Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#241 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 16 February 2011 - 06:17 PM

Vezi postareaSaci, la 16 Feb 2011, 00:28, a spus:

Sunt putini care au un strung performant, mai simplu ar fi daca cineva ar incerca sa le toarne (din cositor, plumb, ...).


Cate cineva mai face si incercari din astea. Scuze pentru calitatea imaginii, e pozat in fuga cu telefonul. Sunt tunuri si ancora pentru ,,Orel'' si le-am tutnat din aliaj de plumb cu cositor de ala de se lucra candva la ,,carpit'' cable telefonice. Matrita am facut-o din ghips dupa o piesa modelata din lemn. Ancora are traversa matisita dar nu ma incanta cum a iesit si o sa recurg la armaturi metalice. Nitul se ..bate'' doar pe imbinarea armaturii ca la cercurile de butoi, fixarea pe traversa se face prin presare la cald (asta la modelul real, la miniaturi se aplica metoda cea mai la indemana si care da cel mai bine)


Imagine atasata: Imag0042.jpg

Imagine atasata: Imag0043.jpg

#242 Useril este offline   MalasorteChris 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 15-January 10
  • Location:Petrosani, Hunedoara, Romania

Postat 16 February 2011 - 06:20 PM

Vezi postarearepede, la 16 Feb 2011, 17:20, a spus:

Doamne, cat va admir. Aparent, niste incepatori, se dedau la "munca de chinez batran".


Aici va dau dreptate. Personal, pana o sa termin aceasta minunatie, prevad ca o sa mi se alungeasca ochii ca sa pot pleca clandestin "pe vapor".


Vezi postareacrios, la 16 Feb 2011, 18:04, a spus:

Da acum fiind OK din punct de vedere al afisarii pozelor, rasuceste traversa.


Multumesc. Se pare ca dormeam cand ai mai "predat odata" aceasta lectie in paginile anterioare. De data asta mi-am insusit lectia. nu mai postez "dovezi" ca nu are rost.

Vezi postareashomoiogu, la 16 Feb 2011, 18:07, a spus:

Faina treba,.. MalasorteChris,
acuma le manaresc si io...


Multumesc. Astept/asteptam cu nerabdare sa vad/vedem ce reusesti sa faci. Vrem poze. :lol:

#243 Useril este offline   catalinxmi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 03-February 11
  • Interests:Scufundari, citit.

Postat 16 February 2011 - 06:22 PM

Vezi postareaMalasorteChris, la 16 Feb 2011, 17:59, a spus:

Dupa cate am aflat nu am scris nici linkurile corect. Multa lume nu poate deschide imaginile postate de mine. Intre timp Kromag si catalinxmi au fost saritori ca de obicei (ca toti de pe acest forum) si am aflat cum pot afisa pozele. :friends: Sper sa mearga.

Atasament IMG_0665.JPG
Atasament IMG_0670.JPG

Foarte frumoase.

#244 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 16 February 2011 - 06:42 PM

Vezi postareaMalasorteChris, la 15 Feb 2011, 21:42, a spus:

... Poti sa imi spui si mie unde sunt pozitionate niturile? Au pe ambele parti ale ancorei, sau doar pe o parte la imbinare?


Bratarile de fixare a traverselor erau confectionate pe principiul cercurilor de butoi, adica o fasie de metal indoita in cadru patrat a caror capete erau imbinate prin nituri. Niturile de imbinare nu serveau si la fixarea traverselor. Fixarea pe traversa se facea la cald, adica bratara inrosita la forja se baga pe traversa pana intra fortat apoi se turna apa pe ea. Prin contractare brusca se strangea definitiv pe pozitie. In timp datorita actiunii apei asupra lemnului mai apareau jocuri si acestea erau uneori compensate cu cuie mai mici batute in gauri pe laturi. Nu era indicata perforarea traversei cu gauri prea mari, piesa fiind destul de mult solicitata in momentul ancorarii iar gaurile ii slabeau rezistenta. In plus, o fixare prea sofisticata a bratarii ar fi facut dificila demontarea si schimbarea la bord a traverselor destul de des rupte.

#245 Useril este offline   MalasorteChris 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 15-January 10
  • Location:Petrosani, Hunedoara, Romania

Postat 16 February 2011 - 07:30 PM

Vezi postareatraian, la 16 Feb 2011, 18:42, a spus:

Bratarile de fixare a traverselor erau confectionate pe principiul cercurilor de butoi, adica o fasie de metal indoita in cadru patrat a caror capete erau imbinate prin nituri. Niturile de imbinare nu serveau si la fixarea traverselor. Fixarea pe traversa se facea la cald, adica bratara inrosita la forja se baga pe traversa pana intra fortat apoi se turna apa pe ea. Prin contractare brusca se strangea definitiv pe pozitie. In timp datorita actiunii apei asupra lemnului mai apareau jocuri si acestea erau uneori compensate cu cuie mai mici batute in gauri pe laturi. Nu era indicata perforarea traversei cu gauri prea mari, piesa fiind destul de mult solicitata in momentul ancorarii iar gaurile ii slabeau rezistenta. In plus, o fixare prea sofisticata a bratarii ar fi facut dificila demontarea si schimbarea la bord a traverselor destul de des rupte.



Wow. Ce n'as da sa stiu si eu atatea. Mai am multe de invatat si de documentat. Cineva a spus ca pretul revistei nu este mare daca tii cont si de informatiile care le contine si de colectia frumoasa pe care o sa o ai la final. Intrebarea mea este: Cand exista cartula.ro si grupul format aici, cine mai pretuieste revista? Multumim pentru informatii si sfaturi.

On topic: Din noroc sau din lene "bratarile de fixare a traverselor" le-am prins printr-un singur nit (un ac de gamalie cu capul taiat), asa cum ai mentionat, pe principiul cercurilor de butoi. Inainte de a le bate, pe suprafata lemnului am aplicat si un strat de adeziv (poate-poate prinde mai bine), mi-a fost frica sa nu sara tablita.

#246 Useril este offline   olimpiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 08-February 11

Postat 16 February 2011 - 08:24 PM

Vezi postarearepede, la 16 Feb 2011, 17:20, a spus:

Doamne, cat va admir. Aparent, niste incepatori, se dedau la "munca de chinez batran". eu si daca o sa reusesc sa fac galionul asta " straight from the box" o sa fiu multumit. Oricum va doresc succes!

Olimpiu, ce e chestia asta cu Bismark, ma intereseaza mai mult decat galionul. te rog dezvolta.

Buna seara.
Problema e cam asa...prin luna octombrie a aparut 4 numere din Cuirasatul Bismarck, o nava germana din al doilea razboi mondial, scara 1:200, scoasa de AMATI prin grija celor de la HACHETTE...dar au avut "atata grija", ca dupa 4 numere au intrerupt livrarea...
Eu dau un telefon cam la 2 saptamani, si azi mi-au confirmat ca la mijlocul lunii martie, vor intra din nou pe piata romaneasca, de asta data cu reclama necesara la TV...
Eu am achizitionat primele 4 numere...am vazut ca sunt prezenti pe piata englezeasca si germana cu acest produs...sunt in total 140 de numere, cam 3 - trei - ani trebuie sa asteptam...insa nu se compara...detaliile la suprastructura sunt nemaipomenite...
Cam atat deocamdata...

Cu respect,
Olimpiu

#247 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 16 February 2011 - 09:30 PM

Ancore si scule:

Imagine atasata: DSCF0246.JPG
Imagine atasata: DSCF0247.JPG

Vezi postareaMalasorteChris, la 16 Feb 2011, 15:04, a spus:

Am realizat traversele din lemn, le-am nituit cu capete de la ace de gamalie ....

Io zic ca niturile trebuiau puse pe fata semirotunda a traversei pentru a simula prinderea celor doua jumatati de traversa. Acolo nu le vad rostul. Parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 16 February 2011 - 09:22 PM


#248 Useril este offline   george_s 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 09-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2011 - 10:37 PM

Buna seara, deocamdata nu m-am apucat de constructie, deocamdata ma informez, ce pot sa fac sa indrept puntile, sunt destul de strambe (cel putin ale mele) ma gandesc daca le pun sub ceva greutati prinse intre doua geamuri asa cum zicea cineva cu ceva posturi mai in spate nu stiu daca o sa isi revina, daca le umezesc putin nu exista posibilitatea sa se umfle? si coastele sunt cam strambe dar ma gandesc ca alea poate reusesc sa le "trag" cumva, putin ajutor la indreptare va rog...!

#249 Useril este offline   Saci 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 01-February 11
  • Location:Oradea
  • Interests:Motociclism

Postat 16 February 2011 - 11:00 PM

Vezi postareatraian, la 16 Feb 2011, 18:17, a spus:

Cate cineva mai face si incercari din astea. Scuze pentru calitatea imaginii, e pozat in fuga cu telefonul. Sunt tunuri si ancora pentru ,,Orel'' si le-am tutnat din aliaj de plumb cu cositor de ala de se lucra candva la ,,carpit'' cable telefonice. Matrita am facut-o din ghips dupa o piesa modelata din lemn. Ancora are traversa matisita dar nu ma incanta cum a iesit si o sa recurg la armaturi metalice. Nitul se ..bate'' doar pe imbinarea armaturii ca la cercurile de butoi, fixarea pe traversa se face prin presare la cald (asta la modelul real, la miniaturi se aplica metoda cea mai la indemana si care da cel mai bine)

La asa ceva m-am gandit si eu. Ai reusit sa faci mai multe bucati?

#250 Useril este offline   moflea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2011 - 12:32 AM

http://modelshipworl...p?p=13999#13999
http://modelshipworl...p?p=14124#14124
http://www.boatmodelling.com/component/opt...o,1/key,4/hit,1

#251 Useril este offline   Moxanu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 28-September 05

Postat 17 February 2011 - 12:39 AM

Vezi postareaolimpiu, la 16 Feb 2011, 21:24, a spus:

Buna seara.
Problema e cam asa...prin luna octombrie a aparut 4 numere din Cuirasatul Bismarck, o nava germana din al doilea razboi mondial, scara 1:200, scoasa de AMATI prin grija celor de la HACHETTE...dar au avut "atata grija", ca dupa 4 numere au intrerupt livrarea...
Eu dau un telefon cam la 2 saptamani, si azi mi-au confirmat ca la mijlocul lunii martie, vor intra din nou pe piata romaneasca, de asta data cu reclama necesara la TV...
Eu am achizitionat primele 4 numere...am vazut ca sunt prezenti pe piata englezeasca si germana cu acest produs...sunt in total 140 de numere, cam 3 - trei - ani trebuie sa asteptam...insa nu se compara...detaliile la suprastructura sunt nemaipomenite...
Cam atat deocamdata...

Cu respect,
Olimpiu

Sunt prin una din cele doua zone. Pot sa-ti spun ca un numar din Bismarck e 12 euro, cel putin ultimul numar. Geme ebay de numerele deja achizitionate. La 140 de numere e o suma frumoasa. Si da, daca faci cuirasatul, o sa fie din cale afara de impozant. Trebuie spatiu nu gluma.

#252 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 February 2011 - 09:44 AM

Vezi postareaSaci, la 16 Feb 2011, 23:00, a spus:

La asa ceva m-am gandit si eu. Ai reusit sa faci mai multe bucati?


Am turnat vre-o 30 buc. din care 18 sunt pentru Orel, dupa cum spuneam. Si ancore am turnat mai multe dar am mai imprastiat. Pentru interesati e metoda mai simpla pentru realizarea matritelor dupa cum se vede in postarea lui moflea, folosind in loc de ghips, silicon.

Fara legatura cu asta, pentru cei tentati, eu zic daca tot l-am ,,bucurat'' pe Razvan contribuind substantial la imbogatirea topicului deschis de el, poate descrie cineva si modul de peticire a barcilor pneumatice, asa, ca sa cadreze cu postarea nr.1

#253 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 17 February 2011 - 01:39 PM

Pentru a va forma o imagine despre "look-ul" final al lucrarii (si cata munca aveti de depus), intrati AICI.
Spor!

#254 Useril este offline   Mioriticul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bruxelles

Postat 17 February 2011 - 02:52 PM

Din 2001 a inceput sa le cumpere de la chioscuri si l-a finalizat in noiembrie 2010. Asta ca o palma data celor care se plang de durata mare pe care trebuie s-o "suporte" ca sa cumpere toate numerele revistei :) Ei credeau ca se realizeaza batand din palme. De fapt este o scuza a neputintei lor.

#255 Useril este offline   NightAngel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 120
  • Inregistrat: 14-March 07
  • Location:Oradea

Postat 17 February 2011 - 04:25 PM

si eu la primul numar am crezut ca "lipesti trei bucati, dai cu pensula si gata galionul" :friends: dar dupa ce am vazut cd-ul si am mai citit pe aici pe forum mi-am dat seama ca e treaba serioasa si poate iesi ceva de toata frumusetea

NU VA GRABITI sa cumparati tot felul de unelte. O pila deja am primit, iar in Italia am aflat ca au dat si un ciocanel si unealta aceea pt cuie si multe altele... oricum nu o sa aveti nevoie de ea decat peste vre-o juma de an...

INTREBARE: pt a imita cuiele din scanduri nu se poate folosi un marker negru de 0,4 mm? si chiar si pentru calafatuire?

#256 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 17 February 2011 - 04:41 PM

Vezi postareaNightAngel, la 17 Feb 2011, 16:25, a spus:

INTREBARE: pt a imita cuiele din scanduri nu se poate folosi un marker negru de 0,4 mm? si chiar si pentru calafatuire?



Experienta se castiga experimentand! In orice caz lemnule actioneaza ca o sugativa

#257 Useril este offline   moflea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2011 - 04:51 PM

Ma gandesc ca s-ar putea ca lemnul sa absoarba putin lichid de marker si sa se creeze o mica "floricica".

Din cate stiu eu exista cateva metode pt a imita calafatuirea:

1. se pun placile de punte pe lat, una langa alta si se "zmangalesc" cu creionul (nr 2B de exemplu). In functie de scala, se pot innegri pe ambele parti, sau doar pe o parte. In cazul nostru, o singura parte e suficienta, cred. Am incercat varianta asta si rezultatul e ok (ma gandesc sa incerc cu un creion de tamplarie, poate nuanta e mai neagra)

2. se pun placile de punte pe lat si peste ele (peste toate odata) se lipeste o hartie neagra (colorata in masa). Apoi, cu o lama de ras, se separa iarasi fasiile una de alta. Eu am incercat cu o hartie rosie, ca neagra nu aveam si mi-a placut rezultatul. Nu stiu cum se comporta insa la un eventual slefuit.

3. Metoda cu ata. Intre placile de punte asezate orizontal se lipeste o ata neagra :)

4. Ultima metoda iese din discutie, dar in principiu se spune ca cea mai buna metoda este aplicabila celor care isi confectioneaza singuri placile de punte. Anume: bucata de lemn din care vor fi taiate fasiile este pur si simplu vopsita pe o parte cu vopsea neagra, iar in urma taierii cu fierastraul (bandsaw), raman niste margini frumoase.

Nu prea am timp acum sa caut link-urile unde am gasit metodele de mai sus, dar gasiti destule informatii pe net.

#258 Useril este offline   olimpiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 08-February 11

Postat 17 February 2011 - 05:42 PM

Buna seara.

Am pus la lipit si puntile de la nr.3, dupa ce le-am dat cu bait pe o parte. Aveti mare grija, ca s-ar putea sa nu va ajunga "scandurile puntii"... sunt 20 la numar, dar eu am mai folosit pe langa ele si ramasite de la numerele 1 si 2.
Iar pentru calafatuire, mie mi-a iesit destul de frumos...am luat o rigra de plastic si un creion mecanic de 0,7 mm cu mina HB, si am trasat pe imbinarile scandurilor puntii (am apasat nitel) si la 35-70-35... a iesit superb...se vede si in relief.

Cu respect,
Olimpiu

#259 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 17 February 2011 - 08:10 PM

Vezi postareaolimpiu, la 17 Feb 2011, 17:42, a spus:

Aveti mare grija, ca s-ar putea sa nu va ajunga "scandurile puntii"...

Asa este. Filele puntii sunt insuficiente dar m-am descurcat ca sunt pastrator. :friends:
Si inca o atentionare. Nu lipiti ultima coasta primita. E mai greu sa aliniati ulterior chila cu etrava.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 17 February 2011 - 08:37 PM


#260 Useril este offline   Mioriticul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bruxelles

Postat 17 February 2011 - 08:55 PM

Vezi postareaLeo2003, la 17 Feb 2011, 20:10, a spus:

Asa este. Filele puntii sunt insuficiente dar m-am descurcat ca sunt pastrator. :friends:
Si inca o atentionare. Nu lipiti ultima coasta primita. E mai greu sa aliniati ulterior chila cu etrava.


Nici nu ma gandesc sa ma apuc pana nu strang toate piesele "sirei spinarii" - etrava, chila, etamboul. Abia dupa lipirea lor perfect dreapta m-as apuca sa lipesc si "vertebrele" - coastele. :) Asa ca rabdare si strangeti material de studiu

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi