Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 B nr 222 1:8 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 B nr 222 1:8 in constructie

#41 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 30 April 2012 - 10:23 PM

Poza cu macheta aia... poate fac eu. Sa ajung numai la prietenul care o are pe dulap neterminata.

#42 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 30 April 2012 - 10:30 PM

Vezi postareahoria, la 30 April 2012 - 10:19 PM, a spus:

Nici nu aveai cum sa o vezi la ICA. Fosta uzina IAR s-a transformat in uzina Tractorul. Uzina ICA s-a construit tarziu si la vreo 10 km departare de uzina IAR/Tractorul.

Stiu ca Tractorul a fost pe vremuri fabrica IAR (sunt brasovean) dar ma gandeam ca cei de la Tractorul au transferat la ICA tot ce tinea de aviatie. Dar se pare ca m-am inselat.

#43 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 30 April 2012 - 10:34 PM

Vezi postareahoria, la 30 April 2012 - 10:23 PM, a spus:

Poza cu macheta aia... poate fac eu. Sa ajung numai la prietenul care o are pe dulap neterminata.

Ar fi binevenite. Ma intereseaza orice metoda de a face macheta cat mai reala ,iar acoperirea cu tabla de aluminiu este cu siguranta o optiune de luat in calcul.

#44 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 30 April 2012 - 10:54 PM

Am mai inaintat putin si am incercat nu nou mod (pt mine) de nituire pe care l-am "furat " de la unii dintre dumneavoastra . Se pare ca functioneaza, ramane de vazut cum arata dupa vopsire.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P5010003.JPG


#45 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 01 May 2012 - 10:38 AM

Macheta de Savoia 79 estimata de mine la scara 1:72 lucrata exact in acelasi stil cu IAR 80 dar vopsita integral negru se gasea acum 2 saptamini la un anticariat din piata Sfatului in Brasov. Aviz amatorilor si scuze daca am poluat topicul dar ma gindesc ca poate sint oameni interesati de ea.

#46 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 01 May 2012 - 07:06 PM

Acolo a ajuns macheta de Savoia. Pret 950 lei!

#47 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 01 May 2012 - 09:23 PM

Am vopsit o parte a structurii centrale a aripilor , restul il voi vopsi dupa ansamblarea cu structura fuselajului anterior.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P5010001 (2).JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 May 2012 - 01:54 PM


#48 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 02 May 2012 - 06:58 AM

Cateva detalii pentru cabina, aripa si fuzelaj.

Partea centrala a structurii aripii acel lonjeron este curbat nu frant, atentie, vezi desen.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 001.jpg
  • Imagine atasata: 002.jpg
  • Imagine atasata: 003.jpg
  • Imagine atasata: 004.jpg


#49 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 02 May 2012 - 07:02 AM

Continuare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 014.jpg
  • Imagine atasata: 015.jpg
  • Imagine atasata: 016.jpg
  • Imagine atasata: 174.jpg
  • Imagine atasata: 176.jpg
  • Imagine atasata: 177.jpg


#50 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 02 May 2012 - 07:09 PM

Aveti perfecta dreptate in legatura cu legatura intre cele doua lonjeroane posterioare ,dar mi-am permis sa le reproduc asa ( cu unghi intre ele si nu rotunjit ) pentru ca mi-a fost mai usor sa construiesc asa ,si stiind ca ,chiar cu toate panourile deschise acea zona nu va fi vizibila. Imi cer scuze ca am "fugit" de la modelul initial si promit sa nu se mai intimple. Cit despre fotografii sunt super bine venite pt . ca am ceva probleme in a localiza pozitia panoului parafoc si prinderea acestuia . Daca mai aveti ceva fotografii cu acea zona ( fuselef anterior, compartiment accesorii motor , ) va rog sa le publicati pe topic . Va multumesc. Cipoaca.

#51 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 02 May 2012 - 07:24 PM

Detine cineva desene cu fuselajul anterior asemanatoare cu cele ale cabinei (super detaliate - realizate de dl. Iloiu sau dl Branzan )? Doresc sa le achizitionez , evident contra cost.

#52 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 02 May 2012 - 07:33 PM

In legatura cu acea fotografie reprezentind fuselajul anterior fara panouri : vad o butelie ( in afara de cea mare care mai apare si in alte fotografii si desene ) care nu stiam ca exista desi ma credeam documentat " beton".Va rog sa imi spuneti ce rol avea si cam ce conexiuni avea. Va multumesc .Cipoaca

#53 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 02 May 2012 - 09:32 PM

Nu cred că există astfel de desene, super detaliate, ale fuselajului anterior. Nici ale celui posterior.
În 1988, când am făcut desenele, eram presat de timp şi am decis să fac desenele pe principiul "Ce se vede fără a deschide capace de vizitare". Un minus, e adevărat, dar pur şi simplu nu aveam timp şi poate nici cantitatea de informaţii necesară. De exemplu, nu erau planşe ale rezervoarelor, nimic despre instalaţia radio, nimic despre instalaţia de oxigen. Practic, setul de planuri originale de fabrică era destinat reparării celulei şi unor intervenţii minore la instalaţiile hidraulică, pneumatică şi electrică.
Încă o chestie, referitor la diferenţele dintre desenele mele şi ale d-lui Brânzan. Cu anumite chestii nu sunt (încă) de acord, deşi admit că, din 1988, au apărut multe informaţii noi. În alte privinţe, dl. Brânzan are clar dreptate.
Trebuie spus ceva despre producţia efectivă a IAR-80/81. Au existat anumite planificări de producere a diferitelor variante. Unele sunt precizate chiar în documente oficiale. O astfel de planificare apare şi în notiţa tehnică a avionului, dar are o mare eroare - nu apare varianta IAR-80C.
O altă chestie destul de neclară este momentul introducerii aripii cu anvergura de 11 m. Planşa pe care am studiat-o nu preciza asta. Unele surse dau că a fost introdusă începând cu av. 181 (am preluat-o şi eu). În altă parte, cred că în catalogul cu piese de schimb, apare ca fiind introdusă începând cu av. 201. Dl. Brânzan o dă începând cu av. 212. O întreagă bulibăşeală!
Dar "Ezistă o explicaţie"! În primul rând, producţia nu a urmat întocmai planificările, ci a variat uşor în urma unor condiţii obiective, mai ales asigurarea cu componente şi cerinţele frontului. Astfel a apărut IAR-80C, deşi seriile respective se comandaseră iniţial ca şi IAR-81B. Desigur că pe undeva au existat documente oficiale care au aprobat schimbarea, dar oare mai există ele? Şi dacă da, pe unde oare?
În privinţa "aripii lungi", poate exista şi aici o explicaţie. Probabil că urma să fie introdusă începând cu av. 181, dar fabrica a mai avut în curs de montaj aripi scurte. Aşa că s-a decis montarea începând cu "201". Dar iar probabil că au apărut probleme de construcţie, iar av. "201" la "211" au fost produse în final tot cu aripi scurte!
Să-i ........ pe comunişti cu boala lor de a distruge "moştenirea capitalistă"!

#54 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 02 May 2012 - 09:47 PM

Va multumesc pentru precizarile facute.Cat despre anvergura ..... am noroc ca l-am ales pe 222 iar aici lucrurile sunt clare , cred eu. Daca fac greseli sper sa fiti pe faza ca sa le pot corecta.

#55 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 03 May 2012 - 11:42 AM

Vezi postareaSheniloiu, la 02 May 2012 - 09:32 PM, a spus:

O altă chestie destul de neclară este momentul introducerii aripii cu anvergura de 11 m. Planşa pe care am studiat-o nu preciza asta. Unele surse dau că a fost introdusă începând cu av. 181 (am preluat-o şi eu). În altă parte, cred că în catalogul cu piese de schimb, apare ca fiind introdusă începând cu av. 201. Dl. Brânzan o dă începând cu av. 212. O întreagă bulibăşeală!


Mai intai trebuie sa spun, inca o data, ca acea carte nu a fost publicata cum am vrut eu. Toate aceste "bulibaseli" au fost lamurite clar si pertinent cu dovezi logice si clare in manuscris. Editura a taiat mult din carte ca sa o limiteze la 128 de pagini. Poate ca o data si o data voi reusi sa conving o editura sa publice in intregime cele 400 de pagini pe care le-am gandit eu cu toate desenele si toate pozele si nu vor mai fi "dubii". Am muncit doi ani si jumate (9 luni, 6 ore pe zi, numai la desene, 57 de coli acoperind toate seriile de avioane), si m-am uitat la peste 1000 de poze si documente originale. Am un hard drive de jumate de terabit plin de poze, date, desene, noite tehnice, documente de arhiva, date oferite de oameni de pe trei continente, etc. A fost munca de detectiv, sunt mii de ore bagate in acea carte. Daca or mai fi si mici greseli, alea sunt doar scapari nu e prostie sau rautate. :-)

I.A.R.80-B este un teren minat. Intr-adevar, este o intreaga bulibaseala. Efectiv fiecare serie de "B" a suferit o modificate majora, s-a alungit fuselajul, s-a alungit aripa, s-a marit capacitatea de munitie si combustibil, etc. Multe, multe modificari. Le-am bagat in desene si in text.
Cat despre alungirea aripii, asa cum am mai spus, cand am scris manuscrisul am pus acolo si poze care arata clar ca alungirea aripii a avut loc efectiv de la 212 in sus. Practic, in pozele care exista, se vede clar ca e aripa scurta pana atunci. Sunt si doua poze care arata ca (cel putin in August 1950) I.A.R.80-B Nr.203 avea aripa din dreapta cu varful lung si aripa din stanga cu varful scurt, ca la avioanele italiene - in carte, vezi poza de sus de pe pagina 42 (aripa scurta), si poza de pe pagina 43 (aripa lunga) - asta e o anomalie, un unicat, nu o regula, posibil un Frankenstein peticit cu ce au mai gasit prin magazii. Tot in carte vezi si poza din mijloc de pe pagina 42 - I.A.R.80-B Nr.211 cu aripa evident scurta. Dar si dupa 212, au existat si avioane cu aripa scurta (in carte nu au intrat toate pozele care dovedesc asta). Uzina a folosit ce aveau si ei in stoc. Efectiv, eu pot sa "bag mana in foc" cu privire la "aripa lunga" pe toate B-urile - trebuie luate individual, nu se poate aplica o regula generala. Unele aveau aripa scurta, unele aveau aripa lunga. Eu pot "baga mana in foc" doar de la 241 in sus cu privire la aripa lunga. De exemplu, seria de I.A.R.81 231-240 aveau aripi scurte.

Cat despre macheta lui Ciopaca, 222 avea aripa lunga, deci e OK.
Cred ca bietul baiat e zapacit de cap cu atatea "corecturi" si "atentionari". Pentru o macheta facuta din carton, e o bijuterie si merita orice lauda. Se vede ca e indemanare. Bravo Ciprian, si tine-o tot asa!

Radu

#56 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 03 May 2012 - 05:46 PM

Radule, eu nu m-am referit la cartea ta ca fiind o bulibăşeală, ci la situaţia avioanelor IAR-80B! Şi a arhivelor, şi a tot ce s-a cam întâmplat în perioada respectivă cu avionul ăsta. Dar e de înţeles, tipii de atunci duceau un război, habar nu aveau că peste 70 de ani va apărea o subspecie de Homo Sapiens, numită probabil Homo Modelisticus, care se va chinui cu ce au făcut ei pe acolo!
De fapt, aplicând legile lui Murphy, probabil că toată bulibăşeala a fost intenţionată, ca să ne dea nouă subiect de discuţie!
Continui pe privat!

#57 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 03 May 2012 - 07:32 PM

Eu va multumesc inca o data pentru atenti acordata acestui topic si sunt convins ca fiind ajutat de dvs ( profesori si doctori in IAR 80- SI nu o spun in gluma ) modelul pe care incerc sa il construiesc va arata foarte bine si cat mai aproape de original. De obicei cand incep sa fabric cate o piesa ,o zi (de obicei , o noapte pt. ca ziua sunt la slujba) o petrec numai pentru a ma documenta si a incerca modalitati de executie (materiale, mod de ansamblare cu restul pieselor),asa ca nu cred sa apara greseli prea mari.Dupa cum am mai spus , de aceea postez fiecare etapa prin care trec , aproape in timp real, pentru a evita erorile care pot aparea fie din capacitatea mea de a intelege desenele si fotografiile ,fie din posibilitatile fizice de a fabrica reperele respective , eu incercind sa reduc la maxim interventi masinariilor ( calculator, imprimanta, freze, strunguri si altele pe care oricum nu le detin.) Ca sursa de documentare am toata colectia revistei modelism ( desenele relizate de dl Iloiu) , cartea dl. Braizan + un set de desene puse la dispozitie de dl Branzan la scara 1:32 reprezentind nr 222 , si nu in ultimul rand fotografiile pe care dl. Antoniu a binevoit sa le publice pe topic. Va multumesc inca o data. Cipoaca

#58 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 03 May 2012 - 09:58 PM

Întrebare: vreţi să echipaţi complet zona carlingii, înainte de a trece la altă fază? Sau continuaţi cu construcţia aripilor?

#59 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 03 May 2012 - 10:13 PM

acum construiesc structura fuselajului anterior care va fi atasata cabinei , dupa care echipez cabina si fuselajul anterior cu toate reperele pe care le pot reprezenta (si nu sunt putine). Dupa care voi continua cu fuselajul posterior + ampenaje si la sfarsit compartimentului accesoriilor motorului, motorul + capotaje . Numai dupa terminarea intregului fuselaj voi trece la executia aripilor + tren de aterizare ( aripile vor fi demontabile, iar toate comenzile vor fi mobile).

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 May 2012 - 11:40 AM


#60 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 08 May 2012 - 09:52 PM

Am reusit sa termin acel dispozitiv pentru alinierea fuselajului despre care au scris colegii de forum. Nu arata foarte bine dar isi face treaba de minune( am aliniat carlinga si partea centrala a structurii aripilor ,la milimetru),iar acum pot continua fabricarea structurii fuselajului anterior.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 222 008.JPG
  • Imagine atasata: 222 009.JPG


Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi