati mai scris! Nu pot tine pasul cu voi :-D.
[quote]Serios, te-ai gandit cam care-s legaturile intre deltaplan si o aripa gen 'pasare' de genul celor care au zburat cativa metri, si aia chinuiti?[/quote] Da, e vorba de felul cum incearca sa-si faca portanta! Daca nu ma insel si Vuia, si nu numai el, a avut cam tot acest gen de aripa!
Da, fratii au zburat mai mult, dar putem compara motorul lui Vuia care a functionat doar 3 minute (cum bine ai remarcat, nu avea nici o sansa cu un astfel de motor!) cu ceea ce au avut ei?. Cine stie, daca motorul functiona barem vre-o 10 - 20 de minute, poate acum alta era natura discutiilor.
[quote]Vuia daca nu ma insel, n-a mai reusit prea curand sa desprinda aparatul de la sol...[/quote]
Sa nu comparam forta economica si, mai ales, "destuparea" autoritatilor americane (vezi comenzile militare aratate de tine!) cu puterea economica a Romaniei acelei vremii (ca sa nu mai vorbesc de "destupat"!), cind aproape orice se facea prin subscripii publice si donatii si pomeni.
1.[quote] un motor... [/quote].Aici ai dreptate.
2.[quote] o configuratie a avionului ...[/quote] nu as baga mina in foc...
[quote]E, n-am facut noi mare branza ca natie, DA-L AVEM PE VUIA CARE I-A FACUT PE TOTI... Asa-i la noi, asa-i si la altii, nimic nou sub soare... Nici macar nu suntem originali cu chestia asta...[/quote] Zau daca inteleg de unde scoti ca eu am facut sau sustin asemenea chesti!
[quote]Cu chestia cu propaganda "mirositoare", eu zic sa stam linistiti, ca fiecare tara are propagandistii hardcore ai sai...[/quote] Din pacate 1-0-9 ai dreptate si treaba e valabila de ambele ...maluri!
Cit despre Conada si reactorul lui, asa cum singur spune a fost ...fara intentie! Avionul a luat-o din loc fara ca cineva sa doreasca acest lucru. Asta e! Un lucru tot a fost bun : adescoperit efectul ce-i poarta numele!
[quote]Da de ce pe Descoperi ...[/quote]. Simplu, are, cum se zice acum ....lobi puternic!
[quote] "Sa moara si capra vecinului"[/quote] Christian, boala grea asta la romani! De unde drac om fi luat-o, ca nu de la nemti! Ai pus destiu pe "i"!

Am recitit nitel postarile mele si ma tot intreb de ce sint acuzat ca am sustinut faptul ca a fost primul care a zburat:
[quote]Textul a fost citat doar pentru a intari cele spuse referitor la nume si, subliniez, nu pentru continut. [/quote]
[quote]s-a desprins de la sol si a zburat folosind EXCLUSIV mijloace proprii aflate [/quote]. Cred ca buba de aici vine: desprins de la sol si a zburat . Ar fi trebuit spus planat sau plutit mai bine. Ca atare am revenit
[quote]Este adevarat fratii Wright au fost primii care au zburat! Eu vreau sa zic altecva, ca Vuia a fost primul care s-a desprins de la sol prin mijloace proprii, ceea ce e cu totul altceva![/quote].
[quote]Gineste-te ce extraordinara realizare a fost acu 100 de ani desprinderea de la sol prin mijloace proprii sau zborul fratilor Wright,[/quote]. Sublinierile marcheaza diferenta dintre cele doua cuvinte!
[quote]..numai ca textul acela nu era pentru ca demonstra ca Vuia a fost primul ce a zburat, ci doar aratam de unde a provenit greseala in grafierea numelui "Wright"![/quote].
[quote]Acum intreb, nu dau cu parul, ce cerdeti, avionul Vuia, remotorizat, nu credeti ca ar mai fi zburat? [/quote]. Cum e de remarcat era doar o intrebare, nu o afirmatie!
[quote]E drept, e greu cand uiti si ce spui chiar tu [/quote]. Cai cam cele de mai sus le-am spus!
Ma gindesc la ceva: s-ar gasi un sponsor care sa finanteze realizarea unei copii fidele a aparatului lui Vuia, la scara 1/1, care apoi sa fie motorizata cu un motor cu ardere interna de 20 CP (si acceasi greutate) si sa se incerce un "zbor" cu el? Poate ar lamuri multe dintre dileme!

#60 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 02 November 2005 - 07:26 PM

1. asa cum spunea si Cartula e MARE diferenta intre un deltaplan (care e pornit de la o aripa Rogallo inventata abia prin anii '50) si aripile gen liliac ale lui VUia sau Ader

2.s-ar putea si mai simplu.. o copie la 1/4-1/3 cu radiocomanda. Problema la aparatul ala nu era atat de motorizare cat de stabilitate/control

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi