Forum Machete,Modelism,Hobby: RESTAURARE FAMO MMN - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

RESTAURARE FAMO MMN

#61 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2010 - 07:20 AM

Buna dimineata,

Cred ca lucrurile sunt complicate doar in cazul in care se doreste ca masina sa fie functionala dar in cazul unui exponat static lucrurile sunt ceva mai simple si se poate incepe cu inceputul, reconditionarea exteriorului.
Un exemplu de ce se poate face, de catre persoane fizice, neasociate intr-un club sau altceva, atunci cand se vrea sa se faca ceva


http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name...opic&t=7264


si un inceput de reabilitare a planului inclinat de la Comandau, mai cu munca, mai cu gratare, unde pasionatii se aduna cand au timp

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name...ighlight=#92347


Poate ca exemplele nu sunt cele mai bune dar asta este pentru moment.


Nu exista, cel putin pentru moment si din cate stiu eu, nicio sponsorizare pentru lucrarile de mai sus.

In alta ordine de idei am luat legatura cu Muzeul CFR si ne-am aratat interesati de reconditionarea unor exponate de acolo, printre care un semnal Banovici si o locomotiva cu abur pentru linie ingusta.
Nu ne-a trebuit nici un fel de aprobare.
Trebuie doar sa strangem randurile si sa incepem lucrul.
Cel mai greu lucru este pornirea, pana facem presiune in cazan (pana ne adunam), in rest lucrurile vor merge de la sine.

Spoor!

#62 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 27 September 2010 - 09:13 AM

Vezi postareaLDH, la 27 Sep 2010, 08:20, a spus:

Cred ca lucrurile sunt complicate doar in cazul in care se doreste ca masina sa fie functionala dar in cazul unui exponat static lucrurile sunt ceva mai simple si se poate incepe cu inceputul, reconditionarea exteriorului.


Foarte instructiv topicul.

#63 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 September 2010 - 07:19 PM

Ne lovim in continuare de aceiasi problema. De ea se leaga multe lucruri: planuri, desene, date concrete.
Sponsori nu se inghesoaie si daca totusi ar fi, atunci cand te duci la ei trebuie sa sti exact ce le ceri. Concret si cu argumentatii clare.
Cine a mai avut experiente cu sponsorizari stie ce spun/scriu. Si chiar si in situatia asta nu este nici pe departe simplu.
Felul in care se va actiona si cat de departe se va actiona nu se poate stabili doar uitandu-ne la un fier dintr-o curte.
La ce avem pana acum ca documentatie nu putem face din Famo nici macar un exponat static desi s-au adunat pana acum 7 carti.
Nu exista in nici una dintre aceste carti o fotografie sau macar un desen care sa arate o masina identica din punct de vedere exterior cu masina de la MMN.
Inca nu putem demonstra ca are caroseria originala sau a fost reconstituita simplist la un moment dat in istoria acestei masini cu atat mai mult cu cat elementele de caroserie poarta aceleasi urme de vopsea ca si alte elemente aflate pe Famo si care par a fi originale.
Deci, inca nu se poate sti ce si cum la momentul asta.
Pe masura ce apar planuri, desene, fotografii, cautam problemele si cautam rezolvarea lor.
Cu siguranta vor apare probleme si cand va fi demontat si ar fi bine sa avem deja documentatie cat mai completa.
Si ar mai fi o problema: nu poate fi lucrat in locul in care se afla acum nici daca ar fi acoperit de cort.
Sper ca pana la anul in primavara sa se gaseasca si un atelier care sa mai apartina inca armatei si unde sa se poata lucra.
Continuam asa ca

Bafta!

#64 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 27 September 2010 - 07:37 PM

Se pare ca si muzeul din Parola s-a apucat de restaurarea celui pe care il au! Sa incercam sa luam legatura cu ei!http://www.andreaslarka.net/phpBB3/viewtop...hp?f=6&t=11

Aceasta postare a fost editata de mersu: 27 September 2010 - 07:52 PM


#65 Useril este offline   buha 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 266
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Location:Iasi / Botosani

Postat 27 October 2010 - 08:07 PM

Noutati?

#66 Useril este offline   soricelul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 265
  • Inregistrat: 19-August 05

Postat 28 October 2010 - 09:08 AM

Stiu ca sunt soar vorbe, dar daca efortul vostru se va concretiza, va fi in van in cazul in care MMN va expune vehiculul din nou sub cerul liber. Cu putin efort poate l-ar putea inghesui langa malaxa sau altundeva. Trendul in lume este mutarea indoor a exponatelor originale, tot mai rare din pricina subfinantarii in multe din tarile lumii care au mostenit asemenea piese. Germania cumpara tot ce prinde pentru a-si alcatui o colectie pe masura, insa expune totul indoor, pentru a se asigura ca istoria blindata a tarii sa nu ramana o legenda. Poate ca 20 de metri patrati intr-o incinta acoperita nu este prea mult pentru MMN, in contul efortului ce va fi depus de catre voi.

Aceasta postare a fost editata de soricelul: 28 October 2010 - 09:11 AM


#67 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 28 October 2010 - 01:28 PM

Sunt dispus peste 20 de ani sa il vopsesc din nou, atunci ma vor ajuta si copiii mei.

#68 Useril este offline   soricelul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 265
  • Inregistrat: 19-August 05

Postat 28 October 2010 - 01:36 PM

Din pacate nu este vorba doar de vopsire. Restaurarea este altceva iar vopsirea este faza finala, o componenta minora dpdv al costurilor si fortei de munca necesare. Am lansat o idee, o sugestie de bun simt, luati-o cum vreti. Nu am promis nimic, nu am flecarit aiurea, nu-mi sta in caracter. Ma opresc aici, nu vreau sa intru in polemici.

#69 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 28 October 2010 - 02:32 PM

Sunt convins ca esti sincer si ca in Germania Strömungul este de Innengebrauch.

Aceasta postare a fost editata de OlafTheViking: 28 October 2010 - 02:32 PM


#70 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 27 December 2010 - 06:51 PM

O mica completare, poate serveste :
http://www.modelarmour.com/index.php?optio...s&Itemid=59

#71 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 December 2010 - 07:54 PM

Vezi postareabuha, la 27 Oct 2010, 20:07, a spus:

Noutati?


Nu! :drinks:

Vezi postareaAdiP, la 27 Dec 2010, 18:51, a spus:



Multumesc, Adi!
Si daca tot n-am avansat la cel real, pentru cei ce vor dori sa asambleze machete de famo le pot pune la dispozitie intreaga documentatie adunata pana acum, meritul principal si de netagaduit in adunarea documentatiei fiind a lui Adi.

Bafta!

#72 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 December 2011 - 10:02 AM

Am inregistrat o reactie si un posibil ajutor cu privire la restaurare. Vine din Olanda,cu o rugaminte,pe care eu o reiterez catre cei din Bucuresti:
suntem rugati sa comunicam ,in masura posibilului,seria exemplarului expus la MMN.
Iata pe scurt ,mail-ul pe care l-am primit

Hello

I saw your entry at the warrelics forum about the Famo restoration in Romania
And I also had a look at that romanian site

I have made some registers of surviving german halftracks
I did all of tha halftracks includung the SdKfz 9 Famo
Have a look here http://the.shadock.f...Kfz8_SdKfz9.pdf

But I have a question for you about the Romanian Famo
Is it possible that you or one from the Romanian Forum could check for the Chassis number of the Famo
Number should be at the back on the right side ( see picture ,it is in the red square )
Would be great if someone could make a picture of the number !

Best Regards from Holland
Walter


Multumiri si din partea mea.

fotografia anexata ,priveste locatia unde ar trebui sa apara acea serie,incadrata cu rosu.
Rog pe cei/cel care poate indica/fotografia acea serie,sa-mi comunice rezultatul aici sau PM ,eventual Mail.
Poate ,in felul acesta ,sa aflam mai multe date utile despre istoria exemplarului expus.

Imagine atasata: SdKfz 9 - Wheatcroft (18).jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 December 2011 - 10:18 AM


#73 Useril este offline   Mircea87 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 30-July 10
  • Location:CT
  • Interests:Tehnica militara din dotarea Armatei Romane si vehiculele blindate.

Postat 05 December 2011 - 04:59 PM

Am vreo doua poze cu zona aceea, dar nu se vede nimic de rugina, pare a fi o lovitura acolo:


Imagine postata Imagine postata

O galerie foto a userului Malasorte de aici de pe forum cred:

http://www.dishmodel...htm?np=2&p=1222

La fel, nu se vede foarte bine (http://www.dishmodel...p=1222&id=35148). Trebuie verificat de aproape daca are cineva cumva drum pe acolo. Eu nu mai merg la Bucuresti pana nu apare un T-72 si un TR-125 la muzeu. :D Poate pana atunci se indura si cei de acolo sa taie gardul viu din jurul tancurilor romanesti/tractoarelor de artilerie, sa taie ramurile arborilor (tunul Resita M43 se duce fix intr-un pin daca-mi amintesc eu bine), sa nu mai puna masinile in fata TAB-urilor, sa nu mai creasca rosii in spatele TR-85M1 etc. Si poate pana atunci o sa dispara si grundul ala rosu de pe tancul LT vz. 35 si vanatorul de care TACAM R-2 etc. Daca nu cumva o sa dispara cu totul pana atunci (rugina lucreaza).

Uitati aici minunatie de rosie, zici ca e foametea din '46 sau in Primul Razboi Mondial cand puneau nemtii legume in parcurile din Bucuresti:

Imagine postata

Si in ce hal e aripa senilelor la TACAM R-2:
Imagine postata

#74 Useril este offline   abenader 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 26-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 25 December 2011 - 07:31 AM

Ideea cu reconditionatul FAMO-ului este laudabila dar pe noi (romanii) birocratia si lipsa de bani ne taie elanul .Dar si la partea cu voluntariatul am niste rezerve ,mai ales in timpurile de acum cand toata lumea alearga dupa interesul propriu. :clapping:



#75 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 03 June 2012 - 04:00 PM

* restaurare FAMO , cateva poze ...
http://depositfiles....files/p9qpqzr8f

#76 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 03 June 2012 - 05:17 PM

Masina finlandezilor a beneficiat de doua mari atu-uri fata de ceea ce (inca) exista la MMN : A avut parte de un acoperis deasupra capului si cateva minti putin mai vizionare/luminate.
Luand in calcul doar cele doua "atu-uri", in ele se reflecta perfect procentul de table corodate iremediabil ale celor doua relicve. Nu mai pun la socoteala nivelul de conservare al trenului de rulare sau al motoarelor.

Pacat ca nu a mai continuat ideea ce face subiectul topicului; mi-ar fi dat macar posibilitatea sa raspund altfel strainezilor care m-au mai intrebat de subiect.
Oricum, speranta nu moare. Cel putin nu inca.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 03 June 2012 - 06:08 PM


#77 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2012 - 10:39 AM

Salutare tuturor.

Ba da, ideea a continuat (cel putin din punctul meu de vedere - FAMO ala m-a fascinat de mic, de cand muzeul era in zona Uranus). Sambata, 13 octombrie, aflandu-ma la muzeu, am avut o discutie constructiva cu CRIOS si cu d-nul Lt.Col. Lupu Corneliu (Sef serviciu documentare in cadrul muzeului). D-nul lt.col. doreste sa pornim actiunea de restaurare, doreste o lista cu cei ce vor sa se implice - ca si voluntari in munca - , este dispus sa caute o modalitate de a atrage nisca'i sponsorizari, ne va pune la dispozitie materiale pentru a putea face un adapost ceva (un sopron), ne va pune la dispozitie si ceva oameni din cadrul serviciului de restaurare. Pentru cei ce se vor implica, voluntari, in aceasta actiune, recompensa se va rezuma intr-o legitimatie de "prieten al muzeului" cu drept de vizita, oricand, gratuit si cam atat.

In ideea asta trebuie sa stabilesc, pana pe data de 27.10.2012 doua probleme:

1. Lista cu cei ce doresc sa se implice, ca voluntari, in munca (rugaminte - daca tot vrem sa facem o treaba, hai sa o facem la modul serios, cei ce se inscriu trebuie sa stie ca vorbim de munca fizica, de pus carca, de dat la perie de sarma, de murdarit pe maini, adica nu e treaba usoara dar cred eu ca satisfactiile vor fi destul de mari, pentru cei cu adevarat pasionati);

2. Lista minima de materiale (asta se va mai completa ulterior si de cei care se pricep mai bine in probleme de tinichigerie, de cei din cadrul muzeului, specializati in restaurari, oameni dispusi sa ne ajute)

Ideea este ca pana la primavara sa ne putem organiza si sa demaram acest proiect.
Astept aici inscrierea celor care doresc sa se implice

#78 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 18 October 2012 - 01:38 PM

Vezi postareaLonginus, la 02 December 2011 - 10:02 AM, a spus:

fotografia anexata ,priveste locatia unde ar trebui sa apara acea serie,incadrata cu rosu.


Din pacate nu este nici o serie in locul mentionat.


Vezi postareaAdiP, la 03 June 2012 - 05:17 PM, a spus:

Pacat ca nu a mai continuat ideea ce face subiectul topicului; mi-ar fi dat macar posibilitatea sa raspund altfel strainezilor care m-au mai intrebat de subiect.
Oricum, speranta nu moare. Cel putin nu inca.


Ideea a continuat doar ca lucrurile la noi merg "usor" diferit de felurile in care merg lucrurile pe alte meleaguri.

Vezi postareabogy, la 18 October 2012 - 10:39 AM, a spus:


Ba da, ideea a continuat (cel putin din punctul meu de vedere - FAMO ala m-a fascinat de mic, de cand muzeul era in zona Uranus). Sambata, 13 octombrie, aflandu-ma la muzeu, am avut o discutie constructiva cu CRIOS si cu d-nul Lt.Col. Lupu Corneliu



In graba si cu mintea in colturi ti-am furnizat numele eronat. Imi cer scuze! Numele domnului colonel este Lupu CONSTANTIN.

Eu sunt pe lista implicatilor, din oficiu.
Sincer sa fiu nu mai am chiar optimismul de la inceput pentru ca m-am lovit deja de cateva probleme legate de tema asta, sper insa ca impreuna sa le putem depasi.
Pentru ca oamenii sa fie siguri ca vrem sa facem treaba am propus chiar sa semnam un contract de voluntariat in care noi sa ne angajam ca vom face treaba si ei ca ne vor sprijini.
Cert este ca starea vehicolului se inrautateste pe zi ce trece.

Bafta!

Aceasta postare a fost editata de crios: 18 October 2012 - 01:39 PM


#79 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2012 - 08:12 PM

Domnule Marin, Ministerul apararii nu poate rezolva restaurarea intr-o baza de reparatii proprie?

#80 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 21 October 2012 - 09:29 PM

Flo, Sunt convins că s-ar putea, de exemplu la UM 01819, pe drumul dintre Ploieşti şi Băicoi, unde mi-am făcut prima parte a stagiului militar, prin '74-'75.
Sigur, habar n-am dacă mai există, dar înclin să cred că da.

Crios, dacă mai discuţi cu dl. lt.-col. Lupu, întreabă-l, dacă crezi că merită exploatată informaţia asta.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi