Forum Machete,Modelism,Hobby: Un strung mic de la zero MIST-1 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Un strung mic de la zero MIST-1

#1 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 17 February 2011 - 10:21 AM

Avand in vedere cea ce s-a discutat pe link-ul urmator http://www.cartula.ro/forum/Ministrung-selfmade-t4562.htm stand ieri la lucru m-am gandit sa incerc a construi si eu un mini strung pe care l-am botezat inainte de nastere cu numele MIST-1 de la ministrung . Am inceput cu universalul acestuia ! Conform definitiei acestuia putem spune :Piesa ce urmează a se prelucra se fixează īntr-un dispozitiv, ţinānd seama de forma şi dedimensiunile ei. Cel mai des se foloseşte sistemul de fixare al pieselor īn mandrina universal.Universalul este un dispozitiv de fixare prevăzut, de obicei, cu trei bacuri, care realizează simultan
centrarea şi strāngerea pieselor, avānd diametre īntr-o gamă relativ largă. Cele trei bacuri 1 se
deplasează īn canalele din corpul 2 al universalului, fiind antrenate de filetul plan 5, de pe faţa
frontală a roţii dinţate 3, care, la rāndul ei, este antrenată de pinionul conic 4. Bacurile se introduc
īn locaşurile din corpul universalului īntr-o anumită ordine marcată cu cifre: exemplu bacul
numărul 1 se introduce īn locaşul numărul 1, bacul numărul 2 īn locaşul cu numărul 2 etc., pentru a
se realiza deplasarea radială uniformă şi centrarea pieselor īn timpul strāngerii. Universalul poate
realiza centrarea şi strāngerea piesei cu bacurile aşezate īn poziţie normală pentru piese de
diametru mic sau īntoarsă pentru piese scurte, cu diametrul mare. Universalul este montat pe
capătul arborelui principal prin īnşurubare, avīnd un sistem de asigurare.Pentru prinderea pieselor cu secţiune pătrată se utilizează universale cu patru bacuri, acţionate
simultan. Īn cazul unor piese cu o configuraţie complicată se folosesc universale cu patru bacuri
acţionate independent. Īn acest caz fiecare bac este deplasat spre suprafaţa piesei, centrarea
făcīndu-se din aproape īn aproape. Strāngerea sau desfacerea universalului se face cu ajutorul
unei chei care se introduce īn locaşul cu secţiune pătrată din pinionul conic 4 (v. fig. 5). Universalul
foloseşte īn general la prinderea pieselor scurte. Piesele de diametru mic se strāng cu bacurile īn
poziţie normală (fig. 6, a). Īn cazul pieselor de lungime mică şi diametru mare, centrarea şi
prinderea piesei se execută cu bacurile in poziţie inversă (fig. 6, b). La piesele tubulare cu
diametrul mare, prinderea se execută prin acţionarea bacurilor de Ia interior spre exterior.
Datorită strāngerii pieselor pe porţiunea anterioară a bacurilor, acestea se uzează (fig. 7). Pentru a
fixa corect piesa īntr-un asemenea universal este necesară introducerea unui adaos. Adaosul
poate fi realizat prin īnfăşurarea pe piesă a unor straturi de grosime corespunzătoare din tablă
subţire sau hārtie. Atunci cānd bacurile se uzează, ele trebuie īnsă corectate prin rectificare (sau
strunjire

Imagine atasata: 1.PNG

Imagine atasata: 2.png

Imagine atasata: 3.png

Avand toate acestea in vedere am hotarat pentru un universal dintr-un material cu un diametru de 85 si o grosime de 30.05 mm realizat din 60CRMO4 care a fost debitat pe un ferastrau mecanic automat de tipul AMADA Imagine atasata: monthly_02_2011/post-3401-1297930583.jpg
Urmeaza sa realizez rectificarea la plan , adica la grosime cu ajutorul unei masini de rectificat la plan de provenienta Ceha numit TOS Imagine atasata: 5.jpg pentru a aduce grosimea la 30 mm cu o toleranta maxima de +/- 0,05 mm ( 5 sutimi de mm ) deci practic a rectifica pe ambele parti cam 0.25 mm si a elimina cele 5 zecimi de mm , 0.5 mm . Pentru ca apoi partea exterioara a cilindrului sa fie curatata de rugina pe o perie rotativa de banc si a o "trage" pe pasla rotativa pentru lustruire si finisare care poate duce chiar la efectul de oglinda !

Aceasta postare a fost editata de Tren: 17 February 2011 - 10:25 AM


#2 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 February 2011 - 10:50 AM

BAFTA !!!!!!

#3 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 17 February 2011 - 11:56 AM

Vezi postareatraian, la 17 Feb 2011, 10:50, a spus:

BAFTA !!!!!!


Multumesc mult ! Am gresit insa ceva si rectific acum :

Material :60MNSICR4

DIAMETRU : 85 mm

Grosime : 30.05 mm


#4 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 February 2011 - 12:06 PM

Vezi postareaTren, la 17 Feb 2011, 11:56, a spus:

....... Am gresit insa ceva si rectific acum :


Ma indoiesc ca in regim de amator conteaza prea mult iar un meserias isi da seama despre ce e vorba.

#5 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 17 February 2011 - 10:30 PM

Sa inteleg ca incepi construirea strungului cu universalu?
Nu este mai simplu sa cumperi unu.Eu a cumparat unul de 80 mm cu 2 perechi de bacuri din targ cu 80 lei(cei drept am cautat un pic).

#6 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 18 February 2011 - 09:40 AM

Avand in vedere faptul ca ocupatia mea profesionala este prelucrarea prin aschiere si mecanica si avand in vedere ca este vorba despre hobby-uri se merita oricum ca cel luat de Dumneavoastra nu s-ar egala cu al meu fiind industrial realizat !
Numai bine !

#7 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 18 February 2011 - 02:24 PM

Nu s-a vrut o observatie rautacioasa ci mai degraba o intrebare,daca era dupa mine as fi inceput cu orice altceva da nu cu universalu.Spor la proiectul inceput si mai tine-ne la curent cu evolutia.Statul meu cand alegi motorul cauta unul de 1500 daca nu intentionezi sa achizitonezi si un variator.Eu la strungul meu am avut si motor de 1500 si de 3000 de aceeasi putere dar cel mai bine s-a comportat cel de 1500,la aceeasi turatie la universal (in jur de 500) parca mai bine intra in span si cu mai multa putere ala de 1500.

#8 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 19 February 2011 - 01:22 AM

Doamne dar nici nu mi-a trecut prin cap sa o iau drept o observatie rautacioasa , era o idee doar nu sant suparacios ! :friends: Multumesc de sfaturi si da am sa va tin la curent cu "...mersul trenurilor ! :cray:
Noapte buna ! :lol:

#9 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 26 February 2011 - 10:34 AM

Am inceput treaba la universal dand-ui o gaura de cetru pantru inceput dupa ce am rectificat grosimea la masina de rectificat la plan , nu am poze inca , piesa e la fabrica dar cand voi avea ocazia am sa o pun pe forum !

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi