Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5216 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 02 July 2012 - 01:25 PM

Arata bine barcuta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: uploadfromtaptalk1341228049692.jpg


#5217 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 02 July 2012 - 03:32 PM

@ACHRISTIAN: Și trecerea de la etambou la pana cârmei este hidrodinamică, fără ca apa să facă vârtejuri?
[/quote]


@pe_dos! din punct de vedere estetic, sunt sa zicem ,relativ multumit cu manopera {momentant nu pot pune poze}iar cealalta poveste cu hidrodinamica ar fi foarte multe de comentat dar nu este cazul.Eu unul nu am competenta de a discuta concret de asta, decat la nivel de "ca si muzicienii care canta dupa ureche'.Cred ca sunt foarte putin acei de pe acest forum ,care pot vorbi de acest lucru la nivel profesional.Spor!

#5218 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 02 July 2012 - 04:07 PM

@ACHRISTIAN: Nu te supăra. Viziunea mea este că suntem pe forum ca să facem „schimb de experiență”, să învățăm unii de la alții ceea ce este nou pentru fiecare. Eu am învățat foarte multe de pe forum, de la Traian despre marinărie și multe altele (m-a atins observația lui că marinăria nu este doar un fișier descărcat de pe net, așa că am studiat cărțile lui Ghiba+Oprea, Bujeniță și altele, ca să știu cum se numesc piesele și „la ce bun” o mulținme de alte lucruri), de la gobi71 despre modelism, de la Victorian și 177 despre arhitectura navală și rolul (rostul, funcționalitatea) unor detalii, de la LAV-Z despre vopsit, de la cartula și alții despre scule folosite în modelism, și chiar și de la Leo2003 și bobby despre ce și unde să caut pe net și problemele concrete ale machetei la care lucrăm. Tuturor le mulțumesc. :hi:

Am constatat că fiecare detaliu este funcțional și că niciodată funcționalitatea nu cedează în fața esteticii. În privința mecanicii fluidelor, din care face parte și hidrodinamica (în opinia mea importantă în funcționarea navei), Leo2003 și cu mine suntem în domeniu și putem să vorbim în cunoștință de cauză. Cei ce vor să discute, bine, iar cei ce nu, iarăși bine.

#5219 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 02 July 2012 - 05:31 PM

@ pe_dos! nu m-am suparat pentru ca nu am de ce.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00208.JPG


#5220 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 02 July 2012 - 06:42 PM

Vezi postareaMondeo, la 02 July 2012 - 01:25 PM, a spus:

Arata bine barcuta

Si astia "mai fraieri" care si-au facut barcuta, acu' ce mai fac???Imagine postata

#5221 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 02 July 2012 - 07:24 PM

Desi metoda lui Traian a fost tentanta, mi s-a parut un pic cam riscanta, asa ca am slefuit etamboul. Dupa cum va dati seama din poza vi se pare ca e cat de cat simetric? Mai am un pic de finisat, dar asa in mare ma refer...

Multumesc pentru ca ma suportatiImagine postata

http://i104.photobuc...07-02200526.jpg

#5222 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 02 July 2012 - 07:54 PM

Din poza parca e nitel mai gros la babord. Cred ca tu vezi cel mai bine, cu obiectul in fata, cum e. Controleaza cu o bagheta, vezi cum cade, care sunt diferetele si mai corectezi.

L E. Pe pupa am impresia ca ai pus filele de furnir asa cum ziceau "expertii" DeA. Adica gresit. Aici si io am zbarcit-o, dar, dupa ce m-a "urechiat" Traian, le-am dat jos si le-am pus cum trebuie, ceea ce ti-as recomanda si tie.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 02 July 2012 - 08:04 PM


#5223 Useril este offline   Rudy 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 03-July 12

Postat 03 July 2012 - 02:02 AM

Vezi postareaLeo2003, la 29 June 2012 - 05:41 PM, a spus:

Eu cam asa ceva am sa incerc:

Atasament P7080315.JPG


Totul e sa-mi si iasa. Imagine postataDa' de unde facem noi rost de scripeti ca cei din imagine, stie cineva?


Eu unu am sa aman montarea tunurilor pentru cateva numere pana apar scripetii de la DeA pentru panze. Ma gandesc ca ei o sa aibe marimea necesara.

#5224 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 03 July 2012 - 07:54 AM

Vezi postareaLeo2003, la 02 July 2012 - 07:54 PM, a spus:

............ dupa ce m-a "urechiat" ...........


Adecatelea eu sunt un fel de Bau-Bau ............

,,Ai mai fraieri'' care au facut barcuta, acum nu au de ales si o sa trebuiasca sa mai faca un galion :pardon:

#5225 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 04 July 2012 - 02:35 PM

mititica saracuta de barcuta.... Ori am io vedenii de la caldura si prea multe tunuri mari, ori barcuta e prea mica...

Stiu ca pe aici s-a zis ca nu e barca aia mare a lu corabia, ci doar una mica-mica, da' atunci sunt cam multe si cam inguste bancutele pentru marinelii vaslitori.
Din ce am gasit io de citit, diversele tipuri de barci de la bord aveau circa 6, 8 sau 12m lungime (la scara 12, 16 sau 24 cm)...

Prin urmare, mai am o scarpinare filosofica de facut.

In alta ordine de idei, am gasit un link plin de detalii despre Vasa ( http://www.wasadream...dexenglish.html ). Chiar daca e din alta zona geografica, merita luata in seama ca referinta despre cum erau in realitate. De asemenea iancheii - ca tot e ziua lor - construiesc un galion care e asemanator cu SIB-ul ( http://www.sdmaritim...salvador-build/ ).

Reamintesc ca io am hotarat mai demult ca SIB-ul meu e din secolu' 16 (adica dintre galioanele mai simple de la inceputuri, care mai aveau urme de carac intr-insele - de egzemplu teuga inaltuta), si nu de sfarsit de secol 17 cum zice revista. Asa ca 1542-ul lui San Salvador si 1628-ul lui Vasa, pun SIB-ul meu intre paranteze de timp...

#5226 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 04 July 2012 - 05:21 PM

Ca Traian să ne poată da indicații la obiect pun mai jos „planurile” bărcuței date de DeA.

Pentru scară, bucata de placaj cu piesele are dimensiunile de 110 x 90 mm și grosimea de 2 mm.
Lungimea bărcuței va fi deci puțin sub 70 mm, adică 3,5 m la scară reală, dar lățimea la copastie la cuplul maestru este de 28 mm, adică 1,4 m. Vă las pe voi să comentați.

Pe bocaportul SIB-ului încape bine o bărcuță de 100 mm, adică 5 m la scară reală. Mai mult nu încape.

N-am prea înțeles cum vrea DeA să stea oamenii pe bancheta de la pupa (care banchetă :whistle: ).
De asemenea, toate bărcile văzute de mine aveau copastia arcuită, mai ridicată la prova și chiar și la pupa. În pozele DeA apare de parcă ar fi un fier de călcat. :pardon:

@ACHRISTIAN: Soluția cu cele două adaosuri laterale pe etambou este mai bună (mai hidrodinamică) decât o trecere bruscă de la 10 mm la 5 mm, dar o trecere cât mai continuă ( = „linie de curent” = cum curge apa) este și mai bună. În acest sens, „ochiul” este intuitiv. La curgeri cu viteză mică (cum e cazul aici) poți avea încredere în el.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DeA-barcuta1.jpg
  • Imagine atasata: DeA-barcuta2.jpg
  • Imagine atasata: DeA-barcuta3.jpg
  • Imagine atasata: DeA-barcuta4.jpg
  • Imagine atasata: DeA-barcuta5.jpg


#5227 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 04 July 2012 - 05:45 PM

Barcuta, atat ca forma cat si ca dimensiuni, seamana cu un dinghy.

Imagine atasata: 2012-07-04_182747.jpg


Cui nu-i place... face alta sau o mai bibileste pe asta.

#5228 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 04 July 2012 - 05:54 PM

Vezi postareape_dos, la 04 July 2012 - 05:21 PM, a spus:



@ACHRISTIAN: Soluția cu cele două adaosuri laterale pe etambou este mai bună (mai hidrodinamică) decât o trecere bruscă de la 10 mm la 5 mm, dar o trecere cât mai continuă ( = „linie de curent" = cum curge apa) este și mai bună. În acest sens, „ochiul" este intuitiv. La curgeri cu viteză mică (cum e cazul aici) poți avea încredere în el.



Multumesc ptr ;lectia de hidrodinamica{in Vale ,sti,noi nu suntem asa de cultivati............}

#5229 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 04 July 2012 - 05:59 PM

ACHRISTIAN, nu este vorba de cultivare, ci de meserie. Cu asta mă ocup, între altele. Crede-mă că n-am spus-o ca s-o fac pe grozavul, ci ca să-ți confirm soluția.

#5230 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 July 2012 - 06:02 PM

Va zic un secret da' sa ramana intre noi; astia de la firma au planurile originale, un fiset cu fotografii si cateva ore de film cu constructia si lansarea galionului. Din materiale reiese ca nava avea un reactor si doua turbine care antrenau fiecare cate 2 arbori cu elica. Pasul elicilor era strict sincronizat dintr-o cabina aflata undeva la pupa cu iesire pe balcon. Dar totul e strict secret si din cauza asta au trebuit sa faca unele modificari la planuri, de asta mai apare pe ici, pe colo cate o foarte mica nepotrivire care bineanteles ca e comentata de cei mai carcotasi.
:fool: ce explicatii sa mai dau ?

#5231 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 04 July 2012 - 06:07 PM

Vezi postareatraian, la 04 July 2012 - 06:02 PM, a spus:

Va zic un secret da' sa ramana intre noi; astia de la firma au planurile originale, un fiset cu fotografii si cateva ore de film cu constructia si lansarea galionului...

... Plus programul ala Inca de ne chinuim noi sa-l crackuim. Imagine postataImagine postataImagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 04 July 2012 - 06:08 PM


#5232 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 04 July 2012 - 06:15 PM

Vezi postareatraian, la 04 July 2012 - 06:02 PM, a spus:

:fool: ce explicatii sa mai dau ?

Păi-păi dacă ești de acord cu faptul că un dinghy are coastele de 100 x 100 mm, că paiolul este făcut din niște lătunoaie demne de o pasarelă de urcat la bord, că „etamboul” are formă de „oglindă” („tablou”), că stingherii au secțiuni de 100 x 100 mm etc. Așa, ca să știm și noi ce e „în norme” când o să construim o bărcuță veritabilă în care să ne dăm pe baltă. :drinks:

#5233 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 04 July 2012 - 06:50 PM

Vezi postareaLeo2003, la 04 July 2012 - 05:45 PM, a spus:

Barcuta, atat ca forma cat si ca dimensiuni, seamana cu un dinghy.

Atasament 2012-07-04_182747.jpg


Cui nu-i place... face alta sau o mai bibileste pe asta.


Ca sa mai carcotesc spre racorire :drinks:: "the smalest [...] boat [...]. 12-14 ft, the dinghy came into use in early 19th century", adicatelea pe chineza mea, avea o lungime de 4-5 metri si a aparut la inceputul secolului 19... B-)

#5234 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 04 July 2012 - 06:53 PM

Io zic ca facand mici modificari poate iesi o barcuta decenta.
- La coaste si chila n-as umbla chiar daca sunt sarite din scara.
- Paioul se poate face din filele date pe care sa se deseneze scanduri mai subtiri, sa zicem de 1mm.
- Stringherii tot din fila groasa de 0.5mm taiata pe latime la 2mm.
- Banchetii asisderea, nitel mai lati; 3mm.
- Mai umblam pe la bancheta pupa, pe la copastii, mai punem o eche la carma mai alea, alea si facem barcuta mai fatoasa.

Ma mai gandesc daca o fac ori ba.

@Confucius Marite intelept, io am zis cu ce seamana nu ca e ce trebuie. Daca nu-ti place dinghy considera ca e un cutter mai mic.
Vezi Historic Ship Models; pg. 192-193.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 04 July 2012 - 07:28 PM


#5235 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 05 July 2012 - 07:34 AM

Io ma gandeam sa incerc un fel de "captain s gig" prin alungirea barcutei. Mai corect ar fi fost un fel de longboat, dar e prea lunga si prea lata. Vedem ce iese....

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi