Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 B nr 222 1:8 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 B nr 222 1:8 in constructie

#1 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 18 March 2012 - 12:18 AM

Dupa o pauza de zece ani revin in activitatea modelistica cu un subiect care nu mai are nevoie de nici o prezentare. Pentru ca macheta sa iasa cat mai aproape de original ,astept criticile dumneavoastra constructive. Cu stima Cipoaca.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar 80 005.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 004.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 008.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 011.JPG
  • Imagine atasata: P3050001.JPG
  • Imagine atasata: P3050005.JPG
  • Imagine atasata: P3050006.JPG


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 March 2012 - 08:53 AM

Bun revenit la treaba! Dupa cum ai inceput, pare sa ai o documentatie solida, asa ca, cel putin deocamdata, o sa privim doar. Poate ceva detalii despre materialele si sculele ce le folosesti.
In orice caz te-'i "inhamt" la o treaba destul de laborioasa, avind in vedere scara!
Succes, si...
Imagine atasata: image.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 March 2012 - 08:59 AM


#3 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 19 March 2012 - 11:09 PM

Sunt un modelist "din vechea garda" care folosea ca materiale cam orice imi pica in mana pentru simplu motiv ca nu aveam de unde sa imi procur nimic special si am ramas fidel acestei idei chiar daca astazi am acces la tot felul de materiale si scule sofisticate. Ca sa fiu mai explicit folosesc :hartie ,carton ,sarma ,electrozi de sudura ,plastic ,piese de ceasuri ,ace si altele pe care cred eu ca pot sa le folosesc. Despre scule ,pot sa iti spun ca lista este mult mai scurta ,adica :o foarfeca ,un creion, doua rigle , un cutter,si niste ace de seringa . Probabil ca,constructia va dura ceva timp ,dar nu ma grabeste nimeni eu bazandu-ma pe conceptul "putin dar de calitate".Documentatia consta in 4 reviste Modelism si o carte pe care cred ca o cunoasteti a domnului Radu Brinzan.Am incercat sa intru si in posesia carti " Vanatorul IAR 80 -istoria unui erou necunoscut" dar nu am reusit deocamdata.

#4 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 20 March 2012 - 03:01 PM

"Succesuri" si spor in continuare.Sigur si rezultatul va fi unul pe masura.Toate cele bune.:hi:

#5 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 20 March 2012 - 03:54 PM

Intre desenele publicate de mine in Modelism si cele ale dl. Brasnzan, exista cateva diferente.
Nu am apucat sa le studiez foarte bine, dar pana acum:
- forma carenajului din spatele prizei de aer a compresorului, corect la dl. Branzan;
- la fel pentru unghiul de inclinare al tabloului de aparate de bord auxiliare, de jos, de langa paloniere;
- in ce priveste profilul corect al cupolei carlingii, in sectiune transversala, cred ca mai degraba al meu este cel corect, dar mai ramane sa studiez.
Oricum, trebuie sa studiez mai serios desenele dl. Branzan. Dar sunt cam mici in carte iar eu nu mai am privirea prea agera!

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 20 March 2012 - 03:54 PM


#6 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 21 March 2012 - 10:38 PM

Ca baza principala folosesc desenele dl.Iloiu iar din cartea dl Branzan folosesc fotografiile ,in special cele cu interiorul cabinei. Cred ca singura critica ce se poate aduce acestei carti, este ca desenele sunt mult prea mici chiar si pentru cei ca mine care vad foarte bine...inca.Sper sa nu se supere dl Branzan daca va afla despre critica. Am mai avansat putin asa ca pun inca niste fotografii . O intrebare as avea : daca stie cineva ce culoare aveau cablurile electrice? va multumesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P3210001.JPG
  • Imagine atasata: P3210002.JPG
  • Imagine atasata: P3210008.JPG
  • Imagine atasata: P3210009.JPG
  • Imagine atasata: P3210010.JPG
  • Imagine atasata: P3210011.JPG
  • Imagine atasata: P3210012.JPG


#7 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 22 March 2012 - 10:28 AM

Daca imi permiteti, am vazut ca pe site-ul lui, Radu vinde planse cu IAR 80 la dimensiuni mai mari (nu mai stiu exact - 1/24 sau 1/32)

#8 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 22 March 2012 - 02:05 PM

Vezi postareapaul, la 22 March 2012 - 10:28 AM, a spus:

Daca imi permiteti, am vazut ca pe site-ul lui, Radu vinde planse cu IAR 80 la dimensiuni mai mari (nu mai stiu exact - 1/24 sau 1/32)


Nu stiam ca dl Branzan are un site. Abia acum am intrat si intradevar sunt planuri 1/32 dar nu vad planse cu desenele cabinei (unde apar modificari fata de cele ale dl.Iloiu ) sau poate nu am cautat unde trebuie. Multumesc pt observatie ,asa mai aflu si eu noutati...pt mine.

#9 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 22 March 2012 - 02:30 PM

Acum mi-am dat seama de o chestie. Ai inceput constructia cu zona carlingii - de fapt, ar fi fost mai intelept sa faci intreaga structura a fuselajului posterior, inainte de a incepe sa o imbraci in tabla (sau ce folosesti tu). Asta ca sa faci invelirea cum trebuie - tablele se suprapun una peste alta in sensul spre in spate, adica tabla din fata este suprapusa peste cea din spate. Practic, avionul era invelit dinspre spate spre fata. Tu ai inceput invers. Pe orizontala, tablele se suprapuneau cap la cap, liniile de despartire fiind:
- pe mediana fiecarui lonjeron de la fuselaj;
- pe mediana exptradosului;
- pe mediana intradosului.
Pe extrados si intrados, imbinarea tablelor era acoperita cu cate o fasie de tabla, ce avea si rol de unire a celor doua jumatati ale fuselajului posterior ( acesta se construia sub forma a doua jumatati complete, cu tabla pusa, care apoi se fixau intre ele). Tabla de pe intrados se vede pe desene, cea de pe extrados e acoperita de coama fuselajului, care se monta dupa cuplarea celor doua jumatati de fuselaj.
Daca nu ai avansat foarte mult, poate ar fi bine sa reiei constructia. Daca da, cauta o solutie.

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 22 March 2012 - 02:30 PM


#10 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 22 March 2012 - 05:10 PM

Citeaza

Acum mi-am dat seama de o chestie. Ai inceput constructia cu zona carlingii - de fapt, ar fi fost mai intelept sa faci intreaga structura a fuselajului posterior, inainte de a incepe sa o imbraci in tabla (sau ce folosesti tu). Asta ca sa faci invelirea cum trebuie - tablele se suprapun una peste alta in sensul spre in spate, adica tabla din fata este suprapusa peste cea din spate. Practic, avionul era invelit dinspre spate spre fata.


Cred ca autorul nu a invelit la final. Banuiesc ca dupa unirea tuturor elementelor de fuselaj va chitui si finisa invelisul actual dupa care va aplica un invelis subtire ce imita tabla ( poate chiar tabla de aluminu) si nituri.
Singura problema a constructiei tine de aliniere ( neavand gabarite de lucru).

#11 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 22 March 2012 - 08:10 PM

Da, chestia cu chituirea si finisarea ar fi ceva.
Am incercat sa fac un schelet de fuzelaj posterior la 1/32, incercand sa respect tehnologia initiala. E un cosmar, am abandonat pana la urma. La scara 1/8 probabil ca e mai usor.
Cu metoda aia cu chituirea si apoi invelirea in tabla, se ingroasa peretii, dar din nou nu e bai mare, e aproape insesizabil. Mai ales dupa ce pui toate detaliile interioare!
Cu niturile e mai greu. Exceptand cele de pe centurile longitudinale (ce acopera lonjeroanele) si cele din spatele carlingii, toate sunt cu cap ingropat.

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 22 March 2012 - 08:10 PM


#12 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 22 March 2012 - 08:22 PM

Este adevarat ca am inceput constructia cu zona carlingi pentru ca intentionez sa reproduc toate detaliile din desene si daca as fi construit intreaga structura mi-ar fi fost foarte greu sa lucrez la interior, dar, dupa cum spunea Cantacuzino invelisul ce se vede in fotografii imi serveste numai pentru interior, ulterior voi face acoperirea exterioara conform panourilor din desene,plus nituire(care probabil imi va da cea mai mare bataie de cap).multumesc dl.Iloiu pt detaliile despre panouri, despre care nu aveam nici o idee cum sunt suprapuse.

#13 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 22 March 2012 - 08:43 PM

Salut !
Un inceput frumos si hotarit ! Astept cu mare interes continuarea !

Nu am inteles la ce scara lucrezi.

#14 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 22 March 2012 - 09:03 PM

Vezi postareavlad, la 22 March 2012 - 08:43 PM, a spus:

Salut !
Un inceput frumos si hotarit ! Astept cu mare interes continuarea !

Nu am inteles la ce scara lucrezi.

Sper si in continuare sa lucrez la fel de "hotarit" mai ales ca urmeaza interiorul carlingii unde voi avea ,probabil, mari dureri de cap dar totul este posibil cu multa rabdare (....cred.Nu cred ,stiu sigur ca si voi stiti de cata rabdare este nevoie pentru hobby-ul nostru).
Macheta este scara 1/8 ,eu am scris in titlul topicului 1: 8 crezind ca inseamna acelasi lucru.
Cipoaca

#15 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 22 March 2012 - 09:08 PM

Imi cer scuze ! nu am observat

Spor la treaba . La scara asta nu ar trebui sa puna mari probleme . SUCCES!!!

#16 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 22 March 2012 - 09:10 PM

Am intrat pe un site in limba engleza unde activeaza dl. Branzan si am citit aprecierile lui despre cartea dl Dan Antoniu.Stie cineva cum pot sa intru in posesia respectivei carti? Tot cu ocazia aceasta am aflat cine este Cantacuzino.

#17 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 22 March 2012 - 11:28 PM

Stiti vorba aia "Copii mici, probleme mici; copii mari, probleme mari'? S-ar putea aplica si la modele! Ai un gen de probleme la modelele la scara mica si un alt gen de probleme la modelele la scara mare.
Una dintre problemele modelelor la scara mare, mai ales cand lucrezi cu lemn si derivate din lemn, e posibila deformare a modelului. Atentie la o structura de rezistenta rigida! Si de asta ar fi fost mai bine sa incepi cu construirea fuselajului ca un tot unitar. N u ar fi fost mai greu de realizat interiorul carlingii, e tot una. Mai ales ca tablele din zona aia se pun ultimele.
1:8 este tot una cu 1/8. Doar un alt mod de exprimare al aceleiasi realitati.
La scara asta, ai putea aborda modelul cam ca pe avionul original. Bine, cu unele modificari, nimeni nu va avea pretentia sa poti deschide toate panourile si capacele de vizitare si sa vezi pe acolo toate detaliile, ca la avionul real. Exteriorul trebuie sa fie corect, la fel carlinga (cosmar) simotorul (nici aici nu scapi usor)! Daca poti face atat, va iesi un model pe cinste!
Am citit odata un articol al unui american, care construise un StuG III superb, la scara 1/8 sau 1/9. Spunea ca, pe langa modelul expus, la cosul de gunoi au ajuns piese pentru alte trei modele complete. Te poti astepta la acelasi lucru!
A, si cred ca vei avea nevoie de un fel de stand de montaj final, pentru a obtine unghiurile corecte intre fuselaj, aripi, ampenaje si tren. Dar totul depinde de solutiile de montaj pe care le alegi.
Cipoaca, daca vrei, te ajut peste tot unde ai nevoie, ca sa intelegi unele detalii ale desenelor alea. Daca esti interesat!
Am cartea lui Dan Antoniu. Dar, crede-ma, nu te va ajuta mai deloc. Desi este grozava, este axata mai mult pe partea istorica. Ori, cum tu te-ai hotarat deja asupra avionului pe care vrei sa il realizezi, trebuie doar sa cauti informatii despre avionul "222".

#18 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 22 March 2012 - 11:40 PM

Scuze!
Piesa aia de la imbinarea diagonalelor oblice cu cadrul central al carlingii, este prezenta si pe stanga, nu doar pe dreapta. Cele doua piese sunt perfect verticale si paralele, iar intre ele va trebui sa fixezi ulterior o traversa. Care, la randul ei, va sustine scaunul, ansamblul mansei, jgheaburile ce formeaza podeaua si niste manete pentru comenzi hidraulice. Plus alte chestii, daca nu ma insel. Deci, o piesa foarte importanta.

#19 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 22 March 2012 - 11:56 PM

Vezi postareaSheniloiu, la 22 March 2012 - 11:28 PM, a spus:

Stiti vorba aia "Copii mici, probleme mici; copii mari, probleme mari'? S-ar putea aplica si la modele! Ai un gen de probleme la modelele la scara mica si un alt gen de probleme la modelele la scara mare.
Una dintre problemele modelelor la scara mare, mai ales cand lucrezi cu lemn si derivate din lemn, e posibila deformare a modelului. Atentie la o structura de rezistenta rigida! Si de asta ar fi fost mai bine sa incepi cu construirea fuselajului ca un tot unitar. N u ar fi fost mai greu de realizat interiorul carlingii, e tot una. Mai ales ca tablele din zona aia se pun ultimele.
1:8 este tot una cu 1/8. Doar un alt mod de exprimare al aceleiasi realitati.
La scara asta, ai putea aborda modelul cam ca pe avionul original. Bine, cu unele modificari, nimeni nu va avea pretentia sa poti deschide toate panourile si capacele de vizitare si sa vezi pe acolo toate detaliile, ca la avionul real. Exteriorul trebuie sa fie corect, la fel carlinga (cosmar) simotorul (nici aici nu scapi usor)! Daca poti face atat, va iesi un model pe cinste!
Am citit odata un articol al unui american, care construise un StuG III superb, la scara 1/8 sau 1/9. Spunea ca, pe langa modelul expus, la cosul de gunoi au ajuns piese pentru alte trei modele complete. Te poti astepta la acelasi lucru!
A, si cred ca vei avea nevoie de un fel de stand de montaj final, pentru a obtine unghiurile corecte intre fuselaj, aripi, ampenaje si tren. Dar totul depinde de solutiile de montaj pe care le alegi.
Cipoaca, daca vrei, te ajut peste tot unde ai nevoie, ca sa intelegi unele detalii ale desenelor alea. Daca esti interesat!
Am cartea lui Dan Antoniu. Dar, crede-ma, nu te va ajuta mai deloc. Desi este grozava, este axata mai mult pe partea istorica. Ori, cum tu te-ai hotarat deja asupra avionului pe care vrei sa il realizezi, trebuie doar sa cauti informatii despre avionul "222".

Bine inteles ca sunt interesat de ajutorul oricui ca doar de aceea am ales varianta aceasta de constructie cu publicare pe forum (nu ca sa ma dau mare ce mare constructor sunt eu -deja m-am afirmat acolo unde trebuia pe plan profesional), cu atit mai mult cand ajutorul vine din partea dvs.Sunt deschis la orice complectare din partea oricui pentru ca macheta sa "iasa" cat mai aproape de original. Am multe intrebari dar o sa le pun pe rand dupa cum avanseaza constructia. Prima data as dori sa stiu ce culoare aveau cablurile electrice si butelia extinctorului manual (nu se cade sa le vopsesc gresit). va multumesc . Cipoaca

#20 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 23 March 2012 - 12:06 AM

[quote name='Sheniloiu' timestamp='1332452417' post='146699']
Scuze!
Piesa aia de la imbinarea diagonalelor oblice cu cadrul central al carlingii, este prezenta si pe stanga, nu doar pe dreapta. Cele doua piese sunt perfect verticale si paralele, iar intre ele va trebui sa fixezi ulterior o traversa. Care, la randul ei, va sustine scaunul, ansamblul mansei, jgheaburile ce formeaza podeaua si niste manete pentru comenzi hidraulice. Plus alte chestii, daca nu ma insel. Deci, o piesa foarte importanta.
[/quot
Desigur, dar eu abia am terminat de vopsit partea opusa piesei montate, si abia maine pot sa lipesc partea interioara a diagonalelor si piesa respectiva +traversa. Fotografiile sunt facute la terminarea zilei de lucru.Multumesc pt atentionare.

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi