Forum Machete,Modelism,Hobby: VS 41 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VS 41

#21 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 07 January 2013 - 07:25 PM

...
Imagine atasata: IMG004.jpg

#22 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 12 January 2013 - 12:41 PM

Primul strat de vopsea:
Imagine atasata: m4.jpgImagine atasata: m2.jpgImagine atasata: m1.jpgImagine atasata: m3.jpg

#23 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 17 January 2013 - 07:58 PM

Am montat instalatia electrica:

- statie radiocomanda E-FLY 2,4 gb
- patru motoare cu perii
- doua servo SG-50
- regulator 20 A
- inversor de sens pentru motoare
- ventilator pentru racire

Imagine atasata: IMG013.jpgImagine atasata: IMG017.jpg

#24 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 18 January 2013 - 10:12 AM

legi toate motoarele la un singur regulator?daca da,cred ca este foarte important sa fie la fel.

#25 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 18 January 2013 - 07:48 PM

Toate motoarele sunt cuplate la un singur regulator; folosesc doua tipuri de motoare din cauza spatiului limitat. De ce este important sa fie la fel?
Multumesc anticipat!

#26 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 18 January 2013 - 07:54 PM

regulatorul le va da la toate motoarele aceiasi comanda.fiind diferite se vor comporta diferit,de aici posibil doua turatii diferite.parerea mea,daca conteaza,este sa folosesti doar doua motoare,respectiv cele din exterior.fireste cu elici cu pas stanga -dreapta.

#27 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 18 January 2013 - 08:36 PM

Initial am prevazut patru motoare identice, dar distanta dintre axele port-elice interioare era prea mica asa ca nu le-am putut utiliza. Am recurs la o solutie de compromis (motoarele de pe axele interioare mai mici) din cauza ca nu am realizat pana acum o nava cu patru motoare si sunt curios cum functioneaza.

#28 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 18 January 2013 - 08:36 PM

Postare dublata, rog admin sa o elimine.

Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de 177: 18 January 2013 - 08:38 PM


#29 Useril este offline   tavi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:Brasov

Postat 18 January 2013 - 08:43 PM

Nu stiu daca-mi este permis sa intervin, dar.... cu riscul de rogoare am sa o fac. Dan are perfecta dreptate cu privire la regulator si motoare. Dupa ce am studiat mai amanuntit poza am constatat ca : dupa cum ai specificat si tu @ 177, ai doua tipuri de motoare. In alta ordine de idei..... cele patru motoare impartite in doua si doua sunt niste chinezarii ieftine si in consecinta s-ar putea sa ai patru trepte de turatie. Char daca sunt perechi si sunt cvas-identice (teoretic vorbind -adica doua si doua) , asociate la un regulator sau chiar doua regulatoare , acestea se v-or comporta cu totul aiurea , si asta ti-o spun din proprie experienta. Eu unul ti-asi propune sa-ti indrepti atentia catre doua motoare seria 400 sau mai mici , motoarte care sa actioneze cate doua elici prin intermediul unor angrenaje din roti dintate ( daca ai urmarit postarile mele la Fletcher.... acolo am mers pe varianta asta).
Alte aspect legat de cele 4 motoare alese de tine. Sunt convins ca , (virgula) ca si sursa de alimentare ai sa mergi pe un Li-Po...... ei bine..... motoarele in cauza nu v-or avea viata prea lunga. daca verifici un grafic al consumului , raportat la putere si turatie....... ai sa ajungi la concluzia ca ai sa obosesti celulele din pak fara nici o satisfactie si fara rost ( cred ca valoare a 1 leu sau 2 lei cam cat valoreaza cele 4 motoare nu ested deloc egala sauapropiuata cu cea a unui pak Li-Po) .
Deci...... chiar cu riscul de a te supara pe mine, ti-asi recomanda din suflet sa renunti la actuala serie de motoare iar in schimb i-ti pun eu la dispozitie doua motoare seria 400 (free) si ....daca stau bine sa ma gandesc cred ca am si doua cutii de transmisie ca cea folosita de mine la FLETCHER, in rest......... totul este OK chiar si regulatorul.
P.S. Inteleg ca folosesti un inversor de polaritate deoarece regulatorul are doar doua functii ??? inainte si stop ????
P.P.S . Neaparat mai ai nevoie de un U-BEC extern, altfel ai sa prajesti regulatorul.
P.P.P.S Regulatorul ( dupa cate i-mi dau seama din poze ) este un ART-TECH sau un Turnigy ??? si este pentru 2 S ??

#30 Useril este offline   tavi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:Brasov

Postat 18 January 2013 - 08:53 PM

Poti adopta solutia unui regulator de la ROOKYE de 20 A si renunti atunci la inversor, un servo, si eventual U-Bec ul extern, chiar si la Coolerul de racire , spatiul garantat i-ti permite iar regulatorul in cauza are patru functii ( Inainte, frana, stop, inapoi) si in plus este dedicat pentru navo, sau..... te ajut tot eu si tot Free cu un regulator de 12 grame ,tot pentru navo cu acelesi functii ca cel de la Robbe numai ca..... te sfatuiesc sa-i "tragi" un U-Bec extern de 5 V si minim 2 A

#31 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 18 January 2013 - 11:27 PM

Salut, Tavi,

Iti multumesc pentru interventie si pentru oferta!
Tot ce ai scris mai sus este perfect adevarat si sunt de acord cu tine. Diferenta sta in urmatorul aspect: nu mi-am propus un model de viteza ci doar o macheta naviganta, realizata cu multa atentie la detalii. In acest scop am discutat cu mai multi membrii ai fostelor echipaje, astazi pensionari; ei nu depaseau decat foarte rar 30 nd, pentru ca "in marina motoarele nu se forteaza". Prin urmare, nici eu nu am dat atentie deosebita propulsiei si am ales pentru constructie materiale ieftine, la indemana oricui. Corpul navei este acoperit cu furnir de fag lipit cu aracet care poate fi cumparat din orice magazin cu profil de constructii, motoarele sunt ieftine, inversorul de sens a fost ales tocmai pentru a tine cat mai jos costurile (l-am cumparat cu 5 lei de la un targ de vechituri), acumulatiorii pe care ii folosesc sunt NI-MH (8 buc. R6) etc.
Este exact spiritul in care au fost construite unitatile reale in anii '70: economie la maximum.

P.S. din nou ai dreptate, este un regulator Turnigi (inainte si stop) 20A; marsul inapoi nu am de gand sa-l folosesc decat in cazuri de extrema urgenta...

Aceasta postare a fost editata de 177: 18 January 2013 - 11:31 PM


#32 Useril este offline   tavi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:Brasov

Postat 19 January 2013 - 06:50 AM

@177 sunt de acord cu tine , Economie la Maxim si costuri cat mai reduse. Asa este , modelul nu este unul de viteza, si nimeni nu-ti cere asa ceva...... in plus este un moft al tau (si nu numai) de a o vedea navigand pe apa, si ... ca sa nu o mai lungesc cu vorba, taman pentru asta ti-am propus varianta unor motoare seria 400 si a unor reductoare cu dublu rol ( unul de reducere a turatiei si altul de transmisie pe doua axe contrarotative) iar in privinta costurilor..... cele doua motoare nu te costa nimic, le consideri o mica atentie venita din partea mea.
P.S. Totusi i-mi mentin parerea cu privire la regulator. In ori care varianta de motorizare la care o vei alege ai nevoie de un U-Bec extern si deparazitarea motoarelor. Actualul regulator are un U-Bec incorporat de 5V si maxim 1A ca rezistenta interna, acu.... ce-i drept este ca prezentele motoare nu ar trage ele mai mult de 1A , dar......... calculul rezistentei unui U-Bec se face cu axul motoarelor blocate. Incearca sa masori curentul absorbit de un motor cu axul blocat, apoi inmulteste cu 4 si vezi valoarea.... valoare la care mai trebuie sa tii cont si de curentul absorbit de cele doua servo , curent calculat la purerea maxima dezvoltata si........ garantat valoarea v-a fi cu mult peste maximul oferit de refulator , adica de 1A ....... ce urmeaza..... ????// lesne de inteles , prajesti regulatorul (fiind cel mai fericit caz..... 35-40 lei cat costa nui un capat de tara), dar.... poti prazii definitiv toata electronica incorporata in model.
Ti-am facut aceasta precizare deoarece regulatorul ales de tine este unul dedicat aero, iar calculul rezistentei interne (in varianta navo) se face altfel , solicitare mai mare, curenti absorbiti mai mari , rezistenta mai mare la inaintare decat la aero..... etc
I-mi cer iertare pentru interventie si pentru impertinenta de care poate dau dovada, dar mi-am permis sa fac aceasta paranteza tocmai pentru a te scutii din start de anumite probleme care v-or apare iar ca un alt aspect...... cel mai indicat era sa faci racirea cu apa atat a motoarelor cat si a regulatorului. Coolerul ales de tine nu prea v-a face fata decat sa zicem v-o 5-7 minute , iar ca argument....... sumplu. Spatiul din model este unul inchis iar circularea aerului se v-a face doar intern ( sigur nu ai sa-i faci un decupaj in punte in dreptul coolerului) iar cum raul nu este de ajuns, in timpul verii (si nu numai) temperatura din interiorul modelului este dubla fata de cea masurata in exteriorul modelului ( pe timpul verii chiar si mai mare) , iar pentru o functionare optima a electronicii temperatura motoarelor nu trebuie sa depaseasca 30-35 grade . De asemenea, un asemenea motor ( de chinezarie= scuza-mi modul de caracterizare) functioneaza pana la o temperatura de 40 grade/prag maxim admis, dupa care intra in stadiu de deces permanent. Un calcul aritmetic simplu.... 4 motoare mentinute la o temperatura de 20 grade , la care se adaufa temperatura degajate de acuumulatori in timpul functionarii, temperatura degajata de regulator........ si mediul inchis in care se afla toate acestea...... duc la o temperatura interna de minim 40 grade ceea ce este deja enorm de mult pentru un cooler , si o temperatura extrem de periculoasa pentru electronica, adica .....un mare minus pentru regulator( care nu are radiator pentru disipare caldurii) si motoare ( oricare ar fi ele). I-ti spun toate astea nu din amintiri sau supozitii, ci pentru ca m-am confruntat cu ele de nenumara ori iar improvizatiile , necunostinta si lipsa de experienta m-au costat o avere, Cred ca este mult mai simplu sa te trevin si sa-ti explic eventualele probleme inainte ca acestea sa-ti creeze zeci de probleme. Chiar daca realizarea unui model RC pare simpla...... nu este chiar asa , sunt anumite reguli care trebuiesc respectate cu strictete, iar incalcarea acestora atrag consecinte extrem de grave care duc pana la distrugerea completa a modelului cu tot ce este pe el........... ar fi pacat sa asisti la un mare buuuum sau la un incendiu de toata frumusetea fara ca tu sa poti face ceva.
P.S. tine cont de AMPLASAREA RECEPTORULUI , conteaza enorm de mult la acest tip de statie . Fixeazal cam mai sus cu putinta , in cel mai inalt loc din suprastructura ( daca aceasta i-ti permita) si cu antela in pozitie verticala...... si cat mai departe de acumulatori sa electronica (ori care ar fi aceasta - regulator, servo, motoare, etc)
P.P.S. de ce nu alegi varianta unui LiPo 2 S ??? este mult mai fiabil , se incarca mult mai repede si suporta descarcari enorme ( pana la 50 C ) in comparatie cu un Ni-Mh care la 2C face buuum. Bine, avantajele folosirii unui Li-Po sunt net superiora din toate punctele de vedere in comparatie cu un Ni-Mh sau ori care Pb-Ac sau Ni------- , totusi alegerea-ti apartine in totalitate.
P.P.P.S Daca consideri ca sfaturile mele sunt depasita , fa abstractie de ele si nu le lua in seama, iar daca crezi ca te mai pot ajuta cu ceva sau cu v-un sfat in aceasta privinta.... nu ezita. Oferta mea este valabila cu privire la motoare.
Stima si deosebit respect......
Tavi

Aceasta postare a fost editata de tavi: 19 January 2013 - 06:54 AM


#33 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 19 January 2013 - 08:03 PM

Salut, Tavi,

Initial am avut in vedere posibilitatea de a utiliza racirea cu apa folosind chiar prizele de sub linia de plutire ale navei reale. Nu am avut rabdare sa-l comand si am apelat la acel cooler de la un laptop dezafectat. In urma sugestiei tale, voi lasa usile si geamurile dinspre pupa ale cabinei deschise pentru admisia de aer, iar evacuarea aerului o voi face la prova prin doua tambuchiuri prin care se alimentau RBU-1200 cu munitie, iar la pupa prin aerisirile de la motoarele diesel.
Pentru receptor am ales o pozitie inalta (maxim posibil) in interiorul postului de comanda. Raza de actiune nominala a statiei este de 300 m , dar am observat ca un model (acesta are sub 80 cm) devine greu de zarit de la distante mai mari de 100 m, mai ales daca este gri, iar bordul liber maxim este sub 5 cm. Nu cred ca voi folosii statia pentru distante mai mari de 150 m.
Nu voi apela la LI-PO din cauza faptului ca am deja acumulatori NI-MH noi si in numar suficient. De asemenea pentru LI-PO ar trebui sa achizitionez si incarcator.
Te rog sa-mi dai adresa de unde pot sa comand U-Bec.
Referitor la chinezarii, motoarele navelor reale erau si ele made in China.

O seara buna!

PS sfaturile tale sunt foarte utile!

#34 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 07 February 2013 - 08:40 PM

Salut, tuturor,

A venit si momentul primei lansari la apa.
Nava se comporta bine pe valuri, mai sunt cateva probleme de rezolvat in ceea ce priveste cuplajele motoarelor (doua au cedat, bine ca are patru motoare) si elicelor pe care am hotarat sa le refac. Inversorul de sens a functionat bine, este necesara doar reglarea mai buna a cursei servomecanismului.

#35 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 07 February 2013 - 08:47 PM

...Fisier atasat  Copy of probe1.bmp (228.43K)
Numar de descarcari: 305

#36 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 10 February 2013 - 06:15 PM

Am mai efectuat o proba la apa in cursul zilei de astazi pentru a rezolva cateva probleme mecanice; dupa montarea puntii, spatiul de lucru se va micsora semnificativ si nu voi mai putea intervenii decat cu mare greutate.
Are cineva fotografii/ schite pentru lansatoarele de rachete AA tip STRELA?
Imagine atasata: probe2-10.02.jpgImagine atasata: probe2-10.02 (4).jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 10 February 2013 - 06:15 PM


#37 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 10 February 2013 - 08:59 PM

Salut. Deci au inceput probele la apa , arata bine. Referitor la poze/schite cu Ca-94si CA 94M (strela) banuiesc ca teintereseaza acele lansatoare multiple de pe nave . Se gasesc ceva schite in revistele Modelim unde sunt monitoarele si cel din prima varianta Brutar si cele din clasa "Lascar Catargiu" . Sper sa te ajute acelea. Spor in continuare cu sanatate si vant din pupa.

PS Sampania cand o spargi . :-)

Aceasta postare a fost editata de caporalmusat: 10 February 2013 - 09:00 PM


#38 Useril este offline   marinaru29 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 153
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Location:Constanta

Postat 11 February 2013 - 01:50 AM

Salut. Acele lansatoare de 122mm de la monitoare sau vedetele blindate se cheama APRN- Aruncator de proiectile reactive navalizat. Strella se trage la Dunare doar in varianta de pe umar . Pozele sunt de pe site-ul navy.ro Stima si spor , va iesi un model deosebit. :hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 00001_m.jpg
  • Imagine atasata: 02306_m.jpg


#39 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 11 February 2013 - 08:24 AM

Salut.
@ marinaru29 Cu respect te informez ca stiu ce vorbesc despre tehnica militara romana . De la a confunda APRN cu CA-94 e prea aiurea , am si tinut in mana un Ca-94(nu am tras) . Pe monitoare, sus pe comanda chiar in spatele proiectoarelor se aflau niste rack-uri (lansatoare) .Avea 2 brate in forma de U primul mai inalt iar pe ele erau niste cleme pt prinderea a 4 astfel de rachete probabil erau conectate pritr-un sistem de cabluri la cei din comanda care le manevrau . Totul era pe un suport cilindric ce probabil avea si o raza de miscare de 180 grade. E adevarat ca am citit acu ceva vreme 1-3 ani ca acele sisteme ar fi fost inlaturate si s-a ramas doar pe varianta de pe umar. Eu asa stiu, iar in revista modelism cand a fost prezentat noul monitor "Mihail Kogalniceanu" in schitele de acolo sunt prezente si acele lansatoare. Si eu parca zic ca le am vazut si-n planurile vedetei/monitor Grivita tot in modelism . Era prezentat acolo prototipul ce a fost la inceput rafa suprastructura de comanda dar a fost realizat cu suprastructura de comanda. Plus ca eu le am vazut si-n realitate pe unul din monitoarele clasei "lascar Catargiu " cu ocazia zilei marinei cand aceesul a fost liber pe el acu vreo 7 8 ani . Apropo scrie la avatar de unde sunt si acolo se afla de ani de zile baza Flotilei de Dunare. Cine are revistele se poate verifica. In rest sanatate si vant din pupa ,amandurora .

Aceasta postare a fost editata de caporalmusat: 11 February 2013 - 08:27 AM


#40 Useril este offline   marinaru29 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 153
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Location:Constanta

Postat 11 February 2013 - 11:01 AM

Salut. Ca sa inchidem aici deviatia de la subiect, am fost 2 ani ofiter cu navigatia la Vedeta blindata 176, si Strella se tragea doar de pe umar, asta prin 2006, nu existau lansatoare pe punte, din ce imi amintesc. Stima

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi