Forum Machete,Modelism,Hobby: Monografia TRAIAN VUIA viata si opera. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Monografia TRAIAN VUIA viata si opera.

#1 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 05 August 2013 - 07:46 PM

Inanul 2006, am sarbatorit 100 de ani de la prima desprindere de sol a unuiaparat de zbor cu mijloace proprii de propulsie si tren de rulare propriu, aparatrealizat de ing. Traian Vuia, sa intamplat pe 18 martie 1906 la Montesson inFranta.

Uncolectiv de cercetatori s-a mobilizat pentru realizarea unei monografii despreactivitatea aeronautica a lui Traian Vuia. S-a sapat in toate arhivele oficialesi private din Romania, pentru identificarea informatiilor, documentelorreferitoare la creatia si activiatea sa.

Efortula fost finalizat prin editarea in anul 2006 a unei monografii cu titlul"Pionieri ai aviatiei mondiale, Traian Vuia si epoca sa".

Intimp, efectuand cercetari in cercul istoricilor francezi pentru realizarea uneimonografii despre viata si activitatea ing. Henri Coanda, am primit de laacestia si documente importante despre activitatea ing. Traian Vuia. Amidentificat noi documente si in Romania, foarte important am avut acces laperiodicele franceze din perioada vietii acestuia. Cantitatea si calitateadocumentelor noi descoperite, ne-a determinat sa reluam subiectul Traian Vuia pentrurealizarea unei noi monografii.

Aminglobat pentru prima data intr-o lucrare, toata activitatea tehnica si socialpolitica a acestuia. Multitudinea de documente descoperite, au completatfericit informatiile deja cunoscute, dar si multe necunoscute.

Autoriimonografiei sunt: Dan Antoniu, Ioan Buiu, Dan Haditca, Radu Homescu, George Cicos.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Coperta.jpg

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 05 August 2013 - 07:50 PM


#2 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 05 August 2013 - 09:56 PM

Felicitari pentru efort si pentru materializarea lui! Ar merita si o popularizare pe masura!
Ne puteti da mai multe detalii tehnice despre viitoarea aparitie editoriala: loc de aparitie, editura, pret, cum poate fi procurata?

#3 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 06 August 2013 - 06:42 AM

Cartea a isit ieri din tipografie si inca nu am stabilit unde va fi lansarea, doresc sa fie la Muzul National Tehnic Dimitrie Leonida in aceasta luna, voi anunta din timp data.

Va fi o lansare si la Muzeul Memorial Traian Vuia din comuna natala, lansare va fi organizata de Muzeul Banatului la sfarsitul lunii octombrie 2013.

Lucrarea a fost editata la editura ANIMA, este bilngva, cuprinde 388 de pagini.

Poate fi achizitionata direct de la mine la pretul de 60 lei.



Dan Antoniu



Cuprins:Cuvânt înainte

Foreword . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7

Capitolul 1. Secvențe biografice

Biography Highlights . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

Capitolul 2. Monoplanul Vuia

The Vuia Monoplane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37

Capitolul 3. Elicopterele Vuia

Vuia Helicopters . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131

Capitolul 4. Mijloace de propulsie Vuia

Vuia Mens of Propulsion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181

Capitolul 4.1. Generatorul de abur Vuia-Yvonneau

The Vuia-Yvonneau Steam generator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183

Capitolul 4.2. Propulsoare Vuia

Vuia Propulsion Devices . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .217

Capitolul 4.3. Aplicații ale propulsoarelor Vuia

Use of the Vuia Propulsion Devices . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .237

Capitolul 5. Gândirea și activitatea social-politică a lui Traia Vuia

Traia Vuia's Concepts and Activity in the Social,

Political and Diplomatic FIelds . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247

Capitolul 6. Arc peste timp

Arch across Time . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 287

Capitolul 7. Documente originale

Original Documents . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .315

Capitolul 8. Anexe

Appendix . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 341

Bibiografie selectivă

Selective Bibliography . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 383


Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 06 August 2013 - 06:45 AM


#4 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 06 August 2013 - 06:42 AM

Cartea a isit ieri din tipografie si inca nu am stabilit unde va fi lansarea, doresc sa fie la Muzul National Tehnic Dimitrie Leonida in aceasta luna, voi anunta din timp data.

Va fi o lansare si la Muzeul Memorial Traian Vuia din comuna natala, lansare va fi organizata de Muzeul Banatului la sfarsitul lunii octombrie 2013.

Lucrarea a fost editata la editura ANIMA, este bilngva, cuprinde 388 de pagini.

Poate fi achizitionata direct de la mine la pretul de 60 lei.



Dan Antoniu



Cuprins:Cuvânt înainte

Foreword . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

Capitolul 1. Secvențe biografice

Biography Highlights . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

Capitolul 2. Monoplanul Vuia

The Vuia Monoplane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37

Capitolul 3. Elicopterele Vuia

Vuia Helicopters . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131

Capitolul 4. Mijloace de propulsie Vuia

Vuia Mens of Propulsion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181

Capitolul 4.1. Generatorul de abur Vuia-Yvonneau

The Vuia-Yvonneau Steam generator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .183

Capitolul 4.2. Propulsoare Vuia

Vuia Propulsion Devices . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217

Capitolul 4.3. Aplicații ale propulsoarelor Vuia

Use of the Vuia Propulsion Devices . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237

Capitolul 5. Gândirea și activitatea social-politică a lui Traia Vuia

Traia Vuia’s Concepts and Activity in the Social,

Political and Diplomatic FIelds . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247

Capitolul 6. Arc peste timp

Arch across Time . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 287

Capitolul 7. Documente originale

Original Documents . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 315

Capitolul 8. Anexe

Appendix . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 341

Bibiografie selectivă

Selective Bibliography . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 383



#5 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 13 August 2013 - 06:05 PM

Daca imi permiteti o sugestie. Ar fi posibila o prezentare a cartii prin publicarea catorva pagini din ea? - eventual la o rezolutie slaba sau cu o stampila pe scanuri pt a nu permite copierea. Pe mine sincer m- ar interesa si monografiile Coanda si Vlaicu. Contin si planuri ale aparatelor— in afara celor originale? Multumesc.

#6 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 14 August 2013 - 07:30 AM

Paul, postez mai jos cateva pagini din carte, provin din tehnoredactare format PDF, fotografiile sunt negative pentru cliseele de tipar, le-a facut conversia dar apar diveste dungi negre in jurul unora din ele.
In monografie sunt incluse 221 de ilustratii din care 116 sunt necunoscute.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01.jpg
  • Imagine atasata: 02.jpg
  • Imagine atasata: 04.jpg
  • Imagine atasata: 05.jpg
  • Imagine atasata: 06.jpg
  • Imagine atasata: 07.jpg
  • Imagine atasata: 08.jpg
  • Imagine atasata: 09.jpg
  • Imagine atasata: 10.jpg
  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg


#7 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 12 September 2013 - 06:07 AM

Afisul evenimentului

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Redus.jpg


#8 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 14 September 2013 - 12:44 AM

O realizare care ar trebui intalnita cat mai des pe la noi.
Domnilor, stima si respectul nostru.

#9 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 04 October 2013 - 07:11 AM

Ieri 3 octombrie 2013, la Muzeul National Tehnic prof. Dimitrie Leonida a avut loc vernisajul expozitiei "FONDATORI DE MUZEE".
Au fost prezente cu exponate muzeele: Muzeul National Tehnic "prof. Dimitrie Leonida",; Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa"; Muzeul National al Satului "Dimitrie Gusti"; Muzeul National "George Enescu"; Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi; Muzeul National al Taranului Roman.

A fost acordat Premiul "Prof.Ing. Dimitrie Leonida: Autorilor: Dan Antoniu, Ioan Buiu, Dan Hadirca, Radu Homescu pentru Monografia "Traian Vuia - Viata si opera.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled-1.jpg
  • Imagine atasata: Untitled-2.jpg


#10 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2013 - 06:38 PM

Respect :hi:

#11 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 08 October 2013 - 09:05 AM

Multumesc!

#12 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 23 March 2014 - 12:12 PM

In primul rind toata stima pentru publicare cartii despre Vuia. O voi cumpara cu primul prilej.

Am insa o intrebare la care nu am gasit raspuns in paginile revistei L'Aérophile sau in alte locuri.
Exista vreun articol, pe undeva in vreo publicatie, aparut in perioada 18 Martie 1906 - 13 Septembrie 1906, altceva decit scrisori de-ale lui Traian Vuia, in care sa se specifice ca acesta a fost vazut zburind de un grup de martori. Demult, cind nu eram foarte interesat de subiect, am vazut un text insotit de o caricatura cu Traian Vuia prabusindu-se cu avionul. Nu il mai am. Dateaza dinainte sau dupa 13 Sep. 1906? L-am mai gasit pe inventatorul roman, intr-un articol din Mai 1906 aflat in arhiva fratilor Wright din Biblioteca Congresului American, citat alaturi de o poza cu aeroplanul sau ca experimentator de aviatie cu motor insa textul nu precizeaza faptul ca Vuia ar fi si zburat deja.

Pe mai multe forumuri de internet cit si in Wikipedia m-am lovit mereu de obiectiile unor straini care spun ca este posibil ca Vuia sa fi pretins ca a zburat 12 metri pe 18 Marie 1906 atita timp cit nu a mai repetat performanta decit pe 2 Martie 1907 cind a zburat 10 m in fata capitanului Ferber. Este adevarat, exista 2 decolari cu martori pe 7 si 14 Octombrie 1906 cind a fost cronometrat ca zburind 0.4 si respectiv 0.6 secunde insa evenimentul are loc dupa 13 Septembrie 1906 data la care Santos - Dumont decoleaza in fata unei comisii.

#13 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2014 - 07:37 PM

Stimate SIMPLEX, nu te mai zbate. Nu exista un prim zburator. O conspiratie mondiala se straduieste sa ne ascunda faptul ca noi stim sa zburam cand venim pe lume. Numai asa zisa civilizatie ne face sa ne pierdem astfel de abilitati si alte instincte formidabile.

Pui sub indoiala aproape tot. Comisia lui Santos - Dumont scapa. Bine faci. Erau oameni de toata isprava ;-)

Daca Vuia apare intr-un articol din mai 2006, demn de a se afla in arhiva fratilor Wright din Biblioteca Congresului American, pesemne ca ceva merite i se recunosc, caci lumea era plina de "experimentatori de aviatie" in acea vreme.

Mantuitorul a mers pe apa si sute de milioane sunt convinse de asta. Si bine fac.
Tu esti in stare stare sa pretinzi un proces verbal de constatare semnat de martori.

Nu cerceta aceste legi,
Că eşti COMPLEX când le-nţelegi!

Sa revenim la mecla scortoasa. Posibil sa exagerezi. La cum pui problema, risti sa fii privit ca un Gica Contra. :pint:

#14 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 March 2014 - 09:16 PM

Vezi postareasimplex, la 23 March 2014 - 12:12 PM, a spus:

In primul rind toata stima pentru publicare cartii despre Vuia. O voi cumpara cu primul prilej.

Am insa o intrebare la care nu am gasit raspuns in paginile revistei L'Aérophile sau in alte locuri.
Exista vreun articol, pe undeva in vreo publicatie, aparut in perioada 18 Martie 1906 - 13 Septembrie 1906, altceva decit scrisori de-ale lui Traian Vuia, in care sa se specifice ca acesta a fost vazut zburind de un grup de martori. Demult, cind nu eram foarte interesat de subiect, am vazut un text insotit de o caricatura cu Traian Vuia prabusindu-se cu avionul. Nu il mai am. Dateaza dinainte sau dupa 13 Sep. 1906? L-am mai gasit pe inventatorul roman, intr-un articol din Mai 1906 aflat in arhiva fratilor Wright din Biblioteca Congresului American, citat alaturi de o poza cu aeroplanul sau ca experimentator de aviatie cu motor insa textul nu precizeaza faptul ca Vuia ar fi si zburat deja.

Pe mai multe forumuri de internet cit si in Wikipedia m-am lovit mereu de obiectiile unor straini care spun ca este posibil ca Vuia sa fi pretins ca a zburat 12 metri pe 18 Marie 1906 atita timp cit nu a mai repetat performanta decit pe 2 Martie 1907 cind a zburat 10 m in fata capitanului Ferber. Este adevarat, exista 2 decolari cu martori pe 7 si 14 Octombrie 1906 cind a fost cronometrat ca zburind 0.4 si respectiv 0.6 secunde insa evenimentul are loc dupa 13 Septembrie 1906 data la care Santos - Dumont decoleaza in fata unei comisii.


Simplex, it recomand cu cea mai mare tarie sa cumperi cartea. Acolo vei gasi raspunsurile la intrebarile tale. Incercarile si progresul muncii lui Vuia au fost descrise si in revista l'Aerophile in mod repetat iar articolele respective sunt incluse in carte. "Experimentul" de pe 18 martie 1906 a fost descris in o scrisoare a lui Vuia publicata in revista l'Aerophile in aprile 1906. Vuia descrie acest eveniment ca "incercare preliminara" si "experiment".
Nu sunt dovezi ca ar fi vreo "consipratie a strainilor" contra lui Vuia. Vuia a primit cetatenie franceza in 1923 cu sprijin direct din partea Aeroclubului Frantei. Ce motiv are avea francezii sa conspire contra unui francez? Istoria aviatiei ii acorda respectul cuvenit si este mentionat in multe carti si publicatii de specialitate.
Radu

#15 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 25 March 2014 - 03:40 AM

Nu stiu daca conspiratie este termenul potrivit insa trebuie sa o spun ca paginile de Wikipedia privitoare la aviatie sunt controlate de un editor pro fratii Wright ce scrie indeosebi cu numele de Binksternet dar foloseste si alte pseudonime si care printre altele la un comentariu (vezi aici: http://en.wikipedia....alk:Traian_Vuia ) unde se atrage atentia ca cineva a introdus in pagina lui Traian Vuia de 4 ori acelasi lucru negativ ("Vuia nu a avut succes") despre inventatorul roman, citind aceeasi sursa bibliografica, raspunde:

"Each of those is needed to balance out the positive text going before. It must be emphasized that Vuia did not achieve sustained flight, as the main problem we get on this page is people who think Vuia was first to fly. Binksternet (talk) 16:23, 23 February 2013 (UTC)"

Adica in traducere: "Informatia negativa repetata despre Vuia este necesara ca sa contracareze lucrurile pozitive scrise in legatura cu el. Trebuie subliniat ca Vuia nu a reusit sa efectueze zboruri sustinute, deoarece marea problema pe care o avem cu aceasta pagina sunt oamenii care cred ca Vuia a fost primul care a zburat."

Inutil de zis ca acelasi editor, foarte putin documentat si extrem de incapatinat, controleaza si pagina fratilor Wright pe care a impodobit-o cu tot felul de povesti fara nici o baza documentara alta decit evidenta mitologica repetata in carti scrise de istorici controversati ca Gibbs-Smith, si de multe ori citindu-i gresit pe acestia.
Pagina Wikipedia a lui Traian Vuia era anul trecut vandalizata de acest individ. Scrisese printre altele ca Vuia nu a contribuit cu nimic la dezvoltarea aviatiei citindu-l gresit pe Gibbs-Smith care in mod incorect zisese asemenea lucru despre Santos-Dumont nu Vuia.

Nu as recomanda insa sa faceti modificari in pagina lui Vuia deoarece Binksternet (un angajat al Wikipedia) este mereu la datorie si cum ai schimbat ceva cum fie sterge informatia fie adauga imediat chestiuni negative sau sterge bibliografie buna din L'Aerophile si pune din Gibbs-Smith sau alt istoric strain. Cu mare greutate l-am convins pe acest individ sa inceapa pagina cu zborul de 12 m din 18 Martie 1906 dar in loc de 12 m a pus 11 m si a inrodus cuvintele "a spus (cu sensul de pretins) ca primul sau zbor ... ".

Cartile scrise de romani sunt invizibile pe internet. Pagina de Wikipedia in engleza este ceea ce conteaza. Ea este citita de 99.99% din cei cit de cit interesati de pionierii aviatiei mondiale. Imagine pe Wikipedia a lui Vuia este relativ proasta. Formularile in engleza sunt de asa natura incit sa te faca sa intelegi ca Vuia nu a contribuit cu nimic la progresul aviatiei fiind doar unul din sutele de inventatori care au avut o tangenta cu domeniul zborurilor.

#16 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 25 March 2014 - 04:05 AM

Relativ la L'Aerophile, am citit toate articolele destre Traian Vuia aparute in 1906, 1907, 1908. Se precizeaza la un moment dat ca "Vuia a fost primul din aviatorii contemporani care a experimentat cu un avion pe roti" insa nu se zice ca a si zburat primul, inaintea lui Santos - Dumont.
Trebuie dovezi clare ca s-a ridicat de la sol inainte de 13 Sep. 1906. Sincer vorbind, zborul de 24 m din 19 Aug. 1906 pare mult exagerat ca lungime avind in vedere ca abia pe 5 Iulie 1907 reuseste sa zboare 20 m (ultimul sau test cunoscut) cu alt avion si motor superior iar in intervalul dintre cele doua date zboara in public distante foarte scurte in jur de 4 m cu o singura exceptie de 10 m pe 2 Martie 1907.

#17 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 25 March 2014 - 07:31 AM

Locul lui Traian Vuia in istoria masinilor de zburat il puteti gasi la pagina:

Early flying machines
http://en.wikipedia....flying_machines

Nu sunt decit patru cuvinte despre el: "Traian Vuia had failed" (Traian Vuia esuase).

Pagini ca aceasta sunt importante pentru ca la ele ajung cititorii straini si de la ele pot afla de Vuia. Dar cu asemenea prezentare este clar ca nimeni nu va da click sa vada cine a fost.

#18 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 March 2014 - 10:44 AM

Simplex,
Asa cum am mai zis, cumpara cartea lui Dan Antoniu. Este cea mai documentata carte despre subiect. Cartea va da raspuns multor intrebari.
Trebuie luata in seama situatia din 1906. Atunci Franta fratilor Montgolfier se considera "locul de nastere a aeronauticii", avea primul aeroclub, avea prima revista de aviatie, era coplesita de fevoare aviatica. Francezii nu recunosteau prioritatea fratilor Wright si se credea cu tarie ca "primul zbor cu motor" inca nu fusese efectuat. De aceea francezii doreau cu mare tarie ca "primul zbor" sa aiba loc la ei in Franta. Vuia avea prieteni instariti si influenti, era sprijinit de Aeroclubul Frantei, avea "linie directa" la revista l'Aerophile. Era privit cu mari sperante si toata lumea ii dorea succesul. Vuia insusi curta atentia comunitatii aviatice. Deci in aceste circumstante e greu de crezut ca oarecumva el a efectuat un "zbor" pe ascuns care dupa aceea a fost "maturat sub covor" de autoritatile din domeniu
Ca Vuia a esuat nu e o rusine. El si-a castigat locul binemeritat in istoria aviatiei.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 25 March 2014 - 11:13 AM


#19 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 25 March 2014 - 05:01 PM

Vezi postarearadub, la 25 March 2014 - 10:44 AM, a spus:

Ca Vuia a esuat nu e o rusine. El si-a castigat locul binemeritat in istoria aviatiei.

Daca noi romanii spunem ca a esuat atunci ce pretentii sa mai avem de la straini. Daca a esuat atunci nu are ce cauta in istoria aviatiei.

#20 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 25 March 2014 - 06:32 PM

Eu ramin la concluzia ca Vuia a fost primul care a decolat cu un avion si nu fratii Wright sau altcineva.

Declaratia martorului John T. Daniels care, printre altele, pretinde ca a vazut, pe 17 Dec. 1903, avionul fratilor Wright fiind de doua ori carat in sus pe un deal inainte de fiecare din zborurile pe care J. Daniels si le aminteste (vezi: http://wrightstories...y-john-daniels/ ) se coroboreaza cu doua poze pretins realizate pe 17 Dec. 1903 (vezi: http://forum.softped...8#entry14879081 ) care arata aeroplanul Flyer I tocmai decolat, cu o panta si o vale in fata sa, si respectiv aterizat, cu o duna de nisip de mari dimensiuni in spatele sau ca si cum ar fi venit de pe ea.
Aterizarea mai jos decit punctul de plecare si planarea la vale (cu un vint frontal de 9.2 - 9.72 m/s) descalifica avionul Flyer I de la titlul de primul care a zburat.

De ce este nevoie de martori la cel putin un zbor efectuat de Vuia intre 18 Martie 1906 si 19 Aug. 1906, de ce articolele "Noi incercari ale aeroplanului Vuia", L'Aérophile, Apr 1906, pag. 105-106 si "Aeroplanul cu motor al domnului Vuia", L'Aérophile, Sep 1906, pag. 195-196" nu sunt suficiente? Pentru ca ambele contin scrisori adresate de Vuia redactiei L'Aerophile in care isi descria experientele personale fara a cita martori. Acelasi lucru se poate spune si de fratii Wright care in "Masina zburatoare a fratilor Wright", L'Aérophile, Ian 1904, pag. 16-18 dau o prezentare a zborurilor lor din 17 Dec. 1903 tot fara martori citati.
Daca zicem ca fratii Wright au mintit in scrisoarea lor publicata in Ianuarie 1904 de L'Aerophile atunci de ce am crede scrisorile lui Vuia din 1906?
Daca ii credem pe fratii Wright atunci Vuia nu mai are nici un loc in istoria aviatiei deoarece performantele de zbor pretinse de fratii Wright in 1903 sunt incomparabil mai bune decit tot ceea ce a realizat vreodata Vuia.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi