Me-109 E4/7 - Helmut Wick
#1
Postat 14 December 2004 - 10:43 AM
Am reusit sa termin tabloul de bord al Me-109, scara 1/48 Revell.
Deoarece era un E4/7 facut tirziu (cu consola intre picioarele pilotului) am colorat cabina in RLM 66.
Nu am gasit fotografii de unde sa reiasa daca asta era culoarea originala.
Am mai folosit si un set de fotodecupaj Eduard, pentru acest tip de avion.
Acum sunt in plin proces de rescriere a panel lines-urilor. O sa mai postez citeva fotografii dupa ce termin de construit si vopsit cabina.
Fiind un avion nou am incercat sa nu exagerez cu drybrushingul.
Christian
#4
Postat 14 December 2004 - 11:25 AM
Arata excelent. De acord cu tine Christian, si pentru mine e deajuns sa stiu ca detaliile sunt acolo in cockpit. La Bf 109 E3 Galland, Tamiya am pus in interior chiar si sistemul radio care era dat de PE de la Eduard.
Astept cu nerabdare si alte fotografii ale avionului si eu il am in planul pe 2005. Folosesti decalurile date de kitul Revell? e aparatul indicat in planuri?
Spor,
Bill
#6
Postat 14 December 2004 - 11:38 AM
curec_christian, la Dec 14 2004, 11:19 AM, a spus:
Si mai ramin si fotografiile.
Christian
Adevarat Christian, dar acum stim si noi ca sunt acolo
Astept cu nerabdare si alte poze (cand vor fi)
Sincer imi place cum lucrezi.
Bafta si spor la treaba!
#7
Postat 14 December 2004 - 11:50 AM
Pe cadrane exista doua straturi destul de groase de Klir, dar din pacate iluminarea nu este cea mai potrivita.
O sa trebuiasca sa imi mai iau cel putin o sursa de lumina (probabil un neon - daylight) ca pot sa scot niste poze decente. Lipseste sursa de lumina de deasupra obiectului (atunci ar fi existat reflexia care trebuia)
Si unde mai pui ca camera utilizata de mine (un Sony de tip mai vechi) nu stie sa faca fotografii decit la min. 10cm. Iar pentru asemenea detalii e nevoie sa apropii aparatul un pic mai mult. Sper ca de problema asta sa se ocupe Mosul (Craciun).
Christian
#8
Postat 14 December 2004 - 12:03 PM
Aparatul este cel indicat in planuri (ca Werksnummer), doar insemnele difera putin.
O sa folosesc decalsurile primite de la Revell dare le nu corespund cu insemnele pe care le avea avionul lui Wick in momentul in care a fost doborit deasupra canalului. El fusese numit Kommodore cu putin timp inainte (aprox. o luna) astfel ca insemnele avionului sau au fost modificate rapid (era in plina batalie pentru Anglia).
Asa ca va trebui sa folosesc in completare si alte decalsuri.
Oricum cel mai greu de realizat va fi mottlingul greu de pe fuselajul avionului care pe deasupra era aplicat pina aproape de burta avionului (specific pentru modificarile de vopsire facute la avioanele ce luptau deasupra angliei).
Aici chiar nu stiu ce metoda de vopsire sa folosesc.
Bafta la modelit
Christian
#9
Postat 14 December 2004 - 12:16 PM
Frumoasa alegere.
Ce zici la stropii respectivi de un drybrushing cu o pensula cu fire sintetice lungi si dure? dupa inmuiere in vopsea si stoarcerea partiala am atins suprafata de vopsire perpendicular, scurt si des. Am aplicat asa ceva la alte kituri(e drept pe suprafete mici) si arata aproximativ la fel. Bineinteles trebuie incercari multe.
Am cartea de la Kagero Luftwaffe aces nr1. si pilotul principal e Wick. Daca doresti.....
Spor,
Bill
#10
Postat 14 December 2004 - 12:20 PM
Primul, nu e bine sa mixezi neon cu bec incandescent, deoarece camerele digitate tind sa nu mai stie pe unde sa stabileasca temperatura de culoare de alb, si ajungi in situatia ca unele zone ale imaginii sa bata spre albastru (din cauza neonului) si altele spre rosu (din cauza becului cu incandescenta)
Al doilea, sunt mult mai eficiente becurile cu incandescenta mate/opal, din cauza puterilor mult mai mari pe care le degaja. Implicit dau o putere luminoasa mult mai mare decat neoanele. Eu folosesc 2 becuri cu incandescenta de 200W opal daylight, si obtin o iluminare destul de buna si uniforma.
Cat despre camera foto... Eu am un Olympus care merge cam tot spre 10 - 15 centimetri minim... Pana acum m-am descurcat onorabil cu ea, desi intr-adevar cand incerc sa fac foto la panouri si chestii micute, mi-as dori sa stie mai multe ;) Ca sa rezolv problema, fac pozele de aproape in rezolutie mare, si decupez ce mai intereseaza pe urma cu Photoshop-ul...
Uite un exemplu.
#11
Postat 14 December 2004 - 12:50 PM
Profilul care il ai in poza arata coada (partea galbena) ca avand un mottling foarte dens aplicat.... Exista o poza insa cu coada aparatului lui Wick la 54 de victorii (exact profilul cu pricina), in care se vede ca nucrurile nu stau tocmai asa...
#12
Postat 14 December 2004 - 01:11 PM
Ceva nelamuriri (trebuie sa verific!) am si in privinta formei bazei tabloului de bord.
Cit despre mottling la scara mai mare se poate face cu aerograful. La scara mica se poate incerca cu un brybrushing cu o bucactica mica de burete (s-ar parea ca in original camuflajul a fost facut cu...buretele!)
Succes
Alexandru
#15
Postat 14 December 2004 - 01:50 PM
Multumesc pentru sfaturi.
In primul rind o sa iau doua becuri mai mari (mate, de 200W).
Si dupa aceea o sa vad cum ies pozele.
Legat de fotografie - face parte dintr-un set de fotografii, probabil ultimul facut avionului inainte de a fi doborit (am recunoscut fundalul si modul de camuflare a avionului). - AM POSTAT IN ACELASI TIMP !!!
O sa iau o decizie privind acel mottling cind ajung la el. Pina atunci poate mei gasesc ceva documentatie care sa ma ilumineze (De ce?), pentru ca este clar ca ai dreptate si desenul meu nu respecta realitatea. Dar este cel mai bun pe care l-am gasit pina acum.
Multumesc.
Salut Alexandru,
Cit despre afirmatia ca RLM 66 a inceput sa fie utilizat incepind cu 109 F-urile, am vazut atit fotografii de epoca cit si machete in care aceasta culoare a fost utilizata deja de la E-uri.
O sa caut referinta si o sa iti transmit si tie adresa.
Cel mai probabil ca voi utiliza un burete pentru a face camuflajul.
Probabil un buretel pentru aplicarea fondului de ten. O sa incerc sa improvizez ceva. In curind o sa incep sa fac incercari pe un model de test (mai vechi).
E o chestie la care ma tot gindesc de ceva timp.
Christian
#18
Postat 14 December 2004 - 04:03 PM
Multumesc Blue Max, cea de-a doua poza inca nu am vazut-o pina acum.
Mi se pare mie sau in fata geamului frontal trebuia sa fie un geam blindat, care eu nu il vad in cea de-a doua poza a avionului lui Wick (unii piloti aveau obiceiul sa il dea jos pentru ca le reducea vizibilitatea).
Christian