Forum Machete,Modelism,Hobby: RESTAURARE FAMO MMN - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

RESTAURARE FAMO MMN

#41 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 September 2010 - 09:13 AM

Vezi postareawurger, la 24 Sep 2010, 10:02, a spus:

Intr-adevar, masina e incompleta.
Piese originale (!!!!) chiar daca s-ar putea gasi, probabil ar fi scumpe si pentru bugeul actual al Romaniei (ca nu-s tacamuri pt. parlament), daramite pentru bugetul muzeului infratit cu al nostru.
Cred ca cel mai realist ar fi sa ne gandim la refacerea pieselor existente si inlocuirea celor lipsa cu replici. Asta ar implicca strung si alte utilaje si tehnologii industriale, dar poate, din gura-n gura, ajungem la un mester dispus sa ne ajute.
De fapt se plecase de la ideea ca exponatul sa arate cat mai apropiat de unul din razboi, nu sa facem reenactment cu el.



110% de acord.

#42 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 24 September 2010 - 09:50 AM

De fapt se pornise de la o bidinea si o galeata de vopsea ca sa arate pe afara ca si cum ar fi.
S-a ajuns la cat de departe se poate merge avand documentatie si eventual ceva sprijin.
Nu ne grabeste nimeni si nici macar nu se supara nimeni pe noi daca n-o facem asa cum nimeni n-o sa ne ridice statuie daca o facem.

Bafta!

#43 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 24 September 2010 - 10:52 AM

Cui ii trebuie reenactment in tara asta, Wurger-e ? Fiecare zi traita in tara asta aduce tot mai mult cu o butaforie deci clar nu e dorinta mea a se folosi o relicva mai mult sau mai putin pocita, pentru acest scop.


Vezi postareacrios, la 24 Sep 2010, 10:50, a spus:

...
Nu ne grabeste nimeni si nici macar nu se supara nimeni pe noi daca n-o facem


Daca la prima parte sunt de acord cu tine, pe partea a doua nu, pentru ca o data ce s-a intrat in hora (incepand cu deschiderea acestui topic, cu implicatiile aferente - adicatelea link-uri prin alte parti, povesti povestitoare, mail-uri si alte maruntisuri), daca se va ajunge iar la partea cu "n-ai cu cine, n-ai cu ce, ca asa-i in romanica", unui strainez outsider nu-i va spune decat : neseriozitate. Parerea mea doar. Voi decideti ce si cum de aci in colo.

Vezi postareacrios, la 24 Sep 2010, 10:50, a spus:

..asa cum nimeni n-o sa ne ridice statuie daca o facem.


Corect.
Ar exista totusi riscul, ca unii sa se priveasca putin mai altfel diminetile in oglinda personala.

Cu asta, sper ca mi-am incheiat tiradele p-aici.
Mai departe, scrie-n carte ! :whistle:

#44 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 24 September 2010 - 05:55 PM

Vezi postareawurger, la 24 Sep 2010, 10:02, a spus:

Cred ca cel mai realist ar fi sa ne gandim la refacerea pieselor existente si inlocuirea celor lipsa cu replici.

Nici eu n-am zis altceva Caline.
Am zis doar ca se va merge atat de departe cat ne vom permite sa mergem, cat ne va permite documentatia, priceperea si sprijinul ce-l vom putea obtine.
Nimeni si repet nimeni nu ne va permite sa facem cretinatati. Va veni momentul cand va trebui sa mergem la conducere cu documentatii, cu explicatii si cu solutii.

Acum suntem la faza in care adunam documentatii care sa dovedeasca ca stim ce vrem sa facem si la faza in care trebuie sa stim exact ce lipseste si daca exista solutii sa refacem/recladim/reconstruim/imitam/producem ceea ce se poate reface/recladi/reconstrui/imita/produce.
In acelasi timp suntem la faza in care echipa se aduna. Asa cum se vede, chiar se aduna usor, usor. Fara graba, fiecare trecand de faza de entuziasm si gandind la rece cum ar putea ajuta.
Poate unora li se pare curios, dar intamplator (sau poate nu intamplator) exista oameni care s-au angajat in acest proiect stiind bine ce fac.
Ceea ce au nevoie este sprijinul si nici pe departe sa li se tot arate ca nu vor putea sa faca ceea ce ei stiu deja ca pot face.
Au nevoie de documentatii cat mai amanuntite pentru a nu da chix pentru ca solutii cum sa faca sunt convins ca vor gasi.

Bafta!

#45 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 24 September 2010 - 07:16 PM

Salutare,
Nu stiu cat m-ati luat de mult in considerare, dar si eu vreau sa ajut, si sunt dispus sa fac anumite sacrificii pt a participa fizic la restaurare.
Nu cred ca-s cel mai in masura sa va dadacesc si sa va atrag atentia, dar as avea si eu ceva de zis. In calitate de consilier-voluntar-organizator de proiecte in diverse organizatii, am nitica experienta cu "pusul boilor la jug", problema noastra e ca nu am pornit-o foarte bine. Noi vrem deja sa facem si sa dregem.Sincer, va inteleg entuziasmul, pt ca ma aflu in aceeasi stare. Insa am invatat o chestie ,care nu mi se pare o prostie. Cand punem ceva la cale, trebuie sa fie organizat pana la cel mai mic detaliu. Asta se face cel mai bine prin analiza SMART a chestiunii. Aceasta are 5 pasi, un fel de "cele zece porunci" pentru organizarea a orice. Acestia se fac in ordinea literelor; Stiti ce inseamna primele doua litere, S si M? SCOP si apoi MIJLOACE.
Altfel zis, mai intai ar fi bine sa clarificam scopul propriu-zis: Vrem un exemplar static, cu mici inadvertente/lipsuri/inexactitati dar intr-o stare decenta de conservare sau vrem un exemplar "viu", reconditionat la stare de functionare, cat mai corect dpdv tehnic si istoric? Asta trebuie sa o hotaram de pe-acum si sa fie o chestie cu care toata lumea e de-acord. Trebuie evaluate clar posibilitatile si pentru prima, si pt a doua varianta. Abia apoi trebuie sa vedem ce lipseste, ce nu e bine, ce trebuie schimbat, ce se poate restaura si mai ales, cum, etc.
Sper ca nu am jignit pe nimeni, cred ca am fost putin cam taios. Nu mi-o luati in nume de rau, nu vreau sa fiu eu ala destept si care stie tot, dar cred ca (deocamdata) e singurul fel in care va pot ajuta.
Cu speranta ca sunt binevenit aici, am sa urmaresc topicul cu maxim interes.
Spor!

#46 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2010 - 10:29 PM

E, pai o sa imi cer si eu scuza ca-s un pic mai taios, dar daca tot vorbim de "project management"... Macar s-o facem corect, nu?

Trec peste faptul ca SMART se refera la o metodologie de stabilire tocmai a scopurilor unui proiect (in eng. specific, measurable, attainable, realistic, time-bound), si ca se pare ca ne-am apucat sa romanizam conceptul si cum nu s-au potrivit limbile, se pierdu si sensul, da' nu-i mare bai...

Ce m-a facut sa intervin este faptul ca e fix irelevant daca vrei sa ajungi la o varianta functionala, atata timp cat nu stii care-i situatia exacta. Si asta o afli dupa ce il faci bucati. Poti sa stai sa evaluezi posibilitati cat e ziua de lunga, daca habar nu ai care-i situatia exacta.
Si nu-i mare bai daca pornesti cu ideea ca-l faci sa plece la sfert de cheie, si pe parcurs descoperi ca n-ai cum, ca lipsesc prea multe (piese, oameni priceputi, etc)... La fel cum nu-i mare bai daca se porneste cu gandul de a il aduce intr-o stare de conservare buna, si se descopera pe parcurs ca partea mecanica e relativ completa si in buna stare, si ar merge cu ceva munca in plus sa-l faci sa toarca. Astea le vezi pe parcurs.

Personal, imi pare bine ca exista disponibilitatea, si exista si interesul. Mi se pare ca modul in care s-a plecat e exact cel mai corect cu putinta. Se identifica resursele disponibile, partea de documentatie fiind absolut critica. E totusi piesa de muzeu. Faptul ca au fost contactate si resurse din afara este extraordinar. Daca se va pastra relatia cu ei, va vor putea ajuta in destule moduri...

Discutiile despre cum ar trebui sa fie condus proiectul, cel putin in faza asta, sunt inutile. :whistle:

#47 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 24 September 2010 - 10:51 PM

Daca credeti ca ajuta http://www.retromobil.ro/ . Ma gandesc ca s-ar putea sa existe oameni pe acolo ce au luat parte la proiecte de restaurare si ar putea impartasi din experienta .

#48 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 September 2010 - 11:18 AM

Am luat ieri legatura cu niste insi care tocmai acum restaureaza un FAMO F3 .I-am rugat sa ne ajute si astept sa vad ce urmeaza.Poate nimic ,poate...
Incercarea moarte n-are ,nu?

Si am mai dat un S.O.S in Cehia ,unor tipi care au o colectie,ce include un FAMO restaurat "in house".Sa vad,poate de acolo sa vina ajutorul.Daca nu mai caut.Iarna-i lunga :whistle: .

#49 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2010 - 12:33 PM

Iar noi (Crios si eu) am dat o tura pe la muzeu sa inspectam obiectul, si am descoperit lucruri destul de interesante. Pare un proiect extrem de realist...

#50 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 25 September 2010 - 02:18 PM

Mi scuzi senior Cartula daca am dat cu bota-n balta. :whistle:

#51 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 25 September 2010 - 08:57 PM

Vezi postareacartula, la 25 Sep 2010, 13:33, a spus:

Iar noi (Crios si eu) am dat o tura pe la muzeu sa inspectam obiectul, si am descoperit lucruri destul de interesante. Pare un proiect extrem de realist...


O problema la care inca n-am rezolvarea la indemana ar fi galetul din imagine.
Mai este inca unul in aceasta situatie.

Imagine atasata: galet1.jpgImagine atasata: galet2.jpg
Imagine atasata: galet3.jpg

Daca are careva o solutie de remediere/reconstructie sa nu se sfiasca sa posteze.

Bafta!

#52 Useril este offline   pavlos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 141
  • Inregistrat: 17-July 06
  • Location:bucuresti

Postat 26 September 2010 - 12:22 AM

salutare....
am descoperit cam tirziu topicul...
ma bag si eu sa ajut, in limita timpului....imi place famo de cind a aparut un articol in Modelism prin anii 90.
nu am inteles prea bine daca exista disponibilitate din partea Muzeului/MApN-ului, ce aprobari trebuie luate, formalitati...
a cui e proprietatea masinii? cu cine discutam? e de ajuns ca sintem peroane fizice sau trebuie sa existe un ONG? (s-a vorbit mult in timp despre o asociatie/fundatie)....
in plan practic e nevoie de bani si o intreaga logistica....oameni...cred ca exista ingineri auto militari care ne pot ajuta....
daca e nevoie, pentru formalitati, pot vorbi cu juristii de la MApN...
Doamne ajuta!

#53 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 26 September 2010 - 08:21 AM

Referitor la galetul postat de Crios, ma gandesc sa facem o intrebare la Michelin la Ploiesti. Procesul lor de productie nu este complet automat, si cine stie, poate vor fi dispusi sa ne ajute. Inca mai au documentatie din perioada razboiului. In plus, fabrica de cauciucuri de la Zalau este tot a lor (asta este fabrica care face cauciucuri pentru camioane).
In felul asta poate facem rost de o finantare, iar ei isi pot face reclama.

#54 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 26 September 2010 - 01:25 PM

Vezi postareaAlexPl, la 26 Sep 2010, 09:21, a spus:

Referitor la galetul postat de Crios, ma gandesc sa facem o intrebare la Michelin la Ploiesti. Procesul lor de productie nu este complet automat, si cine stie, poate vor fi dispusi sa ne ajute. Inca mai au documentatie din perioada razboiului. In plus, fabrica de cauciucuri de la Zalau este tot a lor (asta este fabrica care face cauciucuri pentru camioane).
In felul asta poate facem rost de o finantare, iar ei isi pot face reclama.


E o idee buna, Andrei!

Mai adaug inca cateva poze facute azi cu ajutorul lui Claudiu si a lui Vicentiu.


Imagine atasata: famo_interior1.jpgImagine atasata: famo_interior2.jpg
Imagine atasata: famo_interior3.jpgImagine atasata: famo_interior4.jpg
Imagine atasata: famo_interior5.jpgImagine atasata: famo_interior6.jpg
Imagine atasata: famo_motor1.jpgImagine atasata: famo_motor2.jpg
Imagine atasata: famo_motor3.jpgImagine atasata: famo_motor4.jpg
Imagine atasata: famo_motor5.jpgImagine atasata: famo_motor6.jpg
Imagine atasata: famo_motor7.jpg

@AdiP- draga Adi, scaunul este tot acolo doar ca a cazut prin locul unde ar fi trebuit sa se afle bancheta ramanand intepenit in zona sasiului. :hi: Cu siguranta este de la alt echipament, dar ... nu este nici unul lipsa pe nicaieri. :whistle:

Claudiu a verificat directia si este OK. Rotile vireaza cu usurinta dor prin rotirea usoara a volanului.


Bafta!

#55 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 26 September 2010 - 05:36 PM

Nu vreau sa aduc un curent pesimist, dar cred ca ar trebui urmarit un scop mai limitat, gen reconditionarea vehicolului ca exponat static. Horia Serbanescu mi-a spus ca s-a incercat aducerea seniletei Malaxa in stare de functionare si nu s-a reusit din cauza unei singure piese a motorului. Si banuiesc ca senileta Malaxa e un proiect mult mai putin complex decat Famo.

#56 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 September 2010 - 06:39 PM

Pe motor sint urme de Dunkelgelb sub gri ? -- Griul deschis il stiu de pe la inceputul anilor '90 ;atat Famo cat si Pz 4 fiind vopsite in acea culoare ( sau primer) , insa habar nu am cum a fost vopsit inainte de gri . ----- Ati gasit cumva seria masinii ? Nu trag mari sperante in ceea ce priveste istoria vehicolului pana sa ajunga in muzeu , dar cine stie ? -- Ma intreb oare muzeul mai detine documente asupra provenientei , adica de la ce unitate l-au luat , in ce an , alte detalii ...

Aceasta postare a fost editata de dany: 26 September 2010 - 06:50 PM


#57 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 26 September 2010 - 08:53 PM

Vezi postareadany, la 26 Sep 2010, 19:39, a spus:

Pe motor sint urme de Dunkelgelb sub gri ? -- Griul deschis il stiu de pe la inceputul anilor '90 ;atat Famo cat si Pz 4 fiind vopsite in acea culoare ( sau primer) , insa habar nu am cum a fost vopsit inainte de gri . ..


1. PRIMER (GRUND)
2. VERDE
3. GALBEN
4. ??
5. GRI (VERDE)

#58 Useril este offline   Claudiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 20-February 07

Postat 26 September 2010 - 09:25 PM

Domnilor problema sta in felul urmator,restaurarea camionului nu se rezuma la voluntuari care sa puna umarul,la munca fizica.Ca sa restaurezi acest camion trebuiesc multi banii.
Adica Banii=Sponsori,aceasta problema trebuie rezolvata,deci trebuie sa cautam sponsori
Cind veti gasi sponsori ,putem merge mai departe

#59 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 September 2010 - 10:00 PM

Da , stiu , Adi . Am fost confuz in exprimare . De fapt ma gandeam ce culori ar fi putut sa aiba tot vehicolul inainte de acel gri ( ciment). Vazusem galbenul acela pe motor si mi s-a parut interesant . ... Oare daca se razuie cu un pic de smirgel o bucatica din zona axului volanului ( ma gandesc ca acolo a fost mai bine protejata cuoarea)... :whistle: Dar mai bine ma abtin .

Aceasta postare a fost editata de dany: 26 September 2010 - 10:47 PM


#60 Useril este offline   Claudiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 20-February 07

Postat 26 September 2010 - 10:15 PM

Va spun eu unde se cunoaste cel mai bine straturile de vopsea, pe sasiu

decit sa dezbateti problema vopselei mai bine cautati sponsori,ca de ei avem nevoie

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi