Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#3821 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 January 2012 - 06:54 PM

Vezi postareaVALIX, la 23 January 2012 - 06:25 PM, a spus:

Sper că explicaţiile au fost, cāt de cāt, suficiente...



Cu mult mai clare decat Larousse.

- Levai si pravai sunt din rusa dar neavand disponibil caractere slavone iese ca bulgara
- Departe de a aprecia pregatirea d.lui comandor, daca e implicat in afacerea DeAg, consider ca ii lasa pe baieti sa isi faca de cap, altfel nu realizez de unde apar atatea minunatii in revista.

#3822 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 January 2012 - 07:18 PM

Daca nu-mi spune nimeni cum se numesc bordurile stg./dr. in limbile guugu yimidhirr, jeru, ainu, oro win, sau ter sami tot nelamurit raman. Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 January 2012 - 08:13 PM


#3823 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 January 2012 - 12:10 AM

Iti spun eu dar cu singura conditie sa le faci in una din limbile respective.

#3824 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 24 January 2012 - 07:28 AM

Abia astept. Mi-e frica ca am pus babordul in dreapta si tribordul in stanga.
Cand ma gandesc ca prin necunoasterea exacta a etimologiilor o sa pun arborele artimon pe puntea teugii, trinchetul in locul bompresului... brrr... ma ia cu friguri. :sorry:

#3825 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 25 January 2012 - 01:09 PM

Corabia asta nu are timona ?

#3826 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 25 January 2012 - 02:57 PM

Are, cum nu, chiar daca nu e sub forma de roata. Doar nu ramane biata corabie neguvernata. Chiar azi ne-a fost furnizata tija (parghia) sau cum s-o numi ea, a echei, care, actioneaza carma, precum si echea. Partea mai nasoala in acea epoca era alta. Miscai carma catre babord... corabia vira catre tribord, adica exact pe dos. Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 January 2012 - 03:03 PM


#3827 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 25 January 2012 - 03:08 PM

Cred ca am sa-i pun timona in forma de roata, totusi. Este reprezentativ pentru o corabie. Numai sa vad cum si unde...

#3828 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 25 January 2012 - 03:20 PM

partea de vinci de pe coverta trebuie sa fie de 41mm, pai imi iese vinciul cat catargul mare ......... ei nici chiar asa, doar cat arborele trinchet :))!! cred ca folosea la spanzurat marinari carcotasi!! Va rog impartasiti-mi din experienta voastra cam cat tre' sa fie vinciul asta ca iau si-l zvarl pe geam!!! Si ca tot il zvarl cu ce credeti ca-i mai bine sa fie imopotonat pe post de manierele alea, cu alamurile lor de prost gust, sau se pot pune niste segmente din scobitori??

#3829 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 25 January 2012 - 03:36 PM

Vezi postareapopacatalin68, la 25 January 2012 - 03:08 PM, a spus:

Cred ca am sa-i pun timona in forma de roata, totusi. Este reprezentativ pentru o corabie. Numai sa vad cum si unde...

Poti sa-i pui ce vrei numai ca la acest galion nu "se exista".

#3830 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 25 January 2012 - 06:46 PM

Si ca tot a venit vorba, am montat parghia echei cu toate ca trebuie montata la nr.54. Se poate monta si acum fara probleme. Axul l-am facut dintr-o bucatica de scobitoare cam de 8mm lungime. Parghia am facut-o sa se roteasca in jurul axului, dar e frectie la picior de lemn. Celelalte piese au jocuri foarte mari si cu siguranta carma nu va putea fi functionala si nici nu prea ma intereseaza chestiunea. Pozele... cam naspa. Imagine postata

Imagine atasata: DSCF0005.JPG Imagine atasata: DSCF0004.JPG

Cabestanul mai asteapta. Va suferi mici modificari si trebuie sa fac niste piese.

#3831 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 January 2012 - 06:57 PM

Vezi postareaLeo2003, la 25 January 2012 - 02:57 PM, a spus:

...............Miscai carma catre babord... corabia vira catre tribord, adica exact pe dos.

Leo, te rog sa imi dai voie sa te corectez. A mai fost discutata problema guvernarii si erau niste poze pe acolo asa ca nu mai atasez acuma. la tipul asta de guvernare, echea are acea articulatie mobila care iese pe punte in ,,cusca'' timonierului. La kit articulatia e sprijinita intr-un stift undeva pe la mijlocul ei, in realitate articulatia trecea printr-o ,,nuca'' ce oscila intr-un locas special, avand posibilitatea de a culisa prin orificiul nucii. Tehnic era o parghie de gr.I. In momentul in care capatul de sus (din timonerie) era inclinat spre babord, capatul de jos articulat cu echea se deplasa spre tribord actionand si echea in acelasi sens, caz in care pana carmei se orienta spre babord dupa aceeasi lege a parghiilor iar nava gira spre babord. Culisarea articulatiei prin nuca asigura modificarea lungimii bratului de actionare a echei in cazul maririi unghiului acesteia fata de axa navei.

- La tipul asta de nava nu avem timona, cine vrea sa ii puna, nu conteaza unde o pune, undeva tot in zona unde e timoneria.
- Despre vinci nu ma pronunt, eu nu mai iau de mult revista si nu stiu cum arata dar sigur nu e vinci ci cabestan dar manelele (ca asa le zice) sunt din lemn profilate patrat la capatul infipt in locasele cabestanului si rotunjite spre capete.
( rolul vinciului si a cabestanului e in mare acelasi insa difera constructiv in special prin pozitia axului de rotatie - cabestanul e vertical iar vinciul orizontal )

#3832 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 25 January 2012 - 07:54 PM

Ai dreptate Traiane. Ce am zis io e valabil cand se guverneaza direct cu echea.

Cabestanul ar trebui sa arate, cel putin pe coverta...

...asa Imagine atasata: 9e123e351bf8.jpg sau asa... Imagine atasata: e3cd9fac724c.jpg

Cum ies io din aceasta dilema? Ma ajuta cineva?
Oricum, in revista e penal rau.

P.S. Se observa manelele asa cum le descria Traian.
P.P.S. Sunt mai naspa de facut asa. O sa incerc sa le fac din bete de chibrit.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 January 2012 - 08:45 PM


#3833 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 25 January 2012 - 09:35 PM

Eh, mi-au venit și mie șipcile de 3 x 1,5, pot continua. :yahoo:

@Leo2003: Bețele de chibrit sunt muiate īn sulf. Nu știu dacă acest lucru e bun sau rău. Mie mi-a rămas o groază de material din bețele de 2 x 2, zic să fac din ăla.

Īntrebare pentru cei ce știu: la acest galion cabestanul era acționat numai de pe covertă? Parcă am văzut cabestane acționate de pe ambele punți, dar nu știu dacă este cazul aici.

#3834 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 25 January 2012 - 09:45 PM

Ati citit in instructiuni punctul 52e? E limpede ca apa tulbure. Daca ce face ala acolo (suportul pentru blocatorii cabestanului) este din "grinda" 10 (2x2mm) io ma declar definitiv chior. Io zic ca pisele alea par facute din sipca 1.5x6 (sipca 3; din nr.49). Daca am dreptate ii declar oribi pe toti consultantii de specialitate a lu' pete prajit care sunt convins ca nici din curiozitate nu citesc ce traduc alti "specialisti".Imagine postata

@pe-dos Am niste bete de chibrit straineze care sunt fix 2x2 si sunt dintr-un lemn mai tare. Cu ceva sunt impregnate, recunosc, ca nu se atinge baitul de ele. Dar m-am gandit sa le las "natur". Mai am si eu bagheta 2x2 marca DeA. Voi vedea.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 January 2012 - 09:55 PM


#3835 Useril este offline   Saci 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 01-February 11
  • Location:Oradea
  • Interests:Motociclism

Postat 25 January 2012 - 10:01 PM

off topic

A mai comandat cineva nr vechi de la Deag?
In cat timp vin? Mai pun ceva taxe in plus (posta, curier,...) ?

merci

#3836 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 25 January 2012 - 11:13 PM

nu a raspuns nimeni nik despre lungimea cabestanului de pe coverta!! 41mm, cat da DEA e lung ca dreaqu!!! 31 e bine!! Si la lungimea asta cred ca marinerii stateau mai mult spanzurati, in loc sa impinga, dar se potriveste mai mult cu restul pieselor!!

#3837 Useril este offline   MoRb 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 16-January 12
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2012 - 11:48 PM

Vezi postareaSaci, la 25 January 2012 - 10:01 PM, a spus:

off topic

A mai comandat cineva nr vechi de la Deag?
In cat timp vin? Mai pun ceva taxe in plus (posta, curier,...) ?

merci


Eu am mai comandat numarul 47 din cauza scandurii. In acel caz, cand a fost vina lor, nu am platit nimic si a durat cam 1,5 -2 saptamani. Daca vrei o revista fara ca ei sa aiba vreo vina, platesti taxele postale.

si alt subiect, am reusit sa fac o bormasina mica dintr-o periuta de dinti electrica.

Dupa ce testez pe SIB postez si rezultatul.

#3838 Useril este offline   comalion 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 05-June 11
  • Location:Slatina, jud. Olt

Postat 26 January 2012 - 02:27 AM

Vezi postareaSorinR, la 25 January 2012 - 11:13 PM, a spus:

nu a raspuns nimeni nik despre lungimea cabestanului de pe coverta!! 41mm, cat da DEA e lung ca dreaqu!!! 31 e bine!! Si la lungimea asta cred ca marinerii stateau mai mult spanzurati, in loc sa impinga, dar se potriveste mai mult cu restul pieselor!!


dupa parerea mea este ca 41 mm are cea de a doua bucata care se afla pe puntea superioara, adica ...
.Imagine atasata: aaa.png

#3839 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 January 2012 - 08:56 AM

Vezi postareaSorinR, la 25 January 2012 - 11:13 PM, a spus:

nu a raspuns nimeni nik despre lungimea cabestanului de pe coverta!!


Cam max.28mm (1.4m la scara reala) ar trebui sa fie, asa cum rezulta din imagine.

Imagine atasata: aaa.png

#3840 Useril este offline   Sfatos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 07-March 11
  • Location:Constanta
  • Interests:Fotografia, navomodelism şi din cānd īn cānd "Computer Hardware"

Postat 26 January 2012 - 09:53 AM

Vezi postareaVALIX, la 23 January 2012 - 06:25 PM, a spus:

Stānd cu faţa spre direcția de mers a navei, babordul este partea din stānga, iar tribordul partea din dreapta a navei. Cuvintele provin din limba franceză iar īn franceză, provin din limba olandeză şi apar pentru prima dată īn secolul 14, cānd īntre Olanda şi Franţa exista o intensă activitate maritimă comercială.
Īn acea vreme, nava era condusă de un pilot care stătea īn partea dreaptă a navei şi da comenzile timonierului. Pentru timonier, pilotul era īn dreapta-spate şi, pentru a-i urmări comenzile, trebuia să se īntoarcă mai mult sau mai puțin spre dreapta, astfel īncāt avea bordul din stānga īn spate, iar pe cel din dreapta, īn faţă.
Īn olandeză, babord era bakboord, cuvānt compus din bak=spate şi boord=bord, adică bordul din spatele timonierului, cānd se uita la pilot, iar tribord era stierboord, īn care stier=pilot, adică tribordul este bordul unde se afla pilotul.
De ce n-au zis francezii sau noi pur şi simplu "stānga" şi "dreapta"? Pentru că, pentru mateloţii din acea vreme, care erau total analfabeţi şi proşti, era mult mai clar ce īnseamnă faţă-spate decāt ce īnseamnă stānga-dreapta.

Sper că explicaţiile au fost, cāt de cāt, suficiente...

Valix, mutumesc mult de tot. Cred ca asta este explicatia cea mai corecta.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi