Forum Machete,Modelism,Hobby: Timp uscare Vallejo Model Color (si alte intrebari) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Timp uscare Vallejo Model Color (si alte intrebari)

#1 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 27 May 2014 - 01:05 PM

In FAQ-ul de pe site-ul Vallejo se spune ca e nevoie de 48 de ore sau mai mult pentru ca vopseaua sa se usuce complet si sa atinga maximul ei de rezistenta. Nu se spune insa cat ar trebui sa se astepte intre doua straturi date cu aceeasi vopsea. Cu aerograful uscarea e probabil foarte rapida, dar eu vopsesc cu pensula. Poate cineva sa-mi spuna cam cat ar fi bine sa las vopseaua sa se usuce pana sa dau si al doilea strat? Vopseaua am diluat-o 1:1 cu diluantul Vallejo.

Si mai am nevoie de o lamurire. Asamblez un IAR-80M de la Parcmodels si lucrez la interior. Din cate imi dau seama, e nevoie sa vopsesc intai peretii interiori si pe urma sa lipesc scaunul pilotutui (care trebuie si el vopsit in prealabil cred). Problema e ca - din ce am citit - partile nu trebuie sa fie acoperite de vopsea in zona de lipire. Nu stiu cum sa procedez. Sa incerc totusi lipiciul direct pe zonele vopsite? Sa curat vopseaua de pe cantul scaunului si, cu aproximatie, si din zona corespunzatoare a peretelui? Folosesc un lipici de la Italeri (liquid cement).

Multumesc pentru orice ajutor!

Aceasta postare a fost editata de Finn: 27 May 2014 - 01:05 PM


#2 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2014 - 01:41 PM

Adezivii pentru plastice de acest tip nu functioneaza ca un adeziv obisnuit (aracet, cianoacrilat, bicomponent, etc.), in sensul ca nu face priza la suprafete. El practic dizova plasticul de pe suprafetele de contact, prin uscare, ulterior, ele facand corp comun. Un fel de sudura, chimica insa. In consecinta, suprafetele de lipit trebuie sa fie fara vopsea. Nu mai tin minte exact cum arata interiorul IAR-ului, insa eu, cand am de lipit piesulici vopsite in prealabil, slefuiesc cu varful unei lame de cutter suprafata pe care v-a trebui sa aplic adezivul, cat mai precis pentru a nu strica vopseaua din zonele adiacente.

La prima intrebare, nu stiu ce sa-ti raspund... La modelele vopsite cu pensula am asteptat cred de la cateva ore pana la cateva zeci de minute (pe suprafete mai mici), la dilutie folosind apa. Poate colegii experimentati vor oferi mai multe detalii.

Spor! :hi:




#3 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 27 May 2014 - 02:06 PM

Salutare,
referitor la timpul de uscare al vopselelor vallejo, acesta este destul de scurt.

Sunt vopsele acrilice, iar la vopselele acrilice, tocmai timpul mic de uscare, alaturi de lipsa mirosului, prezinta un avantaj.

Vorbim in general la aceste vopsele de doua intervale de timp, ca de altfel si pentru alte categorii de vopsele: durata de timp dupa care se poate atinge modelul, precum si durata de timp la care vopseaua atinge rezistenta maxima. Astfel, daca trebuie sa pui banda de mascare peste o vopsea, pentru a adauga o noua culoare, sfatul meu este sa astepti pana la uscarea completa, de regula cam o ora. Daca e vorba numai de manipulare, la vopsirea la aerograf timpul de uscare este de ordinul catorva minute, iar la pensula ceva mai lung.

Pentru uscarea rapida, poti folosi metoda utilizata de modelistii profesionisti, care sunt in criza de timp deoarece lucreaza contra cronometru pentru reviste, si anume uscarea cu un uscator de par a vopselei, care permite distante temporale de aplicare a straturilor succesive si a culorilor succesive de ordinul zecilor de secunde sau a minutelor. Astfel am vazut situatii in care s-a aplicat o culoare, s-a fortat uscarea in cca 20-30 secunde cu un uscator, s-a pus banda de mascare si s-a trecut la urmatoarele etape.

#4 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 27 May 2014 - 02:37 PM

Multumesc pentru raspunsurile rapide!

Vezi postareaeddie, la 27 May 2014 - 01:41 PM, a spus:

Nu mai tin minte exact cum arata interiorul IAR-ului, insa eu, cand am de lipit piesulici vopsite in prealabil, slefuiesc cu varful unei lame de cutter suprafata pe care v-a trebui sa aplic adezivul, cat mai precis pentru a nu strica vopseaua din zonele adiacente.

Bun, deci va trebui sa scrijelesc suprafata vopsita. :D Speram ca poate trece lipiciul prin vopsea (o dizolva/curata local) si nu mai e nevoie de alte pregatiri. Buna ideea cu lama pentru interior. Eu ma gandeam la o pila si tot rasuceam imaginea in minte.
Inainte sa incep m-am uitat la ce a facut 1-0-9 cu M-ul lui:
http://www.cartula.r...post__p__170724
Atat scaunele cat si interiorul sunt vopsite (ce-i drept cu aerograful) inainte de lipire si cred ca nici nu s-ar putea vopsi dupa asamblare. Data viitoare cred ca o sa asez scaunul de proba, o sa-i marchez pozitia si o sa incerc sa nu vopsesc zona unde atinge peretele.

Vezi postareastageexp, la 27 May 2014 - 02:06 PM, a spus:

Astfel, daca trebuie sa pui banda de mascare peste o vopsea, pentru a adauga o noua culoare, sfatul meu este sa astepti pana la uscarea completa, de regula cam o ora.

Da, pentru genul acesta de operatiuni o sa las vopseaua sa se usuce bine. Dilema mea era in legatura cu al doilea strat dat cu aceeasi culoare Vallejo. N-as vrea sa pierd mai mult timp decat este necesar pentru asta. O ora, asa cum recomanda si Revell pentru acrilicele sale ar fi rezonabil. Si, vorbind de Revell, Aqua Color are niste instructiuni clare chiar in catalogul de vopsele:

Citeaza

The next coat of paint can be applied after a drying time of one hour. The paint ist fully dry after a further 2 to 3 hours.

Pacat ca Vallejo n-a putut sa faca acelasi lucru in instructiunile Model Color.

#5 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 28 May 2014 - 07:43 AM

Nu trebuie neaparat ca sa existe instructiuni detaliate cu privire la timpii de uscare a unei vopsele. Cred ca daca s-ar lua in considerare toti factorii sau toate intrebarile posibile, nu ar mai ajunge suprafata flaconului pentru a inscriptiona toate informatiile. Un exemplu care vine in concordanta cu ceea ce am spus este si acela al folosirii aerografului. Fiecare aerograf vine cu cateva instructiuni de baza, insa fiecare trebuie sa experimenteze pe cont propriu dilutia, modul de folosire, modul de curatare.

Cel mai bine in aceste cazuri zic eu, este sa cauti informatii suplimentare in tutoriale, de exemplu pe youtube. Evolutia tehnologica a permis ca in ultimii 10-15 ani sa spunem sa existe foarte multa informatie de valoare, alaturi de multe prostii pe internet. Din sutele de mii de videoclipuri postate, se gasesc cu certitudine cateva zeci sau sute cu adevarat utile, unde este descris totul cu lux de amanunte. Daca vei cauta de exemplu tutorialele video facute de Mig Jimenez, vei face un pas inainte in aflarea raspunsurilor la intrebarile referitoare la vopsire.

#6 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2014 - 09:13 AM

Chiar daca ar scrie pe flacon ca se usuca in Ț minute, ar exista zeci de situatii in care ar fi contrazisa recomandarea (umezeala din aer, temperatura, grosimea stratului).
Nu-i o stiinta exacta. Nici la medicamente nu trebuie sa iei chiar de bun ce scrie acolo, ca si in cazul termenilor de valabilitate pe care producatorii sunt obligati sa-l puna dar in cazul anumitor produse e o prostie (termen de valabilitate la miere sau la sare).
In timp o sa ajungi sa simti cand poti sa consideri vopseaua uscata si pentru ce.

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 May 2014 - 09:39 AM

Am mai vorbit despre asata. In cazul vopselii exista doi timp de "uscare". Primul, cel mai scurt, este uscarea dupa care poti da al doilea strat, poti pune o masca sau poti lua macheta cu mina. Cel de al doilea, cel de maturare a vopselii, este mai lung de pina la 40 ori fata de primul timp de uscare, si reprezinta, teoretic, timpul dupa care vopseaua capata rezistenta maxima necesara aplicarii unor tratamente mai dure, cum ar fi spalarile, de exemplu. De aceea Valleho da un timp de uscare de 48 de ore, desi vopseaua se "usuca" in citeva zeci de minute.

#8 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1718
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 28 May 2014 - 12:24 PM

Din experienta mea proprie ( folosesc si eu vopsele acrilice Vallejo si sint foarte multumit de cum se comporta) pot sa-ti spun ca stratul se usuca in mai putin de 10 minute , suficient ca sa poti manipula macheta. Asta daca este diluata corect, si pensulata corect, strat subtire. Oricum ai da-o insa , nu cred sa fie nevoie de mai mult de 20 min ca sa poti manevra macheta. Pentru stratul doi , mascare, efecte speciale , e bine sa astepti macar o ora , chiar o ora si jumatate , sa fii sigur ca-i bine uscata.
Piesele vopsite trebuiesc curatate cu atentie pe zona de contact , altfel lipitura va fi superficiala , te va induce in eroare , pare ca tine , dar la cel mai mic efort se va rupe. Depinzind de zona respectiva , poti folosi virful unui cutter , o pila fina, batoane abrazive ( tip manichiura :-D ) , etc.
Spor sa ai !

#9 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 28 May 2014 - 01:48 PM

Multumesc tuturor pentru raspunsuri! Am dat deja al doilea strat ... cu success. :D

Vezi postareastageexp, la 28 May 2014 - 07:43 AM, a spus:

Nu trebuie neaparat ca sa existe instructiuni detaliate cu privire la timpii de uscare a unei vopsele. Cred ca daca s-ar lua in considerare toti factorii sau toate intrebarile posibile, nu ar mai ajunge suprafata flaconului pentru a inscriptiona toate informatiile.

Nici nu am cerut ceva detaliat si strict. Daca au fost in stare sa scrie in FAQ cu aproximatie (si mentionand posibilele variabile, deci neluandu-si vreun angajament ferm) cat dureaza sa se usuce complet vopseaua, puteau sa aproximeze si un interval recomandat pentru uscarea intre straturi. Revell, de exemplu, a facut-o.

Citeaza

Cel mai bine in aceste cazuri zic eu, este sa cauti informatii suplimentare in tutoriale, de exemplu pe youtube.

Bineinteles ca inainte sa postez aici am folosit cateva ore rascolind site-ul Vallejo, cartula.ro si Google si m-am delectat cu clipuri pe Youtube, fara sa gasesc ceva unde sa se vorbeasca de pensula, Vallejo Model Color si asteptare inainte de al doilea strat, toate impreuna. :-D Poate nu am folosit termenii potriviti la cautari, dar eu n-am reusit sa gasesc ceva relevant fata de vopseaua si metoda asta.

Vezi postareawurger, la 28 May 2014 - 09:13 AM, a spus:

Chiar daca ar scrie pe flacon ca se usuca in Ț minute, ar exista zeci de situatii in care ar fi contrazisa recomandarea (umezeala din aer, temperatura, grosimea stratului).
Nu-i o stiinta exacta.

Nu, dar ca incepator (care n-a mai vopsit niciodata o macheta) nu-mi strica sa gasesc o recomandare aproximativa, fie ea si foarte larga in loc sa aleg complet aleatoriu. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar stiu si eu ca "viata e complexa si are multe aspecte" (Filantropica). :D Cautam doar un reper si, de acolo, o sa intervina si experienta mea in timp. E ca la parcarea laterala, nu? Pot interveni mai multe aspecte care trebuie luate in calcul, dar nu-ti spune nimeni: "ei, iesi si tu pe strada, vezi ce faci si, in timp, o sa simti cand esti prea aproape de masina aluia". :-D Ti se spun niste repere.

Vezi postareaZ-mare, la 28 May 2014 - 09:39 AM, a spus:

Am mai vorbit despre asata. In cazul vopselii exista doi timp de "uscare". Primul, cel mai scurt, este uscarea dupa care poti da al doilea strat, poti pune o masca sau poti lua macheta cu mina. Cel de al doilea, cel de maturare a vopselii, este mai lung de pina la 40 ori fata de primul timp de uscare, si reprezinta, teoretic, timpul dupa care vopseaua capata rezistenta maxima necesara aplicarii unor tratamente mai dure, cum ar fi spalarile, de exemplu. De aceea Valleho da un timp de uscare de 48 de ore, desi vopseaua se "usuca" in citeva zeci de minute.

Multumesc! E o sinteza foarte buna a cam tot ce am gasit in cautarile mele, doar ca are si concluzia pe care o asteptam.

Vezi postareadakian67, la 28 May 2014 - 12:24 PM, a spus:

Din experienta mea proprie ( folosesc si eu vopsele acrilice Vallejo si sint foarte multumit de cum se comporta) pot sa-ti spun ca stratul se usuca in mai putin de 10 minute , suficient ca sa poti manipula macheta. Asta daca este diluata corect, si pensulata corect, strat subtire. Oricum ai da-o insa , nu cred sa fie nevoie de mai mult de 20 min ca sa poti manevra macheta. Pentru stratul doi , mascare, efecte speciale , e bine sa astepti macar o ora , chiar o ora si jumatate , sa fii sigur ca-i bine uscata.
Piesele vopsite trebuiesc curatate cu atentie pe zona de contact , altfel lipitura va fi superficiala , te va induce in eroare , pare ca tine , dar la cel mai mic efort se va rupe. Depinzind de zona respectiva , poti folosi virful unui cutter , o pila fina, batoane abrazive ( tip manichiura :-D ) , etc.
Spor sa ai !

Multumesc frumos pentru raspuns! Nu cred ca puteam spera la ceva mai detaliat.


Mai am o intrebare. De data asta n-am mai trecut prin youtube inainte. Am setul de PE-uri pentru panoul de bord de la Yahu. Stiu ca PE-urile se lipesc cu superglue(cianoacrilat). Problema este ca exista doua straturi: unul care are pictate ceasurile si al doilea care vine deasupra, cu conturul cadranelor.
http://yahumodels.si.../IAR-80-det.jpg
http://yahumodels.si...AR-80-det-2.jpg
Pe primul il lipesc de piesa de plastic cu superglue, dar daca folosesc superglue pentru a pune si rama a doua, nu se acopera, distruge imaginea de pe prima foaie?

#10 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2014 - 06:17 PM

Eu unul punctez cu foarte putin CA in zonele de contact cu suprafata mai mare (stiu ca toate-s mici :pardon: ) si apoi, dupa lipirea celor doua piese, tot cu mare grija si atentie punctez si cantul in cateva locuri. Asa am facut la Me-ul meu, nu am avut neplaceri.
Daca sunt variante mai sigure, si eu sunt curios.
Spor! :hi:

Aceasta postare a fost editata de eddie: 28 May 2014 - 06:19 PM


#11 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 28 May 2014 - 07:43 PM

Pentru lipit fotoincizii, mai ales astea care au mai multe straturi care se lipesc una peste alta si sunt deja vopsite, poti folosii si un aracet care se usuca perfect tranparent (cel de la Bic de care zic baietii ca este bun) sau poti folosii Gator Glue sau Microscale Micro Kristal Clear. Eu am multe machete facute asa si nu am avut probleme, multe din ele le-am mai carat si pe la concursuri sau expozitii si sau comportat foarte bine.

#12 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 28 May 2014 - 09:14 PM

Multumesc!
Micro Kristal Clear e cel care se poate folosi pentru a face geamurile ferestrelor, nu? Parca am vazut un clip demonstrand asta. Buna idee.
Cand spui Gator Glue te referi la cel Everbuild:
http://www.amazon.co...ords=Gator+Glue
sau la treaba asta?
http://voices.yahoo....lue-589789.html

#13 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2014 - 10:06 PM

Tibi se refera la cel de-al doilea, Gator's Grip. "Povestea" lui o gasesti pe pagina producatorului. Sunt tare curios cat ar consta transportul, pentru o sticluta de 5$...

#14 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2014 - 09:03 AM

Finn, nu superi pe nimeni.
Toti stim cum e sa fi incepator intr-un domeniu si asta pentru ca aici densitatea de curiosi e foarte mare si bagandu-ne nasul in tot felul de chestii, suntem vesnic incepatori cu totii.
Spre deosebire de alte forumuri, de aici s-au autoeliminat in timp infatuații și docții.
Chestia e ca multe intrebari nu au raspuns exact. Se intampla deseori ca aplicand aceleasi tehnici si aceleasi materiale, 2 oameni sa obtina rezultate diferite....Ca asa a vrut zeul MACHETISM.

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 May 2014 - 11:08 AM

Pentru plansa de bord eu procedez asa. Pun una, doua picaturi de Gator pe plansa de bord, in zonele cu suprafete fara ceasuri (normal, pe partea din spate :whistle: ) dupa care aplic filmul. Gator-ul ma lasa sa centrez filmul perfect pe decupajele ceasurilor. Las sandwiciul sa se usuce, apoi, cu foarte putin superglue (Atentie, daca e mult superglue, prin capilaritate, acesta se poate acumula in decuparile cesurilor!!!!!) si cu atentie sa nu dezlipesc filmul, dau pe conturul plansei de bord. Capilaritatea trage lipiciul intre plansa si film, il lipeste mai solid decit Gator-ul si in acelasi timp actioneaza si ca un fel de chit, astfel ca marginea plansei nu se mai vede separat de marginea filmului.

#16 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 02 June 2014 - 08:02 PM

Multumesc pentru tutorial!
Photoetch-ul asta m-a trecut de la nervi la deznadejde. Arata minunat in plic, dar - contrar celor scrise pe site - n-as zice ca este pentru kit-ul acesta in mod deosebit. Fara a pili piesa din plastic, oricat m-am straduit, metalul a depasit marginile laterale si a trebuit sa fac tot felul de ajustari pentru a potrivi apoi panoul in fuzelaj. Asa arata cand l-am asamblat prima data pe plastic:
Imagine atasata: 5.jpg
Imagine atasata: 1.jpg
Pe urma stratul de metal de desupra mi-a sarit de doua ori din partea dreapta cand am incercat sa-l ajustez si, a doua oara, n-am mai reusit sa-l pun la loc ca lumea (probabil s-a acumulat lipiciul). Mi s-a dezlipit si suportul acela de sub panou in timp ce ma chinuiam sa indrept paguba si acum astept sa se usuce lipiciul din nou si mai fac o incercare, dar aproape ca imi vine sa ma las de acest proaspat inceput hobby. Mi-a facut placere sa montez fuzelajul si aripile, chiar daca au necesitat diverse ajustari pentru a se potrivi; montarea interiorului insa a fost si continua sa fie oribila.

EDIT: erm... cred ca n-ar fi trebuit sa lipesc PE-ul de piesa de plastic. Era cred mai bine daca o lipeam direct de fuzelaj si piesa de suport a kit-ului. Pastram fasiile acelea de metal cu care e prinsa piesa pe rama, le indoiam si puteam sa controlez exact forma panoului (care e facut din trei parti) si faceam din ele si un mic postament care se lipea usor pe piesa de plastic ce constituie suportul pentru panou. Ceva in genul acesta am facut pentru a adauga panoul cu cele 5 ceasuri care trebuie montat jos in cabina. (e nevoie de un emoticon care isi trage o palma peste frunte)

Aceasta postare a fost editata de Finn: 02 June 2014 - 08:17 PM


#17 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2014 - 08:15 PM

Sunt suficient de nou in "meserie", insa, nu stiu cum sa spun... daca totul s-ar asambla ca un Lego, probabil ca in scurt timp totul mi-ar fi parut destul de plictisitor. Lucrarile in general ar fi diferentiate doar de modul de vopsire si cam atat. Incearca sa apreciezi provocarile. In ele constau frumusetea acestui "sport", pe langa documentare.

Parerea mea! :hi:




#18 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 02 June 2014 - 08:19 PM

Provocarile sunt grozave, dar atunci cand reusesti sa le si depasesti. :-D Am pus un edit la post. Cred ca daca mai fac vreun IAR o sa o iau pe drumul ala.

Aceasta postare a fost editata de Finn: 02 June 2014 - 08:22 PM


#19 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2014 - 08:28 PM

Cu siguranta nu ar fi trebuit sa il lipesti de piesa din kit! Unele PE-uri sunt destinate completarii pieselor kit-ului, altele le inlocuiesc cu totul. In aceasta categorie se afla si bordul tau. La urmatorul proiect asta nici macar nu va mai fi o provocare :yahoo:

Spor! :hi:

Aceasta postare a fost editata de eddie: 02 June 2014 - 08:29 PM


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 June 2014 - 01:48 PM

Finn, din pacate, din lipsa de experienta in lucrul cu PE-uri, ai gresit. Partile din PE ale plansei de bord nu trebuie lipite peste plastic, ele inlocuiesc piesele din plastic! Asta cu foarte mici exceptii. De exemplu, cind PE-urile reprezinta panourile frontale la diferite cutii electrice, PE-urile se lipesc peste aceste cutii, dar nu inainte ca detaliile existente din turnare sa fie sterse. Sau, in cazul plansei de bord pentru Bf 109, poti lipi plansa din PE peste cea veche, din plastic, aceasta din urma avind rol de suport, dar trebuie sa faci ceva ajustari.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi