Forum Machete,Modelism,Hobby: le-am zis-o. cred? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

le-am zis-o. cred? crede si nu cerceta

#21 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 30 October 2005 - 10:36 PM

Gata dom'le ma las. Ce sa spun, ma simt exact ca smileyul ala care se da cu capu de perete.

Z-Mare, pe mai toate paginile de internet despre Vuia, avionul "Vuia 1" este descris in engleza ca "aeroplane - automobile". Trebuie sa explic ca "automobile" inseamana automobil (masina). Auto-mobil (cu sensul "autopropulsat") se scrie "self propelled" or "self powered". Uita-te la avionul lui Vuia, are patru roti, are volan, e o masina cu aripi. Asta este ce voia sa faca el, nu este cine stie ce fantasmagorie. Se stie ca Vuia a condus acel avion fara aripi ca pe o masina pentru a se acomoda cu comenzile. Apropo, inca mai sunt multi care vor sa faca masina zburatoare, nu e o rusine...

In rest, te las sa convingi lumea ca Vuia i-a batut pe fratii Wright. Trebuie doar sa iti amintesti urmatoarele date exacte:
- In martie 1906, Vuia dupa o acceleratie de 50 de metri a "zburat" 12 metri la o inaltime de 1 metru. Nu a mai reusit sa isi repete "performanta" inaintea lui Dumont care a facut un zbor de 200 de metri in Octombrie 1906.
- La sfarsitul anului 1905, frati Wright erau capabili sa stea in aer o ora intr-un avion care putea sa decoleze de pe o sina fara catapulta. Asta a fost o demonstratie pe care au facut-o in fata unei delegatii a armatei americane, urmata de un contract.

Citeste mai multe aici. http://en.wikipedia.org/wiki/First_flying_..._flight_by_date

Pa, nu o sa mai zic nimic despre subiectul asta de acum incolo.
Radu

#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 October 2005 - 10:47 PM

Mai oameni buni, eu nu vorbesc romaneste???????? :-o

Citeaza

In rest, te las sa convingi lumea ca Vuia i-a batut pe fratii Wright.
Mai Radu, nu vreau sa conving pe nimeni de acest lucru! Este adevarat fratii Wright au fost primii care au zburat! Eu vreu sa zic altecva ca Vuia a fost primul care s-a desprins de la sol prin mijloace proprii, ceea ce e cu totul altceva!
P.S.

Citeaza

avionul "Vuia 1" este descris in engleza ca "aeroplane - automobile".
Noi vorbim aici de limba romana si de Romania!

#23 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 30 October 2005 - 11:19 PM

1.e foarte discutabila tema primului zbor depinde ce criterii folosim, de asemeni poate spune cineva care era la vremea aceea diferenta dintre salt si zbor? In zilele noastre se ia in calcul un obstacol de 15m inaltime peste care sa treci ca sa te consideri decolat. Probabil la data respectiva se aplicau alte standarde.

2.Si mai conteaza un lucru: a zbura inseamna sa te deplasezi stabil, sustinut si controlat, etc, etc.

3."Si asta inseamna ca nu rea ....avion? Inseamana ca nici Bf109 nu era avion, ca nu avea ....pilot automat sau mai stiu eu ce computer de bord! Ori B-2, ca nici asta nu are directie... de loc! Deci nu e ....avion? A, da e aripa zburatoare! Sa fim seriosi, aceasta solutie a gasit-o Vuia, pe aceasta a aplicat-o! Viata a aratat ca nu a fost cea buna Vorba lui Radub: "Cum sa fie dom'le Gabi Szabo campioana cand la primul pas in viata a cazut in fund?""

Era avion bineinteles, nu am spus ca nu era avion, nu stiu exact care e definitia FAI dar la rigoare cred 99% ca se incadreaza la categoria avion (landplanes).

Aceasta postare a fost editata de MiG: 30 October 2005 - 11:34 PM


#24 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 30 October 2005 - 11:45 PM

Z-mare, la Oct 30 2005, 08:47 PM, a spus:

Mai oameni buni, eu nu vorbesc romaneste???????? :-o

Citeaza

In rest, te las sa convingi lumea ca Vuia i-a batut pe fratii Wright.
Mai Radu, nu vreau sa conving pe nimeni de acest lucru! Este adevarat fratii Wright au fost primii care au zburat! Eu vreu sa zic altecva ca Vuia a fost primul care s-a desprins de la sol prin mijloace proprii, ceea ce e cu totul altceva!
P.S.

Citeaza

avionul "Vuia 1" este descris in engleza ca "aeroplane - automobile".
Noi vorbim aici de limba romana si de Romania!

Z-Mare,
Am zis ca nu mai zic nimic, dar m-ai "momit".

Pai daca vorbesti romaneste si de ROMANIA, ce inseamana "automobil" pentru tine? Ei? Automobil Clubul Roman e "Clubul Roman care se desprinde de la sol cu mijloace proprii"? E stupid, pe bune!
Eu chair iti recomand sa citesti ceva scris in alta parte pentru a evita orice distorsiune introdusa de propagandisti.

Te inseli, fratii Wright nu au fost primii care au zburat. Au mai fost si altii inaintea lor, unii s-au prabusit, altii au avut pur si simplu noroc cu un salt sau o saritura. Din nou, uita-te aici, e o lista cu date si linkuri cu explicatii pe indelete. http://en.wikipedia.org/wiki/First_flying_..._flight_by_date
Fratii au facut primul avion utilizabil, Vuia a adus doar o imbunatatire conceptului de avion (adica tren de aterizare cu roti).
Ce mijloace proprii nu au folosit fratii Wright cu doi ani si trei luni inaintea lui Vuia? Aveau un motor, si doua elici. Da, au fost asistati de o catapulta pentru ca nu aveau destula putere in motor. Pe masura ce si-au imbunatatait designul, nu au mai avut nevoie de catapulta aia! Dupa aia, decolarea se facea de pe o sina fara nici un fel de ajutor extern. Asta s-a intamplat inaintea zborului lui Vuia care a fost de fapt un salt de 12 metri la o inaltime de un metru - un atlet olimpic poate face un triplu salt mai lung (prin mijloace proprii).

Oare nu vezi cat de ridicol este argumentul asta?

Gata, indiferent de ce vei spune de acum incolo, eu ma las pagubas.
Nici nu cred ca poti fi convins.

Radu

#25 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 30 October 2005 - 11:54 PM

apropos..nici X-15, nici X-1 sau un simplu F-18 care decoleaza catapultat nu decoleaza chiar cu propriile mijloace dar asta nu inseamna ca nu zboara sau ca nu sint avioane. Asta nu e un contraargument la ce a spus Zmare dar e de luat in seama totusi.

#26 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2005 - 12:28 AM

Z-Mare, nu te ambala...
Am specificat CLAR ca vorbeam de textul pe care l-ai citat...Care poate e si punctul tau de vedere, poate nu este...
Dar spuneam ca ai gasit o sursa de (dez)informare care sublinia ce spuneam unii pe aici... Ca se abereaza major incercand sa ii scoatem pe ai nostrii in fata, si sa-i ducem in derizoriu pe ceilalti... Si asta nu-i corect. Atat, si nimic altceva...

Referitor la partea cu "primul", eu personal nu-l vad pe Vuia ca fiind primul, iar motivele s-au prezentat aici...

Uitati, de exemplu exista destul de multe dovezi in sprijinul ideii ca in America, Weisskopf a zburat, si inca mult, incepand cu 1901... Cu mult inaintea fratilor celebri... Avionul sau, crezi sau nu, s-a ridicat prin mijloace proprii, avea roti, si se zice ca ar fi zburat distante de ordinul kilometrilor... Acum, cat e realitate si cat e legenda, nu stiu... Dar un sambure de adevar exista, asta e clar...
http://www.weisskopf.de/

Asadar... Tot respectul pentru Vuia si ce a realizat... Dar mi-e destul de greu sa-mi dau seama la ce a fost primul, in martie 1906...

PS: A, si ca tot a pomenit MiG de X-1... In urma unor dovezi 'dezgropate' la ceva timp dupa eveniment, X-1 a devenit primul avion care a depasit viteza sunetului in zbor orizontal De ce? Simplu, cu cateva zile inainte de 'istoricul' zbor, pilotul de incercare care scosese F-86-le la teste, in ciuda ordinelor clare de a nu pune avionul in picaj pronuntat, a reusit depasirea barierei sunetului, lucru confirmat atat de inregistrarile de zbor, cat si de martorii de la sol... Primise acele ordine pentru ca era absolut evident ca fata de X-1, F-86-le era un avion cu mult mai avansat din punct de vedere aerodinamic (deh, nemtii astia), si nu dadea bine ca cei de la Bell sa fie facuti nitel de cacao :-o

#27 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 31 October 2005 - 01:36 AM

in anumite surse am gasit ca viteza sunetului in picaj fusese depasita si anterior, chiar pe avioane cu elice grele gen Tempest sau Thunderbolt (asta nu o prea inteleg cum), depasiri terminate de multe ori in pamant. Mai are cineva info pe tema asta? Chiar si si un om in cadere libera a depasit Mach 1 prin anii 50.
Cu X-1 am inteles ca americanii au facut o fapta de mare caracter luandu-le o gramada de date englezilor si nedandu-le inapoi nimic dupa ce le promisesera marea cu sarea.

#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 October 2005 - 06:40 PM

1.

Citeaza

spune cineva care era la vremea aceea diferenta dintre salt si zbor?
Perfect adevarat MIG! Dar greseala pe care o facem noi, si nu numnai in acest domeniu, este ca judecam fapte si evenimente de atunci prin prisma cunostintelor de acum! Gineste-te ce extraordinara realizare a fost acu 100 de ani desprinderea de la sol prin mijloace proprii sau zborul fratilor Wright, chiar ajutat de o catapulta! Poate peste 100 de ani, cineva o sa conteste cu haz fapul ca noi am numit "comutere" incilceala electronica de acum! Hertz a spus categoric ca nu vede nici o aplicatie tehnica undelor pe care tocmai le descoperise! Ca sa n u mai vorbin de asta:
"We do not consider that aeroplanes will be of any possible use for war purposes"

— Richard Haldane
British Secretary of State for War, 1910
Da acum sint anumite norme, si bine este, a defini un zbor si nu numai!

2.

Citeaza

Avionul sau, crezi sau nu, s-a ridicat prin mijloace proprii, avea roti, si se zice ca ar fi zburat distante de ordinul kilometrilor..
Da, am auzit si eu povestea alaturi de multe altele, de altfel! Iata una: pe la finele anului 1800, un anume rus, Mihail Mihalioivici Filipov, spunea ca "pot transmite pe un facicol de unde scurte, toata puterea unei explozii. Unda exploziva se transmite integral.....cea ce face ca un cartus de dinamita care explodeaza la Moscova sa-si poata transmite efectul pina la Constantinopol" (am incheiat citatul). Se zica ca a facut exepriente rusite!
3.

Citeaza

Chiar si si un om in cadere libera a depasit Mach 1 prin anii 50.
Nici aceasta poveste nu prea e plauzibila. Densitatea aerului nu permite asa ceva! Cea mai mare viteza in cadere libera a unui om, a fost atinsa oficial de catre Bruno Gouvy. Saltul s-a efectuiat de la 12.000 de metri, parasutistul intrind pe jumatate intr-o ogiva special construita, atingind astfel viteza maxima de 600 km/h.
4. Ma citez

Citeaza

Dar greseala pe care o facem noi, si nu numnai in acest domeniu, este ca judecam fapte si evenimente de atunci prin prisma cunostintelor de acum!
Radu, sa nu uitam limbajul tehnic existent la acea vreme. Si tu si eu sintem convinsi ca Vuia nu a vrut sa construiasca un automobil zburator, ci o masinarie, un aeroplan cum se numea in acea vreme, cu care sa zboare!
Am avut pe undeva o carte cu brevete de inventii legate de diferite domenii. Imi pare rau ca nu o mai gasesc, ti-as fi citat niste denumiri, de te crucesti nu alta, pentru niste aparate care acum au alta denumire, mult mai simpla si mai comuna tuturor! Din pacate nu pot sa-l dau decit pe acesta: primul balon cu aer cald inaltat la Bucuresti prin 1818 s-a numit "basica lui Caragea"!
5.

Citeaza

Am specificat CLAR ca vorbeam de textul pe care l-ai citat
Pai da, numai ca textul acela nu era pentru ca demonstra ca Vuia a fost primul ce a zburat, ci doar aratam de unde a provenit greseala in grafierea numelui "Wright"!

#29 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2005 - 07:44 PM

Asa, iar eu ziceam ca-i o propaganda nationalista sforaitoare acel text. S-a lamurit.

Cat despre exemplele cu rusi, lasa-o balta... :-o Mai schimba si tu, ca de rusi m-am saturat. Si snoavele fara absolut nici o legatura cu tema de discutie sunt inutile... Iti place sau nu, ce a facut Weisskopf nu-i basm... Ce au facut fratii celebri, nu-i basm... Ca Vuia a fost "primul" insa este basm, iar ata e cam prea alba. Asteptam dovezi care sa contrazica asta, nu propaganda...

Realizarea unui zbor, oricat de scurt, era o performanta mare pentru vremea aia. Vuia a fost in mod cert unul din pionierii aviatiei. Dar n-a fost primul la nimic, saracul. Nu va mai bateti in argumente ca Vuia a vrut sau nu sa iasa avion, ca e ca in bancul cu Mig-ul, basculanta si cu pila :-o Indiferent ce-o fi vrut sa iasa, n-a iesit primul zbor cu un aparat mai greu decat aerul, realizat prin forte proprii. A iesit unul din primele, tot respectul, dar atat.

#30 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 31 October 2005 - 08:03 PM

cartula, la Oct 31 2005, 08:44 PM, a spus:

Vuia a fost in mod cert unul din pionierii aviatiei. Dar n-a fost primul la nimic, saracul. .... Indiferent ce-o fi vrut sa iasa, n-a iesit primul zbor cu un aparat mai greu decat aerul, realizat prin forte proprii. A iesit unul din primele, tot respectul, dar atat.

Stai, stai, stai !!
Nici macar primul care a folosit tren de aterizare cu roti, n-a fost .. ???! :-o
Atatea variante usor diferite, dar totusi diferite am citit in acest topic, ca zau numai stiu pe care s-o iau de referinta ?!?! :-o

#31 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 October 2005 - 08:05 PM

Citeaza

Acum, cat e realitate si cat e legenda, nu stiu

Citeaza

ce a facut Weisskopf nu-i basm...
Pai ce faci te contrazici singur :-o >ori e vorba de doua lucruri diferite si nu am bagat de seama!
Eu am dat, din nou, un exemplu ce va sa zica o poveste si nu e propaganda, e vorba de "Cartile blestemate", Jacques Bergier, in care nu se vorbeste de rusi decit la nivelul de ....complot!

Citeaza

ca de rusi m-am saturat
Nu ca as tine partea rusilor, departe de mine acest gind, sint la fel de satul ca si tine, mai ales ca eu am prins din plin epoca in care, asa cum am mai spus, ei au facut totul, chiar si gaura in macaroane! Aber.... hai sa vedem ce au facut ei pentru literatura si cultura universala si ce au facut americanii. Asa ca la capitolul asta zic sa o lasam mai molale! Inca o data, nu-i apar de loc pe rusi, dar trebuie, vrind nevrind, sa le recunoastem unele merite, chiar si pe acele al propasirii....comunismului, cu bazele puse in ....Germania! Dar asta e o alta poveste ce nu-si are rostul aici!

Citeaza

Si snoavele fara absolut nici o legatura cu tema de discutie sunt inutile
pai tocmai asta e, are, ca era legata de legenda avionului care a zburat kilometri! Ori sint eu prea subtil!

#32 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 31 October 2005 - 08:23 PM

Intru si eu...

Fara a dori a stirbi cu nimic din gloria consateanului meu Traian Vuia,priviti acest ...(spunetii cum vreti) Clement Adler ,care se spune ca a zburat 50 m(planat ,saltat,prabusit)la 9 octombrie 1890.

Cam seamana...

ARE si 4 roti...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg


#33 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2005 - 09:11 PM

Max, asta cu "primul care a folosit roti" e chiar de coma :-D Nu stiu, se pare ca nu e primul care a ridicat de la sol un set de roti... Desi cred ca omul vroia sa zboare, nu sa ia la plimbare prin aer un set de gume...

basm = fig. Vorbe plăsmuite special şi puse în circulaţie cu rea-voinţă; născocire; scornire

Acum ca am definit si termenii, cu ce ziceai, Z-Mare, ca ma contrazic? Ca nu mi-e foarte clar. Ca e mult mai putin docomentata performanta neamtului devenit american, e clar... Dar CLAR nu e basm ;-) Ca Vuia a fost primul, ESTE basm. Citeste mai cu atentie ce se scrie.

Faza cu rusii ma face sa cred ca citesti doar ce-ti convine, si intelegi doar ce-ti place... Am zis eu undeva ca rusii n-au absolut nici un merit, sau ceva pe linia asta? :-o N-am chef sa intru pe discutia asta, inteleg doar ca n-ai priceput nimic din ce am scris... Oricum, schimba cartea, poate gasesti una cu conspiratii si cu nemti, francezi, englezi, papuasi, sau mai stiu eu ce. Ca asta era ideea.

Snoavele, basmele, si chestii de genul asta sunt pe langa subiect, pentru ca n-au absolut nici o valoare argumentativa. Doar, unele, cel mult valoare umoristica.

#34 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 31 October 2005 - 09:15 PM

Clement Ader a facut CEL MULT ceea ce a facut si Vuia. Construit in zilele noastre (si remotorizat din motive de siguranta pilotului) prototipul fratilor Wright a repetat la 100 de ani zborul cu pricina. Privit chiar si acum, avionul fratilor are toate elementele unui avion viabil, la fel 14bis-ul lui Santos Dumont(aripa, fuselaj, ampenaj orizontal, ampenaj vertical). Prin forma lor avioanele alea aveau o stabilitate naturala care el facea sa poata sa fie cat de cat stapanite. Ca urmare asa cum s-a mai spus oamenii s-au perfectionat, au incheiat contracte si au vandut aparatele PT CA PUTEAU ZBURA. Atat lui Vuia cat si lui Ader le lipseau parti intregi din "anatomia" unui avion care sa fie guvernabil, etc. pt vremea aia. Chiar si acum daca nu folosesti comenzi asistate de calculator e greu de zburat configuratii neconventionale (fara ampenaj, fara stabilizator, fara directie sau deriva,stabilizatoare in X, etc)In ziua de azi orice caramida poate zbura ca pui pe ea motor si computer dar atunci nu era asa.

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 November 2005 - 06:06 PM

Carula esti bun de avocat! Ai luat din dictionar exact explicatia "figurativa" a cuvintului. Mai cauta, basm mai inseamna si altceva! Defineste si "legenda"!

Citeaza

Acum ca am definit si termenii, cu ce ziceai, Z-Mare, ca ma contrazic?
. Da!
Cid despre rusi, nu nu ai zis-o direct, dar se subintelege!

Citeaza

schimba cartea, poate gasesti una cu conspiratii si cu nemti, francezi, englezi
. Daca ai fi citit atent titlul ai fi vazut ca nu e scrisa de un rus! Da, in carte e vorba de "conspiratii si cu nemti, francezi, englezi" si ...un rus :-D. El si altii sustineau ca a realizat acel dispozitiv. Acu ca-i legenda ca-i basm, naiba stie!

Citeaza

Atat lui Vuia cat si lui Ader le lipseau parti intregi din "anatomia" unui avion care sa fie guvernabil
Intr-adevar, aici ai dreptate, dar....Me 163 nu avea profundoare si nici calculator! Si a zburat, ba a facut si citeva victorii omologate. Nu ca as tine neaparat partea cuiva, dar lucrurile trebuie privite, si aici ma repet, prin prisma acelei epoci cind, un aeroplan, se credea ca zboara cu atit mai bine cu cite are aripi mai multe sau seamana mai bine cu o pasare! Atentie subliniez cu o pasare!. Ce ziceti de "elicopeterul" lui Da vinci? Sau de alte "pasareturi" care s-au desprins de sol, mai mult sau mai putin. Ce trebuie apreciat la fratii Wright este, intradevar intiuitia, cu care au facut ca acea masinarie sa semene cu ceea ce azi numim avion! Altii au facut pasari! Si Vuia nu e singurul!

Citeaza

Construit in zilele noastre (si remotorizat din motive de siguranta pilotului) prototipul fratilor Wright a repetat la 100 de ani zborul
. Acum intreb, nu dau cu parul, ce cerdeti, avionul Vuia, remotorizat, nu credeti ca ar mai fi zburat?
Cred ca altceva ma supara pe mine, nu ca fratii Wright, Ader sau altii au zburat mai primii, mai sus sau mai bine decit Vuia, ci osirdia cu care il renegati! (sper sa nu ma faceti nationalist! sau xenofob!) Poate sint de educatie mai veche si de aceea cind vad asta, sincer, ma doare!

#36 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 01 November 2005 - 07:02 PM

1. "dar....Me 163 nu avea profundoare si nici calculator!" perfect adevarat dar avea aripa in sageata si torsiune in anvergura, necesita deci o aripa deosebit de rigida. Toate aripile zburatoare si avioanele fara coada sunt mai mult sau mai putin in configuratia asta. Nu poti zbura daca nu ai un moment de stabilizare longitudinal iar la avionul aripa zburatoare e realizat prin varierea profilului in anvergura, sau prin actionarea conjugata a comenzilor de la interior (mai in fata) cu cele exterioare (in spate) obtinand astfel controlul longitudinal. In plus si controlul directiei are nevoie de aripa in sageata. Aripile zburatoare fara sageata (sau cu sageata moderata gen stabiloplanul lui Filip Mihail) sunt rarisime si au avut mari probleme de guvernare/stabilitate/sensibilitate la rafala etc. pt a "face scoala"

2. In nici un caz nu vreau sa denigrez meritele lui Vuia. Problema e ca laudandu-te cu mai mult decat ai facut, fara sa ai dovezi clare risti sa devii ridicol. Asta nu a inteles propaganda de pe vremea lui Ceausescu. Toata lumea stia niste lucruri si brusc ne trezim noi ca am inventat aviatia (primul avion care s-a ridicat de la sol cu mijl proprii, primul motor cu reactie, nu mai stiu ce prioritati avea si hidroavionul Getta, etc.). Au fost cativa romani care raportat la dimesiunile Romaniei si starea ei economica/industriala de atunci au facut mult pt domeniul asta, chiar si daca nu au zburat primii sau daca nu au inventat motorul cu reactie. Dar nu are rost supradimesionam pt ca devenim lipsiti de credibilitate si facem un mare deserviciu. Lumea nu va crede nici macar ceea ce au facut cu adevarat.

#37 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2005 - 08:05 PM


LEGÉNDĂ, legende, s.f. 1. Povestire în proză sau în versuri care conţine clemente fantastice sau miraculoase, prin care se explică geneza unui lucru, a unei fiinţe etc., caracterul aparte al unui eveniment (istoric), al unui erou (mitic) sau al unui fenomen.
- Povestire tradiţională în proză sau în versuri, transmisă, de obicei, pe cale orală, în care faptele fantastice sau miraculoase pot avea un suport istoric real.
- Povestire deformată şi înfrumuseţată de imaginaţie.

Poti sa continui de aici studiul, Z-Mare... Nu-mi place sa-mi spui ca ma contrazic, dat fiindca nu exista contradictii in ce-am spus... E foarte clar, ce se stie despre Weisskopf e posibil sa fie inflorit pe ici-colo, pentru ca nu exista la fel de multe dovezi concrete (de aici formularea folosita, aia cu legenda) , pe de alta parte faptul ca Vuia a fost PRIMUL care a zburat e basm continand nascociri, rea-vointa (desfiintarea fratilor), etc... Sunt surprins, pentru ca in alte aspectele lingvisticii pareai mult mai cunoscator.
Si nu, faptul basm ca inseamna si altceva (de ex. "Naraţiune (populară) cu elemente fantastice supranaturale, care simbolizează forţele binelui şi ale răului în lupta pentru şi împotriva fericirii omului", sau "Creaţie populară epică, în care se redau întâmplări fantastice cu personaje imaginare aflate în luptă cu forţe nefaste ale naturii sau ale societăţii; poveste.") n-are vreo legatura cu discutia de fata, ca nu discutam aici de "Fat Frumos" sau mai stiu eu ce, n-o mai da la intors :-D

Citeaza

Cred ca altceva ma supara pe mine, nu ca fratii Wright, Ader sau altii au zburat mai primii, mai sus sau mai bine decit Vuia, ci osirdia cu care il renegati!

Hai, ca ai dat-o cu oistea in gard... Cine-l reneaga mai pe Vuia? Sau pe Coanda? Sau mai stiu eu pe cine? Tu chiar citesti ce se scrie aici? Ca mi se pare dupa o replica ca asta ca in mod cert n-ai citit ce se scrie aici, sau ai inteles doar ce vroiai tu sa intelegi.
NU-L RENEAGA NIMENI PE VUIA!. Doar ca nu prea e nimeni de acord cu faptul ca a fost PRIMUL. E o maaaare diferenta, dar mare de tot!!!
Tema pentru acasa: mai ia inca o data topicul la citit. Serios.

#38 Useril este offline   Pletila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 14-January 05

Postat 01 November 2005 - 08:30 PM

Sa fim seriosi,chestia asta nu ar fii avut nici o sansa sa zboare cu adevarat...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IM001519.JPG


#39 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2005 - 08:45 PM

E al tau, Pletila?
Arata bestial, bravos.

#40 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 01 November 2005 - 08:52 PM

super modelul!!!

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi