Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5194
Postat 25 June 2012 - 07:53 PM
Pana in urma, cred ca DeAg. face un lucru minunat, meseria se invata din greseli si insista sa creeze meseriasi desavarsiti.
#5195
Postat 25 June 2012 - 09:13 PM
Pana in urma, cred ca DeAg. face un lucru minunat, meseria se invata din greseli si insista sa creeze meseriasi desavarsiti.
[/quote]
Mai mai sa mi treaca supararea pe ei.

#5196
Postat 25 June 2012 - 09:45 PM
jack, la 25 June 2012 - 01:03 PM, a spus:


Fara a incerca sa -ti impun ceva,tunurile stau c-am in parametri mentionati de Traian.In definitiv ,fiecare face cum doreste,si cum il asorteaza retina.Spor!
Aceasta postare a fost editata de ACHRISTIAN: 25 June 2012 - 09:47 PM
#5200
Postat 29 June 2012 - 01:17 PM
Afetul l-am modificat cum am spus într-o postare anterioară. Cu această ocazie am înțeles că „designul” DeA pentru afeturi este conceput special pentru oameni care n-au timp, formele respective se îmbină ca lego, iar estetica este pe planul al doilea. În varianta mică am renunțat la bosajele de ghidare, astfel că a trebuit un pic de atenție la aliniere în timpul lipirii, dar cu un mic distanțier și folosind suprafața plană de lucru obișnuită alinierea nu e dificilă.
La țevi, am constatat că partea conică intră în sabord și e practic invizibilă, așa că am zis că n-are rost să-mi mai bat capul cu ea. Am tăiat laleaua și apoi am „amputat” 7 mm din țeavă. Apoi am lipit laleaua pe bont. Nu cu vreo fantasmagorie de gen cositorire, ci cu prenadez. Sigur că după scurtare punctul de sprijin al țevii nu mai cade în centrul de greutate, dar în machetă asta nu se prea vede.
În prima poză este o comparație între varianta mică și cea normală. Țevile nu sunt încă vopsite, dar o să le vopsesc.
Următoarele două poze arată tunul mic în poziție retrasă, respectiv în poziție de tragere, în cel mai îngust loc de pe covertă.
Dacă o să am timp, o să mai bibilesc tunurile de pe covertă (cascabel, parâme, pană, diferite piese metalice), dar cele din interior nu, că sunt practic invizibile.
#5201
Postat 29 June 2012 - 02:01 PM

#5204
Postat 29 June 2012 - 05:41 PM

Totul e sa-mi si iasa.

Precizare importanta, ca tot e la moda si cine stie pe la ce comisie ajung:
- Imaginea de mai sus nu-mi apartine. Ea, impreuna cu inca cateva sute, mi-au fost transmise pe e-mail de catre autorul ei Igor-"kiv149", modelist rus, printr-un intermediar. Sper ca n-am omis nimic.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 29 June 2012 - 06:01 PM
#5205
Postat 29 June 2012 - 06:38 PM
titishor, la 29 June 2012 - 03:29 PM, a spus:
Al naibii idee. Cred ca e cea mai eleganta de pana acum. Totul e sa iasa bombeul din spate la fel la toate si totodata sa fie trasa teava mai in spate pe afet.
@Leo: Buna precizarea ca altfel ne trezeam cu oaresce comisii si p aici.

Aceasta postare a fost editata de jack: 29 June 2012 - 06:39 PM
#5207
Postat 29 June 2012 - 09:54 PM
Al naibii idee. Cred ca e cea mai eleganta de pana acum. Totul e sa iasa bombeul din spate la fel la toate si totodata sa fie trasa teava mai in spate pe afet.
Iti dai seama ca m-am zbatut sa iasa bombeurile uniforme
#5209
Postat 30 June 2012 - 11:10 PM
Eu aproape am terminat stratul de furnir si abia acum am observat ca am facut o mare gafa. Nu am slefuit bine "calcaiul" navei si, dupa cum se vede din poze, este de 2 ori mai gros decat ar trebui si chila falsa nu il acopera complet.
Acum chiar ca ma simt ca un idiot. Nu stiti cum (sau daca) as putea repara prostia pe care am facut-o? Ma gandesc ca trebuie sa dau jos furnirul din zona, dar mi-e frica ca nu o sa o mai pot face la loc dupa aceea.
Multumesc.
http://i104.photobuc...06-30233811.jpg
http://i104.photobuc...06-30233747.jpg
#5210
Postat 01 July 2012 - 10:14 AM
Eu am șlefuit filele lipite pe schelet în zona etamboului „până la os”, adică până a apărul piesa de dedesubt (groasă de 4 mm). Apoi am aplicat filele de mahon și a ieșit de 5 mm. Acum știu că trebuia să subțiez și piesa de dedesubt spre cârmă până la 3 mm, înainte de a lipi filele interioare (alea de 2 mm) ca să mai rămână și ceva din ele. Însă piesa este suficient de lată ca lipitura filelor să țină chiar și cum am făcut.
Deoarece taievalul și etrava au 5 mm și se continuă cu chila și etamboul (de care vine prinsă pana cârmei, tot de 5 mm), nu prea este loc de întors. Părerea mea este că trebuie cojite filele de mahon pe o porțiune de vreo 5 cm, apoi șlefuită zona etamboului la grosimea de 4 mm și filată din nou. Hai, că prima dată e mai greu,

#5211
Postat 01 July 2012 - 06:11 PM

#5212
Postat 01 July 2012 - 07:51 PM
bubba_000, la 30 June 2012 - 11:10 PM, a spus:
Daca te bizui pe ,,mana buna'' poti incerca o taietura in adancime pe stratul din mijloc a chilei cu un fierastrau apropiat ca grosime cu necesarul de inlaturat. Taietura oblica care sa scoata din chila o portiune triunghiulara cu un varf in zona coastei a 3a dinspre pupa, un varf imediat sub oglinda si unghiul mare la baza chilei. Eventual se mai poate ajusta cu smilgher sau o pila subtire ( sunt bune si pilele de unghii, eu folosesc ce uita nevasta-mea sa stranga ). In fanta se da aracet si se strange intre doua placi plane cu o menghina, la dimensiune si aliniere cu partea din fata care e in cote.
#5213
Postat 02 July 2012 - 12:03 AM
Dar de ce trebuie sa "cojesc" filele respective? Daca tot trebuie sa slefuiesc e vreo problema da le elimin direct cu smirghelul?
O alta problema e ca va trebui sa dau filele de furnir jos pana in mijlocul navei la imbinari (intre coastele 7 si 8 parca). Oare daca le umezesc un pic se vor inmuia suficient ca sa se cojeasca mai usor?
Multumesc din nou

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Dar de ce trebuie sa "cojesc" filele respective? Daca tot trebuie sa slefuiesc e vreo problema da le elimin direct cu smirghelul?
O alta problema e ca va trebui sa dau filele de furnir jos pana in mijlocul navei la imbinari (intre coastele 7 si 8 parca). Oare daca le umezesc un pic se vor inmuia suficient ca sa se cojeasca mai usor?
Multumesc din nou
