Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4792
Postat 01 May 2012 - 07:48 PM
traian, la 01 May 2012 - 04:21 PM, a spus:
Ce n-am postat Traiane, pacatele mele.

Daca nu-mi iese barcuta decupata laser, trec la varianta "B". Folosesc barcuta pe care ne va da-o DeA pe post de matritza. Apoi trec la "C" si tot asa pana imi iese. Oricum, io nu pun barcuta de la DeA nici batut.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 01 May 2012 - 08:12 PM
#4793
Postat 01 May 2012 - 08:23 PM
Nu am mai spus nimic cam de multisor
Am ramas nitel in urma cu lucrarea dar vin tare pe recuperare!
In ce priveste problema lui Pe_Dos referitor la panzele de traforaj , mie greu imi vine a crede ca nu gaseste asa ceva!
In Baumax au toate tipurile de panze de traforaj pentru metale ,lemn , placaj , plastic , inclusiv panze cu profil rotund care sunt traznet mai ales la decupaje cu lini curbe!
Toate cele bune si spor la treaba tuturor!
Aceasta postare a fost editata de dominicue: 01 May 2012 - 08:36 PM
#4796
Postat 02 May 2012 - 08:03 AM
Leo2003, la 01 May 2012 - 07:48 PM, a spus:
Ba, de postat, ai postat ca altfel nu ziceam nimic dar a ramas restul ala cu care ziceai ca o sa vii altadata. Lasa ca nu e de rau.
@ Pe tema de panze traforaj- Era o vreme cand gaseam asa ceva la o librarie, de vre-o doi ani nu mai aduc, zice patronul ca nu e rentabil. Alte magazine mai rasarite nu sunt mai aproape de 30 km, asa ca mai sunt fericiti care se scarpina la ceafa cand au nevoie. Nu ca m-as plange dar nici nu ma bucur cand am nevoie de ceva, indiferent ce pentru bibilit.
#4798
Postat 02 May 2012 - 11:26 AM
Ady, la 02 May 2012 - 11:08 AM, a spus:
Nu a contesta nimeni si nici nu a zis cineva ca ar fi criza. Din punctul meu de vedere consider mai eficient sa merg pana la pravalia din colt si sa dau un leu pe o panza ( de exemplu ca sa fim in tema ) pe care sa o vad direct si sa o simt la pipait, decat sa dau cinci lei pe aceeasi panza primita intr-un colet si pe care sa o injur abia cand o folosesc. M-am nascut pe vremea cand nu se stia despre magazinele virtuale, am crescut si am inbatranit cautand prin rafturi ce am nevoie si consider asta o normalitate la fel cum generatiile mai tinere considera normal sa isi faca aprovizionarea de pe fotoliul din fata tastaturii.
E la fel de normal ca fiecare modalitate sa aiba avantaje si dezavantaje, care sunt ele e optiune personala.
#4799
Postat 02 May 2012 - 12:35 PM

Urmatoarea lucrare la acelasi atelier vor fi usa si ferestrele din zona pupa...

.... pe care le-am relevat dupa imaginea de mai jos. Nu am vrut sa ma abat prea mult de la forma lor, propusa de DeA.

Zonele verzi reprezinta gravura de suprafata.
Intrebare: Cam ce lungime trebuie sa aiba ramele la o barcuta de 80mm lungime?
Am reusit sa montez obloanele sabordurilor, dar ma ucide voltarea la tacheti (pe coverta). Mai dureaza pana pun poze.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 02 May 2012 - 01:17 PM
#4804
Postat 02 May 2012 - 04:22 PM
Leo2003, la 02 May 2012 - 12:35 PM, a spus:
Intrebare: Cam ce lungime trebuie sa aiba ramele la o barcuta de 80mm lungime?
............... ma ucide voltarea la tacheti (pe coverta).
E o normalitate la o firma care se respecta si isi respecta clientii. Din nefericire, la noi asta se intampla ( nu spun ca ar fi cazul) la firmele noi, pornite de entuziasti si care vor sa prinda piata. In momentul in care afacerea merge si cantitatea incepe sa primeze, eventual se mai schimba si initiatorii, aspectul se schimba si se intra in normal. Inca nu suntem invatati, iar in mare masura nici nu am fost ajutati de cei in drept sa invatam ba chiar siliti la proceduri, ca piata libera nu inseamna castiguri momentane uriase, oferte preferentiale iar pe partea cealalta taxe, impozite. Abia atunci cand o firma isi va respecta clientii avand ca baza de afacere un castig moderat dar permanent care prevede si pierderi in favoarea numelui si va fi lasata sa isi desfasoare activitatea fara taxe doar de dragul umplerii visteriei bugetare si in ideea ca o mana de oameni au loc de munca si nu intind mana, posibil sa trecem, usor, la normalitate. Intram in Off. desi poate nu ar trebui considerat asa.
Ramele unei barci respecta unele stassuri legate nu numai de lungimea ambarcatiunii. Sunt considerente de epoca, zona, tip de ambarcatiune. Sunt si considerente generale functie de care se pot aproxima forme si dimensiuni. Barcuta Sfantului e o barca de serviciu cu 4 -6 vaslasi, cel mai probabil cu un vaslas la 2 rame. In cazul in care repartitia e apreciata la 1 vaslas, 1 rama, inseamna 2 vaslasi pe o bancheta caz in care portiunea de rama aflata in interiorul bordului trebuie sa fie putin mai scurta decat jumatate din barca. In cazul aprecierii de 1 vaslas la 2 rame implica 1 vaslas pe o bancheta ceea ce permite o alungire a portiunii din interiorul bordului a ramei cam cu lungimea unui maner. Numarul vaslasilor e apreciere proprie bazata pe faptul ca nava nu e comerciala, e o ,,mixtura'' intre comercial si militar, iar in cazul utilizarii barcii parte din ocupanti aveau ca pioritar scop apararea sau oricum folosirea armamentului din dotare. O rama ( vasla) pentru tipul de ambarcatiune arata cam cum e in atasament. Nu e chiar reprezentarea ideala dar e in limite. Proportiile se pot aproxima functie de cati ,,oameni propulsori'' vrea fiecare proprietar sa aiba pe barca.
#4806
Postat 02 May 2012 - 06:55 PM










#4807
Postat 02 May 2012 - 07:00 PM
Eu am mers pe proporțiile 3:1 īntre lungime:lățime care am citit că ar fi fost proporția īn epocă. La scară reală, barca mea va avea 4,5 m lungime și 1,5 m lățime. Deci, vāsla va avea 1,5 x 2.5 = 2,75 m (adică undeva pe acolo), adică la scară 5,5 cm.
Dacă pun cāte un om la o vāslă (doi īncap bine alături), mānerul n-ar trebui să fie mai lung, adică partea īngroșată (cu rol de contragreutate) mai scurtă?
Alt aspect: am văzut bărci care au și un locaș pentru un catarg și o velă. Aici este cazul să prevedem așa ceva sau nu?
@gobi71: Nici nu știți ce recunoscător vă sunt că ați aruncat un ochi pe aici. Am citit topicul La Nina și m-am simțit prea mărunt ca să pot spune ceva acolo. Am īnvățat multe de acolo, pentru care vă mulțumesc.
@dominicue: Mulțumesc pentru informație, o să caut și la Baumax. Nu mi-e deloc īn cale, dar luni sunt īn zonă. Mulțumesc și pentru ofertă, dar nu e cazul - eu, ca indianul din Winnetou, nu mai pot dormi dacă mă sint īndatorat...

@Traian: Cu magazinele online mai este și altă plăcere: fericiții care nu locuiesc īn localitatea unde firma online are depozitul primesc trimiterea numai prin curier rapid (asta este urmarea calității serviciilor Poștei Romāne), care costă 15 lei. Īn plus, banca ia 2-5 lei la transferul banilor, așa că un obiect de 2 lei vine la 20.
Și eu cumpăram īn copilărie duzina de pānze de traforaj cu 3 lei.
#4808
Postat 02 May 2012 - 07:55 PM
jack, la 21 April 2012 - 05:17 PM, a spus:
Imi cer scuze pentru interventia intarziata, dar nu am gasit o discutie pe aceasta tema pana acum, dupa cum se observa si la colegul Jack, la numarul 64f si 64g, DeA ne arata ca asezarea cavilierelor catargelor principal si trinchet se face cu caviliera spre catarg (pupa), pe cand eu am gasit in alte machete (Victory spre exemplu) ca aceste caviliere (ma refer la scandura orizontala, nu la stalpi bineinteles) sunt orientate spre prova nu spre pupa si mi se pare mai logic spre prova. Am eu vreun pitic pe creier, sau iar a dat-o in stamba DeA? Eu le voi pune spre prova, mi se pare mai logic si ai si mai mult spatiu de manevra la voltarea "manevrelor".
Aceasta postare a fost editata de Sfatos: 02 May 2012 - 08:08 PM
#4810
Postat 03 May 2012 - 01:07 AM
pe_dos, la 02 May 2012 - 07:00 PM, a spus:
Dacă pun cāte un om la o vāslă (doi īncap bine alături), mānerul n-ar trebui să fie mai lung, adică partea īngroșată (cu rol de contragreutate) mai scurtă?
Alt aspect: am văzut bărci care au și un locaș pentru un catarg și o velă. Aici este cazul să prevedem așa ceva sau nu?
Cu magazinele online mai este și altă plăcere:
- Ba da, e normal sa fie asa.
- Catargul e la libera alegere. Nu toate tipurile de barca aveau catarg dar nici nu e inafara normelor.
-Bineanteles ca sunt o multime de placeri in toate noile forme de comert.