Forum Machete,Modelism,Hobby: Romanian Bf110. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Romanian Bf110.

#41 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 19 February 2013 - 04:22 PM

Imi permit sa mai abuzez de cunostintele dvs si vreau sa va cer parerea despre avionul lui Lutje din IV/NJG6. Este corect profilul acesta sau se repeta si aici aceleasi greseli de interpretare a culorilor din indicativ si coafa elicei ca la cele romanesti?

A fost intradevar un G4, si daca da ce radar avea?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bf 110G4 Lutje 4 NJG6.jpg


#42 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 21 February 2013 - 10:33 AM

Vezi postareaCatta, la 19 February 2013 - 04:22 PM, a spus:

Imi permit sa mai abuzez de cunostintele dvs si vreau sa va cer parerea despre avionul lui Lutje din IV/NJG6. Este corect profilul acesta sau se repeta si aici aceleasi greseli de interpretare a culorilor din indicativ si coafa elicei ca la cele romanesti?

A fost intradevar un G4, si daca da ce radar avea?


Profilul a aparut intr-un numar mai vechi al Aeromagazin, informatiile folosite la realizarea profilului fiind putine cel mai probabil are greseli de interpretare. Dar intr-adevar este vorba de un Bf 110 G4 zburat de Lutje pe 10 iunie 44.
Pentru o mai corecta abordare al acestui subiect recomand ultimele aparitii de carti pt Bf 110 G in Luftwaffe .
De exemplu editura Kagero a scos recent o carte cu profile de Bf 110 G. Probabil ca mai sunt si alte carti cu acest subiect. Avand in vedere ca te pasioneaza subiectul le-ai putea achizitiona si sa dai mai departe informatiile celor care vor sa faca macheta de Bf 110 germane.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bf110g4.jpg
  • Imagine atasata: Kagero Bf 110.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 21 February 2013 - 10:38 AM


#43 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 21 February 2013 - 03:40 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 21 February 2013 - 10:33 AM, a spus:

Profilul a aparut intr-un numar mai vechi al Aeromagazin, informatiile folosite la realizarea profilului fiind putine cel mai probabil are greseli de interpretare. Dar intr-adevar este vorba de un Bf 110 G4 zburat de Lutje pe 10 iunie 44.
Pentru o mai corecta abordare al acestui subiect recomand ultimele aparitii de carti pt Bf 110 G in Luftwaffe .
De exemplu editura Kagero a scos recent o carte cu profile de Bf 110 G. Probabil ca mai sunt si alte carti cu acest subiect. Avand in vedere ca te pasioneaza subiectul le-ai putea achizitiona si sa dai mai departe informatiile celor care vor sa faca macheta de Bf 110 germane.



Multumesc mult, am gasit cartea la un pret rezonabil sa vad daca trimit si la noi. Am 6 kituri de 110 si n-as vrea sa-mi bat joc de ele, macar sa fac niste subiecte interesante si Lutje e totusi un as pe 110 si a luptat si a fost si doborat pe plaiuri mioritice, mai ales ca documentez si un P 38 doborat in aceiasi zi cu Lutje, ar fi interesant sa-i fac pe vechii inamici care s-au doborat reciproc. Profilul cu AA il stiu, dar este ulterior actiunii din iunie 44. Multumesc mult de ajutor.

Aceasta postare a fost editata de Catta: 21 February 2013 - 04:17 PM


#44 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 29 March 2013 - 08:31 AM

Vezi postareaCantacuzino, la 11 February 2013 - 10:56 AM, a spus:


Legat de indicative:
Literele ( indicativ) de pe C-uri ( scoase din uz) au fost rescrise pe F-uri:

2Z+AW de pe Bf 110 C Wnr 944 (Zilistea) rescris pe Bf 110 F Wnr ???? (Otopeni)



Imi permit din nou sa stresez lumea cu o noua intrebare: primul AW care era C avea si el cruci romanesti sau numai al doilea AW (F) le-a avut?
Exista vreo fotografie cu primul AW?

(Dupa ce termin cu MiGurile 3 incep cu 110 si inca nu sunt hotarat la inmatriculari).

#45 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 29 March 2013 - 09:37 AM

Vezi postareaCatta, la 29 March 2013 - 08:31 AM, a spus:

Imi permit din nou sa stresez lumea cu o noua intrebare: primul AW care era C avea si el cruci romanesti sau numai al doilea AW (F) le-a avut?
Exista vreo fotografie cu primul AW?



Nu stiu de existenta unei fotografii pt B f 110 C 2Z+AW. Toate fotografiile cu Bf 110 C din esc rom, indica cruci germane.

Fara alta confirmare foto, singura exceptie de la regula ( cruci tricolore) este Bf 110 F 2Z+ AW.

#46 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 29 March 2013 - 10:20 AM

Vezi postareaCantacuzino, la 29 March 2013 - 09:37 AM, a spus:

Nu stiu de existenta unei fotografii pt B f 110 C 2Z+AW. Toate fotografiile cu Bf 110 C din esc rom, indica cruci germane.

Fara alta confirmare foto, singura exceptie de la regula ( cruci tricolore) este Bf 110 F 2Z+ AW.


Multumesc mult, atunci va exista in proiectul meu un C -AW cu cruci germane.

#47 Useril este offline   Ta152 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 03-February 16
  • Location:chisinau

Postat 21 March 2016 - 12:10 PM

salutare, intru cat acesta e un subiect ce ar putea sa ma inspire pe viitor, am gasit si eu ceva referitor la Bf 110 romanesc. http://www.ipms.ch/p...opic.php?2228.5

#48 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 20 October 2016 - 12:59 PM

Va salut !
Aș vrea să fac și eu acel misterios 2z+AW rromales , dar sunt bulversat rău .Pînă la urmă , ce era ? F-4 ? C-3 ? Am 3 kituri disponibile : 110C-3 Airfix , 110D / E Eduard și 110G-4 Italeri , parcă nu-mi vine să cred că nu reușesc să fac un "metis" care să semene cu ce trebuie , numai că ar trebui întîi să știu CE trebuie să-mi iasă !!
Mulțumesc cu anticipație !

#49 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2016 - 03:51 PM

Eu cred ca era F, avand in vedere celebra poza in care se vad cateva elemente sugestive:
- partea din spate a cupolei (postul gunner-ului) care era altfel la G. Asta din poza e caracteristica seriilor anterioare C,D,F...;
- capotajele motoarelor nu sunt specifice seriei C-D, care avea motoare DB 601A...eu as zice ca-s capotaje de DB601E, care echipau varianta Bf110F...

Eu as merge cu kitul de 110F....mi se pare cea mai probabila varianta.Parerea mea.
Succes, hai da drumul la treaba!

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 20 October 2016 - 03:54 PM


#50 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 20 October 2016 - 06:47 PM

Boon , deci voi considera că este un 110F-4. Acum să văd cum obțin un F-4 dintr-un G-4 , un C-3 și-un E :huh:

#51 Useril este offline   dflc03 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 22-June 08
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2016 - 09:25 PM

Vezi postareadakian67, la 20 October 2016 - 06:47 PM, a spus:

Boon , deci voi considera că este un 110F-4. Acum să văd cum obțin un F-4 dintr-un G-4 , un C-3 și-un E :huh:


Cam ca aici ?

#52 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 20 October 2016 - 10:01 PM

Multumesc de link , știam de el , dar nu-l mai găseam...Am să încerc să găsesc toate elementele schimbate , unele dintre ele cred că sînt deja în cutie , prin amabilitatea prietenului MDO :hi: ( adică derivele și botul , cred ) Mai am de produs elici , eu nu am tzîșpe Bf109 ca Edi...
Noroc !

#53 Useril este offline   IAR93 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 30-July 23

Postat 30 July 2023 - 07:47 PM

O mica precizare, dupa ce s-a scurs un pic de timp.

- prima transă a fost constituitā din 12 bucăți
- din cartea 'La chasse de nuit germano-roumaine' autori Jean-Louis Roba si Cristian Craciunoiu, avionele respective au avut următoarele numere de fabricație (Werknummer) : 944, 957, 962, 973, 1349, 1398, 1819, 2628, 2634, 2803 și 3053. Lipsește un avion. In acest document este marcat ca model pentru toate aceste avioane, cu excepția numerelor 1349 si 1819, C3-ul.
- dar din documentele 'Messerschmitt Bf-110 Volume 1- C,D,E Variants' de Martin Lebl și Petr Tomancak si 'Messerschmitt Bf110/Me210/Me410 an illustrated history' de Heintz Mankau si Peter Petrick în care figurează integralitatea producției de Bf110, reiese ca toate cele 11 aparate au fost modelul C1, cu excepția le 3053 care a fost un C2.
- din cartea autorilor Roba și Craciunoiu, reiese ca avionul cu numărul 944 a fost înmatriculat 2Z+AW, iar ca acesta a fost înlocuit după accidentare cu un F4 cu aceiași înmatriculare.
- in ceea ce privește culoarea vârfului coifului elicei și a literei 'A' din înmatriculare, au fost probabil galbene. Dacă consideram ca escadrila română 12./NJG6 a făcut parte integranta din grupul IV./NJG6 german, alături de escadrilele 10. și 11./NJG6 germane, sunt foarte multe șanse sa fi fost respectata codificarea germana, adică : litera de identificare a avionului albă pentru esc.10., roșie pentru esc.11. și galbena pentru esc.12. Tot in același sens, în escadrilele germane coiful elicei era de aceiași culoare ca litera de identificare a avionului.

#54 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 31 July 2023 - 08:05 PM

Salutare !
Interesant !
Dar , la 2Z-AW, A este absolut orice, dar NU galben. Edi a pus o poză cu el chiar la începutul topicului , și se vede clar că nu este aceiași culoare cu Crucea lui Mihai de lîngă el !
Cel mai probabil că A este tot negru, ca și W-ul...Deloc spectaculos, dar asta este....

#55 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4775
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 31 July 2023 - 08:57 PM

Citeaza

din cartea autorilor Roba și Craciunoiu, reiese ca avionul cu numărul 944 a fost înmatriculat 2Z+AW, iar ca acesta a fost înlocuit după accidentare cu un F4 cu aceiași înmatriculare.

Ma gandeam daca nu s-ar fi putut ca acel F4 sa fi fost transferat de la 11./NJG6 si sa fi retinut inmatricularea cu litera rosie si nemtii de la esc.11 sa fi vopsit crucea M ,inainte de transfer stiind ca escadrila era romaneasca , dar fara sa cunoasca faptul ca acele avioane nu aveau insemnele romanesti ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 31 July 2023 - 09:21 PM


#56 Useril este offline   IAR93 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 30-July 23

Postat 17 March 2024 - 04:56 PM

Revin la subiectul Bf 110 românesc cu macheta Eduard la 1/72 pe care am terminat-o recent. Câteva precizāri, se vrea in versiunea C3, dar fārā mitraliera din spate, care nu apare in pozele cu Bf-rile românesti pe care le cunosc. Corectati-mā dacā gresesc. Pentru culoare am folosit RLM 76 de la Mr. Hobby. Pentru cruci am folosit decalurile de la OWL No. D72010. Multumesc pentru orice comentariu.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Messerschmitt Bf 110C-3 2Z+AW Vue Avant Latérale droite bis.jpg
  • Imagine atasata: Messerschmitt Bf 110C-3 2Z+AW Vue Avant Latérale gauche bis.jpg
  • Imagine atasata: Messerschmitt Bf 110C-3 2Z+AW Vue d\'en haut arričre bis.jpg
  • Imagine atasata: Messerschmitt Bf 110C-3 2Z+AW Vue Latérale droite bis.jpg
  • Imagine atasata: Messerschmitt Bf 110C-3 2Z+AW Vue Latérale gauche bis.jpg


#57 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 22 March 2024 - 09:32 AM

Bravo , măcar tu l-ai terminat...
Este foarte arătos , dar cam prea curat ? Ale noastre erau jumulite , le folosiseră și germanii înainte , și apoi la noi...
Ai făcut un C-3 "curat" . Dar 2Z+AW sigur nu era un C original. Fie era F-4 , fie C modificat , alte motoare , eșapamente cu ascunzători de flacără, elice VDM lată , coafă rotundă. Cu siguranță avea și mitraliera spate , nu cred să fi existat vre-un 110 , de orice nație , fără ea. Era singura lui apărare în fața unui vînător.
Spor maxim și sănătate !

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi