Forum Machete,Modelism,Hobby: RESTAURARE FAMO MMN - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

RESTAURARE FAMO MMN

#1 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 September 2010 - 09:43 AM

Vezi postareawurger, la 12 May 2010, 01:09, a spus:

Am vorbit cu un domn care s-a aratat incantat de o colaborare a noastra la restaurarea monstrului.
Este vorba de participare benevola.
Daca se arata oameni interesati, cream un topic separat - RESTAURARE FAMO MMN


Vezi postareadany, la 12 May 2010, 02:00, a spus:

Ar fi ceva ...ar fi ceva ...hmmm :whistle: . Ma gandeam acum daca nu ar fi bine , ca pentru inceput sa se injghebeasca un pavilion provizoriu , demontabil ,( pereti transparenti + "gaurica " glisanta pe unde sa intre/ eventual iasa vizitatorul ) , care sa-l adapostesca . Nu cred ca ar costa mult si ar incetini degradarea . Apropos , Tatra ( autoatelierul) ce mai " zice/face"?


Vezi postareawurger, la 12 May 2010, 11:21, a spus:

Buna ideea cu adapostul.
Daca te referi la Skoda, e in aceeasi stare deplorabila cu geamuri de usa de bucatarie (d-alea cu floricele) si cu fulgi de rugina si lemn care putrezeste incet dar sigur.


Vezi postareadany, la 12 May 2010, 16:01, a spus:

A , scuze , Skoda . Inca un adapost de " prim ajutor" .Eu zic ca pentru asta am putea face o cheta , daca nu are muzeul bani .Cred ca asa ceva s-ar putea realiza intr-o saptamana , doua , daca se face comanda . Nu trebuie sa fie sofisticat . Pur si simplu un soi de sera - cadre de fier sau lemn cu spatii vitrate mari din plexiglas (?) ,usor demontabila si stocabila ( pentru a fi refolosita , daca se vor deteriora alte exponate ), cu un acoperis usor si as mai aduga eu o aerisire/ventilatie adecvata ( sa nu se " coaca " vara ). Dupa care , putem sa stam la povesti si socoteli , pe indelete , un timp .


Vezi postareadruid_val, la 12 May 2010, 21:11, a spus:

Poate ar fi mai bine o sectiune separata pentru asa ceva - fie la "Group Builds" (in definitiv un proiect de restaurare poate fi incadrat si la constructii de grup) - fie la "Comunitate".
Spun asta deoarece discutiile pentru asa ceva sunt, de obicei, stufoase. In plus, poate nu va fi singurul proiect de acest gen.
Deja, in legatura cu Famo-ul se contureaza 2 subiecte:
1. Proiectul de restaurare propriuzis
2. Proiectul adapostului amovibil (nu sperati ca va fi ceva simplu)
Moderatorii ce parere au?


Mi-am permis sa readuc aceasta discutie pe tapet mai ales ca datorita unor probleme personale, Wurger (Calin) n-a mai putut continua demersurile.
Discutiile au continuat insa si au trecut de prima faza de aprobare. Pentru inceperea actiunii va fi insa nevoie de mult mai mult si asta inseamna in linii mari documentare, un plan de activitate care sa cuprinda zile si ore intre care se va desfasura activitatea si o lista cu oamnenii care vor participa cat se poate de serios la aceasta actiune.

Bafta!

#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 September 2010 - 09:55 AM

O tema deosebita .Munca de restaurare p;resupune si fonduri.Exista ceva sponsorizari sau ...?
In ceea ce priveste munca benevola, as fi onorat ,insa distanta este prea mare .In rest,din partea ema,tot sprijinul. :whistle:

#3 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 13 September 2010 - 02:06 PM

Referitor la adapost...plexiglasul este foarte scum...sticla e mult mai ieftina dar fragila, poate s-ar putea accepta compromisul cu policarbonat celular, nu e sensibil la raze UV precum plexiglasul, izoleaza si termic dar in schimb nu prea se vede mai nimic prin el chiar daca lasa lumina sa treaca.

#4 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 13 September 2010 - 02:46 PM

Desi Messerschmitt-ul e o zburatoare, ar fi mai mult decat incantat sa fie impoicat intr-un proces de restaurare al FAMO-ului. Indiferent de ce ar insemna asta( mijloace financiare, fizice, participare benevola, etc). Sunt dispus sa ajut. Asteptam mai multe detalii!

#5 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 13 September 2010 - 06:11 PM

O galeata de vopsea gasim. Ceea ce trebuie, pe romaneste spus, sunt niste voluntari care se baga sa-l ia la periat cu peria de sarma. Si e mult de periat ca era maaare. Fara bani, fara glorie, doar timp pierdut si piele raschetata. Acum sa va vad.

Aceasta postare a fost editata de OlafTheViking: 13 September 2010 - 06:16 PM


#6 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 September 2010 - 06:26 PM

Am facut azi dimineata cateva poze special ca sa vedeti despre ce este vorba.

Imagine atasata: famo_mmn2.jpgImagine atasata: famo_mmn3.jpg
Imagine atasata: famo_mmn4.jpgImagine atasata: famo_mmn5.jpg
Imagine atasata: famo_mmn6.jpgImagine atasata: famo_mmn7.jpg
Imagine atasata: famo_mmn8.jpgImagine atasata: famo_mmn9.jpg
Imagine atasata: famo_mmn10.jpgImagine atasata: famo_mmn1.jpg

Asa cum spunea, trebuie mai intai partea de documentare (fotografi, desene, planuri, etc)
Pe urma, se asterne pe hartie felul si ordinea operatiilor ce trebuiesc facut si nu in ultimul rand trebuie stabilit cine va face si la ce se pricepe mai bine sa faca.
Totul sa va face pe baza de voluntariat si se va intampla sub supravegherea unei persoane de la muzeu.

Ma astept ca pentru inceput discutiile din topic sa se canalizeze in aceasta directie.
Pana la cort, acoperis, etc. ca sa se poata ioncepe trebuiesc pus la punct cele de mai sus si prezentate conducerii muzeului, conducere ce va de aprobare finala pentru inceperea lucrarilor.
Toate acestea sunt valabile si pentru orice alt proiect de restaurare/intretinere legat de exponatele din parcul muzeului si la care cineva va dori sa se inhameze.

Bafta!

#7 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 September 2010 - 07:12 PM

Vezi postareaLonginus, la 13 Sep 2010, 10:55, a spus:

O tema deosebita .Munca de restaurare p;resupune si fonduri.Exista ceva sponsorizari sau ...?
In ceea ce priveste munca benevola, as fi onorat ,insa distanta este prea mare .In rest,din partea ema,tot sprijinul. :whistle:


Deocamdata, Daniel, sponsori nu exista. :hi:.
De altfel, nici sponsorizare nu poti gasi fara sa te prezinti cu un plan si pana la urma si sponsor gasesti doar daca si el este pasionat. Ma indoiesc insa ca anul acesta cineva va sari la cap cu sponsorizari.
Pentru inceput nu ne bazam decat pe fortele noastre si pe fondurile muzeului, fonduri ce ar putea veni avand sustinerea unui proiect bine realizat.
Un proiect, poate mai amplu si bine pus la punct, ar putea fi sustinut si din fonduri europene. Din pacate insa, de la prezentarea proiectului si pana la primirea fondurilor europene pot trece si 2-3 ani, ani in care starea camionului si va inrautati si mai tare.
Sprijinul proiectului poate consta si in partea de documentare. Nu este nevoie de donatii.

Bafta!

#8 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 13 September 2010 - 07:16 PM

Nu stiu daca va poate fi de mare ajutor, dar Ministerul Culturii, printr-o institutie speciala, ofera niste bani pentru asemenea proiecte (http://www.afcn.ro/f...-culturale.html).
Partea proasta este ca cer sa existe un procent de 10% coparticipare financiara din suma totala necesara (deci ei dau doar 90%). Poate fi aplicat atat de catre persoane fizice, cat si de catre asociatii (nu stiu daca exista una in cadrul forumului), muzee et alia. Partea proasta este ca nu mai poate decat pentru la anul. De vazut si care poate fi incadrarea cea mai buna (activitati muzeale, educatie culturala). Ar putea fi o solutie si pentru salvarea si restaurarea altor exponate ale Muzeului Aviatiei, eventual organizarea unui site specializat cu fotografii ale lor. Daca se coaguleaza o echipa de cunoscatori pasionati, ma ofer sa fac toata hartogaraia, cu ajutorul vostru, evident.

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 September 2010 - 07:41 PM

Cristi,tocmai in ideea unei cofinantari (ce scria si JangBogo) spuneam ca poate ar fi nevoie de sponsorizari.La asa ceva pot sa ma bag; din pacate la munca efectiva nu prea ,desi mi-ar face placere deosebita ;de la mine pana la voi sunt vreo 500 de kilometri ,deci... :whistle:

Incerc sa vad daca as putea sa gasesc documentatie cu privire la subiectul FAMO.Ceva amici binevoitori,de pe "dincolo" poate m-ar ajuta. Deduc ,insa din postarea lui Alex (nobilul viking),ca reconditionarea se refera (doar) la vopsire ;
- sau la mai mult de-atat ?


P.S. pe FAMO l-am vizitat ,ultima data,acu' doua luni ,cand am venit la Bucuresti. Stiu cum arata ,nu este o cauza pierduta.Inca.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 September 2010 - 07:44 PM


#10 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 September 2010 - 08:15 PM

Ideea este ca reconditionarea sa se faca la cat de departe se puate merge. Chiar la functional daca se va putea.
In cel mai rau caz se va face doar curatarea ruginii, tinichigerie, chituire, vopsire si refacerea dusumelei de lemn care, asa cum se vede in poza a patra, nici nu mai exista si cu ceva sprijin, poate si confectionarea unei prelate noi similara celei originale.
Nici in cazul cel mai rau pe care l-am prezentat munca nu va fi usoara si va fi de durata.
Cand vom avea o documentatie completa vom vedea cum actionam.
Avem timp sa ne pregatim asa cum se cuvine si anul ce vine sa incercam sa facem din maldarul de fiare rugiunite un exponat adevarat.

Bafta!

Aceasta postare a fost editata de crios: 13 September 2010 - 08:16 PM


#11 Useril este offline   aldocan 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 10-August 10
  • Location:Montreal Canada

Postat 13 September 2010 - 10:09 PM

Ceva interesant pentru restaurare http://www.normandie...p.php?rubrique5 http://www.normandie...p.php?article11

#12 Useril este offline   aldocan 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 10-August 10
  • Location:Montreal Canada

Postat 13 September 2010 - 11:33 PM

http://www.achtungpanzer.com/schwerer-zugk...del-type-f3.htm http://www.filatelia...dx/pix/famo.jpg

#13 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 September 2010 - 08:27 AM

Stau, citesc si ma minunez deopotriva. Initiativa frumos conturata, salutara din partea multora, inclusiv eu.
-Lunganule, sa fi fost oare o premonitie toata discutia noastra de dumineca seara ? M-as bucura.

Vad insa ca optimismul debordant duce la opinii care mai de care mai vizionare. Totusi, trag speranta ca sunteti constienti cu totii ce presupune probabila dezmembrare a mastodontului, spatiul de depozitare atat al sau cat si al elementelor din compunerea sa.
Nu mai vorbesc de logistica aferenta, in speta scule dedicate pentru dezmembrare/asamblare, cunostiinte temeinice de interpretare desen tehnic, cunostiinte mecanice asisderea, etc, etc, cu tot ceea ce rezida din astea ? Strung, masini de frezat, rectificat, alezat si asa mai departe ? Sunt convins ca prin zona Bucurestiului exista atat oameni cu multa bunavointa si interes, cat si ateliere, insa am retineri in ceea ce priveste refacerea multora din elementele care cu siguranta vor necesita in cel mai rau caz o construire de la zero. Iar o documentatie completa nu stiu in ce masura s-ar putea materializa.

Mi-ar parea rau ca peste un an sa citesc cu totul altceva referitor la subiectul in cauza.
Unii au muncit ani de zile pentru a pune pe picioare in forma statica, exponate muuult mai mici si mai putin complexe decat mastodontul - care din nesimtirea unora- a ajuns unde a ajuns. Rusine lor si cinste voua, celor cu bunavointa si idei novatoare, precum si cu mult avant muncitoresc. Sa de-a Domnul sa aveti dreptate, iar eu sa ma insel amarnic. Sincer, m-as bucura si m-as simti mandru.
Simple imagini ale unor exemplare restaurate nu sunt suficiente, ar trebui cautat ca prin bunavointa unora sau altora "de pe dincolo" sa intram in posesia a cat mai multa documentatie -cu sens- si utila scopului vostru, cei de acolo.

Si inca ceva, daca mi-e permis : As cauta sa mai formez cate o "cheta" aici pe forum, macar din cand in cand, pentru achizitia unor elemente necesare restaurarii; stand dupa fonduri acordare de Ministerul Culturii (care nu are nici un interes a da aviz pozitiv fara a primi "partea leului" -stiti si voi prea bine care-i aia), nu se rezolva problema financiara nici la pastele cailor. Iar "fondurile muzeale" suna a banc prost. Uitati-va unde au ajuns restul exponatelor, din custodia muzeului. Ce va face sa credeti ca dupa multe pistonari si/sau prezentarea chiar si a unui proiect de restaurare viabil, se vor atribui sume suficiente scopului propus de voi ? Poate niste bani pentru cativa litri de vopsea s-or mai gasi, mai mult nu cred.

Cu scuze pentru postarea mai acida (probabil va urma o reactie de raspuns si mai acida), insa asta e parerea mea.
Voi incerca (alaturea de Longinus) sa mai disec subiectul si diversele relatii forumiste de pe dincolo, poate gasim si noi ceva bun de facut, in speta niscaiva planse tehnice.
Carti destul de ample privind subiectul in cauza ar mai fi, doar un semn sa dati.
Sporuri multe si scuze daca n-am fost in asentimentul multora din cei care citesc.

#14 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 14 September 2010 - 08:55 AM

Adi, speranta moare ultima!
Este posibil sa fie un proiect mort din fasa, este posibil sa reusasca macar 50%, este posibil sa reusasca chiar spectaculos.
Depinde doar de ce documentatii, scule, oameni vor conlucra.
Acuma sa nu creada cineva ca daca nu se va merge pe un proiect din care sa reiasa clar ce operatii se vor face, cum se vor face, cu ce resurse si de catre cine, vom fi lasati sa incepem sa umplem curtea de piese, sa dam din umeri si sa plecam.
Nu stiu nici daca motorul mai merge sau ce-i lipseste, daca-i lipseste ceva.
Privind realistico-optimist cred ca nu vom putea merge mai departe de realizarea unui exponat static, dar avand in vedere situatia in care se afla este bine si asa.
Pana una alta inceperea este conditionata de hartii care sa arate ca stim ce facem si nu taiem si sudam la intamplare si nu vopsim cu gri banca sau gri cos de gunoi.

Bafta!

#15 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 14 September 2010 - 09:44 AM

* manualul original pentru camionul skoda si un far spate am eu ...

http://www.dishmodels.ru/wshow.htm?p=1218

http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_eng...6_st_6_l_t.html

http://cs.wikipedia....da_6_ST_6-L.gif

* zilul "atasat" statie p-20 este si el rarisim ...

http://www.russianmilitarytrucks.com/galle...albumListPage=2

http://en.wikipedia...._ZiS_151_RB.jpg

* am o carte despre famo in rusa ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Sd.Kfz._9

* cred ca numai grund vopsea dizolvant si substanta anticarii costa per masina 500 de euro ..

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 September 2010 - 10:24 AM

O sa lansez un apel umanitar pe un/doua site-uri din UK si Germania ,prin care sa le solicit sprijin logistic (ma refer la documentatie si poate sdv-URI).Sa vad ce rezulta.

#17 Useril este offline   Pletila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 14-January 05

Postat 14 September 2010 - 11:18 AM

Foarte frumoasa initiativa,discutia nu e de ieri de azi, dar ma gandesc ca daca tot exista deschidere pentru astfel de proiect, si se face un efort de restaurare, sa se faca in mod cat mai profesionist posibil.Simpla curatare cu peria de sarma (lucru relativ imposibil...piesele ar necesita macar o sablare primara) si vopsire cu pensula la galeata, ar putea face mai mult rau exponatului.

Pentru o reconditioneare demna de luat in seama, cred ca e necesara nu doar documentatia, dar si ceva cunostiinte practice de restaurare auto.Altfel nu va fi nimic decat ceea ce se face in mod frecvent pe acolo.O cosmetizare...

Aceasta postare a fost editata de Pletila: 14 September 2010 - 11:19 AM


#18 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 14 September 2010 - 12:03 PM

Vezi postareaPletila, la 14 Sep 2010, 12:18, a spus:

Pentru o reconditioneare demna de luat in seama, cred ca e necesara nu doar documentatia, dar si ceva cunostiinte practice de restaurare auto.Altfel nu va fi nimic decat ceea ce se face in mod frecvent pe acolo.O cosmetizare...


Da, Mihai! Pentru asta am redeschis discutia caci altfel, deja ne puteam strange de sambata trei insi, doi sa dea cu peria de sarma, asa un pic pe deasupra si al treilea sa vina din urma cu bidineaua cu vopsea. In patru sedinte chiar eram gata.
Vorbim despre a face o treaba la modul serios. Nu este loc de plesneala. Daca nu suntem in stare, o lasam balata.


Bafta!

#19 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 September 2010 - 08:29 PM

Dupa ce am citit cele scrise pana aici , eu zic sa nu trecem totusi pe planul secund ideea cu adapostul , daca tot v-a fi o lucrare intinsa pe o perioada mai mare de timp .Stiu ca suna a pisalogeala ,sau ideea fixa , mai ales ca eu am propus intr-o prima faza sa construim asa ceva . Chestia e ca s-ar putea ca vremea buna sa nu mai tina foarte mult . Pana atunci ,cred ,ca mai mult de nivelul de discutii nu vom putea trece. Ma gandesc ca pana prin aprilie v-a exista o perioada de "timp mort " ---( discontinuitate , investitii minime in proiecte din cauza sarbatorilor , concediilor ,intretinerii) ,--- in care se poate pune la punct ( teoretic)planul de actiune , documentare ,eventual cooptarea sau purtarea de discutii cu persoane (si din strainatate ) ce au contribuit la restaurari de vehicole. Pana atunci vehicolele vor sta la cheremul vremii . Indiferent ca se v-a lucra sau nu la masini , eu zic ca un minim de protectie a acestora cat si a eventualelor lucrari de pe timpul iernii , ar fi buna.-------------------- Ma gandesc ca intr-o prima faza , pentru a nu mai face o groaza de socoteli sa cumparam 2( ?) corturi mari de armata ( 1pt Famo , 1 pt. Skoda) , desi eu as fi dorit un alt fel de adapost , mai potrivit pentru protejare . Pe timpul cat muzeul e deschis vizitatorilor se poate ridica o latura ( vezi pavilion) pentru vizitare . Eventual impregnate cu solutie de impermeabilizare ; din cate imi aduc aminte materialul nu face prea bine fata ploilor . Scuze inca o data daca de pisalogeala . ---------------------------------------------------------------------Apoi , prima problema adevarata , si care cred ca s-ar putea lucra cat de cat in toamna si iarna aceasta fara sa necesite un efort deosebit ,desi ar fi bine sa fie facuta sub supravegherea cuiva care stie ce trebuie facut , v-a fi demontarea unor componente ,in vederea " dezbracarii " pana la sasiu a vehicolelor . Aceste componente ( capote , motor ,diverse panouri , grila radiator , etc) nefiind atat de voluminoase , cred ca se vor putea depozita in spatii adecvate , de obicei in interiorul unor cladiri , unde avand in vedere conditiile mai bune de lucru se pot incepe primele faze ale restaurarii .Asta cred ca s-ar putea face concomitent atat la Famo cat si la Skodita.Eu stiu ca muzeul avea restauratorul sau care poate sa indrume , supravegheze lucrarile . ------ ? Se pot cara chiar la ateliere auto specializate , pentru sablare , etc ? Ideea e sa se lucreze componente mici ( sa zicem o luna , doua doar pe o capota sau un far ,o janta de roata , etc.) astfel costurile vor putea fi amortizate mai usor ( cheta) . ...Inca o data scuze , de data asta daca sint pe dinafara complet .... Sper din tot sufletul sa ajung si eu prin primavara la Bucale .

Aceasta postare a fost editata de dany: 14 September 2010 - 08:53 PM


#20 Useril este offline   jiju 

  • Membru senior
  • Grup: Validating
  • Postari: 200
  • Inregistrat: 20-September 08
  • Location:Scrovistea

Postat 15 September 2010 - 08:49 PM

Niste sit-uri cu poze Sd.Kfz.9 FAMO :

http://vincesgallery.smugmug.com/History/S...#66123298_aEWuP

http://www.zobten.de/Famo/Famo.htm

http://www.leharmili...icles.cz/cz.htm

Sper ca sunt utile pentru acest proiect pe care vrem sa-l punem in miscare.

Toate cele bune,
Darla Mihai (Jiju)

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi