Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 B nr 222 1:8 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 B nr 222 1:8 in constructie

#61 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2012 - 07:31 PM

Promiţător, deocamdată!
Astăzi am avut o discuţie cu un alt mare pasionat de I.A.R-80, dl. Dan Antoniu. Din câte ştie dânsul, cablurile electrice aveau culori diferite, funcţie de circuitele deservite. Dar nu poate să spună cam cum erau colorate anumite cabluri, cum probabil vreţi dumneavoastră. Mai încerc, totuşi!
Dacă vreţi să faceţi căt mai multe detalii de interior, inclusiv la fuselajul anterior, eu m-aş opri după terminarea structurii acestuia şi aş continua cu fuselajul posterior.

#62 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 09 May 2012 - 08:38 PM

Vezi postareaSheniloiu, la 09 May 2012 - 07:31 PM, a spus:

Promiţător, deocamdată!
Astăzi am avut o discuţie cu un alt mare pasionat de I.A.R-80, dl. Dan Antoniu. Din câte ştie dânsul, cablurile electrice aveau culori diferite, funcţie de circuitele deservite. Dar nu poate să spună cam cum erau colorate anumite cabluri, cum probabil vreţi dumneavoastră. Mai încerc, totuşi!
Dacă vreţi să faceţi căt mai multe detalii de interior, inclusiv la fuselajul anterior, eu m-aş opri după terminarea structurii acestuia şi aş continua cu fuselajul posterior.

Am mai cautat si eu si mi s-a spus ca majoritatea cablurilor electrice aveau o ecranare tip impletitura metalica si atunci cind nu erau vopsite in culoarea interiorului carlingii , erau de culoarea respectivului metal ,(probabil argintii). Probabil ca existau si cabluri fara ecranare dar nu am gasit nici o sursa de documentare. Daca dl Antoniu stie macar unele dintre culorile folosite il rog sa le posteze , chiar daca la unele nu e sigur 100%. Eu construiesc in acest fel (cabina +fuselaj anterior )tocmai pt a putea sa montez in interior cat mai multe detalii,dac as monta si fuselajul posterior nu as avea spatiu de acces la fel de mare in spatele cabinei unde voi monta scaunul in ultima faza.Oricum va multumesc pentru sugestie ,desigur dvs aveti o experienta mult mai vasta decit mine,dar mie mi se pare ca prezenta fuselajului posterior nu ma ajuta prea mult la amplasarea diferitelor sisteme prezente pe avion.
Cu respect Cipoaca

#63 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 09 May 2012 - 08:46 PM

Am mai lucrat ceva la structura.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 223 001.JPG
  • Imagine atasata: 223 002.JPG
  • Imagine atasata: 223 003.JPG


#64 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 10 May 2012 - 07:04 PM

Stie cineva ce culoare era vopsita structura fuselajului anterior ?

#65 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 12 May 2012 - 12:12 AM

Ceva nu e bine! Ţevile de jos de la structura fuselajului anterior ar trebui să se "înfigă" perpendicular în panoul parafoc, nu plonjat îm jos cum e acum. Cred că vor urma probleme cu fixarea batiului (suportului) motorului şi cu alte elemente!
Interiorul probabil că era vopsit în grund, dar posibil să fi fost şi albastrul deschis din interiorul carlingii. Vezi cartea dl. Brânzan, nu am studiat capitolul ăla încă.
Din nou revin, ar fi mult mai indicat să vă ocupaţi de fuselajul posterior şi aripi, informaţiile pertinente despre "măruntaiele" fuselajului anterior sunt încă puţine, nimeni nu a avut interesul să se ocupe serios de partea asta. E şi destul de dificil!

#66 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 12 May 2012 - 09:09 PM

Structura este executata exact asa cum apare in desenul pe care il am la dispozitie(nu pot sa il postez decat luni ). Dvs spuneti sa mai astept ca cineva sa relizeze desene noi cu fuselajul anterior? Nu am nici o informatie ca acest lucru sa se intimple in viitorul apropiat asa ca nu voi astepta . Cat despre carlinga nu cred ca exista desene mai detaliate decat ale dvs si Radu Branzan,si cum cele doua parti (carlinga si fuselajul anterior ) sunt dificil de realizat separat din acuza multitudini de cabluri si conducte care le leaga , va trebui sa ma multumesc cu fotografiile si desenele pe care le am si sa relizez cat mai multe detalii.Exista inca niste cabluri si conducte care nu stiu unde se leaga , deasemenea amplasarea aparatelor emisie -receptie dar cred ca, containd pe colegii de pe forum pot depasi aceste probleme.
Cu stima Cipoaca

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 May 2012 - 01:49 PM
Motiv editare: citat inutil


#67 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 14 May 2012 - 06:54 PM

Iata si desenul dupa care lucrez ,si in revista modelism exista doua sectiuni longitudinale pe care le-am studiat ,iar structura respectiva are aceeasi forma(zic eu). Mai postez si ceva poze cu evolutia lucrarii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P5140002.JPG
  • Imagine atasata: P5100001.JPG
  • Imagine atasata: P5140003.JPG
  • Imagine atasata: P5140004.JPG
  • Imagine atasata: P5140005.JPG


#68 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 14 May 2012 - 10:25 PM

Inca cateva elemente terminate.

Din cauza vitezei nu am atasat fotografia. Scuze

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P5150007.JPG


#69 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 16 May 2012 - 07:15 PM

Asa arata un Fuzelaj anterior corect.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Temp00005.jpg


#70 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 16 May 2012 - 08:27 PM

Desenul dupa care lucrez este o copie a desenului dvs. deci este corect. Am "grunduit " structura , credeti ca ar trebui sa o vopsesc in culoarea interiorului carlingii? Intrebarea este adresata tuturor colegilor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar 80 222 001.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 222 002.JPG


#71 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 16 May 2012 - 08:30 PM

Am mai facut ceva fotografii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar 80 222 003.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 222 005.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 222 007.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 222 008.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 222 009.JPG


#72 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 17 May 2012 - 06:35 AM

Am intervenit postand desenul deoarece in ultimele fotografii lipseau elemente de pe cadru.
OK, ma limitez doar sa privesc..

#73 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 17 May 2012 - 02:24 PM

Aveti dreptate lipsesc segmentele superioare ale structurii, pe care le voi monta numai dupa ce voi termina de "umplut " interiorul structurii cu diversele sisteme existente (radio ,buteli, conducte cabluri,rezervor inferior).Daca mai aveti disponibile ceva fotografii cu zona respectiva sunt binevenite Cu stima .

Aceasta postare a fost editata de cipoaca: 17 May 2012 - 02:25 PM


#74 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 18 May 2012 - 06:36 PM

Imi place ce vad inca de la inceput,treaba devine tot mai serioasa.Va-ti gandit la posibilitatea ca la viitoarele proiecte sa folositi altceva in loc de carton.De exemplu stiren (plastic) ,e mult mai rezistent ca si constructie obtinuta si in timp.Se taie tot cu foarfeca se gaseste la diferite grosimi.Paul.

#75 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 19 May 2012 - 01:50 AM

Dupa cum am spus la inceputul topicului am facut o pauza destul de mare in modelism (ultima macheta am realizat-o in 1995, cred) ,si foloseam cartonul pt ca altceva nu aveam la dispozitie.Cumparasem toate kit-urile existente in comertul socialist si atunci am incercat o metoda noua de constructie (corp din moltopren- care se gasea din belsug la ICA Brasov, invelit in coala de desen).Prima macheta a fost atractia principala a prietenilor : mig -29 .Asta se intimpla in anul de gratie 1989.Este evident faptul ca am ramas mult in urma cu tehnici si materiale folosite in modelism dar sunt dispus sa ma adaptez.Nu am cunostiinta despre materialul despre care scrieti dvs dar va rog sa imi spuneti unde il pot gasi si la ce pret. Nu stiu daca am scris, eu folosesc vopsele in ulei, ceea ce face ca machetele pe care le-am construit sa se comporte foarte bine, in timp , la factori externi (umiditate, ultraviolete) , din pacate colectia mea de aproximativ 20 de modele nu a rezistat chiriasilor care s-au perindat prin apartamentul copilariei mele. Am mai recuperat numai un SU-27 dubla comanda si SU -26 amindoua desfacute in bucati. Cu stima.

#76 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 19 May 2012 - 09:03 PM

Aveti un sait romanesc de unde puteti procura.Acest stiren se gaseste sub forma de foaie si diferite profile,inclusiv corniere bune de folosit la lise.Uitativa aici la categoria materiale:

http://www.hobbyzone...?CategoryID=104

Citeva exemple gasite pe net :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: P1010024-vi.jpg


#77 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 19 May 2012 - 09:40 PM

Foarte interesant, probabil ca voi incerca acest material la urmatoarea macheta. IAR -ul o sa-l termin (daca reusesc !) in aceeasi maniera cum l-am inceput. Multumesc pentru sfat, am sa incerc sa trec si eu in secolul XXI . Cu stima

#78 Useril este offline   Tineghe 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 22-April 09
  • Location:Deva
  • Interests:Zborul si de ceva timp Machete (aero)

Postat 22 May 2012 - 05:06 PM

Salutare si felicitari pentru IAR
Stiti cumva unde pot gasi planuri la scara mai mica? gen 1/32 sau 1/24
Nu neaparat IAR 80, dar doar avioane m-ar interesa

#79 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 22 May 2012 - 07:16 PM

La toate machetele pe care le-am facut pana acum ,desigur excluzand kit-urile, am folosit planuri din revista MODELISM, pe care o am incepind de le primul numar aparut in anul 1984. In aceasta revista apareau, de patru ori pe an (iti dai seama ca o asteptam mai ceva decat cadourile de Craciun), desene ,fotografii cu avioane celebre,dar si nave , autovehicule sau locomotive. In prezent cred ca gasesti pe internet multe site-uri care comercializeaza planuri. Eu am cumparat planuri (pe langa cele din Modelism din anul 1989)pentru IAR-ul 80 si de la RB Productions a carei reclama (link) il gasesti si pe paginile forumului. Cel responsabil de acest site ,Radu Brinzan , este o persoana foarte deschisa si prietenoasa , iar daca ii scrii despre ceea ce te intereseaza sunt sigur ca te va ajuta, asa cum ma ajuta si pe mine, in prezent.
Sanatate, ca-i mai buna decat toate!

#80 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 22 May 2012 - 09:12 PM

Am inceput sa montez piese in interior ,mansa si palonierele sunt la locul lor. A trebuit sa modific prinderea barei de comanda a mansei in profunzime pt ca puteam sa risc sa se rupa la actionarea profundorulu,i atunci cind voi avea toate piesele montate.Daca observati vreo inexactitate va rog sa-mi scrieti ca sa o pot corecta inainte de a avansa mai mult. Multumesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar 80 interior 007.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 interior 006.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 interior 005.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 interior 008.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 interior 009.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 interior 010.JPG


Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi